Hop til indhold
Mr man

Bossy kone.

Recommended Posts

Hey venner skal lige have noget galde ud. Er lige blevet skilt men bor stadig hjemme i mit gamle hus da jeg ikke har fundet noget andet at bo i. Har givet exen 200.000kr selvom vi havde særeje så hun ikke sad hårdt i det når jeg flytter. Uha vores ægteskab er en lang kamp på mange Har aldrig kunne gøre noget uden hun stillede spørgsmål eller var skeptisk. Det skal siges jeg har aldrig kneppet glædespiger mens vi var sammen. Har aldrig været hende utro. Men nu hvor vi er skilt skal jeg stadig blive hjemme. Jeg må heller ikke skrive med andre kvinder eller møde nye mennesker. Jeg skal sidde hjemme og se hun renovere hele huset vel og mærke for de penge jeg gav hende ellers havde hun ikke haft en bøjet 25 øre.  Jeg bor i en pose kan ingen steder. Være derhjemme hun er stadig pisse sur når hun kommer hjem plus jeg skal hjælpe hende med at renovere huset. Det kan jeg jo lige så godt i hendes øjne når jeg alligevel venter på lejligheden. Ja ved egentlig ikke hvad jeg vil frem med men havde bare brug for at komme ud med det. Kæft jeg glæder mig til at flytte. Så kommer jeg sku ud og erobrer de gyldne gader sammen med jer drenge 

Redigeret af Mr man

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du beskriver selv at du bor i en pose, se at hank op i den og kom ud over stepperne og lev dit eget liv.

alle de glade kvinder venter derude, så vend ryggen til den sure og kom afsted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Fri fugl skrev, for 1 minut siden:

Du beskriver selv at du bor i en pose, se at hank op i den og kom ud over stepperne og lev dit eget liv.

alle de glade kvinder venter derude, så vend ryggen til den sure og kom afsted.

Ved ikke lige hvordan jeg skulle gøre det. Hun er konstant hjemme. Og hvis hun opdager det bliver det noget lort. Vil gerne være på god fod med hende da vi har børn sammen 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis i er skilt så er det med at komme ud af vagten inden hun kører dig phsykisk i sænk.

hun kan da ikke forvente at dit liv ikke må fortsætte når i er skilt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja kom da for pakker ud og lev livet. Hun kan da ikke blande sig i din gøren og laden. Hvad så når du flytter så vil hun stadigvæk bestemme over dig :-)

Du kan lige så godt rive plasteret sf dørdt som sidst.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Inden du begynder på gp'er, skal du på en rejse til at blive den bedste version af digselv. Ikke kun for din men også dine børns skyld. 

Jeg vil anbefale dig at komme ud af vagten asap og kontakt en advokat mht. Børn. 

Din prio er som følgende: 

Stabilt sted at bo, inden for dit budget. 

Sikre mental stabilitet ved digselv igennem denne periode. Meld dig ind i fitness, så du har et sted at reflektere. 

Få 100% styr på børne deling osv med din ex gennem advokat. 

Du er godt hjulpet på ved at de stadig har tag over hovedet med din ex for nu, men gå efter 50/50.

Hvis hun opdager at du smutter er det bare godt. Men gem alle reaktioner til hende til en boksebold. Du skal finde dit indre zen og ikke giv hende tilfredsheden af dine reaktioner. 

Vær stærk, vi tror på dig og du kan meget mere end du tror. 

-sl32

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror på dig selv. Jeg har været igennem hele kampen og ved hvor ondt det kan blive :( Jeg har en PB hvis du har spørgsmål

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr man skrev, for 2 timer siden:

Har givet exen 200.000kr selvom vi havde særeje, så hun ikke sad hårdt i det, når jeg flytter.

Og huset oveni? og uden bodeling - så lyder du da som noget af en tøffelhelt - og jeg kan godt forstå hun prøver at køre dig rundt i manegen.

Se at komme ud af røret og du så skal bo i campingsvogn et stykke tid - og tag mindst et barn med/få forældremyndigheden, så du ikke skal betale børnepenge.

Men gør det i god ro og orden, uden at hidse dig op, smække med døre eller true med noget - få istedet hjælp udefra.

Forvent dog ikke at du pludselig har mange penge at sende efter glædespiger - istedetfor kan du koncentrere dig om at invitere nye interessante kvindelige bekendtskaber på rødvin mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er sikkert mange sider af sagen - og som  du selv skriver - så er det for at vælte galle ud.

Men prøv - for et tanke eksperiments skyld at skriver samme indlæg - men som din kone vil ha skrevet det.

Og for os andre vil det også være lærerigt at se der er to sider af sagerne. For du har jo i sin tid valgt hende og hun har helt sikkert også gode værdier. Og hvis fdu blot for et enkelt indlægs øjeblik kan sætte dig i hendes sted- bliver det også lettere at komme i kontrol igen. Kun hvis du forstår hende kan du generobre noget af styringen. 

kan du det - tør du ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hun er bossy, fordi du ikke har været det. Du lyder som en sød, moderne mand. Det har kvinder bare ikke nogen respekt for. Desværre.

Vi mænd har igennem de sidste 50 år lige fra tidlig skolealder fået at vide, at vi alle over en kam er nogle kvinderundertrykkende dumme svin. 

Meget forenklet sagt har det resulteret i, at mange moderne mænd (jeg har selv begået disse fejl, da jeg var yngre) sætter kvinden op på en piedestal, hvor ingen hører hjemme, og behandler deres kæreste som en prinsesse. Det får man jo også nemt lyst til, når man tror, man har mødt kvinden i sit liv. 

Der hvor det går galt er, at manden giver køb på sine egne værdier og holdninger og lader hende bestemme det hele, når hun først er flyttet ind. For det vigtigste for ham er kvinden. At hun er der. Så er han sgu da ligeglad med, hvilken farve sofaen har. Og sådan går det stille og roligt derudad, indtil manden en dag indser, at han blot er en gæst i sit eget hjem. Hun indser en dag, at hun er sammen med en mand, der lader hende bestemme og ikke har en holdning til noget. Så begynder skænderierne, fordi hun bliver frustreret. 

Den moderne feminisme har ikke gjort meget godt. Heller ikke for kvinderne selv. Generelt sagt vil kvinder instinktivt biologisk gerne have den dominerende mand. En der kan tage førertrøjen på. Det er vel ikke så mærkeligt?

Hvis man lever i et såkaldt moderne parforhold, hvor manden og kvinden bekender sig til den moderne feminisme bliver det sværere. Fordi kvinden og manden skiftes til have trøjen på. Hvornår er det nu, det er mig, der skal tage den på? Og hvordan får jeg den tilbage igen? 

Hvad så med det seksuelle? Nu bliver det for alvor kompliceret. For her gælder de moderne kønsroller ikke.

For kvinder begynder det seksuelle ikke, når vi er kommet ind i soveværelset. Det begynder langt, langt tid før. Allerede inde i stuen. Måske endda flere timer eller dage før, vi ender inde i sengen. Nu bliver det svært at være kvinde, for hun tænder sgu ikke rigtig på den der følemand, der sidder inde i sofaen fra før, og siger “det må du bestemme.”

Har du givet fruen 200 kilo som aflad, fordi det er dig der endelig har taget dit liv alvorligt og er gået ?

L

Redigeret af Leglover
Afsnit

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder godt som om det er op ad bakke. Find, som en af de andre skriver, en advokat og få formelt sikret den størst mulige del at værdien. Se, om du kan få indregnet de allerede afleverede 200.000kr. Når det er gjort, kan du altid tage stilling til, om du vil betale hende yderligere, men dit fokus skal være DIG SELV, og hvordan du kommer godt videre.

Kom ud af huset ASAP (tal med advokaten først), eller få hende ud på en pæn og formel måde med advokaten i ryggen, for det vil kun ødelægge jeres forhold yderligere at dele tag.

Held og lykke - dit liv kan vist kun blive bedre herfra :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr man skrev, for 10 timer siden:

Ved ikke lige hvordan jeg skulle gøre det. Hun er konstant hjemme. Og hvis hun opdager det bliver det noget lort. Vil gerne være på god fod med hende da vi har børn sammen 

"Been there, done that." Du får nul respekt, som i nul, hvis du gører hvad hun siger. Hvis du i stedet siger: "Vi er to forskellige mennesker og vi har forskellig måde at gøre ting på" så vil hun prøve at gøre livet surt for dig, men det kan hun ikke hvis du er lige glad med hende, bor for dig selv og gører hvad du vil. Børn er ikke et problem, du fastholder bare fælles forælædemyndighed (læs om det på borger.dk) og så kan du have dem 7/7 og gøre som du vil. Børn kan sagtens navigere i det at der er forskellige regler og aktiviteter de to steder, intet problem. Så kan din gamle bossy kone råbe og skabe sig alt hun vil uden at hun har magt over dig. Husk at altid tale roligt til hende, trods at du siger nej, så har hun ikke noget på dig. Når hun så går amok og sviner dig til i telefon, så optag samtalen medens du snakker roligt, så har du bevis i forhold til myndigheder at der ikke er noget i vejen med dig. Eneste måde at blive fri er at lade hende sejle sin egen sø. Og eneste måde at få respekt fra dine børn er at du er dig selv, gører hvad du synes er rigtig og holder afstand til din sure ex-kone. Det med at være på god fod kan du glemme, hun vil gerne bestemme over dig. Hvis du gører dig fri og viser at du er dig selv og ikke kan styres så vil hun selv prøve komme på god fod med dig efter nogle år, 5 eller 7 eller noget. Du må gøre dig fri fra den giftige ballast. Det er ikke godt for børnen at du lader dig domineres af din ex-kone, det vil gå galt for jer allesammen. Det bedste du kan gøre er at være fri, dig selv, og stærk selvstændig. (Og håbe hun finder en ny mamd asap, så får hun lidt minde tid at plage dig.)

Redigeret af Rushton

Del dette indlæg

Link til indlæg
skinkelynet32 skrev, for 9 timer siden:

Inden du begynder på gp'er, skal du på en rejse til at blive den bedste version af digselv. Ikke kun for din men også dine børns skyld. 

Jeg vil anbefale dig at komme ud af vagten asap og kontakt en advokat mht. Børn. 

Din prio er som følgende: 

Stabilt sted at bo, inden for dit budget. 

Sikre mental stabilitet ved digselv igennem denne periode. Meld dig ind i fitness, så du har et sted at reflektere. 

Få 100% styr på børne deling osv med din ex gennem advokat. 

Du er godt hjulpet på ved at de stadig har tag over hovedet med din ex for nu, men gå efter 50/50.

Hvis hun opdager at du smutter er det bare godt. Men gem alle reaktioner til hende til en boksebold. Du skal finde dit indre zen og ikke giv hende tilfredsheden af dine reaktioner. 

Vær stærk, vi tror på dig og du kan meget mere end du tror. 

-sl32

100% enig. Har været der selv, og det er det eneste der virker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Blueberry skrev, for 4 timer siden:

Det lyder godt som om det er op ad bakke. Find, som en af de andre skriver, en advokat(…)

Jeg er nysgerrig på hvad man typisk betaler en advokat for sådan en skilsmisse support? Ved godt det afhænger af sagens omfang, men som tommelfingerregel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det er ikke nemt med kvinder, når man bliver skilt.

Mit råd til dig er følgende:

1. Sørg for hurtigst muligt at få fundet noget, hvor du også har plads til dine børn.

2. Lad være med at flytte ud i en campingvogn eller på en kammerats sofa i den næste tid, mens du venter på at finde en anden bolig. Det kan være fristende for at slippe for kællingen. Men flytter du i campingvogn eller noget, hvor du ikke kan have dine børn, efterlader du børnene hos din ekskone. Det vil jo altid stille hende bedre at du "forlader" børnene for en periode. (Hun er i forhold til børnene allerede bedre stillet, da det jo lyder til, at hun overtager det gamle hus, hvilket også betyder, at hun overtager børnenes nuværende hjem og værelser, som de jo kan beholde, når du flytter ud). 

3. Få samlivet med din ekskone til at fungere så uproblematisk som overhovedet muligt, mens du fortsat bor hos hende, for du skal gerne have et uproblematisk samarbejde om børnene op at stå, når I bor hver for sig.

4. Find en pige at kneppe på vej hjem fra arbejde en dag. Det behøver du overhovedet ikke fortælle hende noget som helst om, for det rager overhovedet ikke hende, men det vil nok på en eller anden måde sætte dig fri og gøre det lidt nemmere at udstå den næste tid sammen med hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 15.8.2025 at 00:38:

så du ikke skal betale børnepenge.

Jeg mener at en 7/7 deleordning  også fritager for børnebidrag

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...