Hop til indhold
SweettieDK

Hacking / afsløret?

Recommended Posts

Som udspring af denne tråd:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/201750-spørgsmål-ift-brug-af-navn-i-kontakt-med-sexarbejdere/?tab=comments#comment-1707724

Hvor der fremsættes påstand om gp’er jævnligt hackes, er jeg da nysgerrig på hvor mange kunder der har været ramt af chikane på den baggrund. 

For at sortere får fra bukke, må mit præcise spørgsmål være er du nogensinde blevet truet/afpresset, hvor det ikke har været umiddelbart efter kontakt til en gp og det hermed er uklart hvor chikanen kommer fra og det kan være en tilfældig hacker. 

For pigerne kan være med og for at sætte fokus på det omvendte problem og vores risiko. 
Jeg er 2 gange blevet blevet overfuset og truet af en kone/kæreste/partner, fordi kunden ikke havde været varsom med adgangen til vores korrespondance. Og ydermere blevet advaret af, 3 andre kunder, at ballade kunne opstå, fordi de var blevet afsløret, men havde bedt kvinderne om ikke at tage vreden ud på mig. 
Så hvor stort er det problem.

Og hvem er reelt mest uforsigtig og hvem af gp/kunder er reelt i størst risiko. 

Ha en go dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 35 minutter siden:

hvor det ikke har været umiddelbart efter kontakt til en gp og det hermed er uklart hvor chikanen kommer fra og det kan være en tilfældig hacker. 

Jeg tror du tager kommentaren lidt for bogstaveligt. Jeg tror mere han tænker på at der er bagmænd involveret i pigens forretning der tiltvinger sig adgang end direkte udefrakommende hacking.

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 40 minutter siden:

Og hvem er reelt mest uforsigtig og hvem af gp/kunder er reelt i størst risiko. 

Stort set alle GP'er bruger falsk navn og telefon/mail lavet til formålet, fordi de er i åbenlys risiko.

Spørgsmålet i tråden er vel om vi som kunder også føler os sårbare og beskytter os eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Refresh skrev, for 47 minutter siden:

Jeg tror du tager kommentaren lidt for bogstaveligt. Jeg tror mere han tænker på at der er bagmænd involveret i pigens forretning der tiltvinger sig adgang end direkte udefrakommende hacking.

Måske, det valgte han i så fald ikke at uddybe. 

Det er jo logik, at dem som er underlagt bagmænd, ikke har deres korrespondance i fred. At de helt fakes, hvor ingen pige eksisterer, bruger trusler og afspresning. Men hacking er et helt andet ord med en helt anden betydning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Refresh skrev, for 45 minutter siden:

Stort set alle GP'er bruger falsk navn og telefon/mail lavet til formålet, fordi de er i åbenlys risiko.

Spørgsmålet i tråden er vel om vi som kunder også føler os sårbare og beskytter os eller ej.

Ja selvfølgelig har vi en arbejdstelefon. I mit tilfælde ikke kun for anonymitet. Men for at kunne ligge den fra mig og rent faktisk have fri når jeg har fri. Var mit privatnummer oplyst, skulle den konstant være på lydløs eller slukket for at kunne få ro. 
Med fast arbejds adresse og ikke klinikker eller hoteller, er jeg så også en af dem som er nemmere for sure partnere at finde. Det er så mit valg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 2 timer siden:

er du nogensinde blevet truet/afpresset

Nej, aldrig. Det vil også være torskedumt af branchen at forlede sig på det, når nu indtjeningen er så høj. Risikoen ved at afpresse andre og straffen ved det er ret høj, så hvorfor dog risikere det, hvis man har en god stabil profit i forvejen?

I forhold til hacking er der en risiko, men den anser jeg for at være minimal og uden betydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Den_glade_amatør skrev, for 33 minutter siden:

Det vil også være torskedumt af branchen at forlede sig på det

Mit indlæg er ikke møntet på om branchen selv gør det. Men enig det ville være dumt. 

Den_glade_amatør skrev, for 33 minutter siden:

I forhold til hacking er der en risiko, men den anser jeg for at være minimal og uden betydning.

Tak og enig. 

Henvendt til dig og alle andre. 
Mit indlæg er egentlig velment i forhold til at mane hans muligvis frygt skabende kommentar til jorden. 
For hvis rigtig mange går tilbage til anonyme numre. Er der rigtig mange af de gode reelle piger som ikke svarer. 
Dette medfører så de kun får kontakt til fakes, dem som ikke selv styrer deres telefon og telen er ligeglad med hvem der dukker op. Og dem hvor pigen ikke aner hvad der er aftalt, og ofte ikke lever op til forventningerne. 

Så jeg mener den lille bitte risiko der endda kun måske er ved at bruge sin eget nummer, langt opvejer ulemperne ved at være anonym. Som konstateret herinde mange gange de afpresnings beskeder der bliver udsendt fra komplet fakes, kan uden konsekvenser ignoreres. 

Min tilføjelse om mine ubehagelige oplevelser er delvis fordi det vist aldrig har været bragt op og for at sige. Hvis nogen, mange, andre end ham. Reelt mener vi passer så dårligt på jeres oplysninger, så husk også selv at passe på. 

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror at risikoen for manden er størst, hvis konen får adgang til hans telefon eller opkaldslister. Jeg har da været ud for piger, som skriver flere timer senere "Hej mine priser er...." dem ville jeg da nødig vise konen :) 

Tror mest, at det er med de udenlandske piger, at man kan komme ud for, at blive truet. Jeg har aldig været truet, men det er da rart, at telefonen ikke er registreret, hvis det skulle ske. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, 1 time siden:

Mit indlæg er egentlig velment i forhold til at mane hans muligvis frygt skabende kommentar til jorden. 

Tror mange af os helt naturligt manede frygten til jorden ved at ryste på hovedet over hans kommentar især da han nægtede at underbygge påstanden med noget konkret :P:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da det jo er et regelmæssigt problem så har der nok været skrevet regelmæssigt om det på Eroguide i årenes løb? :rolleyes:

Personligt har jeg ikke været ude for det hos udenlandske piger. Men jeg har derimod været ude for: Te quiero MUCHO, cariño... kan du låne mig 20 000 kroner??

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 4 timer siden:

Måske, det valgte han i så fald ikke at uddybe. 

Det er jo logik, at dem som er underlagt bagmænd, ikke har deres korrespondance i fred. At de helt fakes, hvor ingen pige eksisterer, bruger trusler og afspresning. Men hacking er et helt andet ord med en helt anden betydning. 

Både ja og nej. Social hacking er at udnytte sine talegaver til at få et menneske til at give sig adgang.

Tænker at der er mange forskellige måder at agere bagmand på og at de fleste heldigvis holder sig i baggrunden for at give illusionen om at de slet ikke er der.

Hvis ha reelt mener udefrakommende brute force eller malware hacking, så kan vi godt regne med at det er et meget sjældent fænomen. Det er ret svært at hacke moderne telefoner på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Nej, aldrig. Det vil også være torskedumt af branchen at forlede sig på det, når nu indtjeningen er så høj. Risikoen ved at afpresse andre og straffen ved det er ret høj, så hvorfor dog risikere det, hvis man har en god stabil profit i forvejen?

Tror godt du kan regne med at segmenterne med kvinder der er der imod deres vilje ikke nødvendigvis har en god stabil indtjening.

Det er et kynisk gamble der satser på at "kunden" agerer i smug og har meget at miste ved at det kommer frem i lyset. Og af de der ikke er i den situation er det kun få der orker at anmelde det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, 1 time siden:

Da det jo er et regelmæssigt problem så har der nok været skrevet regelmæssigt om det på Eroguide i årenes løb? :rolleyes:

Afpresning er er regelmæssigt problem - ja. 

Jeg afprøver i denne tråd påstanden om pigerne bliver hacket. 
Hvis en piges telefon eller mail blev hacket er det potentielt mange hundrede kunder der bliver afpresset ret hurtigt efter hinanden, uden det har sammenhæng til, der lige har været forsøgt booking hos en tvivlsom pige. Så der burde være mange der kunne sige ja, hvis påstanden var sand. 

De skriv jeg hidtil har læst om afpresning har gerne indeholdt et link til den annonce der lige har været kontakt til. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Frygten for at blive hacket er vildt overdrevet.

Jeg mener ... hvis en hacker i for eksempel Rusland eller Nord Korea sidder og overvejer hvor der kan tjenes penge, så går tanken næppe i retning af en GP i Danmark, vel?

Så det der foregår er nok noget andet. Måske deler GP'ere telefonnumre på kunder i en gruppe på Facebook, og så er der en eller anden der lige snupper alle numrene.

Men altså ... der er ingen grund til bekymring. Det er alt sammen snyd og humbug, uden hold i virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 2 timer siden:

Konkret “Hacking” af gpers mobil er ikke et regelmæssigt problem som fyren i tråden påstår men derimod er at dem der skriver til de udenlandske piger i virkeligheden skriver med bagmænd / kriminelle der truer eller misbruger nummeret er der regelmæssigt skrevet. :roll:

Så er vi igen tilbage til at hacking af mobiltelefoner og misbrug som et stort problem er en udokumenteret påstand og paranoidt frygt baseret frem for et større generelt problem i branchen. ;-)

Djævlen ligger i detaljen :twisted:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Dillermand Junior skrev, for 10 minutter siden:

Konkret “Hacking” af gpers mobil er ikke et regelmæssigt problem som fyren i tråden påstår men derimod er at dem der skriver til de udenlandske piger i virkeligheden skriver med bagmænd / kriminelle der truer eller misbruger nummeret er der regelmæssigt skrevet. :roll:

Så er vi igen tilbage til at hacking af mobiltelefoner og misbrug som et stort problem er en udokumenteret påstand og paranoidt frygt baseret frem for et større generelt problem i branchen. ;-)

Djævlen ligger i detaljen :twisted:

Men løsningen på problemet er i bund og grund det samme.

Vil man gerne i kontakt med kvinder i et segment hvor det kan være svært at kende skidt fra kanel, så virker det fornuftigt nok at beskytte sig bag anonymitet.

Men jeg synes samtidig at trådene viser at hvis man begår sig i det danske segment generelt, så er det ikke en nødvendig foranstaltning (altså bort set fra hemligholdelse for konen).

Det ville være rart at høre lidt erfaringer fra Thai segmentet. Jeg har hørt lidt historier om uopfordrede beskeder, men har ingen ide om omfanget. 

Redigeret af Refresh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Refresh skrev, for 2 minutter siden:

Men jeg synes samtidig at trådene viser at hvis man begår sig i det danske segment generelt, så er det ikke en nødvendig foranstaltning.

Nej på ingen måde har ingen dårlige oplevelser den vej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 8 minutter siden:

Nej på ingen måde har ingen dårlige oplevelser den vej. 

Og jeg har som sagt kun en enkelt, men hun kan potentielt have ødelagt meget for mange. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 5 minutter siden:

Ja, det er også det jeg mener. Jeg mindes ikke at have læst om at nogen er blevet hacket. Der var nogen der blev dømt for afpresning men det kan være sket på andre måder. Nogen der ved hvordan det foregik? Man ville lige så nemt kunne afpresse kunder hos danske piger hvis man lurede på nummerplader. Jeg tænker ikke at udenlandske piger generelt er usikre. De fleste af dem vil vel også gerne have kunder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
PeterJensen007 skrev, 1 time siden:

Så det der foregår er nok noget andet. Måske deler GP'ere telefonnumre på kunder i en gruppe på Facebook

Det er i hvert fald ikke noget jeg har kendskab til eller deltager i. Bruger til de værste “slyngler” nymphos registrer og her indtages kun de første 6 cifre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 2 minutter siden:

Man ville lige så nemt kunne afpresse kunder hos danske piger hvis man lurede på nummerplader.

I teorien det kræver dog lidt mere indsats plus vi er igen tilbage til at det er der sjovt nok ingen opslag om herinde at nogen har oplevet så den risiko er ret minimal og det ville en anden mobil eller mail kun til sexaftaler jo ingen forskel gøre hvis det er nummerpladen er noget helt andet. 

latinas4ever skrev, for 5 minutter siden:

Jeg tænker ikke at udenlandske piger generelt er usikre. De fleste af dem vil vel også gerne have kunder.

Generelt som alle over en kam nej, er der en større risiko for den slags oplevelser i segmentet af udenlandske piger helt bestemt bare se der hvor de konkrete sager i medierne omhandler og de tråde der er herinde det er det ret tydeligt at problemet primært og i de fleste tilfælde er noget der eksisterer i det segment. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 8 minutter siden:

Jeg tænker ikke at udenlandske piger generelt er usikre.

Det tænker jeg heller ikke. Nye piger usikker kvalitet, men ikke mere risiko for trusler. 

Problemet med den type afpresning er at ramme de annoncer der slet ikke er lagt op af en pige. Men en person der kun vil lave ballade. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...