Hop til indhold

Formatering og linjeskift mv

Featured Replies

Skrevet

Jeg startede et indlæg med:

PS

Beklager de overflødige dobbelte linje skift, men jeg kan ikke undgå dem.

Hverken når jeg først skriver kladde i Notesblok, eller når jeg skriver direkte i forum.

Det er kun muligt hvis jeg fortsætter en linje uden at starte på en ny.

Fik dette i en pb:

Dobbelt linjeskift

Hvis du holder Shift nede, når du trykker Enter, så får du kun et enkelt linjeskift.

Virker desværre ikke i notesblok, men her kan du så evt. skrive uden linjeskift, og når du så har kopieret din kladde ind i Forum, kan du lave enkelt linjeskift med Shift + Enter.

----------------------

Opretter denne tråd for, hvis muligt at opnå en dialog om forbedringer af det skrivefelt vi opretter indlæg i.

Er det muligt at forbedre kontrollen over linjeskift, samt muligheden af at skrive kladder i eksterne formater for at overfører teksten til forum på EG?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, den 8.5.2026 at 15:33:

Det er netop dette du skal gøre. I stedet for hele tiden at starte en ny linje, så gør sætningen/emnet færdig i samme linje. Det fremmer læseligheden, specielt når du har det med at skrive meget lange indlæg 🤗

Her er et eksempel hvor jeg under citatet har omskrevet dine 3 sætninger, netop uden at starte på en ny linje. Dermed undgås dobbelt linjeskift som du nævner:

Rejsenetværk skrev, den 8.5.2026 at 15:33:

Beklager de overflødige dobbelte linje skift, men jeg kan ikke undgå dem.

Hverken når jeg først skriver kladde i Notesblok, eller når jeg skriver direkte i forum.

Beklager de overflødige dobbelte linje skift men jeg kan ikke undgå dem, hverken når jeg først skriver kladde i Notesblok, eller når jeg skriver direkte i forum. Det er kun muligt hvis jeg fortsætter en linje uden at starte på en ny.

Men hvorfor ikke bare skrive og redigere indlæg direkte her i skrivefeltet, det virker da fint for mig? 🙂

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 3 timer siden:

Men hvorfor ikke bare skrive og redigere indlæg direkte her i skrivefeltet, det virker da fint for mig? 🙂

Det virker ikke fint for mig, men nu kan jeg benytte det tip jeg fik.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

• 1 month later...
Skrevet
  • Author

Mon det er muligt at EG laver det sådan, at linjeskift følger linje skift i Note pad?
Sådan at man kan lave bredere linjeskift, hvis man ønsker det.

Det vil gøre det så meget lettere at skrive i forum.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
  • Author
Deuce skrev, 1 time siden:

Nej! Brug tingene på den måde de er beregnet til. Der er tonsvis af andre editorer der ikke opfører sig som Notepad - skal man så lave noget til dem?

Dit link virker ikke for mig, så jeg må fortsætte på den besværlige måde.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 27 minutter siden:

så jeg må fortsætte på den besværlige måde.

Nu forstår jeg ikke du får brok over dine mange Linje skift så hver sætning er et afsnit for sig. Budskabet i din tekst er jo den samme.

Men jeg forstår heller ikke hvad der er så besværligt ved “ikke at trykke på Enter”, bare at fortsætte teksten udelukkende med tegnsætning. Og skrive direkte på forum i stedet for at skrive det og kopiere det ind.

Forstår ikke behovet for EG skal lave en ændring. Hvordan kan de ændre på du trykker på enter hvergang du er færdig med en sætning.

Skrevet
  • Author

Jeg bruger enter nu, men godt den tid er forbi hvor jeg skriver roman lange beretninger fra FKK klub ture til Tyskland.
Ture jeg ellers godt kan savne, og gerne ville kunne tage på igen, men jeg orker ikke at trykke på enter for hver eneste linje jeg skriver i lange indlæg.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Jeg bruger enter nu

Ikke i det omfang du gjorde før, og nu står din tekst også samlet så tak for det.

Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

men jeg orker ikke at trykke på enter for hver eneste linje jeg skriver i lange indlæg

Igen tak for det. Selv om jeg vælger citere begge udsagn fordi de modstrider hinanden.

Du har begrænset dit brug af Enter knappen. Og det var det overdrevne brug af Enter der lavede alle de linje/afsnitsskift. Så bare fortsæt som du gør nu.

Skrevet
  • Author
SweettieDK skrev, for 14 minutter siden:

Du har begrænset dit brug af Enter knappen. Og det var det overdrevne brug af Enter der lavede alle de linje/afsnitsskift. Så bare fortsæt som du gør nu.

Jeg har ikke begrænset mit brug af enter, og jeg bruger enter i hvert eneste indlæg jeg skriver efter at jeg har fået at vide at det er sådan jeg skal gøre.
Men jeg forventer bare at jeg aldrig mere kommer til at skrive indlæg, der er lige så lange som de indlæg jeg en gang skrev.

Derfor er det til at holde ud, men det er godt nok træls at jeg skal bruge enter hele tiden, for at undgå dobbelte linjeskift.
Uanset om jeg skriver direkte i forum, eller om jeg skriver kladder først i Notepad.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har ikke begrænset mit brug af enter, og jeg bruger enter i hvert eneste indlæg jeg skriver efter at jeg har fået at vide at det er sådan jeg skal gøre.

Jer giver op. Den eneste logik jeg kan finde er vi ikke taler om det samme knsp. Og kan ikke se nogen i denne tråd siger brug Enter. Men skriv som du vil og tryk på de knapper du gør. Så tænker jeg ordene trods alt er vigtigere end hvordan det ser ud.

Skrevet

Er der nogen der ved hvordan man laver shift-enter på en mobil???

Og ja, jeg ved godt at det generelt er unødvendigt, men f.eks. til digte er det vigtigt at kunne styre linjeskift.

Skrevet

Ved ikke om det virker på andre sider. Men her på EG kunne det være muligt til digte at bruge enten. Punkt opstilling (med prikker, tal ville se underligt ud) til tvungen linjeskift eller en tabel med den ønskede sætning i hver boks.

IMG_0444.png

Skrevet
  • Author

Jo, jeg er klar over at hvis bare jeg vælger fortsætte en linje, sætte et punktum for at fortsætte med at skrive, så vil linjen automatisk foretage et enkelt linjeskift, sådan som jeg ønsker det.
Problemet er at jeg ofte ønsker at afslutte en linje før den foretager et linjeskift, for ar begynde på en ny linje med et enkelt linje skift.

Det kan jeg så ikke, og derfor må jeg døje med enter og shift hver gang jeg ønsker at afslutte en linje, for at begynde på en ny linje.
Jeg kan ikke fordrage at fortsætte en tekst ud i en køre, sådan som jeg er nødt til, hvis jeg ikke vil undgå enter og shift.

Venlig hilsen
Rejsnetværk

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.