Hop til indhold
Benpas

Kan man tillade sig ubeskyttet sex med en GP,selvom jeg ved jeg har en kønssygdom??

Recommended Posts

Kan man godt tillade sig at have ubeskyttet sex med en gp som reklemere med det ,selvom jeg ved jeg har en kønssygdom?

Jeg er for nyligt blivet smittet med en kønssygdom (som jeg tror er klamydia ell. Gonorre) af præcis en gp jeg havde ubeskyttet sex med..

Samtidigt vil jeg gerne blive ved med at være sexuelt aktiv, kan bare ikke se om det skulle være fair over for den næste gp jeg skal ha ubeskyttet sex med

Hvad mener i ,fair eller ikke fair?

Redigeret af Stapler
Overskrift rettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kom dog ind i kampen mand. Afsted til læge med dig og bliv behandlet for dine sygdomme før du udsætter andre MENNESKER for smitte. Jeg forstår egentlig slet ikke at du spørger om det, da det er jo så indlysende som det kan blive. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 8 minutter siden:

kan bare ikke se om det skulle være fair

..Tror du skal have justeret dit moral kompas hvis du ikke selv kan se det..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Okay, jeg kommer nok til at være lidt hård her, men spørgsmålet ligger altså op til at der skal sparkes noget fornuft ind.

@BenpasDet er da et utroligt dumt spørgsmål, som sætter dig og din moral i virkelig dårligt lys. At du vil udsætte en anden person for den store chance, er simpelthen ekstremt morals-bankrupt og sygt, og jeg læser det kun som at du ikke anser en GP som et menneske.

Man udsætter simpelthen ikke nogen for dette, GP, one-night stand eller kæresten er helt ligegyldigt, når du ved at du har en sygdom. 

Kom afsted til lægen og tænk lige over hvordan du ser på andre mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 11 minutter siden:

Kan man godt tillade sig at have ubeskyttet sex med en gp som reklemere med det

Reklamere de med at de vil have ubeskyttet sex med en der har en kønssygdom?

Selvfølgelig ikke så til læge med dig og bliv behandlet alt andet vil være uansvarligt :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 10 minutter siden:

Kan man godt tillade sig at have ubeskyttet sex med en gp som reklemere med det ,selvom jeg ved jeg har en kønssygdom?

Jeg er for nyligt blivet smittet med en kønssygdom (som jeg tror er klamydia ell. Gonorre) af præcis en gp jeg havde ubeskyttet sex med..

Samtidigt vil jeg gerne blive ved med at være sexuelt aktiv, kan bare ikke se om det skulle være fair over for den næste gp jeg skal ha ubeskyttet sex med

Hvad mener i ,fair eller ikke fair?

Er det er seriøst spørgsmål? Eller vil du blot drage dig opmærksomhed? Ved ubeskyttet sex kender begge parter til risikoen, også dig. 

Kvinder kan risikere at blive infertile, ved uopdaget klamydia. Det sker ofte da kvinder ikke altid har symptomer. At en anden gp har smittet dig med kønssygdom berettiger dig ikke til at smitte den næste du skal have sex med. Hvordan er det fair? 

Det mest ordentlig, rimelige og ikke mindst ansvarlige at gøre er at du får din behandling og har beskyttet sex indtil efter dit kontrolbesøg, såfremt du vil fortsætte med ubeskyttet sex. Alt andet er mildest talt forkasteligt og totalt blottet for almen god moral. 

Heldigvis er der langt imellem mænd som dig, og vil opfordre dig til at tage mændenes kommentarer i tråden til dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Anja-Lilje skrev, for 13 minutter siden:

Er det er seriøst spørgsmål? Eller vil du blot drage dig opmærksomhed? Ved ubeskyttet sex kender begge parter til risikoen, også dig. 

Kvinder kan risikere at blive infertile, ved uopdaget klamydia. Det sker ofte da kvinder ikke altid har symptomer. At en anden gp har smittet dig med kønssygdom berettiger dig ikke til at smitte den næste du skal have sex med. Hvordan er det fair? 

Det mest ordentlig, rimelige og ikke mindst ansvarlige at gøre er at du får din behandling og har beskyttet sex indtil efter dit kontrolbesøg, såfremt du vil fortsætte med ubeskyttet sex. Alt andet er mildest talt forkasteligt og totalt blottet for almen god moral. 

Heldigvis er der langt imellem mænd som dig, og vil opfordre dig til at tage mændenes kommentarer i tråden til dig. 

Jeg er enig med dig i alt og tager også over til at blive undersøgt i morgen 

Men unfair at en gp der ved der er smittet ,ikke siger noget, smitter mig med en kønssygdom og at hun samtidigt fik min penge for det alligevel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 10 minutter siden:

Men unfair at en gp der ved der er smittet ,ikke siger noget, smitter mig med en kønssygdom og at hun samtidigt fik min penge for det alligevel

Og derfor mener du at du må gøre det ved en anden uskyldig GP? 

Det kan også være at GP'en ikke ved det, har du skrevet noget til hende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 29 minutter siden:

Hun vidste det formentlig ikke. Det er netop pointen med mange kønssygdomme som klamydia og gonorré: man kan være smittet uden symptomer især kvinder.

At du blev smittet, er uheldigt, men det gør det ikke automatisk til, at hun har handlet uærligt eller bevidst udsat dig for noget.

Og nej, hun skylder dig ikke penge tilbage.

Hun har leveret den service, I aftalte. En kønssygdom ændrer ikke retroaktivt på, at du frivilligt valgte ubeskyttet sex, velvidende at der er en risiko. Det er præcis samme risiko, man løber ved one-night stands, casual dating, blowjob uden kondom og oralsex generelt.

Logikken “hun smittede mig, derfor skulle hun ikke tage penge” holder simpelthen ikke.

Risikoen er indregnet i valget om ubeskyttet sex. Også når man betaler for det. Det betyder ikke, at ansvaret for konsekvensen kan placeres hos den anden part bagefter.

Det giver heller ingen mening at udstille en gp for noget, man selv aktivt har sagt ja til. Man kan ikke både tage risikoen og bagefter spille forurettet, når udfaldet ikke blev, som man håbede.

Kort sagt   Risikoen var kendt. Valget var dit.  Ansvar stopper ikke, bare fordi der var penge involveret

Det eneste rigtige er at blive testet, få behandling og bruge beskyttelse fremover præcis som du selv også skriver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 31 minutter siden:

Jamen så langt så godt. 

Om hun selv vidste det eller ej er underordnet for, hvordan din fremtidige opførsel og behandling af andre folder sig ud. 

Bliver det mere fair af at du gøre en anden pige syg? Hvor i dette ligger rimeligheden?

Jeg synes det er dybt bekymrende, at du ikke er i stand til at reflektere over dine egne valg og din videre adfærd. Du bollede uden gummi. Skaden skete. Mand dig op og tag ansvar for konsekvensen af dit valg. 

Gør verden til et bedre og tryggere sted ved at passe på dig selv og andre. 

Jeg hepper på dig. 

Redigeret af Anja-Lilje

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld mig, men det er godt nok sygt at du overhovedet stiller det spørgsmål og overvejer at gøre det. Tror faktisk også det er ulovligt bevidst at påfører andre kønssygdomme. er du virkelig så ligeglad med kvinder at du bevidst vil smitte en uskyldig? Hvorfor? 
nu benytter du dig jo gladeligt at dem der tilbyder uden, men hvis alle mænd tænkte som dig forsvinder det tilbud nok. 
Det er meget nemt at gå til lægen at blive tjekket og behandlet, i mellemtiden skal du nok overleve uden sex. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 1 time siden:

Jeg er for nyligt blivet smittet med en kønssygdom

@Benpas Hvordan ved du, at det er netop denne GP, der har smittet dig?

Jeg kan ikke tro, at du mener dette indlæg  seriøst. Det er vel for at “trolle”, ikke? 

Redigeret af ToxicWaste

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tænk dig nu om. Du handler i ond tro.

Det er iøvrigt os strafbart at gøre det du overvejer.

Læs lidt op på det, før du overhovedet overvejer dit foretagende videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ToxicWaste skrev, for 7 minutter siden:

@Benpas Hvordan ved du, at det er netop denne GP, der har smittet dig?

Jeg kan ikke tro, at du mener dette indlæg  seriøst. Det er vel for at “trolle”, ikke? 

Næ jeg har ikke noget imod den gp alligevel

Men behøver da ikke smittes med noget som helst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror, at du misforstår. 
1) Hvordan kan du vide, st hun har smittet dig? Har hun kontaktet dig efterfølgende?

2) Hvis du har oprettet denne post uden at ville lege troll, så er du helt væk. At du ikke forstår det er ret sørgeligt.

Ved nærmere eftertanke - du tror, at det er klamydia eller gonorre. Det må være en joke, det her - og vi hoppede i .

Redigeret af ToxicWaste

Del dette indlæg

Link til indlæg
ToxicWaste skrev, for 5 minutter siden:

Jeg tror, at du misforstår. 
1) Hvordan kan du vide, st hun har smittet dig? Har hun kontaktet dig efterfølgende?

2) Hvis du har oprettet denne post uden at ville lege troll, så er du helt væk. At du ikke forstår det er ret sørgeligt.

Ved nærmere eftertanke - du tror, at det er klamydia eller gonorre. Det må være en joke, det her - og vi hoppede i .

Nu kan jeg ikke være sikker på at jeg har en kønssygdom da jeg ikke er blivet checket så ja måske en misforståelse i sidste ende

Men ellers er det vel slemt nok af en kunde blive smittet af en gp som en gp kan fra en kunde ,altså det er vel unfair begge veje

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 6 minutter siden:

Men ellers er det vel slemt nok af en kunde blive smittet af en gp som en gp kan fra en kunde ,altså det er vel unfair begge veje

Det handler om at DU er i ond tro. 

Hvorimod GP'en måske Slet ikke ved at hun har en sexsygdom, men Du ved det, eller mistænker det meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Benpas Hvis du vælger, at ha’ ubeskyttet sex med en GP, udsætter du dig for en risiko.

Men at du kan få dig selv til at overveje, om du kan ha’ ubeskyttet sex med andre, når du måske har en sexuelt overført sygdom, er så langt ude, at det er svært at tro på, at dette er en reel post. Hvis det er reelt, er du nødt til at snakke med nogen om din moral, da du er så langt ude på et skråplan, at du har brug for hjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
½angel skrev, for 8 minutter siden:

Det handler om at DU er i ond tro. 

Hvorimod GP'en måske Slet ikke ved at hun har en sexsygdom, men Du ved det, eller mistænker det meget.

Det er vel stadig unfair at jeg er blivet smittet selvom jeg fremviser ond tro

Del dette indlæg

Link til indlæg
ToxicWaste skrev, Lige nu:

Stop dig selv. Det eneste der er unfair er, at du har råd til at besøge GP’er.

Tag dog ansvar for dit liv og dine handlinger.

Ja det er jo selvføligt rigtigt nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benpas skrev, for 18 minutter siden:

Det er vel stadig unfair at jeg er blivet smittet selvom jeg fremviser ond tro

Nej, det er det ikke. Det er uheldigt, men en risiko som du villigt har taget, når du gør det uden kondom. 

Og at du er blevet smittet, ændre intet i forhold til hvordan du behandler andre efterfølgende. Det svare til at en rammer din bil, og så mener du at du har ret til at påkøre en tredje persons bil. Det er jo simpelthen så åndssvagt og moralsk forkert. Så du må lige kigge indadtil.

Redigeret af ½angel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 59 minutter siden:

Tænk dig nu om. Du handler i ond tro.

Det er iøvrigt os strafbart at gøre det du overvejer.

Læs lidt op på det, før du overhovedet overvejer dit foretagende videre.

Moralsk forkasteligt, men ikke strafbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...