Hop til indhold

Trusler om drab af familie

Featured Replies

Skrevet

Hej, 

Er ikke så erfaren i brug af glædespiger. 

Men skrev til nogen i sidste uge. Det blev dog ikke til noget. 

Har efterfølgende fået en besked, om at jeg og min familie bliver slået ihej hvis jeg ikke betaler penge, fordi jeg har forstyret nogen piger.  

Det skal siges jeg ikke lavede nogen aftale, men spurgte bare om de havde tid. 

Jeg kan se andre er blevet truet fra samme nummer her: https://www.180.dk/nummer/71586931

Er det normalt det sker ? 

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere. 

Skrevet
nonce skrev, for 6 minutter siden:

Hej, 

Har efterfølgende fået en besked, om at jeg og min familie bliver slået ihej hvis jeg ikke betaler penge, fordi jeg har forstyret nogen piger.  

Jeg kan se andre er blevet truet fra samme nummer her: https://www.180.dk/nummer/71586931

Hvis de på nogen måde har truet med at slå dig eller nogen i din familie ihjel - bør du straks gå til politiet med relevante oplysninger, som du forhåbentlig har gemt - mordtrusler og deslige er normalt ikke noget politiet ser mildt på - så ring til politiet og lav en aftale om at komme ind og tale med efterforsker - og det kan ikke gå for langsomt!

Skrevet
nonce skrev, for 17 minutter siden:

Hej, 

Deres erfaring er:
De fleste der bliver truet lader sig ikke narre, men måske hver tiende der trues bliver bange og betaler bare lidt i første omgang. Så kan de komme tilbage gang efter gang og får udbetalt mere hver gang til ofret ikke har flere ressourcer. Derfor prøver de true så voldsomt som muligt, fordi de håber du er måske en af dem der bliver bange nok til at betale.

Vores erfaring er:
Dem af os der overhoved ikke svarer får flere gentagne trusler i håb om reaktion, og når man stadig ikke svarer så giver de op efter et stykke tid og søger efter nye ofre. Hvis man skriver tilbage kun en enkelt gang, og kun en gang, med information at de er blevet politianmeldt for trusler (inklusive deres kontaktdetaljer tlf/email eller hvad man har) så stopper de hurtigere med sin trusler. Man skal bare lade være med at svare mere end den ene gang. De oplever gentagne svar som et tegn på svaghed, og derved mulighed for at få penge fra et offer som er bange. Hver gang man svarer er et bevis på at du tager dem seriøst, så hvert svar får dig nærmere den første udbetaling.

Bonus:
Hvis man faktisk politianmelder, og afleverer de trussel sms/email man har fået, så har politiet nogen gange samlet sammen nok med beviser og nok med spor til at foretage en anholdelse, få en dom, og efterfølgende udvisning med forbud om indrejse igen til DK et antal år i fremtiden. Det har sket et par gange. Ret fedt.

Bonus nr 2:
Der er endnu ikke kommet noget tegn/bevis for at nogen af dem der er blevet truet, faktisk har oplevet noget vold eller fysisk kontakt fra dem der truer. 

Skrevet
  • Author

Tak for svar. Det har under alle omstændigheder gjort mig mere rolig. 

Skrevet
nonce skrev, for 14 timer siden:

Tak for svar. Det har under alle omstændigheder gjort mig mere rolig. 

Håber du har anmeldt det til politiet, nu der er 7 rapporteret hændelser på det link fra 180.

Skrevet

Jeg har skrevet om emnet i den afpresningstråd, der findes. Jeg kendte ikke den 180 hjemmeside - er rigtig god viden.

Hvad har politiet sagt? Jeg har ikke været hos dem endnu for tænker de bare vil grine.

Skrevet
Fynboen2026 skrev, for 14 timer siden:

Hvad har politiet sagt? Jeg har ikke været hos dem endnu for tænker de bare vil grine.

Dødstrusler - håber jeg da, de tager alvorligt og indleder en efterforskning - forudsat selvfølgelig at man har gemt. div. beviser.

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

Dødstrusler - håber jeg da, de tager alvorligt og indleder en efterforskning - forudsat selvfølgelig at man har gemt. div. beviser.

Problemet i hans tilfælde, er at han har slettet alle beviserne.

Måske deres teknikere kan genskabe dem. Men tror ikke de ser det tiden værd.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.