Hop til indhold
SweettieDK

Branchen man heller ikke kan stole på… eller??

Recommended Posts

Kommer nok til at støde nogen, som arbejder i branchen.

Så står jeg der igen. Bilen skal synes. 
Får tid ved en mekaniker, han finder kun en fejl han mener bør laves. 
Ud fra bilens alder og sjove lyde var jeg selv overbevist om der måtte være mere. Selvom den er gammel elsker jeg dog den bil.
Plus er tidligere blevet snydt i en handel og ved hvad jeg har ikke hvad jeg får  Men investeringen i syn skal ikke overstige bilens økonomiske værdi  Og vil gerne kende beløbet i stedet for at få et chok ved evt. omsyn.

Så får en tid ved en anden mekaniker, han finder ikke samme fejl og mener at vi til syn om nogen uger kun lige skal dobbelt tjekke at ingen pærer er sprunget. 

Det er jo fantastisk hvis jeg slipper så billigt nu. Der har jo logisk nok været reparationer langs afsted gennem årene, er kun de sidste måneder jeg har accepteret mislyde, for at få en samlet pris og vurdering, så udgifterne har jo været der.

Men kan ikke lade være, at tænke hvem “lyver”. Vil den første blot tjene penge. Eller har nummer to overset noget. 
Har de begge overset noget?!

Har de mislyde / slidtage reelt ikke betydning for synet, men er en udgift som uundgåeligt kommer om eks. 2-3 måneder. Hvor de så kan tjene penge fordi man ikke bare lige skrotter en nysynet bil  

Kan det virkelig passe man skal igennem synshallen for at få det helt ærlige svar? Og er de ærlige?
Min erfaring og rygterne siger desværre nemlig også, at hvis man som privatperson kører i synshallen finder de altid noget, hvorimod en mekaniker oftest får bilen godkendt.

Jeg har været privilegeret, min far kunne meget med biler, da han blev for gammel brugte vi en han kendte og som var 200% troværdig (i hvert fald overfor os). De seneste år har jeg måtte bevæge mig i junglen af “udnytter de min uvidenhed”.

Oplever i mænd samme tvivl, ved mekanikere, eller er I så macho og vidende om biler, at I selv ved hvad der skal laves. 
Eller gik det tabt med ligestilling og tøffelhelte. ;)
Altså har det noget på sig at de scammer uvidende kvinder mere? 
Tænker også om jeg blot er miljø skadet, af selv at være i en branche med ufattelig meget fusk og snyd. 

Go lørdag til jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tag chancen - når man ser hvad der kører rundt, som jo på en eller anden måde bør være kommet igennem et syn tænker jeg at ofte er det måske også mekanikeren der er lidt for "grundig" op front - det behøver der nu ikke at ligge dårlige intentioner bag. Tænk på hvor forskellige vurderinger tandlæger kan komme med fx - så det er altid en subjektiv vurdering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
F-jernet skrev, for 3 minutter siden:

det behøver der nu ikke at ligge dårlige intentioner bag

Nej det behøver der ikke.

Ja tænker også at tage chancen. Eller med andre ord lade nummer to tjekke pærer og forsøge at få den godkendt. 

Ja men tandlægen kan trods alt vise mig et røntgenbillede og pege på skaderne.

peterhansenx skrev, for 5 minutter siden:

min mekaniker siger altid,  "lad os køre den til syn og få en arbejdsseddel"

Ville ønske jeg havde en “‘min mekaniker”.

Efter flytning er det de to mekanikere jeg har brugt mest men ikke rigtigt låst mig på endnu hvem jeg stoler mest på.

Men ærlig snak, at få en arbejds seddel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er meget afhængig af at min bil, derfor kører jeg den til service, det koster noget, til gengæld ved jeg min bil er ok, jeg stoler også på min mekaniker, laver han noget vi ikke har aftalt, ringer han og fortæller, og når jeg henter min bil ligger delen på bordet så jeg ved selvsyn kan tjekke. Så jeg har ikke de problemer

For god ordens skyld, så eksisterer 200% ikke i dit tilfælde, det gør 200% rigtige billeder heller ikke -;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
blandet skrev, for 2 minutter siden:

For god ordens skyld, så eksisterer 200% ikke i dit tilfælde, det gør 200% rigtige billeder heller ikke -;)

Ok så holder vi os til 100%
Der var fuld tillid begge veje. Jeg kunne endda hente bilen efter lukketid og blot smide kuverten med penge i postkassen. 

Var også ham der måtte ringe med dårlige nyheder da jeg 3 måneder efter købet af en nysynet bil, fik den på liften og den var så ræverød at den ikke med nogen logik burde have været synet og end ikke en reparation til 100kr havde kunnet betale sig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det er en skør branche. Men husk også lige på at formålet med syn af bilen faktisk er at gøre den mere sikker. Så måske skal du slet ikke være så ked af at få fikset alt på bilen, også det som et syn måske overser. Det kan jo være dét der redder dit eller andres liv. 
Jeg forstår skam godt du ikke vil tages i røven af værkstedet - men bare en tanke alligevel om sikkerhed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

SweettieDK skrev, for 3 timer siden:

Ok så holder vi os til 100%
Der var fuld tillid begge veje. Jeg kunne endda hente bilen efter lukketid og blot smide kuverten med penge i postkassen. 

Var også ham der måtte ringe med dårlige nyheder da jeg 3 måneder efter købet af en nysynet bil, fik den på liften og den var så ræverød at den ikke med nogen logik burde have været synet og end ikke en reparation til 100kr havde kunnet betale sig. 

Jeg er uddannet mekaniker og kender til “teknikken” med at køre til syn og få en arbejdsseddel. Jeg kan nu bedst lide at gå bilen igennem, og give en fast pris på hvad det koster at få den igennem syn. 
Du kan smide mig en privat besked SweettieDK, 

hvis det er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jogge skrev, 1 time siden:

Men husk også lige på at formålet med syn af bilen faktisk er at gøre den mere sikker. Så måske skal du slet ikke være så ked af at få fikset alt på bilen

Jamen helt enig da. Også derfor jeg tog en extra vurdering fordi jeg simpelt følte mig så overbevist om at der var mere galt end en fejl. Men så bliver man jo usikker om det første har betydning når en anden ikke påpeger det. Ps det der er “fundet” er noget med udstødningen så vist ikke noget som påvirker sikkerhed, mere miljøet men det er de jo også super obs på. Ved jeg fordi sidst blev den dumpet, på at ose for meget fordi jeg lige havde kørt lidt for mange små ture i en diesel. Så fik den lige en go lang tur. Også var det ingen problem. Men det ved jeg så til denne gang. Men lidt tosset de ikke bare kunne sige giv den lige lidt diesel additiv og kør en go tur. Så godkender vi den nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det er en jungle, den beskrivelse at komme på værkstedet svare meget som det at besøge glædespiger 

når vi ser jeres annoncer og beskrivelser på annoncen og når pengene har byttet hænder - så bliver virkeligheden en anden…

held og Lykke med bilen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej SweettieDK

Jeg har en mekaniker jeg stoler på. Hver gang bilen skal til syn får han den til service / gennemgang og kører den efterfølgende til syn. 

Ja det koster lidt, men jeg betaler gerne for service og kvalitet (også på bilen :rolleyes:)

God Pinse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 4 timer siden:

Kommer nok til at støde nogen, som arbejder i branchen.

Så står jeg der igen. Bilen skal synes. 
Får tid ved en mekaniker, han finder kun en fejl han mener bør laves. 
Ud fra bilens alder og sjove lyde var jeg selv overbevist om der måtte være mere. Selvom den er gammel elsker jeg dog den bil.
Plus er tidligere blevet snydt i en handel og ved hvad jeg har ikke hvad jeg får  Men investeringen i syn skal ikke overstige bilens økonomiske værdi  Og vil gerne kende beløbet i stedet for at få et chok ved evt. omsyn.

Så får en tid ved en anden mekaniker, han finder ikke samme fejl og mener at vi til syn om nogen uger kun lige skal dobbelt tjekke at ingen pærer er sprunget. 

Det er jo fantastisk hvis jeg slipper så billigt nu. Der har jo logisk nok været reparationer langs afsted gennem årene, er kun de sidste måneder jeg har accepteret mislyde, for at få en samlet pris og vurdering, så udgifterne har jo været der.

Men kan ikke lade være, at tænke hvem “lyver”. Vil den første blot tjene penge. Eller har nummer to overset noget. 
Har de begge overset noget?!

Har de mislyde / slidtage reelt ikke betydning for synet, men er en udgift som uundgåeligt kommer om eks. 2-3 måneder. Hvor de så kan tjene penge fordi man ikke bare lige skrotter en nysynet bil  

Kan det virkelig passe man skal igennem synshallen for at få det helt ærlige svar? Og er de ærlige?
Min erfaring og rygterne siger desværre nemlig også, at hvis man som privatperson kører i synshallen finder de altid noget, hvorimod en mekaniker oftest får bilen godkendt.

Jeg har været privilegeret, min far kunne meget med biler, da han blev for gammel brugte vi en han kendte og som var 200% troværdig (i hvert fald overfor os). De seneste år har jeg måtte bevæge mig i junglen af “udnytter de min uvidenhed”.

Oplever i mænd samme tvivl, ved mekanikere, eller er I så macho og vidende om biler, at I selv ved hvad der skal laves. 
Eller gik det tabt med ligestilling og tøffelhelte. ;)
Altså har det noget på sig at de scammer uvidende kvinder mere? 
Tænker også om jeg blot er miljø skadet, af selv at være i en branche med ufattelig meget fusk og snyd. 

Go lørdag til jer.

Kører ca 55000 km som selvstændig og kører altid bilen til syn som den er. Det koster så 400 kr og så får jeg en liste over hvad der skal laves inden den kan synes. Det plejer at kunne gøres til fornuftige penge. Da jeg ikke var klogere kørte jeg altid til mekaniker inden syn og bad ham gå bilen igennem.  Det stak altid fuldstændig af. Der blev jo skiftet alting som det ikke var nogen grund til, og som måske nemt kunne køre et år til. Jeg kører altid biler som er max 6 år, og har altid kun fået lavet ting når der var noget galt. Jeg har prøvet at køre til faste serviceres, men det er alt for dyrt. Det er ihvertfald min mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tinas mand skrev, for 7 minutter siden:

Da jeg ikke var klogere kørte jeg altid til mekaniker inden syn og bad ham gå bilen igennem

Ja også derfor jeg gerne vil blive lidt klogere lige på det punkt. Og ret perfekt at kunne spørge i et forum fyldt med mænd. I er ofte lidt klogere på biler, maskiner osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Njaaa - men vi lader som om. Og så håber vi bare på at I kvinder aldrig opdager hvor let vores job er:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 12 timer siden:

Ja også derfor jeg gerne vil blive lidt klogere lige på det punkt. Og ret perfekt at kunne spørge i et forum fyldt med mænd. I er ofte lidt klogere på biler, maskiner osv. 

Eller også tror vi, at vi er klogere

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er selv medlem af FDM og i den forbindelse kan man kører den til deres teststeder før syn og de kan også syne bilen, det koster gratis hvis du er medlem, ellers koster det ca. 500 kr og du får en rapport om hvad der skal laves, der er ingen slinger i valsen, har lige fået lave både en test og et syn, yderste professionel. Så når du får rapporten så er der jo bare at finde en mekaniker, jeg kender en i aalborg der er til at stole på og nej det er ikke mig, men hvis du skriver en pb så kan jeg give dig kontakt oplysninger på ham.

du kan læse lidt mere omkring FDM, med deres forskellige test https://fdm.dk/vi-tilbyder/biltest/testtyper-priser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...