Hop til indhold

Er jeg den eneste? Tanker fra en ny mand på EG - Hvorfor søger vi mod GP’er – og hvad søger vi egentlig?

Featured Replies

Skrevet

Jeg er ret ny i denne verden med EG og brugen af GP’er, så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om andres tanker og bevæggrunde for at være her. Det har nemlig været en ret stor grænse for mig at overskride.

Mit primære spørgsmål til jer er derfor: Hvorfor er I endt med at søge denne vej og benytte jer af de ydelser, som GP’er tilbyder?

Jeg ved godt, at det er et stort og måske komplekst spørgsmål, så måske giver det bedre mening at tage udgangspunkt i mig selv og den type “segment”, jeg selv tilhører.

Lidt om mig:
Jeg er mand i 50’erne, har haft et godt liv med godt job, stabil indkomst og et socialt velfungerende liv. Jeg har været gift i mere end 25 år med en dejlig kone, og vi har voksne børn. På overfladen ser alt derfor egentlig rigtig godt ud.

Men gennem flere år har jeg savnet det fysiske og seksuelle aspekt i mit ægteskab. Jeg vil ikke gå for meget ind i årsagerne her, andet end at alderen – og især overgangsalderen – har ramt os hårdt på det område. Det har jeg stor respekt for, for jeg elsker virkelig min kone.

Alligevel har jeg i flere år levet i en slags stilstand og “tørke”, hvor jeg naivt fortalte mig selv, at det selvfølgelig bare var en naturlig del af livet og det at blive ældre.

Men sådan føles det ikke for mig.

Jeg har stadig et dybt behov – som jeg tror mange mennesker har – for nærhed, fysisk kontakt og det at mærke en kvinde på alle måder. Det er bare ikke længere en realitet i mit liv, desværre.

Denne post er derfor ikke ment som en form for selvransagelse omkring brugen af GP’er. Jeg er blot selv lige trådt ind i denne verden, netop fordi jeg ikke ønsker at søge andre og mere følelsesmæssigt forpligtende relationer, som potentielt kunne skade mit ægteskab.

Jeg ved godt, at EG er et meget varieret forum med mange forskellige typer mennesker og bevæggrunde for at benytte de mange dejlige GP’er, vi er så heldige at have adgang til her i Danmark.

Men kom endelig frisk med jeres historier og tanker:
Hvorfor benytter I jer af denne mulighed?

Og til jer søde GP’er derude: I må også meget gerne dele jeres tanker om kunders behov og motivationer, hvis I har lyst.

På forhånd tak.
P

Skrevet

Som Julius skriver, så er der masser af denne slags tråde her på Eroguide. Jeg synes dog ikke det skal afholde os fra at tage den op på ny og udveksle erfaringer og oplevelser.

Min egen historie startede egentlig så småt da jeg var i midt-tyverne og af og til fantaserede om at tage på bordel eller betale for sex. Jeg var dengang fattig studerende, så blot tanken om at bruge et 4-cifret beløb på en times fornøjelse var total utopi for mig dengang, så det blev ved fantasierne. Det var jo en hel måneds rådighedsbeløb, så fuldstændig økonomisk uansvarligt på det tidspunkt.

Klip til da jeg nærmede mig midt-trediverne. Jeg havde nu et velbetalt job og penge på kistebunden. Samtidig var jeg kørt død i dating-ræset. Jeg var egentlig blevet ret dygtig til at score på dating apps, men forholdene holdt aldrig i længden og de korte bekendtskaber gav mig ofte dårlig samvittighed, især hvis det var mig selv, der havde afsluttet dem. Selvom jeg kunne finde ud af at date damerne krævede det dog ofte en væsentlig tidsinvestering fra mig, tid som jeg fik mindre og mindre af grundet karrieren, som samtidig tog fart.

Efterhånden havde jeg også nået den erkendelse at jeg egentlig ikke savnede parforhold i mit liv. Covid gjorde sit indtog og satte dating-scenen temmelig meget på stand-by og da restriktionerne lettede orkede jeg simpelthen ikke at geninstallere Tinder. Under Covid havde jeg dog brugt en del tid på at genbesøge fantasierne om købesex og jeg havde i den forbindelse brugt megen tid på at researche branchen med Eroguide som primære reference. Jeg begav mig ud i det og har ikke set mig tilbage siden da.

For mig er købesex blevet en nem og bekvem måde at få sex og nærhed i afmålte doser, uden at det kræver følelsesmæssig eller tidsmæssig investering fra mig. Ydermere kan jeg på dagen vælge den kvinde, som jeg har lyst til og hvis jeg vil prøve nye ting af i mit sexliv, så er det bare om at finde en kvinde, der har det på menuen. Ikke noget med at gå og håbe på at kæresten er med på ideen osv.

Naturligvis er det ikke det samme som at have en kæreste og jeg skal ikke kunne udelukke at jeg måske en dag pensionerer profilen her og geninstallerer Tinder (eller hvad det hedder når man gengang rammer 40+ segmentet), men lige nu passer købesex rigtig godt ind i min livsstil og jeg forestiller mig at der kommer til at gå en del år endnu med møder med vidunderlige, smukke, unge kvinder 🥰

God pinse!

Skrevet
Bigstok skrev, for 17 timer siden:

Jeg synes dog ikke det skal afholde os fra at tage den op på ny og udveksle erfaringer og oplevelser.

Nej, bestemt ikke. Det var heller ikke min hensigt med at linke til tidligere indlæg om emnet.

Skrevet
Petersborg skrev, den 23.5.2026 at 00:04:

På overfladen ser alt derfor egentlig rigtig godt ud.

Men gennem flere år har jeg savnet det fysiske og seksuelle aspekt i mit ægteskab.

Alligevel har jeg i flere år levet i en slags stilstand og “tørke”

Jeg har stadig et dybt behov – som jeg tror mange mennesker har – for nærhed, fysisk kontakt og det at mærke en kvinde på alle måder. Det er bare ikke længere en realitet i mit liv, desværre.

Jeg er rigtig meget i samme situation som dig. Jeg er ikke stolt af at ty til købesex, men mange års frustrationer over sjælden fysisk kontakt med hende derhjemme, som åbenbart havde og stadig har et langt lavere behov for fysisk samvær, sex såvel som kys, kram og kæl, har gjort, at min egen egoistiske konklusion er, at det er den mindst dårlige løsning. I hvert fald for mig, hvor selvisk det så end lyder.

Jeg er selvfølgelig ikke uden bias, men jeg tror faktisk også, at det gør mig til en bedre udgave af mig selv på hjemmefronten, når jeg fra tid til anden supplerer med sex hos GPerne. Det bringer lidt ro på, kan man sige.

Kan jeg være det bekendt over for hende derhjemme. Nej, det kan jeg ikke, men at gå fra hinanden vil heller ikke være en god løsning, er jeg sikker på. Men jeg accepterer fuldt ud, at andre vil mene, at det ville være mere ærligt.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 11 minutter siden:

Kan jeg være det bekendt over for hende derhjemme. Nej, det kan jeg ikke, men at gå fra hinanden vil heller ikke være en god løsning, er jeg sikker på. Men jeg accepterer fuldt ud, at andre vil mene, at det ville være mere ærligt.

Det ville være langt bedre og mere ærligt, hvis kvinder havde større forståelse og accept af mænds seksualitet...

Ja du har et ansvar for at gå bag din kones ryg, men har dine kone ikke et ansvar for at forstå dine behov og være med til at finde løsninger, hvis hendes lyst vitterlig er væk? Det er umenneskeligt at forvente cølibat af en partner næsten uanset hvorfor man selv mister evne eller lyst og dit valg er ikke mere egoistisk end hendes.

Det er desværre normen at monogame parforhold ikke har en strategi for lyst ubalance og resultatet bliver at den der har lyst må lide, for at den der ikke har lyst ikke skal lide overlast.

Skrevet
  • Author

Hej alle

Tak for de gode svar. Som I – og vi alle – er inde på, så undskylder jeg intet, men er kommet til den konklusion i mit (og min kones) liv, at det for mig nu er den bedste løsning at gå netop denne vej med såkaldt købesex. Det er noget, jeg i den grad aldrig ville have troet eller kunne forsvare – mest over for mig selv – men netop det faktum, at man med dette, som jeg ser det, faktisk holder følelserne fra ens rigtige forhold på afstand og får gjort det, der skal til for at kunne have en form for velfungerende “fysisk hverdag”, om jeg så må sige.

Jeg er kun i opstartsfasen her rent følelsesmæssigt, men det, at jeg nu i efterhånden mange år har mistrivedes med en ekstrem indre uro skabt af manglende fysisk kontakt med det andet køn, har for mig været ekstremt psykisk nedslidende. Jeg fornemmer allerede nu, med få “glædesbesøg”, at jeg er ved at finde mig selv igen.

Udfordringen er så nok, hvad der kommer til at ske over tid, og her om jeg på længere sigt fortsat vil kunne leve på denne måde og altså fortsat ikke have et for mig velfungerende sexliv med min kone.

Hertil kan siges, at vi indtil vores vel midt-40’ere havde et meget almindeligt, men dejligt sexliv, som tilfredsstillede mig helt fint, og jeg har aldrig haft behov for at kigge anden vej, selvom jeg blev tilbudt det flere gange. Og så fra den ene dag – sådan føltes det i hvert fald – til den anden ændrede min kones behov sig. Jeg har prøvet at bearbejde dette, men jo mere vi prøvede at tale om det, jo værre blev det, og nu har det været helt tørkelagt i vel 2-3 år.

Men det er rart at vide, at jeg åbenbart ikke er alene her blandt alle jer derude, selvom der er mange andre bevæggrunde til brugen af de dejlige glædespiger derude.

Så igen – stort tak til alle jer søde GP’ere, fordi I findes derude, og fordi I er så søde ved os, som I er! I gør en stor forskel, som jeg ser det (:-)

P

Skrevet
Petersborg skrev, for 17 minutter siden:

Udfordringen er så nok, hvad der kommer til at ske over tid, og her om jeg på længere sigt fortsat vil kunne leve på denne måde

Du skal i hvert fald være afklaret med, om du kan se dig selv i øjnene med dine sidespring, også selvom de sker med professionelle. Men det lyder det til, at du er. Og det er fint. For du får absolut ingen forståelse fra din kones side, hvis du på et tidspunkt bryder sammen over for hende, fordi “nu kan du ikke længere klare at gå bag hendes ryg”. Vær dog samtidigt opmærksom på, hvordan du agerer overfor din kone i forhold til dine forgæves tilnærmelser til hende. Hav en forklaring parat, hvis hun pludselig ud af det blå spørger, hvorfor du ikke længere forsøger at bejle til hende.

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, for 7 minutter siden:

Hav en forklaring parat, hvis hun pludselig ud af det blå spørger, hvorfor du ikke længere forsøger at bejle til hende.

@Den_glade_amatør Ja tak for dine tanker her og det har jeg tænkt meget på, men som skrevet tidligere har jeg prøvet at bearbejde problemet i meget lang tid uden held desværre. Og mht. min fortsatte interesse i hende og vores sexliv så banker den "enøjede slange" tit på hende og det bliver den ved med ligegyldigt hvad, da mit største ønske er at hun og hendes dejlige sexuelle væsen en dag vågner op igen fra den tornerosesøvn hun åbenbart pt. er i...(:-)

Skrevet

Min erfaring som GP’er er, at langt de fleste gæster er gifte mænd, hvor ægteskabet egentlig er godt, men hvor sex ikke længere er eksisterende enten pga manglende sexlyst eller sygdom. Der er også en gruppe af mænd, som kommer på besøg, fordi de har særlige lyster i den lidt mere kinky kategori, og som konen ikke er indstillet på at lege med på eller det måske slet ikke er muligt at italesætte i forholdet.

Så det I skriver her er meget genkendeligt fra de gæster jeg møder og jeg føler mig faktisk meget privilegeret i at kunne være med til at imødekomme jeres behov og måske i virkeligheden er det med til at I fortsat kan trives i jeres ellers velfungerende ægteskaber.

Skrevet
Taboo skrev, for 3 timer siden:

Min erfaring som GP’er er, at langt de fleste gæster er gifte mænd

Jeg er een af dem der besøger GP'erne fordi jeg ikke har haft mulighed for at finde en partner efter en skilsmisse.
Jeg meldte mig på herinde for mange år siden fordi jeg gerne ville have en diskussion omkring hvordan man håndterer det, fra begge sider af bordet, så at sige, få og give lidt ideer og inspiration.
Tænkte egentlig dengang mest på tantra og massage af forskellig art, og måske samtaler, men .. nåhja, jeg blev forført (slemme pige) og så var min nysgerrighed vækket ...
Der var masser af livlig debat i midt 10'erne, men tiderne har ændret sig markant ...
Men pigerne er der da endnu, derude ...

Skrevet

Jeg er single så For mit vedkommende , så skyldes det at jeg indimellem har behov for berøring. og forløsning, uden jeg selv som sådan har en finger med i spillet, berøring tænker jeg de fleste mennesker har brug for og så er det jo nærlæggende at opsøge en der kan afhjælpe med dette.

De gange jeg har været i forhold , der har jeg ikke gjort brug af glædes piger , der havde jeg jo min respektive halvdel derhjemme , der kunne give det jeg havde brug for , at andre der har en partner stadig bruger glædespiger , det kan jo have mange årsager , men vil da sige at så håber jeg det skyldes at der er noget fysisk galt på hjemmefronten , som er forsøgt udbedret uden det er lykkes , men igen jeg skal jo ikke gøre mig til herre over hvad andre folk gør .

Når jeg besøger glædespiger ( det er efterhånden et par år siden ) så har jeg brug for at blive serviceret , ikke levere , det gør jeg så rigeligt i min hverdag på arbejdet, så der vil jeg bare gerne nyde , derfor har jeg heller ikke det store behov for at knalde , jeg er fint tilfreds med massage , et godt BJ eller et veludført HJ ( stærkt undervurderet)

Drømmen er dog stadig at finde en der er klar på en aftale med middag , vin og så efterfølgende hyrdetime uden det koster 10.000 kr

Skrevet
Petersborg skrev, den 23.5.2026 at 00:04:

Jeg er ret ny i denne verden med EG og brugen af GP’er, så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om andres tanker og bevæggrunde for at være her. Det har nemlig været en ret stor grænse for mig at overskride.

Mit primære spørgsmål til jer er derfor: Hvorfor er I endt med at søge denne vej og benytte jer af de ydelser, som GP’er tilbyder?

Hej Petersborg

Jeg kan totalt spejle mig i din historie. At jeg skulle komme hertil og stå overfor mit første encounter med en GP, det havde jeg ikke troet på for fem år siden. Har et skønt ægteskab og vi har haft et forrygende sexliv sammen. Vi har sågar udforsket swinger miljøet sammen og haft skønne, skønne oplevelser. Men da hun for alvor gik i overgangsalderen, så var det som om en kontakt blev slukket. On...så OFF. Hvis vi har sex, så er det helst med slukket lys. Det er mest hvad jeg vil kalde trygheds- og kærlighedssex...og det er også dejligt. Men fra at have set hende sammen med andre kvinder, begæret af andre mænd, iført de høje hæle og hofteholderen, til hende der nu hellere vil have et par jogging bukser på...der er sgu langt. Jeg har troet/håbet det bare var en fase. Har med forventning læst om de modne kvinder der bliver mere afklarede og igen får lyst til sex. Det ser jeg ikke ske. Vi har samtaler ofte om det - også at genoplive vores swinger oplevelser. Men det bliver ved snakken. Hendes energi på projektet er væk og er nok mest mere for at please mig med "gamle minder". Vi har været på tantra kurser. Sover nøgent og krammer længe. Så der er masser af nærvær. Men det er som om, at "nærvær" har større respekt og skal have mere plads, end den "nederdrægtige liderlighed". Jeg er ikke færdig med den liderlige energi. Jeg kan mærke hvordan jeg forsvinder stille og roligt som mand, når jeg går på kompromis med også at tillade mig at være liderlig. Jeg bliver til den "bløde Arne nede på kommunekontoret" (undskyld til alle Arner...især dem i kommunen). Så ja, det er et voldsomt dilemma for mig og det har taget mig årevis at erkende, at jeg også er "sådan én". Jeg bilder mig selv ind, at hvis jeg led af anal kløe, så vil jeg heller ikke nødvendigvis involvere min kone i det, uanset hvor meget jeg respektere hende og ønsker at være ærlig. Jeg er ikke sikker på hun vil blive et lykkeligere menneske af at vide det, endsige kunne afhjælpe mig.

Skrevet

Jeg har vist skrevet det før. Men jeg har haft stor lyst til sorte piger siden jeg blev teenager og der var ingen eller meget få den gang. Jeg havde danske kærester ind til det endelig blev muligt for mig at realisere den drøm. Jeg bliver nemt tændt af sorte piger. Men hvorfor blev jeg ved efter jeg havde besøgt en del? Fordi det er for godt til at lade være og det er nemt. Hen af vejen blev jeg betaget af latinamerikanske piger. Kan godt lide deres måde at være på.

Skrevet
  • Author
Refresh skrev, den 23.5.2026 at 19:25:

Du kan høre lidt om min historie i Red Light podcasten på EB...

@Refresh Det vil jeg meget gerne men hvilket afsnit taler du om her? - tak

Skrevet
Petersborg skrev, for 11 minutter siden:

@Refresh Det vil jeg meget gerne men hvilket afsnit taler du om her? - tak

Peter køber sex fra 21/4.

Det kræver abonnement, men jeg mener de kører med tilbud for første måned.

Redigeret af Refresh

Skrevet
  • Author

@Refresh OK og tak - den vil jeg lytte til asap - har lige hørt det afsnit der hedder "Mette er glædespige :-Fordi eg spreder glæde" og sindsygt godt afsnit og mange ting jeg kan relatere til mht. behov og meget andet. Som jeg skrev tidligere så respekterer jeg i den grad det i gør og er sikker på at i for en god del af brugerne faktisk gør en stor forskel mht. et bedre liv for dem og deres familier.

Skrevet
Taboo skrev, den 24.5.2026 at 20:06:

Min erfaring som GP’er er, at langt de fleste gæster er gifte mænd, hvor ægteskabet egentlig er godt, men hvor sex ikke længere er eksisterende enten pga manglende sexlyst eller sygdom. Der er også en gruppe af mænd, som kommer på besøg, fordi de har særlige lyster i den lidt mere kinky kategori, og som konen ikke er indstillet på at lege med på eller det måske slet ikke er muligt at italesætte i forholdet.

Jeg hører til her, ingen sex med konen i 7½ år, heller ikke alm. missionærsex, måske skyldes det, at jeg godt ville ha det ganske lidt mere kinky en gang imellem. Hun kan godt klæde sig pænt og lidt sexy på, når vi skal i byen eller til familiebesøg, men aldrig hjemme. Startede med at besøge GPer for få år siden og har ikke haft dårlig samvittighed, men glæder mig over at besøge de GPer, der vil lege med i mine fantasier ...

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.