Liderbukken 633 Skrevet 20. December, 2025 køb dansk skrev, den 19.12.2025 at 20:11: Men dommen er faldet. Han har råd til en højt profileret advokat, og har intet at tabe ved at anke Alle beskikkede forsvarsadvokater får akkurat samme betaling i Danmark. Der er helt faste takster, som du i øvrigt kan finde her: https://www.domstol.dk/media/xh3nnvdx/vejledende-takster-pr-1-januar-2025-for-salaerer-til-forsvarere-i-straffesager-bistandsadvokater-samt-til-beskikkede-advokater-i-aegteskabs-foraeldreansvars-og-boernefjernelsessager.pdf Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 616 Skrevet 20. December, 2025 Liderbukken skrev, for 7 minutter siden: Alle beskikkede forsvarsadvokater får akkurat samme betaling i Danmark. Der er helt faste takster, som du i øvrigt kan finde her: https://www.domstol.dk/media/xh3nnvdx/vejledende-takster-pr-1-januar-2025-for-salaerer-til-forsvarere-i-straffesager-bistandsadvokater-samt-til-beskikkede-advokater-i-aegteskabs-foraeldreansvars-og-boernefjernelsessager.pdf Hvilket ikke udelukker, at man for egen regning kan hyre en anden forsvarsadvokat, hvis man er helt ude at skide? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liderbukken 633 Skrevet 20. December, 2025 køb dansk skrev, for 34 minutter siden: Hvilket ikke udelukker, at man for egen regning kan hyre en anden forsvarsadvokat, hvis man er helt ude at skide? Hvis man vælger en privat antaget forsvarer, så hænger du på regningen uanset om du frikendes eller dømmes. Og da alle de "højt profilerede" forsvarsadvokater i Danmark også arbejder som beskikkede, sker det reelt aldrig, at forsvareren ikke er beskikket. Der er langt fra USA, hvor de dygtige advokater koster millioner og alternativet er en public defender, som ikke altid er særlig dygtig til det danske retssystem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2147 Skrevet 20. December, 2025 Liderbukken skrev, 1 time siden: så er det bedst at dommerne har en landsretsdom frem for en byretsdom, at læne sig op ad. Ok tak for den viden. Håber og tror stadig netop ham her bliver dømt. Da der er meget bevismateriale og indrømmelser som implicerer ham selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2147 Skrevet 21. December, 2025 (edited) Kom lige til at tænke på jeg faldt over denne sag, da jeg søgte efter dom i den tråden omhandler. Vi skal ikke afspore og begynde at diskutere rigtigt eller forkert i den sag jeg linker til. Sætter det udelukkende ind så det er muligt læse. Da EU lande samarbejder og følger hinanden på mange punkter, kommer dommere nok til, at have minimum en sag mere, at læne sig op af. Alt efter hvilken der bliver endeligt afgjort først. Denne er også anket. Men påpeget i artiklen, at han ikke skal forvente en mildere dom. (og ud fra en anden artikel som dog kun er på Fransk kan jeg se sagen skal behandles maj 2026) Kort summeret op sagen er fra Frankrig. Der har været samtykke hele vejen. Pigerne har ikke sagt Nej. Men alene det at han havde udgivet sig for at være en anden er nok, det er ikke ham de har samtykket til. Tænker det er relevant for alle der lege de lege, hvad enten det omhandler anonymitet eller fetish. Vær ærlige på de ting der bliver spurgt om. Kunne frygte, at efter disse domme, at selv hvis der ikke er billeder involveret i aftale fasen. Skal alder, minimum fornavn osv. være sandt. Falske informationer, kan ende helt galt. https://www.berlingske.dk/europa/de-tog-bind-for-oejnene-og-havde-sex--men-ikke-med-den-de-troede-nu-er-han-doemt-for-voldtaegt?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqf73WZKd-fIoin2T9pAYXqJZ0_fBJHrExmDatNn64QbstGs5Ul-N4HgWpD-Fqk%3D&gaa_ts=693bc7a2&gaa_sig=fqCt8ejBOWOuyiKd7_wp7xp7KvUGC3pSTZBeMiR1XjQ4uDNS4eDhwNPfK5bzpnym2D9qA6DZFGS9sPBgWO36SA%3D%3D Redigeret 21. December, 2025 af SweettieDK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9785 Skrevet 21. December, 2025 køb dansk skrev, den 19.12.2025 at 20:11: har intet at tabe ved at anke Straffen kan forhøjes, så han kan sagtens tabe noget. Det er basal jura. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 477 Skrevet 21. December, 2025 SweettieDK skrev, for 19 timer siden: Ok tak for den viden. Håber og tror stadig netop ham her bliver dømt. Da der er meget bevismateriale og indrømmelser som implicerer ham selv. Nu skal man jo altid passe på, hvad man siger, når man kun har læst et par artikler. Der er jo altid to sider af en sag og en masse detaljer, og vi har jo på ingen måde hørt det hele. Men... ud fra artiklerne, så kan jeg kun være enige. Lad os håbe han også bliver dømt i landsretten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9785 Skrevet 21. December, 2025 ensomfyr skrev, for 33 minutter siden: når man kun har læst et par artikler. Det er en mærkelig indvending. Det væsentlige her er jo, at der er faldet dom ved en domstol, hvor begge parter netop har fremlagt hver deres side. Så det der med: ensomfyr skrev, for 34 minutter siden: Der er jo altid to sider af en sag o er allerede dækket i retssalen. Utroligt hvor langt folk vil gå for at relativere alting. Der er ikke så meget at relativere her - det er meget svært at tro skyldsdommen ændrer sig, medmindre der er nye beviser - og hvor skulle de komme fra? Det eneste der realistisk kan ændre sig er straffen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 477 Skrevet 21. December, 2025 Bebop skrev, for 4 timer siden: Utroligt hvor langt folk vil gå for at relativere alting. Der er ikke så meget at relativere her - det er meget svært at tro skyldsdommen ændrer sig, medmindre der er nye beviser - og hvor skulle de komme fra? Det eneste der realistisk kan ændre sig er straffen. Der er jo før set sager, hvor man er blevet dømt eller frifundet i byretten, og dernæst det modsatte i landsretten. Hvad jeg har læst, så er jeg ikke i tvivl om, at han er skyldig. Men som jeg siger, så har jeg jo kun læst ganske lidt i et par artikler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 616 Skrevet 22. December, 2025 (edited) ensomfyr skrev, for 10 timer siden: Der er jo før set sager, hvor man er blevet dømt eller frifundet i byretten, og dernæst det modsatte i landsretten Journalisten fra Aarhus Stiftstidende har fulgt sagen tæt, og der er ikke nogen uenighed om, hvad der reelt er foregået. Jeg citerer lige mig selv fra en anden tråd (før dommen): "Manden ved, at kvinden ikke ønsker af have besøg af ham. Han er derfor i ond tro, og der er tale om et planlagt overgreb. For at det overhovedet er muligt at gennemføre det, laver han den særlige aftale om, at hun har tildækket ansigt". Af artiklen fremgår det da også, at "Rettens dommere lagde særligt vægt på, at der er tale om flere voldtægter, som var nøje planlagt med brug af falsk identitet." Altså ingen tvivl om "bevisets stilling" - kun om, hvilke anklager, manden kan findes skyldig i, og udmåling af straffen. Et nej er et nej, og man kan ikke bare lade som om, man er en anden! Redigeret 22. December, 2025 af køb dansk 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg