Hop til indhold
MissMelanie

Kontantløs samfund

Recommended Posts

Som udgangspunkt er jeg ellers normalt stor fortaler for, at kontanter skal afskaffes. I det daglige har jeg overhovedet ikke brug for kontanter.

Eneste undtagelse er købesex. Her anvender jeg kontanter udelukkende for at være anonym.

Bliver kontanter helt afskaffet, så jeg ville være nødt til at skulle betale med bankoverførsel, mobilpay, paypal eller lignende, så vil min anonymitet ryge. Det vil nok betyde, at jeg vil holde op med at købe sex.

Jeg vil så måske rejse mere til lande, hvor jeg vil kunne betale for sex med kontanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Danmark bliver heller ikke kontantløs. Netop nu er man ved at forberede afløser af vores sedler, det ville man ikke gøre hvis planen at kontanter skulle udgå. Mænd og kvinder har levet længe og GP faget et yderst populært fag der besøges af alle os der gerne vil have den specielle og skønne oplevelse I giver os. Der findes altid en løsning til udløsning:wub:<3

Del dette indlæg

Link til indlæg

NU har jeg ikke en bedre halvdel , så jeg betaler bare på den måde der er mest hensigtsmæssigt.

Jeg har dog min tvivl om at kontanterne forsvinder , hvilket også ville være vanvittigt hvis de gjorde.
Som om bankerne ikke tjener nok på os i forvejen , deres overskud banker opad hvert eneste år.

Jeg bruger min bank så lidt som overhovedet muligt og har kun ét kort , foretrækker kontanter til enhver tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
KalundborgMature skrev, den 21.8.2025 at 14:40:

Jeg hæver rigtig mange kontanter i hæveautomater, + 10.000 hver måned, og der er åbenbart en højere magt som undrer sig :rolleyes:

Jeg får jævnligt et spørgeskema i e-boks fra banken vedr. hvidvask, som skal udfyldes inden .. ellers vil mine konti blive spærret :evil:

Jeg er bare ikke interesseret i at der står på mit kontoudtog, at jeg har fået thairygmassage på den og den wellness-klinik x-antal gange hver måned, fået bajer på mit stamværtshus 4 gange om ugen,  eller fået repareret bilen hos en mekanikerkammerat, som har lagt penge ud for reservedele ;)

Ja, det handler om kontrol og magtliderlighed, men de finder forhåbentlig aldrig ud af at få lukket 100% for ikke-elektroniske og sporbare betalingsmidler :D

Er også en af dem der hæver kontanter for at protestere mod det kontantløse samfund. Ingen reaktion fra banken indtil videre, men kommer måske senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Banken spurgte om hvad jeg havde brugt 100.000,- + lidt mere, som jeg har hævet det seneste år, til :blink:

Det er sgu'da mine egne penge, og så længe der er dækning på kontoen kan jeg ikke se det rager dem. :rolleyes:

God weekend til jer alle ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
MissMelanie skrev, den 21.8.2025 at 11:58:

Hvis Danmark bliver kontantløst – hvordan vil I mænd så egentlig betale for en glædespiges ydelser?

Så stopper vi med, at gå til glædespiger

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har brugt straks overførsel en del, især når der er behov for at forlænge med tiden. Det er ikke helt anonymt, på grund af hvidvask. Dig kan man ikke hvem modtager eller sender, det kan dig banken se. Har de ikke tavshedspligt med mindre der er en dommer kendelse, tror jeg. 

Ellers kunne gavekort bruges, er det en option? 

Eller Kryptovaluta (som f.eks. Bitcoin) er pseudonymt, men ikke nødvendigvis anonymt, og kan ofte spores.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KalundborgMature skrev, for 19 timer siden:

Det er sgu'da mine egne penge, og så længe der er dækning på kontoen kan jeg ikke se det rager dem. 

Jeg er meget enig med dig, men det tænker jeg ikke at banken stiller sig tilfreds med, som en forklaring på dine kontant hævninger??..........eller hva?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er nok ikke banken som stiller kravet - men myndighederne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jogge skrev, for 33 minutter siden:

Det er nok ikke banken som stiller kravet - men myndighederne. 

Enig, kravet stammer fra myndighedernes ønske om at bekæmpe hvidvask af penge. Derfor skal bankerne have en eller anden procedure for, i hvilke situationer de afkræver svar fra deres kunder. Hvad den procedure er, og hvordan og hvor tæt banken følger den, varierer nok en hel del.

Det pudsige er jo, at hvis vi bare svarede ærligt, at pengene går til køb af seksuelle ydelser, så lukkes sagen der. Det er jo ganske lovligt, og banken har fået et plausibelt svar, som de kan registrere. Samtidigt kan banken  reelt også godt forstå, at hævebeløbene i mange tilfælde vil variere. Men hvor mange af os ønsker at dele med banken, at vi køber sex?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man går væk fra at bruge dankortet til alt, så kan man sige at det går til indkøb, tøj, sko, byture. Og i mit tilfælde vil det ikke være løgn. Men jeg er aldrig blevet spurgt, hvilket muligvis er derfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MissMelanie skrev, den 21.8.2025 at 11:58:

Hvis Danmark bliver kontantløst – hvordan vil I mænd så egentlig betale for en glædespiges ydelser?

I dag er kontanter ofte den oplagte løsning, når man vil holde sådan en handel diskret. Men hvis vi som samfund på et tidspunkt går helt væk fra sedler og mønter, står vi vel over for et praktisk problem:

1. Skal det så foregå via MobilePay, bankoverførsel eller noget helt tredje?

2. Og hvad med anonymiteten – vil det ikke blive meget mere gennemskueligt?

3z Tror I markedet vil ændre sig, eller vil der opstå nye måder at betale på?

Jeg er nysgerrig på at høre, hvordan folk ser på det her scenarie.

Knus Melanie 

Som i gamle dage, betaler i naturalier. Eks. en ½ ØKO gris for 1 time i høet. ;)

Redigeret af Statler
På opfordring, rettet til ØKO gris

Del dette indlæg

Link til indlæg
Statler skrev, for 15 minutter siden:

Som i gamle dage, betaler i naturalier. Eks. en ½ gris for 1 time i høet. ;)

Ja det tror jeg de fleste GP synes er for lidt :D har lige købt en halv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...