SweettieDK 2074 Skrevet for 10 timer siden Modtog en mail i dag om for mange forkerte login forsøg. Har tidligere mistet adgangen til min profil midlertidigt, da jeg trykkede på link i en lignende mail. Og endte med at give min kode til en scammer. Der står profilen var låst midlertidigt, men åben igen efter et bestemt klokkeslæt. Så har ikke nået at se om den reelt var låst. Det var ikke mig! Skal jeg gøre noget, er beskeden ægte = kan jeg trykke på linksene og ændre kode + forbedre sikkerhed. Andre som har modtaget lign.? Er EG under nyt angreb som går direkte efter brugerne. Er lidt bekymret, for hvis jeg reelt bliver låst. Kan jeg kun komme i kontakt ved at lave en ny bruger, da kontakt formularen går til admin. Hvordan beviser jeg i så fald fra ny profil, at det er mig? Laver det som en tråd, da jeg så i værste fald, kan se svar fra ny profil. Kan jeg ikke hvis jeg skriver PB. @Stapler, @Bryan Mills Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Julius 1415 Skrevet for 10 timer siden Jeg har også haft det der engang, så der er tilsyneladende nogen, der prøver at hacke sig ind på din profil. Man skal være kritisk og mistroisk overfor alle mails, og lige undersøge afsenderen en ekstra gang. Den her ser jo ud til at komme fra EG, og ser ufarlig ud, men jeg ville alligevel ikke trykke på linket. Så hellere skifte password direkte i din profil. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Buck 188 Skrevet for 9 timer siden Hvis du trykker på pilen ned, kan du se afsenderens e-mail. Hvis e-mail adressen ikke ligner [email protected], er det med garanti et spam-mail. Som @Julius skriver, skift dit password via din profil for at være sikker. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 231 Skrevet for 9 timer siden spild af tid og skifte password, mailen er jo tilgængelig på din profil så alle enhver kan læse den, hvis de har forsøgt 3 gange er de jo ikke kommet igennem ergo amatør forsøg evt brug en anden mail end den du har på dit profil 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 9 timer siden Buck skrev, for 35 minutter siden: Hvis du trykker på pilen ned, kan du se afsenderens e-mail. Hvis e-mail adressen ikke ligner [email protected], er det med garanti et spam-mail. Som @Julius skriver, skift dit password via din profil for at være sikker. Mailen er : [email protected] Så hvis du ved med sikkerhed det skal være no-reply… så tænker jeg den er fake. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 9 timer siden Julius skrev, for 50 minutter siden: Man skal være kritisk og mistroisk overfor alle mails Yeps. Første gang for år tilbage havde jeg en hektisk dag. Og fik i dumhed/panik, trykket på linket kun for at kunne konstatere jeg nu havde givet adgang til en anden som dengang ændrer alt i annonce profilen. gøffe skrev, for 19 minutter siden: hvis de har forsøgt 3 gange er de jo ikke kommet igennem ergo amatør forsøg Korrekt de kom heldigvis ikke igennem. Hvis de overhovedet har prøvet, og ikke bare sender mailen for at lokke kodeordet ud af mig Vil bare være bøvle at bruge en anden mail. Så notifikationer mm fra EG kommer der og jeg skal tjekke flere mail konti dagligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 231 Skrevet for 9 timer siden SweettieDK skrev, for 7 minutter siden: Vil bare være bøvle at bruge en anden mail tja nu er det jo nok for sent men jeg ville fjerne mailen fra profilet de har jo tlf. of web som rigelig mulighed for kontakt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 553 Skrevet for 8 timer siden (edited) Jeg vil gætte på, at mailen er god nok. Hvis du virkelig er blokeret kortvarigt på EG, bekræfter det blot dette. Jeg tænker, nogen har forsøgt at gætte sig til dit login, og at den (kortvarige) blokering er en måde at beskytte sig imod brugere, som gætter ved at lave en masse forsøg hurtigt efter hinanden. Så som der står, hvis det ikke var dig, behøver du ikke gøre noget. Bare vente 15 minutter, til blokeringen er overstået Redigeret for 8 timer siden af køb dansk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5213 Skrevet for 7 timer siden @SweettieDKhvis du holder musen over de 2 blå knapper i bunden af mailen, hvilken URL peger de så på? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 6 timer siden køb dansk skrev, for 2 timer siden: Så som der står, hvis det ikke var dig, behøver du ikke gøre noget. Nej der står hvis det var mig, kan jeg ignorere mailen. Og det var ikke mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 6 timer siden AalborgLook skrev, for 1 time siden: @SweettieDKhvis du holder musen over de 2 blå knapper i bunden af mailen, hvilken URL peger de så på? Hej det var for langt at skrive. Og for langt til at stå på min pc skærm. Men har screenshottet det jeg kunne og delt begge i to linier Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 5 timer siden (edited) AalborgLook skrev, for 2 timer siden: @SweettieDKhvis du holder musen over de 2 blå knapper i bunden af mailen, hvilken URL peger de så på? Og tak for tippet. Ordner stort set alt på min telefon. Og der har man logisk ikke den mulighed. Men det ser vist temmelig fake ud. Redigeret for 5 timer siden af SweettieDK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 553 Skrevet for 3 timer siden (edited) SweettieDK skrev, for 2 timer siden: Nej der står hvis det var mig, kan jeg ignorere mailen. Og det var ikke mig. Nå ja, det kan jeg godt se - men jeg tror alligevel, min forklaring holder, og at du kan tage det helt roligt. Men ser frem til en reaktion fra EG i stedet for mine (og andres) gætterier Redigeret for 3 timer siden af køb dansk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 3 timer siden køb dansk skrev, for 14 minutter siden: Men ser frem til en reaktion fra EG i stedet for mine (og andres) gætterier Yep selvom jeg i hvert fald er nået frem til selve mailen er fake. Og intet har med EG at gøre. Tvivler på der har været forsøgt på login, men de skriver det for at skabe bekymring, at skrive det er midlertidigt låst, giver også den nødvendige tvivl. Hvis den evt var låst til man tog kontakt ville det jo afsløres ved profilen ikke er låst. Jeg trykker ikke på noget og ændrer ikke noget, da jeg har en meget kryptisk og sikker kode i forvejen. Glad for det ikke er sendt ud til mange, altså umiddelbart jeg bare har været uheldig. De chikanører af EG finder jo hele tiden på nye tiltag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 2074 Skrevet for 1 time siden Ok man har holdning til man får en ny. Fik flere og da staff ikke har svaret og nogen måske sidder og prøver at gætte mit kodeord har jeg nu skiftet mail til en der ikke bliver offentliggjort. Mest til info for staff så de ikke bliver bekymret hvis de tjekker op på sagen og ser noget er ændret det er mig som har ændret mailadressen. De har ikke gættet kodeordet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg