Hop til indhold
Miza

Lebara skjult nummer

Recommended Posts

Jeg tænker at der er mange herinde der bruger Lebara, både købere og sælgere, derfor har jeg valgt generel debat, jeg beklager hvis Mod er uenig, så skal den selvfølgelig flyttes. 

Nå men sagen er at jeg har opdaget at hvis der bliver ringet fra skjult nummer til mit Lebara nummer kan jeg se nummeret i opkaldslisten under login på hjemmesiden.

Så nu er det da slut med lige at bruge mit rigtige nummer til at ringe ud med skjult nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder meget usædvanligt — normalt skal man ikke kunne se skjulte numre, heller ikke via opkaldslisten hos ens teleselskab.

Når et nummer ringer med skjult ID (altså med “hemmeligt nummer” eller “Skjul nummer” aktiveret), sendes nummeroplysningen ikke videre til modtageren. Teleselskabet kan teknisk set se nummeret, men det vises normalt ikke for kunderne, hverken på telefonen eller i selvbetjeningen.

Hvis du kan se skjulte numre i din opkaldsliste på Lebaras hjemmeside, kan der være tale om:

1. En fejl i systemet hos Lebara.
  2. Et internt testnummer eller et nummer, der ikke reelt var “skjult”.
  3. Et tilfælde, hvor opkaldet kom via en app eller VoIP-tjeneste, hvor nummeret alligevel blev sendt med.

Jeg vil anbefale, at du kontakter Lebaras kundeservice og beder dem bekræfte, om det er normalt eller en teknisk fejl — for det burde ikke kunne lade sig gøre at se skjulte numre som kunde.

Redigeret af Johnny2022

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har testet det med to forskellige numre med hver sit login. 
Jeg kommer ikke til at kontakte dem, jeg vil bare ikke ringe fra et nummer jeg ikke ønsker at vise fremover. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Miza skrev, for 4 timer siden:

Jeg tænker at der er mange herinde der bruger Lebara, både købere og sælgere, derfor har jeg valgt generel debat, jeg beklager hvis Mod er uenig, så skal den selvfølgelig flyttes. 

Nå men sagen er at jeg har opdaget at hvis der bliver ringet fra skjult nummer til mit Lebara nummer kan jeg se nummeret i opkaldslisten under login på hjemmesiden.

Så nu er det da slut med lige at bruge mit rigtige nummer til at ringe ud med skjult nummer.

Tak for info :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Miza skrev, for 6 timer siden:

Kære Miz:)
Tak fordi du lige bragte dette evne på banen ?!?! - - jo for du mindede mig om at skulle forlænge min Navne- og adressebeskyttelse hos min kommune. Og det har jeg netop gjort.

Jeg ved ikke om du har navne- og adressebeskyttelse  Hvis ikke, - kan sådan en ordning måske være vejen til at løse de problemer du nævner - - måske måske måske

Det hele klares på få minutter her : Borger.dk  og søg efter Navne- og adressebeskyttelse   -  og du guides igennem hele proceduren og undervejs kan du læse om de forskellige former for beskyttelse og gøre dig dine overvejelser og beslutninger. 
Jeg har også selv tilmeldt mig "Robinlisten"  for at undgå alle de LORTE REKLAMER  - - og det virker næsten.

Jeg har et familiemedlem der er ansat  (ikke indsat) i Kriminalforsorgen og det medførte ind i mellem ubehagelige opringninger og trusler fra ???  af den årsag vi fik vi Navne- og adressebeskyttelse samt hemmeligt nr hos vores teleselskab som dengang var TDC. Og så stoppede alle ubehagelige teleopkald.

Jeg har selv mine 3 telefon abonnementer hos Lebara - - Lebara det fungerer sgu bare upåklageligt år efter år -  alle 3 er vistnok nu på 15. år.
Har ikke selv hemmeligt nr mere fordi jeg tror det vil give mig problemer ved egne opkald - derimod er jeg meget påpasselig med ikke at strø mine telefon numre ud til højre og venstre - dvs være selektiv.

Håber det måske kan hjælpe dig videre:)          -         og selvfølgelig også alle jer andre der læser med :shock:  medlem eller ej 

Bedste hilsner

Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Nye tider som jeg skrev tidligere vil jeg ikke foretage mig noget udover at lade være med at bruge mit private nummer til at ringe ud med skjult nummer. For hvis det kan ske ved lebara kan det vel også ske ved andre selskaber, og jeg kan jo i øvrigt ikke vide hvor modtager har selskab. Jeg er også ret glad for lebara. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tjekket flere nr ved Lebara og dissideret søgt på bestemte datoer med skjult opkald, og jeg kan intet se under opkald på Lebaras side. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...