Hop til indhold
MissMaise

DR 2 viser nyt program om prostitution mandag d. 12 maj kl. 22.00

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

Her på EG. har jeg fået et par PM.er fra en kvindelig DR journalist, med profilnavnet Suggardaddy47. Der skriver at hun var blevet opfordret til at skrive til mig pga. min erfaring med Flatrate-klubber i Tyskland.

Min erfaring er to klubber i Hamburg, så jeg er ikke eksperten.

Hun ville gerne have at jeg henvendte mig telefonisk, det vil jeg ikke da jeg ikke vil vise mit nummer, faktisk er jeg bange for at blive misbrugt af feminister.

Mine svar har været lidt tilbageholdene.

jeg er blevet kontaktet. Ville heller ikke telefoni kontakt. Forklarede dog kort om flatrate og pigerne på disse steder. Jeg har så prøvet mange forskellige klubber.

Men det virker som om de laver noget useriøs journalistik, hvor de ikke engang tager ned og besøger de klubber de snakker om. Man sidder jo ikke på Hawai og laver udseendelser om isbjørne ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vejen frem er ikke forbud ; men bedre forhold for kvinderne, registrering, ID-kort, lægecheck og kontrolbesøg fra myndighederne.

Ved en ændring af rufferi loven, vil der også blive muligt med dørmænd til at beskytte pigerne.

Når jeg besøger et FKK i Tyskland, synes jeg netop at der er ordnede forhold og jeg har da bemærket dørmænd, men de har ikke været fremtrædende - og jeg tror også det i det hele taget, ville være svært at løbe fra betalingen iført isbjørnehabit. 

På flere FKK er bollerummene uden adskillelse foroven, så pigerne + evt. deres kunder i tilstødende rum hurtigt kan komme til hjælp, hvis en pige lider nød - desuden er der kameraovervågning, så pigerne kan genkende en - men jeg tror slet ikke de personer, der ville kunne finde på at gøre pigerne fortræd ville opsøge FKK, da de jo også skal mingle med andre mænd og optræde i isbjørnehabit, så alle er ens.

FKK er næsten det omvendte af gadeprostitution: ingen påtrængende piger (det er ihvertfald konceptet de fleste steder, men nogle steder ser man åbenbart igennem fingre med det), pigerne er sikret deres betaling og behøver ikke opkræve den på forhånd eller undervejs, kunderne skal vaske sig grundigt, inden de kan begynde at flirte med pigerne - og pigerne har også mulighed for at vaske sig mellem frierne/kunderne, pigerne er letpåklædte eller ofte mere eller mindre nøgne, så man kan se hvad man får, alle mændene er klædt ens, så man kan ikke se forskel på om folk er rige eller fattige udfra påklædningen alene, kunderne risikerer heller ikke at blive lokket i baghold og rullet, priserne er faste og ofte annonceret på forhånd, så man ikke behøver tinge om priserne og pigerne kan heller ikke snyde på prisen, bollerummene og hele stedet er ofte smagfuldt indrettet med stil og kan minde lidt om et wellness-ophold med swimmingpool, mulighed for massage, udendørs arealer med sol-vogne, saunaer, biograf, TV-rum, buffet med sund og god mad mv.

Men indretningen af sådanne steder kræver en investor, men hvem vil investere i ordnede forhold for glædespiger, hvis de ved at kræve en rimelig entré til at forrente investeringen risikerer anklager for rufferi, selvom det de egentlig bare gør, er at stille lokalerne til rådighed, sørge for lidt mad og drikke, bad og omklædningsforholdene, bollerummene mv. er i orden.

Pigerne på FKK er selvstændig erhvervsdrivende og på FKK også beskyttet mod alfonser og andre bagmænd, som evt. ellers ville kræve en stor del af indtjeningen.

Men om dette egentlig kræver en ændring af rufferiloven - er jeg lidt i tvivl om - se f.eks hvordan det foregår på Club 18 i Istedgade, hvor det næsten foregår som på FKK - og det har politiet, som ofte besøger stedet ikke fundet noget at anmærke på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Maise,

Jeg så programmet med stor interesse. Du var rigtig god, og fedt at du og de andre på Mon Cheri var friske på at invitere pressen indenfor, og være med til at aflive nogle af de mange myter der omgiver branchen.

Mvh,

Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er blevet kontaktet. Ville heller ikke telefoni kontakt. Forklarede dog kort om flatrate og pigerne på disse steder. Jeg har så prøvet mange forskellige klubber.

Men det virker som om de laver noget useriøs journalistik, hvor de ikke engang tager ned og besøger de klubber de snakker om. Man sidder jo ikke på Hawai og laver udseendelser om isbjørne :wink:

Hej LF,

Den kvindelige journalist (Suggardaddy47)  har altså ønsket at være med med båndoptager på min forestående tur til det sydlige (syndige) udland og jeg en anden herindefra har også fået tilbudet - så viljen er der ihvertfald, så jeg tror du bare skal tilbyde hende at du også gerne vil vise frem på flattrate  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hej LF,

Den kvindelige journalist (Suggardaddy47) har altså ønsket at være med med båndoptager på min forestående tur til det sydlige (syndige) udland og jeg en anden herindefra har også fået tilbudet - så viljen er der ihvertfald, så jeg tror du bare skal tilbyde hende at du også gerne vil vise frem på flattrate :D

Dejligt at høre :-) altså hun går "all inn"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så fik jeg set de to programmer fra i går, med hhv Christine Feldthaus og Lasse Spang Olsen. Jeg gemmer debatten til i morgen ;-) Jeg synes begge programmer var gode og gennemarbejdede i forhold til programmet i mandags. Dog synes jeg det er rigtig trist, at de vælger at bruge Tanja Rahm, der tydeligvis var skadet allerede før hun entrede denne branche. En vigtig egenskab som prostitueret er evnen til at kunne mærke sig selv og kunne sætte grænser for sig selv, begge ting misbrugte børn ofte ikke er i stand til, heller ikke som voksne, hvis det ikke er blevet bearbejdet.

Og en lille kommentar til TRs omtale af gæsterne; så er der rigtig mange af mine gæster, der spørger ind til, hvordan jeg har det med jobbet, om jeg bliver udnyttet og om jeg får noget ud af det, udover det økonomiske. Hvis nogen nu er i tvivl, så har jeg det supersjovt og dejligt, når jeg er på arbejde ;-) Jeg bliver ikke udnyttet af nogen som helst, og ja, der er ofte bonus udover den på bankbogen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så fik jeg set de to programmer fra i går, med hhv Christine Feldthaus og Lasse Spang Olsen. Jeg gemmer debatten til i morgen :wink: Jeg synes begge programmer var gode og gennemarbejdede i forhold til programmet i mandags. Dog synes jeg det er rigtig trist, at de vælger at bruge Tanja Rahm, der tydeligvis var skadet allerede før hun entrede denne branche. En vigtig egenskab som prostitueret er evnen til at kunne mærke sig selv og kunne sætte grænser for sig selv, begge ting misbrugte børn ofte ikke er i stand til, heller ikke som voksne, hvis det ikke er blevet bearbejdet.

Og en lille kommentar til TRs omtale af gæsterne; så er der rigtig mange af mine gæster, der spørger ind til, hvordan jeg har det med jobbet, om jeg bliver udnyttet og om jeg får noget ud af det, udover det økonomiske. Hvis nogen nu er i tvivl, så har jeg det supersjovt og dejligt, når jeg er på arbejde :wink: Jeg bliver ikke udnyttet af nogen som helst, og ja, der er ofte bonus udover den på bankbogen :wink:

Ja, det er ærgerligt at Tanja er kommet til at fylde så meget i debatten. Men prostitutionsmodstanderne elsker jo at finde en eller anden tidligere prostitueret, som de kan bruge som marionet i deres korstog. Også selv om deres 'seksuelle komplekser' intet har med prostitution at gøre...

Det er lidt underligt, at prostitutionsmodstanderne altid stiller et modsætningsforhold op mellem det at få penge for noget og det at nyde noget. 'De gør det jo kun for pengene, de nyder det ikke', siger de altid. Kan man nu ikke nyde noget, selv om man får penge for det? Jeg er personligt glad for mit arbejde (jeg er IT nørd), og jeg ser det at nogen giver mig penge for det, som en påskønnelse af mit arbejde. Så at jeg får penge for det, får mig bare til at nyde mit arbejde endnu mere. Der behøver ikke være en modsætning...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når jeg besøger et FKK i Tyskland,................ buffet med sund og god mad mv.

Helt enig - og tilmed ligger disse klubber også (normalt) langt fra almindelige boligområder, så der er ikke nogen børnefamillier, som bliver konfronteret med dem. Og det pænere borgerskab har det heller ikke inden for synsvidde, så der er heller ikke noget brok (fra den kvindelige halvdel - den mandlige tager sikkert på FKK ;) )

Men indretningen af sådanne steder kræver en investor, men hvem vil investere i ordnede forhold for glædespiger, hvis de ved at kræve en rimelig entré til at forrente investeringen risikerer anklager for rufferi, selvom det de egentlig bare gør, er at stille lokalerne til rådighed, sørge for lidt mad og drikke, bad og omklædningsforholdene, bollerummene mv. er i orden.

Præcis - det vil sikkert koste et 2-cifret millionbeløb i kroner at indrette en ordentlig klub - men det ville jo være idiotisk at gøre hvis myndighederne kan komme og lukke en ned på åbningsdagen!

Pigerne på FKK er selvstændig erhvervsdrivende og på FKK også beskyttet mod alfonser og andre bagmænd, som evt. ellers ville kræve en stor del af indtjeningen.

Men om dette egentlig kræver en ændring af rufferiloven - er jeg lidt i tvivl om - se f.eks hvordan det foregår på Club 18 i Istedgade, hvor det næsten foregår som på FKK - og det har politiet, som ofte besøger stedet ikke fundet noget at anmærke på.

Jeg mener at FKK klubberne i Tyskland (i hvert fald i starten) var juridisk defineret som swingerklubber, hvor både mænd og kvinder betaler entre, men derudover har klubben ikke anden økonomisk forbindelse med pigerne. De øvrige aftaler mellem piger og mænd om sex for penge er teknisk set en sag mellem dem. Jeg ved så ikke hvordan klubben juridisk set håndhæver at pigerne følger standardaftaler og standardpriser i deres klub.

Jeg er ikke sikker på at Club 18 er helt lovlig - det kan bare være at myndighederne har valgt at vende det blinde øje til.

Problemet er at skaber man en så stor klub i Danmark, at man får omtale i pressen, vil man helt sikkert bliver lukket ned.

Redigeret af Frej af Asgaard

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan ringer man med skjult nr. ?

Jeg er ikke mobilnerd.

Mvh. Gungner

Du går i opsætningsmenuen. Der er et punkt "send eget nummer" - det svarer du nej til.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det ikke normalt at man kan gå ind på DR.dk længe efter et program er sendt, for siden at se det på nettet?

Nu kan jeg bare følge alt omtale og debat om serien, men ikke genfinde programmer og se dem på nettet.

Tidligere havde hver delkanal vistnok også sin egen program side, hvor man kunne se kanalens programmer, men nu kan jeg simpelthen ikke segmentere på DR1, 2, 3 og K for at se web tv :sad:

Der er masser af programmer man kan se fra A til Å, men det ikke til at finde ud af, hvis ikke man nøjagtigt ved hvad hvilket program, det er som at lede efter nålen i en høstak.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kunne ikke være mere enig, ærgeligt at Istedgade fik så meget opmærksomhed og usmageligt at konkludere at man kan få sex for 100 kr hvis bare man "prutter" nok.

Og så ærger det mig at jeg ikke fik lov at fortælle noget om kæresteoplevelser, det kunne havde været så fint når nu vi hørte fra mange af mændene at de netop søgte nærhed, hud mod hud, hygge og snak  med en kvinde...

Hej Maise

Flot at du deltog i udsendelsen!

Det kunne være interessant at høre mere om hvad du mener med kæresteoplevelser og især hvordan det gik til at det ikke kom med, om du foreslog det inden starten og de sagde nejtak eller du fik lov at sige noget om det - men at de klippede væk i den færdige udsendelse?

For du har vist skrevet noget et sted (kan ikke finde det) om at de klippede noget væk af det du sagde - og hvad var det og sagde de det til dig inden de klippede?

Og noget andet: Findes der to Maiser og hvem (af dem) er du?

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg set de 3 programmer på DR2 og DR3 der ligger til grund for denne tråd, og jeg må sige at jeg kun er blevet bestyrket i at jeg er uenig i det synspunkt, at program rækken har en slagside til fordel for det synspunkt at det skal gøres kriminelt at købe sex.

Hvis jeg skal forsøge at sætte mig i den udenforståendes sted, der prøver at blive klogere på købesex, for selv at kunne tage stilling, sidder jeg tilbage med det klare indtryk at kunder og piger i de 3 programmer gjorde et flerfold bedre indtryk, og fremstod med en helt anden troværdighed og ikke mindst ærlighed i relation til emnet, end de kendisser der omfattede emnet med fordomsfuld, moralsk fordømmende afstandtagen, men uden at udstråle skyggen af den integritet pro siden formåede at efterlade indtrykket af.

Der er ganske enkelt autenciteten til forskel.

Den almindelige borger der ikke er afsondret fra virkeligheden på godt og ondt, som vi møder den på gaden, i parken, manden på bænken eller i Netto syd for de nord-sjællandske enklaver, ved godt at et samfunds sociale udfordringer består af den samlede sum af årsager til samme, og er heldigvis stadig for flertallets vedkommende ikke til fals for letkøbte argumenter om at kriminalisere lige netop køb af sex, som et helt særskilt problem.

Hvis man virkelig ikke kan unde Mikkel at købe sex, så har man, tror jeg allerede en tabersag hos den almindelige borger og vælger.

Debatterne på P1 har jeg ikke hørt endnu.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Vagn

Tak for rosen.

Jeg fortalte netop en masse om kæresteoplevelser og om hvordan jeg oplever mine kunder - søde, rare mænd der ønsker en oplevelse med FÆLLES nydelse og samhørighed i fokus. Intet er dette er kommet med i programmet desværre. 

Der findes så vidt jeg ved kun een Maise, jeg er i hvert fald ikke stødt på flere lige umiddelbart - dog er der piger der kalder sig Mejse eller Majse, altså er stavemåden til forskel. Hvorfor spørger du ? :)

KH

Maise

Hej Maise

Flot at du deltog i udsendelsen!
Det kunne være interessant at høre mere om hvad du mener med kæresteoplevelser og især hvordan det gik til at det ikke kom med, om du foreslog det inden starten og de sagde nejtak eller du fik lov at sige noget om det - men at de klippede væk i den færdige udsendelse?

For du har vist skrevet noget et sted (kan ikke finde det) om at de klippede noget væk af det du sagde - og hvad var det og sagde de det til dig inden de klippede?

Og noget andet: Findes der to Maiser og hvem (af dem) er du?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så fik jeg set de to programmer fra i går, med hhv Christine Feldthaus og Lasse Spang Olsen. Jeg gemmer debatten til i morgen :wink: Jeg synes begge programmer var gode og gennemarbejdede i forhold til programmet i mandags. Dog synes jeg det er rigtig trist, at de vælger at bruge Tanja Rahm, der tydeligvis var skadet allerede før hun entrede denne branche. En vigtig egenskab som prostitueret er evnen til at kunne mærke sig selv og kunne sætte grænser for sig selv, begge ting misbrugte børn ofte ikke er i stand til, heller ikke som voksne, hvis det ikke er blevet bearbejdet.

Misforstå endeligt ikke mit indlæg. Men hvis jeg var tilhænger af et forbud ville jeg selvfølgeligt trække Tanja Rahm frem som et supereksempel på hvorfor et forbud netop skal indføres. Pga misbrug i barndommen kan hun lige præcis IKKE se hun er på en helt katastrofal kurs. Hun ser det først lang tid efter og så er den uoprettelige skade sket.

Og endnu bedre (for hendes tilhængere) er det selvfølgeligt at hun er rigtig dygtig foran et kamera til at snakke sin sag og på mange sikkert virker meget livsklog og "der kan i bare se hvordan det i den sidste ende går alle". Hvis tilhængerne får deres forbud igennem vil de i den grad kunne takke Tanja. Skoleeksemplet på hvor galt det i værste fald kan gå hvis man har haft en dårlig barndom. Så er det jo meget godt at vi andre står der og kun vil være kunder hos de stærke piger der ER afklarede og har styr på deres tilværelse. Men den overhængende risiko er at hensynet til "Tanja Rahm modellen" vejer meget tungere end hensynet til alle de stærke piger. Husk at mange love og regler i Danmark jo netop tager afsæt i at den svage skal beskyttes. Det bliver helt klart ikke bedre (for os der er imod forbuddet) at Danmark bliver mere og mere oversvømmet af udenlandske piger som presser hele markedet. Historier som at man er så presset at man sælger sex uden kondom er i den grad vand på modstandernes mølle. Den med kvindehandel er selvfølgeligt også et af superargumenterne. Personligt tror jeg det i den grad er helt ude af proportioner. Det meget store flertal af piger kommer selvfølgeligt af fri vilje for at tjene nogle penge. Her kan man igen diskutere den fri vilje - hvis man kommer fra så elendige vilkår at elendige vilkår i Danmark er meget bedre end elendige vilkår i hjemlandet.

Ja - jeg lyder som om jeg er tilhænger af et forbud. Det er jeg bestemt ikke. Fordi jeg i den grad ikke henvender mig til den negative del af markedet hvor alle problemerne står i kø. Jeg henvender mig til den "stærke pige" som der er masser af og som har et liv lysår fra de negative piger. Jeg har aldrig i mit lange liv brugt en krone eller et minut på en pige "fra gaden".

Mit problem er bare at tilhængerne af et forbud efter min mening får en bedre og bedre sag for hver dag der går. Det åbne indre marked og åbne grænser vil på lang sigt nok pumpe flere og flere "negative piger" ind i landet og de vil mere og mere presse de "positive piger". Og dermed vil der komme mere og mere fokus på de negative sider af prostitution. På den korte bane kan man glæde sig over at SF er helt i knæ og enhedslisten alt for uvillige til samarbejde. Men på den lange bane kan man tænke sig et knaldstærkt SF som er indstillet på samarbejde over midten imod at tage sig godt betalt.

Det jeg i virkeligheden håber på er at gadeprostitution bliver forbudt. Det er en efter min mening meget negativ og fornedrende form for prostitution - og hver gang ordet prostitution bliver nævnt i den offentlige debat er det altid med et foto af de stakkels piger der står på gaden. Og så er man ligesom allerede derhenne for fortalerne for et forbud står knaldstærkt. Så er forbud omkring dette tror jeg kunne dæmpe balladen. Alternativet - det totale forbud - står for mig som et skrækscenarie. Og det er allerede gennemført i både Sverige og Norge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det jeg i virkeligheden håber på er at gadeprostitution bliver forbudt. 

Det er vel bare et spørgsmål om at håndhæve politivedtægten:

§ 6. Politiet kan påbyde enhver at undlade at stå stille på et bestemt sted eller at færdes frem og tilbage på kortere strækninger, når den pågældendes ophold eller færden medfører ulempe for de omkringboende eller forbipasserende, eller når der er begrundet formodning om, at den pågældende på dette sted udøver en strafbar adfærd.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Vagn

Tak for rosen.

Jeg fortalte netop en masse om kæresteoplevelser og om hvordan jeg oplever mine kunder - søde, rare mænd der ønsker en oplevelse med FÆLLES nydelse og samhørighed i fokus. Intet er dette er kommet med i programmet desværre. 

Der findes så vidt jeg ved kun een Maise, jeg er i hvert fald ikke stødt på flere lige umiddelbart - dog er der piger der kalder sig Mejse eller Majse, altså er stavemåden til forskel. Hvorfor spørger du ? :)

KH

Maise

Hej Maise

Tak for svar

Men var det først da udsendelsen var færdig at du fandt ud af at det ikke var med - eller havde de forberedt dig på det så du eventuelt kunne protestere?

Jeg havde blandet dig sammen med en anden pige :)

kh.

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Misforstå endeligt ikke mit indlæg. Men hvis jeg var tilhænger af et forbud ville jeg selvfølgeligt trække Tanja Rahm frem som et supereksempel på hvorfor et forbud netop skal indføres. Pga misbrug i barndommen kan hun lige præcis IKKE se hun er på en helt katastrofal kurs. Hun ser det først lang tid efter og så er den uoprettelige skade sket.

Og endnu bedre (for hendes tilhængere) er det selvfølgeligt at hun er rigtig dygtig foran et kamera til at snakke sin sag og på mange sikkert virker meget livsklog og "der kan i bare se hvordan det i den sidste ende går alle". Hvis tilhængerne får deres forbud igennem vil de i den grad kunne takke Tanja. Skoleeksemplet på hvor galt det i værste fald kan gå hvis man har haft en dårlig barndom. Så er det jo meget godt at vi andre står der og kun vil være kunder hos de stærke piger der ER afklarede og har styr på deres tilværelse. Men den overhængende risiko er at hensynet til "Tanja Rahm modellen" vejer meget tungere end hensynet til alle de stærke piger. Husk at mange love og regler i Danmark jo netop tager afsæt i at den svage skal beskyttes. Det bliver helt klart ikke bedre (for os der er imod forbuddet) at Danmark bliver mere og mere oversvømmet af udenlandske piger som presser hele markedet. Historier som at man er så presset at man sælger sex uden kondom er i den grad vand på modstandernes mølle. Den med kvindehandel er selvfølgeligt også et af superargumenterne. Personligt tror jeg det i den grad er helt ude af proportioner. Det meget store flertal af piger kommer selvfølgeligt af fri vilje for at tjene nogle penge. Her kan man igen diskutere den fri vilje - hvis man kommer fra så elendige vilkår at elendige vilkår i Danmark er meget bedre end elendige vilkår i hjemlandet.

Ja - jeg lyder som om jeg er tilhænger af et forbud. Det er jeg bestemt ikke. Fordi jeg i den grad ikke henvender mig til den negative del af markedet hvor alle problemerne står i kø. Jeg henvender mig til den "stærke pige" som der er masser af og som har et liv lysår fra de negative piger. Jeg har aldrig i mit lange liv brugt en krone eller et minut på en pige "fra gaden".

Ja, man kan sagtens finde eksempler på piger man kan have ondt af. Det er jo ren følesesporno, som tilhængerne af et forbud elsker at svælge i. Det der så bare lige mangler i deres argumentation, er at bevise at et forbud så rent faktisk vil hjælpe de prostituerede. Og det er der faktisk en hel del undersøgelser der viser at det ikke vil - tværtimod har prostituerede i lande med forbud mød købesex langt værre forhold en lande uden et sådant forbud. Det er fakta mod følesesporno. Desværre er den del til fals for det sidste...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...