Hop til indhold
Pison

Paysafe Card i Hillerød - advarsel

Recommended Posts

Hvad er ideen i at få dig til at købe paysafecard i stedet for de får cash selv og køber dem? Spørger af nysgerrighed for at forstå hvordan denne specifikke scam fungerer.

Redigeret af licodico

Del dette indlæg

Link til indlæg

@licodico: De får dig til at sende billeder af koden på Paysafecard'et. Med den kode kan de indløse kortet med det samme og dermed stjæle dine penge. Det hele foregår via telefonen og du er aldrig i nærheden af den kvinde der annonceres med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
NielsKim skrev, for 6 timer siden:

de er også begyndt på at bløde lidt op hvis ikke du vil købe paysafecard. Så kan du fx sende billede af dit kreditkort istedet. 

Det er da totalt nogo at sende et billede af kreditkort. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det!

K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kanon1 skrev, 1 time siden:

Det er da totalt nogo at sende et billede af kreditkort. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det!

Nej naturligvis IKKE ! Det er full stop.

Redigeret af NielsKim

Del dette indlæg

Link til indlæg
MrNormal skrev, for 11 timer siden:

@licodico: De får dig til at sende billeder af koden på Paysafecard'et. Med den kode kan de indløse kortet med det samme og dermed stjæle dine penge. Det hele foregår via telefonen og du er aldrig i nærheden af den kvinde der annonceres med.

Tak, tænkte godt om det var sådan noget, men håber fandme ikke det trick virker særlig tit. Der skal man lige huske at bruge hovedet på toppen nogle gange :o. Hvem sender dog penge/whatever valuta til en gp de alligevel er på vej for at besøge, det undrer mig godt nok en del.

Del dette indlæg

Link til indlæg
licodico skrev, for 6 timer siden:

Tak, tænkte godt om det var sådan noget, men håber fandme ikke det trick virker særlig tit. Der skal man lige huske at bruge hovedet på toppen nogle gange :o. Hvem sender dog penge/whatever valuta til en gp de alligevel er på vej for at besøge, det undrer mig godt nok en del.

Det er jeg bange for, at en del gør. Så forleden et stort skilt i Brugsen "Køb ikke applepay kort til andre". de ville næppe advare, hvis de solgte et enkelt kort eller 2.

Jeg var igennem et virus kursus i sidste uge, hvor et af emnerne netop var "Din chef beder dig købe 10 gavekort og sende ham koden"... 

Så ja det er temmeligt udbredt :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...