Swarley 628 Skrevet 17. September Refresh skrev, for 49 minutter siden: Jeg anbefaler alle par der er kommet over forelskelsesfasen til at gå i parterapi som selv- og parforholdsudvikling. Det kræver dog at begge ind ser der er et problem og vil dette. Hvis den ene part som nu har mistet lysten ikke mener der er behov eller problemer bliver det lidt op af bakke, men ellers godt input 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 17. September Swarley skrev, for 15 minutter siden: Det kræver dog at begge ind ser der er et problem og vil dette. Hvis den ene part som nu har mistet lysten ikke mener der er behov eller problemer bliver det lidt op af bakke, men ellers godt input Jeg mener længe inden problemerne faktisk opstår. De fleste tror at terapi handler om problem og konfliktgåndtering, men det er langt mere effektivt præventivt. Par kommer ofte alt for sent i terapi. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Swarley 628 Skrevet 17. September Refresh skrev, for 32 minutter siden: Par kommer ofte alt for sent i terapi. Det har du nok ret i, sjældent der forbygges 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 18. September Swarley skrev, for 22 timer siden: Ikke for at være bagklog men en god veninde fortalte mig engang at man skal tage denne problemstilling i starten af forholdet, da det ikke er unormalt at efter mange år når vi er blevet ældre, mister den ene part måske lysten og hvordan skal vi forholde os til det når det sker, som det er med @Statler Men hvem tænker på dette i starten når sexlysten er tilstede og det bare kører. Havde jeg dog bare fået det råd for længe siden og ikke hvor det var for sent som i mit tilfælde. Så mit råd er som min veninde sagde, tag denne problemstilling i starten af forholdet. Skulle jeg have vidst for 20+ år siden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 18. September SweettieDK skrev, for 22 timer siden: Ja så har jeg aflæst din personlighed helt korrekt. Håber som skrevet hun går med til parterapi, vil gå så vidt at sige i modsat fald er du nok bedre tjent alene, med de problemer det måtte give. Har læst du ønsker begge bamser fra øverste hylde , men tænker du som du er i gang med, skal vælge det som på den lange bane giver mest livskvalitet. Og det tænker jeg hun gør, især hvis I kan få bare lidt sexliv igen. Alene ja så kan du få sex hos forskellige piger, men den lykke varer kort, hjem til et tomt hus. Du kan være heldig at finde en anden, men hvor mange jævnaldrende kvinder er rent faktisk sexuelt aktive i det omfang du ønsker. Score en yngre kvinde, et sats. Håber du har en realistisk forventning til hvad du kan opnå med terapien. Har hun helt mistet sexlysten kan den være svær at tænde. Men man skal ikke undervurdere hvad blot hudkontakt kan gøre for sindet. Ligge nøgne og kramme. Massere hinanden der er masser af muligheder der i et eller andet omfang kan dække noget af dit behov. Og hvem ved måske, den nærhed faktisk tænder noget i hende hun havde glemt. Jamen Velbekom. Selvom jeg sælger sex, og har masser af gifte mænd på besøg, uden at dømme/udskamme dem. Så synes jeg stadig du fortjente nuancerede svar. Har jo også selv levet i forhold for længe siden. De der kommer her har allerede selv taget deres valg. Pigerne er væk/inaktive af mange forskellige årsager. Og nogen måske også bange for at være dobbeltmoralske med deres svar. Føler jeg dog ikke jeg er. Er ikke mig som er utro, og som menneske vil jeg da altid fraråde det. Men ikke min beslutning hvad andre gør. Ps du må lige sende en nødraket op så vi ved hvor redningsholdet skal hen. Ha ha. @SweettieDK Det er nok der en af aberne ligger begravet, alt syd for bæltestedet opfører sig ikke realistisk Har masser af nødraketter ! måske det bliver et helt "festfyrværkeri" på lørdag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 18. September Refresh skrev, for 19 timer siden: Jeg mener længe inden problemerne faktisk opstår. De fleste tror at terapi handler om problem og konfliktgåndtering, men det er langt mere effektivt præventivt. Par kommer ofte alt for sent i terapi. @RefreshDu burde skrive første udgave af "Parforhold for dummies" Ment seriøst. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 18. September Anses massage u. Afslutning også for utroskab? Bliver ski lidt i tvivl nu. Sku spørge for en ven! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 657 Skrevet 18. September Statler skrev, for 2 minutter siden: Anses massage u. Afslutning også for utroskab? Bliver ski lidt i tvivl nu. Sku spørge for en ven! Dét er helt sikkert IKKE utroskab ifølge logik. Men utroskab handler om følelser, så konen er sikkert af en anden opfattelse. ALT, hvad der har med kvinder at gøre, handler KUN om hendes følelser. Man skal aldrig forvente logisk respons. Ok, måske fra 20% ja. Der er altid en 20 - 80 regel når man generaliserer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1742 Skrevet 18. September Statler skrev, for 2 timer siden: Anses massage u. Afslutning også for utroskab? Bliver ski lidt i tvivl nu. Sku spørge for en ven! Det nytter intet at spørge andre om hvad utroskab er, det er fuldstændig individuelt. Rent juridisk tror jeg det skal være noget med kønsorganer. Min egen definition er at ALT hvad man laver bag sin partners ryg og som man ved ens partner vil blive ked af at finde ud af er utroskab. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 18. September Refresh skrev, 1 time siden: Det nytter intet at spørge andre om hvad utroskab er, det er fuldstændig individuelt. Rent juridisk tror jeg det skal være noget med kønsorganer. Min egen definition er at ALT hvad man laver bag sin partners ryg og som man ved ens partner vil blive ked af at finde ud af er utroskab. Ja du har ret! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 19. September (edited) Tak til alle jer der bidrog med stor og småt imorgen bliver så dagen hvor jeg på snedig vis vil forsøge at overtale min elskede frue til par terapi. Jeg håber det bedste men frygter også det værste! Sorry har sku brug for et gruppekram! Har arranget en "date" I Wien. Vender tilbage senere.... Knuz statler Redigeret 19. September af Statler 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 657 Skrevet 19. September Krammer herfra. Og lykke til. Smiler. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bror Myra 451 Skrevet 19. September Statler skrev, den 14.9.2025 at 18:09: Ok piger&drenge, jeg har brug for jeres tanker/holdninger Jeg tror jeg måske står ved en skillevej i mit liv som er ved at drive mit hoved ud på det virklige dybe vand! Min Situation: Jeg er introvert 50+ og gift. Hun ca. 10 år ældre ekstrovert quinde. Vi har et godt forhold, men lever mere som venner og er ikke intime sammen af forskellige årsager. Kys&Kram er hvad det bliver til. Vi har kendt hinanden i over 20 år, lever til dagligt godt, mangler ikke noget og har. Det har egentligt aldrigt rigtig generet mig mht. den manglende intimitet, men gennem det sidste års tid synes jeg det begynder at gennemsyre mit sind. Føles til tider som en kåd 20 årig @@ Som jeg ser det har jeg 3 veje: 1. Et åbent forhold som jeg synes ville værre oplagt, men jeg aner ved gud ikke hvordan jeg skal sælge den ide! fruen er meget monogam minded! Jeg synes at huske nogen herinde der lever i Åbent forhold, måske i har et guldkorn eller 2. 2. Skilmisse, som er den mindst ønskelige situation! Fordi når jeg nu er glad for hende på trods af nul sex, så synes jeg ikke det ligger lige til h.benet. og ja jeg indrømmer jeg ikke er typen der er begejstret for at leve alene. 3. Utroskab med alle de risici det medfører! jeg ved ikke om jeg kan spille det spil det kræver :/ for det sætter jo den tillid til vi har til hinanden på en hård prøve! Jeg har et par af de dejlige kvinder i kikkerten herinde på EG, men vejen dertil synes belagt med forhindringer. Egentligen har du fyra valmöjligheter (eller kanske till och med fem), och inte bara de tre som du skriver i ditt inlägg. Den fjärde möjligheten är att du stannar i din nuvarande situation med en kvinna som du är glad i, och trivs med, men där du mer och mer har kommit att sakna sex. Anledningen till att jag påminner om detta fjärde val (som väl egentligen är alternativ 0 [noll]) är att du behöver ha detta val i åtanke när du utvärderar de andra tre valmöjligheterna. Om jag förstår dig rätt så gör den nuvarande otillfredsställd på många olika plan och missbelåten. Det innebär att ditt förhållande till din hustru (kone) kommer att förändras även om du gör "ingenting", det vill säga missbelåten stannar i den nuvarande situationen. Det i sig kan leda till en skilsmässa! Glöm inte det! Den femte valmöjligheten, det vill säga att ni på något sätt lyckas återuppta sexlivet är väl den bästa, men såsom jag förstår det du har skrivit så verkar det vara ganska osannolikt att det kan lyckas. Så här tänker jag om din situation och detta är mina tankar hur jag (kanske) skulle gå till väga. Men se det bara som tankar som du själv ska fundera på utifrån din situation eftersom jag inte känner till alla detaljer och inte vet hur du och din hustru är som personer. 1. Jag skulle nog först göra ett försök till förförelse. Antagligen kommer det att bli avvisat och det ger möjlighet att ta upp att du har behov av sex och så att säga överföra frågeställningen till henne (giv spørgsmålet videre til hende). Kanske slutar det med att hon kan tänka sig ett "öppet förhållande" där du får ha sex med andra kvinnor. En del kvinnor ser det som oproblematiskt om mannen har sex med en GP för det bara handlar om sexuell tillfredsställelse utan känslor (følelser) inblandade som kan göra att mannen vill skilja sig. Men andra kvinnor äcklas av tanken på att deras man har sex med en prostituerad som har sex många andra män eller tror på alla de lögner som prostitutionsmotståndarna sprider. Åter andra ser sig som ägare av sin mans kropp och kräver 200% monogami, vilket helt utesluter alternativ 1. Framläggande av detta alternativ kräver dock mycken "fingertoppskänsla" och det verkar inte som du riktigt tror på det själv. Men det kan vara värt ett försök. 2. Vad gäller skilsmässa så är de smärtsamma även om man skiljs som "vänner" eller även när de ses som en befrielse från ett dåligt äktenskap. Eftersom du har svårt att leva ensam så finns det stor risk att du (alltför) snabbt hamnar i ett nytt förhållande. Det är inte säkert att det blir mer sex i det nya förhållande och det är inte säkert (bortsett från sexet) att det nya förhållande är lika bra som ditt nuvarande. 3. Mitt råd ses kanske av många som väldigt "omoraliskt". Jag föreslår att du mentalt förbereder dig för "otrohetsalternativet"! Börja träffa lämpliga GP:er! Jag har själv varit flitig besökare hos prostituerade när jag levt i sexlösa förhållanden och vet hur viktigt det är med sex för att man ska må bra om man har behov. Om du hanterar besöken bra så är risken för upptäckt liten. Om din hustru inte vet om besöken kommer hon inte att må dåligt av dem. Du kanske till och med blir en bättre äkta man för att du själv mår bra. Det värsta som kan hända är att hustrun upptäcker dina besök och att det kanske leder till skilsmässa. Men det är inte säkert att det blir skilsmässa för ni trivs ju tillsammans (och en skilsmässa blir ett steg ut i det okända för henne). Det är inte ovanligt att kvinnor anar, men låtsas inte veta något om sin mans "affärer". Alternativ 3 är en chanstagning där du på sätt vis "både äter kakan och behåller den". Men kan det inte vara värt att ta risken? Alternativ "0" mår du inte bra av, alternativ 1 är väl det bästa men verkar vara osannolikt, och alternativ 2 är väl en ännu större rikstagning. Jag vet att många inte håller med mig, men jag anser att människan inte är skapt för att vara monogam och att fysisk "otrohet" inte ska ses som något hemskt och oförlåtligt! Även om man är "fysiskt otrogen", kan man vara varandra trogen på många andra sätt. Men var beredd på att du kanske kommer känna lite dåligt samvete första gångerna, för normen att vi ska vara "trogna" (även fysiskt) är stark i samhället. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bror Myra 451 Skrevet 19. September Statler skrev, for 26 minutter siden: Tak til alle jer der bidrog med stor og småt imorgen bliver så dagen hvor jeg på snedig vis vil forsøge at overtale min elskede frue til par terapi. Jeg håber det bedste men frygter også det værste! Sorry har sku brug for et gruppekram! Har arranget en "date" I Wien. Vender tilbage senere.... Knuz statler När jag skrev mitt svar till dig (svensk läsövning!) hade jag inte sett detta. Men både parterapin och din "date" i Wien stämmer väl bra med mina tankar. Om din date i Wien är den första gången du besöker en GP var beredd på att du kan vara nervös första gången – det var åtminstone jag, men det försvann fort efter ett par besök. Och jag hoppas att det går bra med parterapin! Du har i alla fall gjort ett ärligt försök oavsett hur det går. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 21. September Statler skrev, den 19.9.2025 at 21:17: Har arranget en "date" I Wien. Tænker ikke date var i “.” Hvis det var med konen. Den anden bamse på øverste hylde frister vist stadig. Massage utroskab? En massage med læge henvisning, nej. En sød Thai, hmm, de piller jo ofte de intime steder i forsøg på mersalg. Havde frarådet det. Hvis du fastholdt at have samvittighed og ikke ville utroskab. Men har vist sagt min mening rigeligt. Go vind fremover. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1879 Skrevet 22. September @Statler spændt på udfaldet. Tænker jeg vist sprang til en forhastet konklusion med “daten”. Måske du tænker man ikke dater sin kone. Dog er tanken om du måske har lavet bagholds angreb på konen på en mini ferie heller ikke noget der giver håb for et godt udfald. På en restaurant, hotel med tynde vægge etc. Hvor hun skal kontrollere hendes reaktion. Det ville jeg personligt hade. Men spændt på din update. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 23. September Ja @SweettieDK du ramte rigtig anden gang. Og ja jeg er muligvis ret naiv mht . kvinder. men til gengæld meget impulsiv. Så jeg synes det vil være rart at komme lidt væk fra de vante omgivelser, så det blev til en date med fruen i Wien. Og nej ikke en date med en GP selvom det sikker også kunne være blevet interesant! Udfaldet af de snakke vi havde, var ikke kun negativt(min opfattelse). Men ja hun må da sikkert have følt sig temmelig overrasket over min trang til at fremlægge alle de summerede følelser jeg har sparet op gennem årene! og så lige det med at få leveret det på en pæn on konstruktiv måde! Detaljerne skal jeg nok spare jer for, men vi faldt i søvn som gode venner og ikke fjender. Jeg synes selv jeg fik leveret mid budskab om, at jeg gerne ville starte sammen med hende i parterapi og så se hvor vi lander henne. Det var nogle få dage i Wien der bød på indbyrdes vrede, tårer men også et lille bitte håb. Jeg er sku nok den fødte jubel optimist. Nu er hun så ved sin søster nogle dage, og ja hvem ved hvad der så sker. Men jeg er glad for at "posen" blev åbnet. Er glad, men også en smule angst for at tingene stikker helt af! til alle jer dejlige mennesker. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blablablaaa 22 Skrevet 2. Oktober Rushton skrev, den 14.9.2025 at 23:04: Betænkningstid der hun opdager at hun er nul værd på det SHIT mand et Ucharmerende skriv - altså hele smøren..! Ydermere får det dig også til at fremstå afsindig ubegavet,vildt faktisk.. Så ved du det 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 2. Oktober Blablablaaa skrev, for 46 minutter siden: SHIT mand et Ucharmerende skriv - altså hele smøren..! Ydermere får det dig også til at fremstå afsindig ubegavet,vildt faktisk.. Så ved du det Tænkte om du ikke havde lyst at udybe lidt mere omkring, hvad du finder "ucharmerende" jeg er sgu lidt nysgerrig!? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rushton 605 Skrevet 2. Oktober (edited) Blablablaaa skrev, for 1 time siden: SHIT mand et Ucharmerende skriv - altså hele smøren..! Ydermere får det dig også til at fremstå afsindig ubegavet,vildt faktisk.. Så ved du det Ja, jeg forstår hvad du mener, det var nok skrevet meget kontant, nok også for kontant. Og der mangler lidt kontekst til at være fortåeligt. Trådstarter skriver: "Min Situation: Jeg er introvert 50+ og gift. Hun ca. 10 år ældre ekstrovert quinde. Vi har et godt forhold, men lever mere som venner..." Dvs han er over 50 og hun er over 60. I den situation hvis de skilles og går hver til sit så er hendes potentiale at finde en ny partner (værdi på dating/kød/partner markedet) ikke særlig høj, og nok en del lavere end hans værdi. Derfor skrev jeg i et opfølgende svar, lidt mere diplomatisk: "Men det centrale budskab er at Statler ikke skal undertrykke sit behov af sex og bør fortælle sin kone om sit behov. Hvis de så ikke kan finde en løsning sammen så er nok skilsmisse vejen frem. Andre har skrevet åbent forhold fungerer for dem og nogen har skrevet skilsmisse har fungeret for dem. Det er nok ikke særligt godt hvis han sidder stille og ikke gør noget. Sådan, så er det lidt mere civiliseret sagt." Redigeret 2. Oktober af Rushton 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 2. Oktober Well alle meninger har vel en pointe, charmerende som modsat. Jeg har ihvertfald sat pris på de af jer der har budt ind. Og er der nogen er sørgelig så må det vel være mig. Lever stadig i et sexløst forhold. Og en kone jeg ikke har set i et stykke tid nu!! Så det går fandme godt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AmmaRose 150 Skrevet 2. Oktober Statler skrev, for 18 minutter siden: Well alle meninger har vel en pointe, charmerende som modsat. Jeg har ihvertfald sat pris på de af jer der har budt ind. Og er der nogen er sørgelig så må det vel være mig. Lever stadig i et sexløst forhold. Og en kone jeg ikke har set i et stykke tid nu!! Så det går fandme godt Prøve bare at søge dialog. Jeg har ikke læst alt igennem. Men det er den første skridt til forandring. Snakke med konen. Lang de meste kvinder har ingen idee om hvor eksistentielle sex er for mander. Desværre. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 2. Oktober AmmaRose skrev, for 1 time siden: Prøve bare at søge dialog. Jeg har ikke læst alt igennem. Men det er den første skridt til forandring. Snakke med konen. Lang de meste kvinder har ingen idee om hvor eksistentielle sex er for mander. Desværre. @AmmaRoseDer bare ikke så meget dialog pt. Men hvem ved, jeg tror jo stadigvæk på julemanden, 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AmmaRose 150 Skrevet 2. Oktober Statler skrev, Lige nu: @AmmaRoseDer bare ikke så meget dialog pt. Men hvem ved, jeg tror jo stadigvæk på julemanden, Ok hvis temperaturen er allerede så meget ned så kan det godt være forgæves. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Stapler 2414 Skrevet 3. Oktober Ud af tråden og lær at adressere andre med en lidt mere respektfuld tone, tak. Blablablaaa skrev, for 15 timer siden: SHIT mand et Ucharmerende skriv - altså hele smøren..! Ydermere får det dig også til at fremstå afsindig ubegavet,vildt faktisk.. Så ved du det 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg