Twotone 4 Skrevet 4. Januar Hej alle sammen. Jeg håber, der er nogen herinde, som kan give lidt gode råd, da jeg står i en noget ubehagelig og forvirrende situation. Jeg skrev for noget tid siden til en pige, hvis annonce jeg fandt interessant. Det svar, jeg fik tilbage, virkede dog hurtigt meget mistænkeligt og lugtede langt væk af scam, så jeg valgte blot at stoppe med at svare. Kort tid efter modtog jeg to SMS’er fra to forskellige numre, som i store træk havde samme indhold. Beskeden lød nogenlunde sådan her (parafraseret): “Hør her, jeg er ejeren af de prostituerede i dit område. Jeg kontakter dig, fordi du har spildt mine pigers tid ved at skrive uden grund og lege med vores forretning. Hvis du ikke vil have din familie involveret, skal du betale med penge – ellers betaler du med dit eller et familiemedlems liv. Det er ikke et spil. Jeg har intet imod dig og vil gerne løse det på en positiv måde, så kontakt mig venligt hurtigst muligt. Hvis du blokerer mig, betyder det, at du er ligeglad med, hvad der sker med din familie, og jeg vil blive tvunget til at handle på en dårlig måde.” Efter at have læst beskeden blev jeg naturligvis meget bekymret og gik i første omgang med til at sende penge via PayPal. Efterfølgende har jeg dog læst herinde, at flere andre har modtaget præcis den samme besked eller trusler med næsten identisk ordlyd. Det fik mig til at standse betalingen. Derfor vil jeg gerne høre, om der er andre herinde, som har oplevet lignende trusler om afpresning eventuelt med samme formulering og hvordan I greb situationen an, samt hvad der videre skete. Alle gode råd og erfaringer modtages med stor tak. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vendelboen 868 Skrevet 4. Januar De fleste som har oplevet dette , plejer bare at blokere idioten og så sker der ikke mere ved det .. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Julius 1484 Skrevet 4. Januar Du er desværre ikke den eneste, der er masser af tråde om emnet. Ærgerligt at du sendte penge, men henvender de sig igen, så ignorer blot eller skriv tilbage at du har meldt dem til politiet, så bliver de nok stille. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nielst 358 Skrevet 4. Januar Mega ubehageligt. Anmeld det til politiet.. aldrig betale. Politi har mulighed for at spore.. men forstår godt hvis du ikke vil.. det er jo netop det de lever højt på. Pøj pøj 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Twotone 4 Skrevet 4. Januar (edited) Julius skrev, for 12 minutter siden: Du er desværre ikke den eneste, der er masser af tråde om emnet. Ærgerligt at du sendte penge, men henvender de sig igen, så ignorer blot eller skriv tilbage at du har meldt dem til politiet, så bliver de nok stille. Har godt læste nogen af de andre indlæg og det var dem der fik mig til at standse betalingen. syntes bare ikke nogen af de andre tråde kom ind på hvordan det endte for dem, så jeg håbede på at nogen af dem der måske har oplevet noget lignende kunne dele deres oplevelser om hvordan de greb det an. Redigeret 4. Januar af Twotone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Faxebenji 3 Skrevet 4. Januar Twotone skrev, for 32 minutter siden: Jeg skrev for noget tid siden til en pige, hvis annonce jeg fandt interessant. Det svar, jeg fik tilbage, virkede dog hurtigt meget mistænkeligt og lugtede langt væk af scam, så jeg valgte blot at stoppe med at svare. Er der nogen mulighed for at linke til selve annoncen? Ved ikke helt om det er imod reglerne, men ellers kunne det være fedt hvis du kunne sende det i en pm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OutlawPete 47 Skrevet 4. Januar Ignorer ham. Men som udgangspunkt er det klogt at have enten hemmeligt telefonnummer så de ikke kan finde dig på feks Krak.dk. Alternativt at bruge betalingskort eller kun maile til dem. Og oprette en mail alene til det formål. Og selvfølgelig anvende en e mail adresse de ikke Kan identificere dig udfra så aldrig hverken for- mellem- eller efternavne. Medmindre selvfølgelig du bruger et fake navn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 1086 Skrevet 4. Januar OutlawPete skrev, for 44 minutter siden: Ignorer ham. Men som udgangspunkt er det klogt at have enten hemmeligt telefonnummer så de ikke kan finde dig på feks Krak.dk. Alternativt at bruge betalingskort eller kun maile til dem. Og oprette en mail alene til det formål. Og selvfølgelig anvende en e mail adresse de ikke Kan identificere dig udfra så aldrig hverken for- mellem- eller efternavne. Medmindre selvfølgelig du bruger et fake navn Eller taletidskort. For bruger man sit private nummer, og har mobilepay. Så finder de en igennem det. @Twotone Du skal som udgangspunkt melde det til politiet. Og hvis du har brugt taletidskort, så bare lad dem skrive til dig, for så får du bare mere ammunition imod dem. Hvis du ikke har brugt taletidskort, så ville jeg udover at anmelde det til Politiet, skrive til dem at du har anmeldt det til Politiet, da det jvf. De andre emner der har været oppe, nok skal stoppe festen fra deres side. Altid noget du kunne stoppe betalingen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xazia 260 Skrevet 4. Januar (edited) Jeg har desværre oplevet med danske piger, at de ikke vil mødes når det er et taletidskort der er for 'nyt' De udenlandske er mere ligeglade. Men så vidt jeg har forstået så er dem der skriver fra taletidskort et lotteri for pigerne. Og 50% dukker ikke op. Redigeret 4. Januar af xazia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 3041 Skrevet 4. Januar @Twotone som du allerede har læst er du desværre ikke den første som svindleren, har forsøgt at få til at sende penge. Men tag det nu bare helt roligt "den stor stykke albanske mafia boss" eller hvad han nu ellers kalder sig, er nok bare Bjerne Bums som der desperat mangler penge til sit misbrug. Det er helt sikkert et scam. Annoncen er falsk og sikkert med nogle falske billeder af en super lækker ung pige som mad ville give den en arm for at få lov til at hygge sig med. og priser der ligger et godt stykke uder for hvad der er normalt, selvfølgelig for at få så mange som muligt til at svare på annoncen. Du kan lukke sagen hurtigt ved at melde ham til politiet, du kan servere sagen på et sølvfad, du har hans PayPal konto navn og hele korrespondancen, med de trusler han har fremsat. Ellers blokere du bare de telefon nummer som du er blevet kontaktet fra. Jeg håber at du har brugt et taletidskort eller anonymt telefon nummer, så vedkommende ikke kan se hvem du er. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xxpeter 236 Skrevet 5. Januar lille_peter skrev, for 7 timer siden: Jeg håber at du har brugt et taletidskort eller anonymt telefon nummer, så vedkommende ikke kan se hvem du er. hej kan du sige lidt mere om taletids kort / anonymt nummer, hvor anskaffer man sig det ? og synes det er et problem at iphones ( også øldre modeller ) gerne vil have Apple id, og betlings kort for at fungere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 616 Skrevet 5. Januar xazia skrev, for 9 timer siden: Jeg har desværre oplevet med danske piger, at de ikke vil mødes når det er et taletidskort der er for 'nyt' Til gengæld er risikoen for afpresning nok også lig nul 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Massage-testeren 234 Skrevet 5. Januar xxpeter skrev, 1 time siden: hej kan du sige lidt mere om taletids kort / anonymt nummer, hvor anskaffer man sig det ? og synes det er et problem at iphones ( også øldre modeller ) gerne vil have Apple id, og betlings kort for at fungere Køb et taletids kort i en kiosk / tank fra Lyca eller lebera og køb taletiden i kiosken eller på deres hjemmeside til langt billigere takst , nogen kiosker blandt i kbh sælger også "burner" telefoner til 2-300 kr som kan sms og ringe og intet andet der smider du dit simkort i hvis du ikke ved om din telefon understøtter 2 kort , det gør de fleste dog af nyere modeller eller ihvertfald eSiM så kan du skifte nummer som du lyster Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Titommeren 567 Skrevet 5. Januar køb dansk skrev, for 3 timer siden: Til gengæld er risikoen for afpresning nok også lig nul Øhhhh nej! Jeg blev afpresset for et pænt stort beløb af en dansk pige, der ville anmelde mig for sex uden samtykke/voldtægt, hvis ikke jeg betalte. Og når man er i et forhold har man ikke lyst til at stille op i en lokal retssag mod vedkommende (da politiet havde bustet hende senere). Så lad da være med at favorisere danske piger. Der er brådne kar uanset nationalitet! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 1086 Skrevet 5. Januar (edited) xxpeter skrev, for 4 timer siden: hej kan du sige lidt mere om taletids kort / anonymt nummer, hvor anskaffer man sig det ? og synes det er et problem at iphones ( også øldre modeller ) gerne vil have Apple id, og betlings kort for at fungere Du gør som nedenstående. Dog betaler du altid kontant, da der så ikke er et digitalt spor til dig. Men du behøver ikke sætte simkortet i din mobil. Jeg bruger f.eks Whatsapp Business, hvor jeg har lebara nummeret tilknyttet. Og mit private bruger jeg til Whatsapp. Man kan dog tilføje flere kontoer på whatsapp. Men jeg kan godt lide at holde det adskildt på denne måde. Massage-testeren skrev, for 3 timer siden: Køb et taletids kort i en kiosk / tank fra Lyca eller lebera og køb taletiden i kiosken eller på deres hjemmeside til langt billigere takst , nogen kiosker blandt i kbh sælger også "burner" telefoner til 2-300 kr som kan sms og ringe og intet andet der smider du dit simkort i hvis du ikke ved om din telefon understøtter 2 kort , det gør de fleste dog af nyere modeller eller ihvertfald eSiM så kan du skifte nummer som du lyster Redigeret 5. Januar af Den Anonyme Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 616 Skrevet 5. Januar Titommeren skrev, for 1 time siden: Øhhhh nej! Jeg blev afpresset for et pænt stort beløb af en dansk pige, der ville anmelde mig for sex uden samtykke/voldtægt, hvis ikke jeg betalte. Og når man er i et forhold har man ikke lyst til at stille op i en lokal retssag mod vedkommende (da politiet havde bustet hende senere). Så lad da være med at favorisere danske piger. Der er brådne kar uanset nationalitet! De har i hvert fald sværere ved at gå efter dig uden at give sig selv til kende og skulle stå til ansvar for det. Og falske ankalger vil falde tilbage på dem selv - og deres forretning. Så hvorfor skulle de...? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 474 Skrevet 5. Januar Massage-testeren skrev, for 7 timer siden: Køb et taletids kort i en kiosk / tank fra Lyca eller lebera og køb taletiden i kiosken eller på deres hjemmeside til langt billigere takst , nogen kiosker blandt i kbh sælger også "burner" telefoner til 2-300 kr som kan sms og ringe og intet andet der smider du dit simkort i hvis du ikke ved om din telefon understøtter 2 kort , det gør de fleste dog af nyere modeller eller ihvertfald eSiM så kan du skifte nummer som du lyster Jeg personligt benytter en gammel telefon som min sextelefon. Det er også kun den, jeg har med, når jeg tager på besøg. Så skulle man ende et sted, hvor der er brodne kar, der bare vil stjæle mine penge og mine værdier, så vil det ikke være min private telefon, der kan identificere mig. Men det er jo alt sammen smag og behag, hvor meget man ønsker sin anomymitet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Massage-testeren 234 Skrevet 5. Januar Den Anonyme skrev, for 5 timer siden: Du gør som nedenstående. Men du behøver ikke sætte simkortet i din mobil. Jeg bruger f.eks Whatsapp Business, hvor jeg har lebara nummeret tilknyttet. Og mit private bruger jeg til Whatsapp. Man kan dog tilføje flere kontoer på whatsapp. Du skal dog lige have det i en enhed så den kan sende dig en bekræftelse på aktivering af konto , dog er det ikke alle der bruger WhatsApp men ud over det så kommer WhatsApp snart med brugernavne og så bliver simkort overflødelig. Det køres i beta pt for udvalgte brugere primært i USA pt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Massage-testeren 234 Skrevet 5. Januar Du kan også gøre det jeg har gjort som sekundær løsning hvis du har et data simkort , der er også tilknyttet et mobil nummer så du kan modtage og sende sms men ikke modtage opkald direkte på telefonen. Men brug det til at aktivere din WhatsApp jeg har en Whats app konto der stadig er aktivt da jeg havde data sim kort i min tablet .. det registreres hellere ikke nogen steder pgs det er data kort. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 1086 Skrevet 6. Januar Massage-testeren skrev, for 21 timer siden: Du skal dog lige have det i en enhed så den kan sende dig en bekræftelse på aktivering af konto , dog er det ikke alle der bruger WhatsApp men ud over det så kommer WhatsApp snart med brugernavne og så bliver simkort overflødelig. Det køres i beta pt for udvalgte brugere primært i USA pt. Ahh ja det er rigtigt, men derefter behøver man ikke have det i. Uhh det sidste du nævner er meget smart. Og nok os på tide de kommer med på moden. Selvom whatsapp er tiltænkt som et "lukket" system. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg