SweettieDK 2297 Skrevet for 16 timer siden Seriøst spørsmål, gode råd søges. Det er kompliceret og ikke mig det er gået ud over men et familie medlem. Personen kender sin ekskærestes, ekskæreste de har for nylig fået kontakt igen og sammenlignet historier / oplevelser. Der er et tydeligt mønster i adfærd. Og personen kender ekskærestens nye kæreste (ved hvem det er i hvert fald). Den fælles ekskæreste spreder løgne så de implicerede ikke snakker sammen. Helt tilfældigt de fik kontakt igen og tog mod til at henvende sig til hinanden. Hvordan advarer man, i starten af et forhold er de fleste jo “blinde af kærlighed”. Anklager / advarsler kan virke som jalousi. Der er ikke sket noget så slemt at det kan politianmeldes. Men alle lider voldsomt psykisk overlast, bliver udsat for traumatiserende hændelser etc. På det tidspunkt i forholdet hvor tingene begynder at ske, er det svært at komme ud af det. Pga løgne manipulation, psykisk undertrykkelse mm Er man nødt til bare at lade tingene gå sin gang. Lade den næste gøre sine egne erfaringer og kæmpe sin egen kamp. Eller kan og bør man gøre noget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 678 Skrevet for 16 timer siden Den er svær. Psykopater kan være ekstremt overbevisende - og tiltrækkende. Og indblanding vil måske kun bekræfte fjendebilleder. Hvis du ikke kan gøre noget nu, så gør det klart, at du er der - hvis/når han eller hun har brug for det, og erkender det Men det er ikke dit ansvar. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
W.C. Fields 529 Skrevet for 16 timer siden SweettieDK skrev, for 22 minutter siden: psykisk undertrykkelse mm Psykisk vold er strafbart nu om dage. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2297 Skrevet for 16 timer siden W.C. Fields skrev, for 5 minutter siden: Psykisk vold er strafbart nu om dage. Ok tak. Men extremt svært at bevise. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2297 Skrevet for 16 timer siden køb dansk skrev, for 13 minutter siden: Den er svær. Psykopater kan være ekstremt overbevisende - og tiltrækkende. Og indblanding vil måske kun bekræfte fjendebilleder. Hvis du ikke kan gøre noget nu, så gør det klart, at du er der - hvis/når han eller hun har brug for det, og erkender det Men det er ikke dit ansvar. Ja det med fjende billedet, og den offer rolle vedkommende gerne spiller ville kun blive bekræftet. Go ide at række ud og vise man er der hvis der er / bliver brug for det. Nej ikke mit ansvar. Men har set konsekvenserne på nu 2 personer og bliver meget trist ved tanken han har krammet på sit næste “offer”. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mook 181 Skrevet for 16 timer siden SweettieDK skrev, for 45 minutter siden: Eller kan og bør man gøre noget. Det er ikke muligt at gøre noget, men det er muligt at komme væk. "Psykopati er en personlighedsforstyrrelse, der udvikles i barndommen, og forskningsmæssigt ved man, at psykopater ikke kan helbredes" 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filihankat 28 Skrevet for 15 timer siden Årh det ikke bare lige til desværre. Jeg forstår udemærket godt din frustration, for jeg har selv været offer for ekstremt manipulerende adfærd. Ja endda 2 gange i dating relationer (og nok derfor jeg ikke har datet i 2 år trods jeg er en ung smuk herre) Du kan desværre ikke hjælpe folk der ikke kan se at de er i ude i noget lort. Psykopaten bruger flere metoder til at fastholde deres offer i kognitiv dissonans. at de skaber en smædekampagne omkring deres potientielle trusler sådan at deres omgangskreds tager deres side og holder sig væk fra folk der ved sandheden At de spiller offer og skaber en illusion om at de var uskyldige og eksen var et horribelt menneske At de lovebomber og idealisere deres offer så meget at ofret bliver afhængig af at blive set som god Jeg ville virkelig ønske der var en smart måde at redde det næste offer på, men desværre er det ude af din rækkevidde, men hvis du ser ofret blive single igen, synes jeg at de 2 andre venner bør kontakte ham. At dele disse oplevelser med andre der også har været der, kan få en til at føle sig meget mindre alene med oplevelserne og nemmere kunne komme videre fra dette. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
W.C. Fields 529 Skrevet for 15 timer siden SweettieDK skrev, 1 time siden: Men extremt svært at bevise. Ja, desværre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2297 Skrevet for 15 timer siden Filihankat skrev, for 10 minutter siden: Jeg ville virkelig ønske der var en smart måde at redde det næste offer på Også jeg. Og alle dine ord beskriver situationen så godt. Ja vil bede dem holde øje med partner status på social media. Og være klar til at gribe, når det sker for det sker. Problemet er den nye nok er bange for dem. Ligesom de var bange for hinanden. Mit familiemedlem bad mig holde vagt på afstand den anden dag da vi tog kontakt. Men det blev ret hurtigt til et kæmpe kram. Han vidste godt mit familiemedlem var kommet væk. Men vidste ikke om kontakt var ønsket. Vi må bare se hvad der sker og vise vilje til at støtte den næste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2297 Skrevet for 15 timer siden Og tak til alle for råd og forståelse. Vi kan ikke spørge til råds på medier hvor man bruger sit ægte navn. Da det hurtigt vil skabe unødig ballade. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2297 Skrevet for 14 timer siden (edited) Filihankat skrev, for 28 minutter siden: Du kan desværre ikke hjælpe folk der ikke kan se at de er i ude i noget lort. Psykopaten bruger flere metoder til at fastholde deres offer i kognitiv dissonans. Nå ja og lige den der, så sandt. Jeg var meget tæt på situationen da mit familiemedlem var i forholdet, var sammen med dem når de var sammen. Havde ikke opfanget fare signaler, før det gik rigtigt galt. Troede på psykopatens beretninger om hvad hans tidligere partner havde gjort. Det var bare lige med omvendt fortegn. Og selv da det begyndte at gå galt, gik der lidt tid før jeg nåede igennem og ikke bare overreagerede, kritiserede, ville skille dem ad etc. men stod så heldigvis klar til at gribe. Redigeret for 14 timer siden af SweettieDK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg