Unrusted 120 Skrevet 18. Januar Slowman skrev, for 18 minutter siden: Damerne ved hvem jeg er og har kun gode oplevelser og erfaringer med mine besøg. Det er jo tydeligt at det er rart at vide hvem det er der kommer. Selvfølgelig ... sikkerhedsaspektet. Det kan jeg godt se. Jeg blev blot overrasket over en sms sendt til mig fra en GP, der havde været ude af landet i ca. et halvt år. Hun har nok også været ok tilfreds med mine besøg, når hun kontakter mig Hun vil måske forsøge at starte med kendte kunder og måske tilføje lidt nye. Trådens mange svar viser i hvert tilfælde, at det er normalt at GP'erne gemmer numre og enkelte indimellem bruger dem til opsøgende kontakt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AmmaRose 242 Skrevet 19. Januar Jeg gemmer telefonen nummer så snart en aftale er på pladsen. Og ved aftalen skrever jeg en SMS.. Og hvis der er ønsket om jeg tag kontakten så gemmer jeg også andre informationer om mødet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 984 Skrevet 21. Januar Ja, de gemmer vores numre, og lægger et lille notat om oplevelsen. Ok for mig. De som rejser på ferie i hjemlandet, eller også drøner rundt i Dk, beder jeg om, at de txt'er mig når de er retur. Så jeg får jævnligt beskeder fra dem. Dejligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 811 Skrevet 21. Januar Umiddelbart tænker jeg, at det gør de sikkert. Spørgsmålet er vel om hvorvidt det er lovligt i henholdt til GDPR? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McLovin 601 Skrevet 21. Januar LarsTysker skrev, for 4 timer siden: Spørgsmålet er vel om hvorvidt det er lovligt i henholdt til GDPR? Hele erhvert er jo lidt en gråzone. I forvejen betaler en meget lille procentdel SKAT og moms af deres forretning. Sådan jeg har forstået det, så som udgangspunkt gælder de strenge GDPR-regler (databeskyttelsesforordningen) ikke for rent private aktiviteter. Det kaldes "husholdningsundtagelsen". Det betyder: Hvis du deler et nummer med dine venner eller familie i en lille, lukket gruppe (f.eks. "Hvem har Jens' nummer?"), er det normalt ikke ulovligt. Men hvis gruppechatten er i regi af en forening (f.eks. en sportsklub) eller en virksomhed, gælder GDPR fuldt ud: Samtykke: Man må som udgangspunkt ikke dele medlemmers eller ansattes private telefonnumre i en fælles chat uden deres accept. Da mange kører "privat/diskret" er det nok lidt en gråzone. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg