Hop til indhold

Spørge om lov til at gå til GP

Featured Replies

Skrevet

Hej Håber der er nogen herinde som er lidt i samme situtation som mig.

Jeg er i slut 40'erne og er rigtig godt gift på 14'ene år med min skønne viv. Desværre blev hun for 5 år siden ramt af sygedom, som gjorde at de måtte fjerne livmoderen. Siden da har vi stort set ikke haft rigtigt sammenleje. Det gør ret ondt på hende når vi har forsøgt, og det ønsker jeg selvfølgelig heller ikke at hun skal have.
Jeg er virkelig glad for hende og kan slet ikke forestille mig et liv uden hende. hun er det bedste der er sket mig.

Skal siges at før jeg mødte min viv har jeg ført været hos GP'er og nydt og kender lidt til gamet. Har dog aldrig været hos GP mens jeg har været sammen med min viv.

Her kommer så mit spørgsmål til jer derude.
- Er der nogle af jer der har prøvet at spørge jeres viv, om det er ok at gå til en GP'er ? Og i så fald hvordan bar i jer ad med den samtale ?

Mvh ham der savner penetrations sex.

Skrevet
Jesper76 skrev, for 20 minutter siden:

Er der nogle af jer der har prøvet at spørge jeres viv, om det er ok at gå til en GP'er ? Og i så fald hvordan bar i jer ad med den samtale ?

Glem det - har du lyst til at gå til en glædespige - så går du - det behøver du ikke spørge nogen om - og slet ikke din kone - hvis du ellers er glad for hende og gerne - trods jeres manglende samliv, stadig vil være sammen med hende - find dog på andre måder at være sammen seksuelt, hvor I gensidigt stimulerer hinanden og evt. investerer i lidt legetøj.

Skrevet

Jeg har for en del år siden været i et længerevarende forhold, hvor den manglende seksuelle lyst hos partneren blev et stort og voksende problem. eg tog problematikken op flere gange og gjorde det klart, at jeg absolut ikke kunne forestille mig et liv uden sex. Til det var svaret: "Bare jeg ikke ved noget om det, så må du jo gøre det, som du har behov for". Der gik dog ikke så længe før forholdet stoppede helt, fordi jeg i bund og grund ikke kunne forenes med tanken om en partner, som ikke havde sexlyst.

Nu burde fjernelsen af livmoderen ikke automatisk medføre smerte ved samleje. Kan der mon gøres noget ved det problem?

Jeg synes, at I skal tale om udfordringen. En god begyndelse vil være at give udtryk for, at du elsker hende højt og ikke vil undvære hende, men at du kan mærke, at det manglende sexliv er rigtig svært for dig. Du kan stille hende nogle åbne spørgsmål ift. løsning af det - og her vil du nok klart fornemme, hvor samtalen bærer hen.

Hvis hun virker/er meget afvisende over for at du skulle kunne få din lyst styret ved betalingssex, så må det være op til dig og din samvittighed om du alligevel vil gå den vej i al hemmelighed.

Skrevet

Jeg er 100% sikker på, at din kone er ligeså ked af situationen, som du er. Det er også et komplekst spørgsmål og med mange følelser involveret. For, hvad gør du, hvis du får et nej? Vil hun så begynde at mistænke dig? Vil du gøre det alligevel, trods et nej…

Som Jernsvinet skriver, så er det bedre bare at gøre det…

Skrevet

Jeg er enig i kommentarerne fra @niskanen . Åbne spørgsmål er rigtig godt. Når de åbne spørgsmål nærmer sig kernen, kan du måske nævne massage med hj, eller lingam massage. Hvis hun ikke kan gå med til, at du har decideret sex med en anden, så kan hun MÅSKE acceptere det (?) Du kan så vælge en, der alligevel også tilbyder sex ... OK, så er du ikke ærlig. Men jeg kender alt til forhold uden sex, så min samvittighed har ændret sig.

Jeg har ikke erfaring med at spørge om lov. Min kommentar er tænkt som et råd, du måske kan bruge. Måske ikke. Men potensen falder, hvis du ikke får den penetrations sex, som du søger.

Få det sex du søger, og så kan du og fruen evt. tage tantrakursus sammen. Det er der flere, der tilbyder par. Og når du kan give din kone en fræk og pirrende massage, så kan du købe sexlegetøj, som @Jernsvinet skriver. Personligt vil jeg anbefale en klitorisvibrator og/eller Magic Wand. Tro mig, de kan få kvinder til at ryste af orgasme!

Held og lykke med det

Redigeret af Unrusted

Skrevet

Mit forløb er lidt forskelligt fra ,dit.

Tilbage i 2018 var min kone og jeg sammen på besøg hos en GP for første gang- Det fortsatte i 2-3 år og min konens lyst til disse besøg ophørte. Med konens tilladelse fortsatte jeg med at besøge GP en. Hjemme fik konen over noget tid så stærke smerter ved samleje, at hun helt lukkede af for sex. For et års tid siden synes jeg ikke længere, at sexen med den GP gav mig den samme sexoplevelde længere.

Tidligt på året i 2025 faldt jeg over et opslag fra et par hvor pigen tænder på, at blive betalt for sex og manden på at høre hun har der. De første gang jeg besøgte dem, var der med alibi jeg fandt på. Med opfordring fra især pigen i parret jeg nu besøger fik jeg snakket med min kone om det. Hun var fuldstændig indforstået med at jeg besøger parret og hae sågar overdraget sit sexlimgeri til den "nye" og som konen siger så må hun da vide det er i orden med mig.

Sexen bliver meget bedre når det ikke,er,hemmeligt hvad man tager afsted til

Det bliver jo så heller ikke ringere af, at det er den bedste sex jeg har oplevet i mit 70 årie liv

Skrevet

Mit forløb er lidt forskelligt fra,dit.'

Tilbage i 2018 var min kone og jeg sammen på besøg hos en GP.

Skrevet

Ærlighed er bare fedt!!!

Hvis du elsker din kone, så overvej nøje om du har lyst til at have en løgn imellem jer.

Jeg ville vælge at tage samtalen og insistere på at blive hørt, set og forstået. Det fortjener du!

Og det kan sagtens kræve tid og en god terapeut.

Min situation er helt anderledes end din, men jeg er super taknemmelig over at mine relationer i købesex ikke er en hemmelighed for min kone og at vi kan dele både de vidunderlige oplevelser og de mere besværlige.

Skrevet

Jeg har også for år tilbage været i et forhold, hvor hendes sexlyst pga sygdom gik fra 4 gange om ugen i swingerklub og knalde 5 timer plus alt det løse - til 0

Efter 6 måneder har vi en seriøs snak om mit behov ( som ikke nødvendigvis er 5 timer 3 gange om dagen - men dog et behov) og at så må jeg finde en og knalde med....... enhver voksen mand over 25 ved jo godt at det betyder ca det samme som "FINT!" (Dont go there), trods det nævner hun der selv mange gange de næste 3 måneder... til sidst spøgre jeg igen, helt stille og roligt i fortrolighed om hun virkelig mener dét? Ja jeg vil bare ikke vide dét, var svaret. Godt så tager jeg mod et tilbud nogle uger senere, og da hun så alligevel lidt efter spøger ind til om jeg har været sammen med en anden, svare jeg (måske) selvfølgeligt ærligt 🫣 ja..... og så var helvede løs, og alt var min skyld, så der sluttede dét ( jeg har dog fået en undskyldning nogle år senere)

Så mit råd vil være : bare knald en gp når behovet er dér, og nyd det du kan med din kone.

Skrevet
niskanen skrev, for 5 timer siden:

Nu burde fjernelsen af livmoderen ikke automatisk medføre smerte ved samleje. Kan der mon gøres noget ved det problem?

Jeg synes, at @niskanen's kommentar her er meget vigtigt.

Jeg indrømmer at jeg ikke er læge, men har kendt flere par, hvor konen har fået fjernet livmoderen. Det er bestemt ikke mit indtryk, at det som sådan har påvirket sexlivet på længere sigt.

Jeg tror ikke det bør gøre ondt at have sex, når man har fået fjernet livmoderen. Så jeg synes, at første skridt må være, at få talt med hendes læge omkring denne problematik.

Skrevet

@Jesper76 har din kone været ved lægen med smerterne ved samleje?

Hvis ikke må det være det første skridt, måske er det kun en simpel ting som tørhed i skeden som der er årsagen til smerterne, det kan løses med hormon behandling og/eller glidecreme.

Jeg vil foreslå dig at tage med din elskede kone til lægen, for at støtte hende 💓

Skrevet
lille_peter skrev, for 2 timer siden:

måske er det kun en simpel ting som tørhed i skeden som der er årsagen til smerterne, det kan løses med hormon behandling og/eller glidecreme

Jeg ville foreslå spyt/saliva, da det er lige ved hånden, virker bakteriedræbende uden at indeholde noget farligt - og så giver det en bedre glidefølelse end alverdens mærkelige glidecremer.

Skrevet

Du skriver at du savner penetrations sex. Betyder det at I stadig har sex på andre måder? For i så fald tror jeg at du vil ende med at såre din kone ret meget hvis du spørger om hun vil acceptere at du går til en GP for at få lige præcis den eneste form for sex som hun ikke kan tilbyde dig. Måske skulle du snarere finde glæde i andre former for sex med din kone.

Skrevet

Ønsker du at fortsætte samlivet med din kone, skal du nok være meget varsom med, hvordan du går frem.

Der er givetvis nogle kvinder, der vil finde det helt i orden, at du går til en glædespige, når hun ikke længere kan give dig det sex, som du mangler. Men jeg tror også, at det er et fåtal af kvinder, der har den holdning.

Jeg tror, at det bedste du måske kan gøre er at udtrykke dit savn på en eller anden måde og så håbe på, at hun selv samler bolden op og foreslår nogle alternativer.

Begynder du at antyde, at du godt kunne tænke dig at besøge glædespiger, så vil du sikkert få et "nej" til det, for det er ikke noget hun ønsker. Og så selvom du ikke gør mere og holder dig fra glædespiger, vil der være en risiko for, at din kone begynder at blive mistænksom og begynder at tro, at du boller ved siden af, selvom du ikke gør det.

Jeg tror, at de færreste af os (både mænd og kvinder) ønsker, at vores partner har sex med andre. Jeg var i et kompliceret forhold, da jeg begyndte at gå til glædespiger. Jeg gjorde det i det skjulte, da jeg godt var klar over, at det nok aldrig var noget, som jeg ville få hendes accept til, og jeg var også godt klar over, at det nok ville blive taget meget dårligt imod, hvis hun fandt ud af det. Skilsmisser er sjældent sjov, men det havde jo nok været endnu værre hvis hun havde vidst, at jeg gik til glædespiger. Det kan naturligvis godt være, at jeg tager fejl, og at jeg ville have oplevet den helt modsatte reaktion, hvis jeg havde taget snakken med hende. Men jeg tvivler. Jeg har talt med mange kvinder gennem mit liv, familie, venner, kolleger og så videre, og er der noget, som kvinder generelt overhovedet ikke kan acceptere, så er det utroskab. En deres mand har en smutter til firmafesten, så er det nærmest utilgiveligt.

Så vær meget varsom, hvis du vil bevare dit forhold.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.