Hop til indhold
sexaddict

Afhængighed

Recommended Posts

Man kan have en afhængighedsprofil, og man har ikke tilstrækkelig selvkontrol til at vælge fra.

Man behøver det kick, man får ved at udløse sin afhængighed.  

Han man en afhængighedsprofil, så afløses den ene afhængighed med en anden afhængighed. 

Computerspil - spil om penge - sex - alkohol - narko - tyveri.

Med sexafhængighed bliver sex med tiden mere eksperimenterende for at udløse et kick.

Redigeret af sexaddict

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis der er en konkurrence om at lave dagens mest uforståelige indlæg, så vil jeg gerne nominere dig, @sexaddict som dagens vinder.

Men meget kan nå at ske, du skal holde førerpositionen i 3 timer endnu for at vinde :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo der kan være noget om det. 

Min personlige erfaring er at der er skiftende ting, der fylder for meget i mit liv. Sex har altid fyldt meget, og nu i 60'erne er det vel et plus at lysten og evnen er intakt.

Jeg er efter 5 - 6 år med købesex ved at bevæge mig ud af det, og nøjes med det, som konen kan være med til. Jeg har aldrig følt trang til ekstrem sex, har egentlig bare haft brug for nærheden.

Så må jeg jo håbe at jeg ikke bliver ryger, alkoholiker eller narkoman:wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes da det giver fint mening @Den erfarne

Ikke at indlægget ligger op til debat eller erfaringsudveksling.

Jeg kan dog godt nikke genkendende til at være det som startede som vanilje er hen over årene blevet mere eksperimenterende. Og jeg ikke altid selv har besidet den selvkontrol. Der er blevet brugt mange "dumme" penge igennem årene, som jeg indimellem har erkendt kunne være blevet brugt på så meget andet gavnligt når dopamin kicket har lagt sig og jeg stod nede på gaden igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror rigtig mange mennesker har en eller anden afhængighedsprofil.

Og måske mest mænd, for noget af det virker mere afhængighedspræget blandt mænd end kvinder.

Mange mænd har på et eller andet tidspunkt haft en eller anden samlermani. Som barn samlede man på kuglepenne eller nøgleringe, og det gav nærmest et kick, når man fik en ny til samlingen. Så var det måske Anders And blade og i dag er det måske whisky. Os der er gamle nok til engang at have haft CDer ved jo sikkert også, at der var mange flere mænd end kvinder, der havde en store samling af CDer.

Som du siger kan det være computerspil, spil om penge, sex, alkohol og så videre. Jeg tror det kan være enormt meget forskelligt som vi får en eller anden afhængighed af og derfor et kick, når vi opnår et eller andet med det.

Jeg tror aldrig jeg som sådan har haft en sexafhængighed. Med købesexen er det heller ikke på nogen måde det eksperimenterende jeg vil ud i. Blot en hyggelig time med nærvær og blid sex.

Men der kan nok godt opstå en form for afhængighed alligevel. Jeg har købt sex i cirka 10 år. De første mange år kun 0, 1 eller 2 gange om året, men de sidste par år har det været mere. Sidste år gjorde jeg det nok 6 gange. Måske har denne øgede hyppighed trykket lidt på afhængighedsknappen oppe i min hjerne. Sidst jeg købte sex var nok midt i november. Og her i den sidste måneds tid kan jeg mærke, at der ligesom er kommet et behov for at hoppe ud i det igen. En trang jeg ikke har rigtig har haft de tidligere år. Dengang greb jeg bare muligheden, når arbejdet sendte mig på hotel. Lige nu "hungrer" jeg efter at komme på hotel, så jeg kan finde en kvinde at hygge mig med.

Og jeg så nok gerne at det jo på ingen måde blev en afhængighed. Men det er man nok ikke helt selv herre over.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg undrer mig over, at vi som veluddannede og intelligente mennesker ikke kan have bedre kontrol over vores underbevidsthed. Hvorfor bliver vi ved med at gøre ting, vi ikke burde have gjort, og før beslutningen træffes, ved vi godt, at vi ikke burde gøre det. Når man så alligevel gør det, og måske fået sit kick, så fortryder man og angre bagefter.

Hvorfor har vi ikke bedre selvkontrol?

Del dette indlæg

Link til indlæg
sexaddict skrev, for 1 minut siden:

Jeg undrer mig over, at vi som veluddannede og intelligente mennesker ikke kan have bedre kontrol over vores underbevidsthed. Hvorfor bliver vi ved med at gøre ting, vi ikke burde have gjort, og før beslutningen træffes, ved vi godt, at vi ikke burde gøre det. Når man så alligevel gør det, og måske fået sit kick, så fortryder man og angre bagefter.

Hvorfor har vi ikke bedre selvkontrol?

Jeg føler egentlig ikke at jeg har gjort noget, som jeg ikke skulle have gjort. Jeg ville have været forfærdelig ked af at være kommet til at gentage mig selv, og forlade endnu en kvinde, som jeg denne gang holder meget af.... "Bare" fordi jeg ikke syndtes at det blev til nok i sengen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nyde skrev, for 6 minutter siden:

Jeg føler egentlig ikke at jeg har gjort noget, som jeg ikke skulle have gjort. Jeg ville have været forfærdelig ked af at være kommet til at gentage mig selv, og forlade endnu en kvinde, som jeg denne gang holder meget af.... "Bare" fordi jeg ikke syndtes at det blev til nok i sengen.

Ved din kvinde, at du bruger penge på købesex. 

Har du samvittighedskvaler, eller er du selvisk og ligeglad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
sexaddict skrev, for 2 timer siden:

Med sexafhængighed bliver sex med tiden mere eksperimenterende for at udløse et kick.

Det synes jeg det er, især her i Europa lande.

Seksuelle eksperimenter med en anden end konen og kæresten er blevet tiltrukket af mange og mere og mere populære. At eksperimentere sex med nye stillinger, er vil ikke meget til i vores samfund/hjemland, vi har ikke lyst til sex med fremmede når vi er i forholdet :) Personligt synes jeg det er helt fair hvis seksualitet skal eksperimenteres, for det mindste søger jeg hele tiden bedre sex :)

Redigeret af Mook

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 2 minutter siden:

Det synes jeg det er, især her i Europa lande.

Seksuelle eksperimenter med en anden end konen og kæresten er blevet tiltrukket af mange og mere og mere populære. At eksperimentere sex med nye stillinger, er vil ikke meget til i vores samfund/hjemland, vi har ikke lyst til sex med fremmede :) Personligt synes jeg det er helt fair hvis seksualitet skal eksperimenteres, for det mindste søger jeg hele tiden bedre sex :)

Behøver det at være sex med fremmede - eller er det de ukendte personer, der gør sexeksperimentet spændende?

Jeg ville foretrække, hvis min partner var ligeså eksperimenterende som mig selv. Sex skal være både sjovt og spændende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså afhængighed……

Er der for at fralægges sig en skyld eller forklare at man gør noget “forkert”, man kalder der afhængighed?

Jeg kalder det en lyst og den giver jeg efter for i det omfang det passer ind i mit liv og mine behov og jeg nyder det. Det er som at tage ud og spise noget lækkert mad. Det er dejligt, det er dyrt og er der et nyt sted også lidt spændende, men det er da ikke noget jeg er afhængig af. Eller udenlandsrejser - dyrt og dejligt, men afhængig?

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg

Link til indlæg
sexaddict skrev, for 35 minutter siden:

Behøver det at være sex med fremmede - eller er det de ukendte personer, der gør sexeksperimentet spændende?

Ingen er rigtigt. 
Så længe man er god til sex så er jeg addicted :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slowman skrev, for 36 minutter siden:

Altså afhængighed……

Er der for at fralægges sig en skyld eller forklare at man gør noget “forkert”, man kalder der afhængighed?

Jeg kalder det en lyst og den giver jeg efter for i det omfang det passer ind i mit liv og mine behov og jeg nyder det. Det er som at tage ud og spise noget lækkert mad. Det er dejligt, det er dyrt og er der et nyt sted også lidt spændende, men det er da ikke noget jeg er afhængig af. Eller udenlandsrejser - dyrt og dejligt, men afhængig?

Det er sådan med afhængighed, at den afhængige sjældent vil indrømme, at personen er afhængig.

Der gives altid undskyldninger, forklaringer og bortforklaringer.

Det er ofte sådan at "bunden" skal rammes. før den afhængige forstår, at der er tale om afhængighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...