Guest Liderligfyr Skrevet 1. April, 2014 Rumænien er et land på 21,33 millioner indbyggere. Som er storleverandør af piger til bordeller/klubber i hele Europa. Typisk er glædespigerne 20-30 år gamle. Hvis man kigger på Rumænien som helhed, er der maksimalt 2.000.000 KVINDER i alderen 20-30 år. Af disse kvinder arbejder en del som glædespiger i udlandet. Bare tag Tyskland, 400.000 glædespiger hvoraf mange er Rumænere. Og det er jo kun et land i Vesteuropa, tænk sig hvor mange Rumænske piger der arbejder i resten af landene inklusiv lille Danevang (hvor de dog ikke er så udbredte som f,eks Tyskland) Mit gæt ligger på, det formentlig er helt op til 20 % der arbejder som glædespiger i udlandet. Derudover arbejder der piger i barer og rengøring. Det må alt andet lige efterlade et kollosalt tomrum i Rumænien. Familielivet må have svære kår. Et land hvor der er et massivt overudbud af mænd på datingmarkedet. Hvad med kvindefagene kan man finde egnet arbejdskraft der. Alt andet lige må det give nogen ubalancer i samfundet, hvad siger i? nogen der har kendskab til problemmerne med dette? Naturligvis er det skønt for os Danske mænd at pigerne vælter herop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 1. April, 2014 Jeg har ikke prøvet dine påstande efter. Men absolut tankevækkende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 LF, 20% er et meget højt sats! Jeg tror ikke det er et problem, som du lægger op til. Lang de fleste piger har kærester eller børn derhjemme, og deres familie ved godt hvad de laver i Vesteuropa, de sender ofte penge hjem til familien, lang de fleste piger stopper i branchen og vender hjem på et tidspunkt. Der er pigerne som er med til at holde hjulene i gang derhjemme... Pigerne og familien ser muligheden for at tjene penge i Vesteuropa, frem for at være arbejdsløst derhjemme og dermed accepterer de "jobbet" Mændene leder også efter arbejde i direkte konkurrence med polakkerne i Vesteuropa, i samme grad som pigerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13670 Skrevet 1. April, 2014 Det må alt andet lige efterlade et kollosalt tomrum i Rumænien. Familielivet må have svære kår. Et land hvor der er et massivt overudbud af mænd på datingmarkedet. Hvad med kvindefagene kan man finde egnet arbejdskraft der. Alt andet lige må det give nogen ubalancer i samfundet, hvad siger i? Jeg tror at for hver ung pige, der rejser til udlandet for at søge arbejde som glædespige, er der nok tilsvarende 2 - 3 gange så mange unge mænd, så der kommer nok ikke overskud på datingmarkedet af unge mænd af den grund - og der er da også mange unge piger i de lande, der søger ægtemænd i vesteuropa. Både mænd og kvinder der arbejder i udlandet sender så en del af indtjeningen retur til hjemlandet, hvor de f.eks investerer i huse og det er med til at skabe indenlandsk efterspørgsel og skabe arbejdspladser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. April, 2014 (edited) Jeg tror at for hver ung pige, der rejser til udlandet for at søge arbejde som glædespige, er der nok tilsvarende 2 - 3 gange så mange unge mænd, så der kommer nok ikke overskud på datingmarkedet af unge mænd af den grund - og der er da også mange unge piger i de lande, der søger ægtemænd i vesteuropa. Både mænd og kvinder der arbejder i udlandet sender så en del af indtjeningen retur til hjemlandet, hvor de f.eks investerer i huse og det er med til at skabe indenlandsk efterspørgsel og skabe arbejdspladser. Du har ret i nogle af mændene også søger væk……….. Men det ændrer ikke på, at samfundet bliver hårdt ramt når ungdommen forsvinder. Jeg mener det var Estland, der sagde det var et stort problem for dem, altså at store dele af ungdommen forsvandt.(specielt piger) Kan da godt være nogle af dem vender hjem igen, men det gav samfundet store problemmer. Det er vel lidt ligesom vores udkantsdanmark, hvor der pludselig er en stor del af befolkningen der er ældre, da ungdommen forsvinder. Ofte er det de unge piger der forsvinder i stor stil. F.eks er der kun 80 kvinder per 100 mænd i Varde idag. Dette gør at det er en udfordring for en mand at finde en kæreste i Varde idag, hvorimod han bare skal knipse med fingrene i KBH ( overudbud af piger) Det samme er formentlig også gældende i Rumænien, da det ligger mere til Piger at søge mod større byer/bedre steder+ mænd har ikke denne mulighed for at tjene enorme penge som Glædespige i udlandet. Næ de kan sidde i en Lastbil frygtelig mange timer om ugen og hvis de er så heldig ikke at blive stoppet, så kan de have 5000 kr i måneden, hvis de har en flink arbejdsgiver Nille….. ja nogle har mænd og børn derhjemme! men hvilken familie er det lige vi snakker om?? hun er væk mange måneder af gangen, og hvordan tror du samværet er når hun kommer hjem igen?? de fleste jeg snakker med, siger det kun er for børnenes skyld, de har intet sammen med "manden" længere Redigeret 1. April, 2014 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. April, 2014 Tja det er det samme problem, eller rettere løsning på et problem f. eks. Thailand og Phiipinerne oplever. Alene i Singapore arbejder der 200.000 philipinske kvinder som barnepiger. Der arbejder også en del som har andre "pleje" opgaver. Thailand er nok det land der suverænt har sendt flest indbyggere til andre verdensdele for at tjene til dagen og vejen - og lidt mere, som de sender hjem. På Thaiwan har firmaerne store kaserner hvor migrant arbejdere bor ( 3 om hver seng, da man arbejder i 3 holds skift). Der bor de 10-11 måneder om året. Der er lande der altid historisk har sendt mange af deres indbyggere ud for at tjene valuta hjem, og de har vel indrettet deres samfund på den modus. Ellers bestod samfundene jo ikke idag. Derfor tror jeg ikke den store midlertidige udvandring udgør et problem. Kina har jo delvis financeret deres økonomkiske mirakkel på i århundrede at sende folk ud af landet for at tjene penge til fædrelandet, og for at føde børn der får uddannelse, og derefter bliver sendt tilbage til det "fædreland" de aldrig før har besøgt. Det er bare vi danske der er så ankerfaste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 LF, hvordan klarer mændene sig i Varde ? bliver de homoseksuelle af mangle på piger ? Jeg mener pigernes familien er deres søskende/forældre, nogle har kærester/mænd der hjemme, men tror du de vil fortælle dig ??? Fortæller du også pigerne om din kone ???, Fortæller du også din kone om pigerne ??? Jeg kan ikke se problemet, som du gør det til, bare fordi du snakker med et par piger så drager du dine konklusioner. Lad os sige hvis pigerne blev hjemme i arbejdsløshed og armod, ville det have endnu værre konsekvenser for deres samfund. Hvor i mod, hvis pigerne tager til udlandet og arbejder, tjener lidt penge og forsøger familien derhjemme, familien hjælper pigerne med at passer børnene... pigerne tager ofte hjem på ferie i mdr. af gangen... så lidt tid til familien bliver det til, samt de snakker sammen via Skype jævnligt. Du kan sammenligne situationen med soldater- og sømænd familier... Men godt at se at du bekymrer dig for det rumænske samfund og familieliv, og i mindre grad om underbud af piger i udkantsdanmark. I den anden grøft kan jeg oplyse, at i Libanon er der overbud af kvinder, fordi mændene/de unge mænd, døde i stort antal under borgerkrigen. Så M/K forholdet er 1:2, det lyder som paradis ikke. Og de libanesiske piger er meget smukke ! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 (edited) Det er bare vi danske der er så ankerfaste. Vi danskere er ved at forsvinde og vi svinder ind... vi havde en gang England, Norge, Sverige, Færøerne, Dansk Vestindien og Grønland.... Vi skulle forsøge at annektere Skåne nu, mens annekteringsbølgen er på mode, se bare Rusland, som er ret "hot" for tiden. Redigeret 1. April, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. April, 2014 Vi danskere er ved at forsvinde og vi svinder ind... vi havde en gang England, Norge, Sverige, Færøerne, Dansk Vestindien og Grønland.... Vi skulle forsøge at annektere skåne nu, mens annekteringsbølgen er på mode, se bare Rusland, som er ret "hot" for tiden. Nej for helvede Nille. Så får vi Bananas med og skal føde på ham. Er det ikke nok han kommer og knalder vores piger, og har sat sig ind i vores sprog?. Nix, men Slesvig kan vi da godt snakke om? ( Der er også nemmere at forstå) Skånsk er totalt umuligt at forstå for en jyde - fuldstændigt. Bornholmsk er barnemad ved siden af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 Nej for helvede Nille. Så får vi Bananas med og skal føde på ham. Er det ikke nok han kommer og knalder vores piger, og har sat sig ind i vores sprog?. Nix, men Slesvig kan vi da godt snakke om? ( Der er også nemmere at forstå) Skånsk er totalt umuligt at forstå for en jyde - fuldstændigt. Bornholmsk er barnemad ved siden af. Min tanke var at knalde de skånske piger hæhæ Skånsk er nu nem nok at forstå Men vi kommer til at snakke fransk og dansk alligevel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. April, 2014 @ Århuselsker, jeg giver dig ikke helt ret. Vi har i adskillige år sendt penge og mad til Afrika, har det hjulpet?? Næh….. sende penge der bliver omsat i forbrug får ikke et land på fode, der skal produktion og udvikling til! Der har Kina været snu, de lukkede op for Vestlige firmaer havde let ved at starte produktion i deres Land. Det gav mange arbejdspladser og produktion. Det er ved at være mange år siden, idag satser de jo hårdt på teknologi, udvikling, design etc. Så de er efterhånden ikke så afhændige af de Vestlige firmaer længere. Næh de kan mange ting selv. De satser på et meget højt uddannelseniveau af befolkningen (evt se pisaundersøgelser) som gør at de også i fremtiden vil være en stærk økonomi. Hvis det bare galt om at få sendt en masse penge hjem, skulle Somalia, Phillipinerne og Rumænien jo klare sig væsentlig bedre end de pt gør. Som Estland meldte ud, er det svært når de unge der får en uddannelse forsvinder. Hvis du uddanner læger, ingeniører m.m. og de forsvinder, er de ikke med til at udvikle ens eget land. Og landet kan jo ikke leve af de gamle, børnene og dem der ikke kan bruges i udlandet. Selvom der bliver sendt penge hjem til skravlet, så de kan leve, så var det bedre hvis man kunne få noget produktion og udvikling igang i sit eget land. @Nille Mændene i udkantsdanmark bliver ikke homoseksuelle, de bliver samfundets bund. Ofte eneboere, misbrugsproblemmer osv (du kan google det, der er sindsygt meget materialle om det) Det er nu langt fra et par enkelte piger jeg har snakket med….. kombinationen af at piger elsker at snakke om sig selv og jeg er meget nysgerrig om området gør, at det er noget jeg ofte snakker med pigerne om. Jeg gider ikke rigtig det der smalltalk om næsten ingenting og standard med alle pigerne. Hvis pigen føler sig tryg ved dig, fortæller hun hjertens gerne om sit liv, problemmer, udfordringer drømme m.m. Og nej, jeg interesserer mig ikke mere for samfundet i Rumænien end problemmerne med udkantsdanmark!!! Meget af det du kan google dig til, har jeg sat mig ind i. Men denne tråd, stiller jeg et nysgerrigt spørgsmål til samfundet i Rumænien (eller lignende lande) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13670 Skrevet 1. April, 2014 (edited) , men Slesvig kan vi da godt snakke om? Så, der bliver længere til de billige dåseøl? - den første FKK? nixen - se hvordan det gik Christian 4tal, da han erklærede krig mod svensken - da blev vi sgu godt nok bollet i røven Redigeret 1. April, 2014 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. April, 2014 Hvis de tal passer, så kan vel også antage at Rumænien må være forgangsland når det handler om accept af branchen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 (edited) Det er nu langt fra et par enkelte piger jeg har snakket med….. kombinationen af at piger elsker at snakke om sig selv og jeg er meget nysgerrig om området gør, at det er noget jeg ofte snakker med pigerne om. Jeg gider ikke rigtig det der smalltalk om næsten ingenting og standard med alle pigerne. Hvis pigen føler sig tryg ved dig, fortæller hun hjertens gerne om sit liv, problemmer, udfordringer drømme m.m. Og nej, jeg interesserer mig ikke mere for samfundet i Rumænien end problemmerne med udkantsdanmark!!! Meget af det du kan google dig til, har jeg sat mig ind i. Men denne tråd, stiller jeg et nysgerrigt spørgsmål til samfundet i Rumænien (eller lignende lande) LF burde du ikke råde dem til at tage hjem og passe deres børn/familie stedet for at knalde og snakke med dig ? hvis du er bekymret om det rumænske samfund og familieliv. Tænk på at alternativet er arbejdsløshed og socialt armod, jeg har lidt mere kendeskab til det rumænske system end du gør, system er bundkorrupt og alle rager til sig selv og til sin familie. Et konkret eksempel er et stykke motorvejsbyggeri, som er meget længe som at blive færdig fordi alle led i byggeriet lige fra myndighederne til bygherre skal have deres del af kagen, selv arbejderne skal have deres bid, de stjæler materialer og sælger det videre for egen vinding skyld. Folk har ikke tiltro til regeringen og landbefolkning har et meget distanceret forhold til styret i Bukarest. Som jeg ser det, er der meget store samfundsmæssige og politiske udfordringer, disse problemer er lang større end dit "spørgsmål om eksport-pigerne" Alle som har muligheden for at rejse ud mod vesten ville gøre det, fordi de er træt af systemet derhjemme. Redigeret 1. April, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bulder 182 Skrevet 1. April, 2014 Jeg læste det i første omgang som "De samfundsmæssige konsekvenser af kvindesport" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. April, 2014 Bluejacket familierne accepterer faktisk også i vid udstrækning deres job. Både af nødvendighed, men nok også fordi det er så udbredt. Om de 20 % holder stik eller ej, er egentlig underordnet, fact er dette land er storleverandør til Bordeller i hele Europa. Til sammenligning er Danske piger kun en lille niche herhjemme og der er kun et fåtal i udlandet. Dette gør at langt de fleste ikke har en glædespige i familien eller nærmeste omgangskreds i Danmark. Der må det jo være helt anderledes i Rumænien, hvor der er mange familier der har en datter/kone/kæreste/kusine der er prostitueret. Når det er så udbredt bliver det nok også meget mere acceptabelt. Der er mange udfordringer i Rumænien Nille, som du måske også kender til! Og nej, det vil ikke gavne, hun sidder derhjemme som arbejdsløs!!! og ja, regeringen kunne gøre meget bedre/anderledes….. Men spørgsmålet er om alle pigerne der rejser ud, hvad det har af konsekvenser for familieliv og samfundet generelt. Det må efterlade et enormt tomrum derhjemme. altså ikke så meget om, man kan få et motorvejsbyggeri til at fungere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 (edited) ….. Men spørgsmålet er om alle pigerne der rejser ud, hvad det har af konsekvenser for familieliv og samfundet generelt. Det må efterlade et enormt tomrum derhjemme. LF, hvad forventer du af svar ? Pigerne kan svare på deres vegne, vi kan kun gisne om hvad der sker ? Før de rumænske piger, var det de russiske og polske piger som tog ud i verden for at "arbejde"... har det efterladt et tomrum ?? Nej de rejste hjem igen og fik familie... Så din undren er omsonst... Redigeret 1. April, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. April, 2014 (edited) @ Århuselsker, jeg giver dig ikke helt ret. Vi har i adskillige år sendt penge og mad til Afrika, har det hjulpet?? Næh….. sende penge der bliver omsat i forbrug får ikke et land på fode, der skal produktion og udvikling til! Nej det har øjensynligt ikke hjulpet, men jeg kan ikke se sammenhængen med det jeg skrev. Jeg skriver at mange lande sender indbyggere til andre lande, for at de kan sende penge hjem til familien, som så omsætter disse penge til forbrug af primært lokale varer. Pengene vi sender til Afrika kanaliseres via statslige organer, hvor de fleste af pengene forsvinder på vejen ud til dem der lider nød. Selv i Danmark forsvinder store dele af nødhjælpspengene til administration, plus langt de fleste varer der købes for nødhjælpen produceres i Danmark, eller arbejdet udføres af danske entrepenører. Det har du helt ret i - det hjælper ikke den lokale produktion, og den deraf følgende evne til at forsyne sig selv. Et eksempel er Vestergård, som hverken producerer Lifestraw eller myggenettene i lokal områderne hvor de anvendes. Disse produkter købes stort set udelukkende for nødhjælps penge. Der har Kina været snu, de lukkede op for Vestlige firmaer havde let ved at starte produktion i deres Land. Det gav mange arbejdspladser og produktion. Det er ved at være mange år siden, idag satser de jo hårdt på teknologi, udvikling, design etc. Så de er efterhånden ikke så afhændige af de Vestlige firmaer længere. Næh de kan mange ting selv. De satser på et meget højt uddannelseniveau af befolkningen (evt se pisaundersøgelser) som gør at de også i fremtiden vil være en stærk økonomi. Det har ikke været og er stadig ikke nemt at starte produktion i Kina. Du må f.eks. ikke 100% eje dit firma, der skal være kiniske investorer med. Resten er jeg enig i. Hvis det bare galt om at få sendt en masse penge hjem, skulle Somalia, Phillipinerne og Rumænien jo klare sig væsentlig bedre end de pt gør. Det ville de også gørre hvis pengene gik direkte til indbyggerene, og ikke gennem korupte regerings kanaler. Det er jo netop det filipinerne, thaierene, kineserne, vietnameserne osv gør. De sender pengene direkte til familien i hjemlandet. Philipinerne klarer sig ikke så dårligt endda. De har imidlertid nogle store udfordringer på infrastruktur og klima - og det er en ung økonomi. Som Estland meldte ud, er det svært når de unge der får en uddannelse forsvinder. Hvis du uddanner læger, ingeniører m.m. og de forsvinder, er de ikke med til at udvikle ens eget land. Og landet kan jo ikke leve af de gamle, børnene og dem der ikke kan bruges i udlandet. Selvom der bliver sendt penge hjem til skravlet, så de kan leve, så var det bedre hvis man kunne få noget produktion og udvikling igang i sit eget land. Det jeg mente var at de mennesker der rejste til et andet land, arbejdede hårdt og gav deres børn en uddannelse der, sendte disse veluddannede børn tilbage til fædrelandet. Sådan var det for år tilbage. Idag sender kineserne bare deres unge til Danmark og vi uddanner dem, og bekoster store dele af deres uddannelse. Efter end uddannelse rejser størstedelen tilbage til Kina. Der etablerer de arbejdspladser, som vi i DK ikke kan konkurrere med omkostningsmæsseigt @Nille Mændene i udkantsdanmark bliver ikke homoseksuelle, de bliver samfundets bund. Ofte eneboere, misbrugsproblemmer osv (du kan google det, der er sindsygt meget materialle om det) Det er nu langt fra et par enkelte piger jeg har snakket med….. kombinationen af at piger elsker at snakke om sig selv og jeg er meget nysgerrig om området gør, at det er noget jeg ofte snakker med pigerne om. Jeg gider ikke rigtig det der smalltalk om næsten ingenting og standard med alle pigerne. Hvis pigen føler sig tryg ved dig, fortæller hun hjertens gerne om sit liv, problemmer, udfordringer drømme m.m. Og nej, jeg interesserer mig ikke mere for samfundet i Rumænien end problemmerne med udkantsdanmark!!! Meget af det du kan google dig til, har jeg sat mig ind i. Men denne tråd, stiller jeg et nysgerrigt spørgsmål til samfundet i Rumænien (eller lignende lande) Redigeret 1. April, 2014 af Aarhuselsker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 1. April, 2014 (edited) @århuselsker Somaliere, philipinnere sender penge direkte hjem til familien (ikke ulandsbistand) Der er en artikel idag i ekstrabladet (ikke på hjemmesiden endnu) med somaliere m.m. sender over 1 milliard kr hjem om året, og det er vel og mærke kun fra lille Dannevang. Sker formentlig noget lignende fra de andre Europæiske lande. Men det får jo ikke ligefrem landet på fode at sende penge hjem er ikke nok, hvis de bare forsvinder i et hul. Der skal reformer og lignende til, for et land udvikler sig. Fillipinerne har oplevet store vækstrater de sidste år, men det er fra et meget lavt niveau (bnp per indbygger 3300 $ år 2008) og langt det meste af det BNP er samlet på få hænder. Filipinerne har i mange år sendt 1000 vis af arbejdere ud og tjene penge og sende hjem, men det er først de senere år de rigtig er begyndt at opleve økonomisk vækst og det skyldes der er begyndt at blive ført en anden politik. Igen er det knap så vigtig at man sender en masse ud at arbejde, det vigtigste er hvordan landet blivet ledet. Lige et link, der beskriver hvordan Filipinerne var Asiens syge mand år tilbage. http://www.ulandssekretariatet.dk/content/jobloes-vaekst-fastholder-filippinerne-i-fattigdom Men jeg tænker samfundsmæssig og ikke samfundsøkonomisk….. altså de lidt mere bløde værdier Nille mener ikke det er et problem, da alle pigerne vender hjem og får sig en familie. Tja alle Polakkerne vendte nu ikke hjem, efter endt karriere som glædespige er en del af dem blevet i Tyskland. Arbejder i barer, som Thekenfrau eller andre ting i Tyskland. Ofte er de jo blevet mere integreret i Tyskland og har ikke så meget at vende hjem for. Men naturligvis tager en del hjem og skaber familie, hus og vovse. Når der er så massiv udvandring af piger som der er fra Rumænien og en del af dem formentlig ikke vender tilbage, da de skaber sig et liv i det nye land. Ja så må det give en "tabt ungdom" og selvom nogle vender hjem igen, har de været væk i en periode på måske 5-10 år, hvor der alt andet lige, må have været som i Varde idag. Altså kæmpe mangel på kvinder. Et tomrum. I Bucharest hvor man må formode der er en overvægt af kvinder ligesom der er i KBH, betyder det nok knap så meget. Men i Rumæniens Varde, hvor pigerne i forvejen ikke vil bo, må der være en katastrofal kønsfordeling Redigeret 1. April, 2014 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1801 Skrevet 1. April, 2014 Jeg har tit undret mig over hvad de gør i Kina. Deres 1-barns politik må skævvride tingene helt vildt. Har lige googlet kønsfordelingen og fandt denne artikel fra politiken: http://politiken.dk/udland/ECE688174/kina-har-32-mio-maend-i-overskud/ et citat: "I de kinesiske provinser Jiangxi og Henan fødes der 140 drenge for hver 100 piger, og i provinsen Jiangsu fødes der 192 drenge, hver gang der fødes 100 piger." Det kan ikke være sjovt at gå i byen i de provinser. Er man ikke absolut toppen af poppen alfahan er der sgu ikke meget at grine af. Omvendt må sexarbejdere leve en gylden tilværelse tænker jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13670 Skrevet 1. April, 2014 (edited) et citat: "I de kinesiske provinser Jiangxi og Henan fødes der 140 drenge for hver 100 piger, og i provinsen Jiangsu fødes der 192 drenge, hver gang der fødes 100 piger." Det kan ikke være sjovt at gå i byen i de provinser. Er man ikke absolut toppen af poppen alfahan er der sgu ikke meget at grine af. Omvendt må sexarbejdere leve en gylden tilværelse tænker jeg. De er nok nødt til at tage 2 ad gangen for at kunne følge med efterspørgslen Nu forstår jeg måske bedre hende "kineserpigen" vælger at tage telefonen, selvom hun har kundebesøg. Redigeret 1. April, 2014 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. April, 2014 Altså kæmpe mangel på kvinder. Et tomrum. I Bucharest hvor man må formode der er en overvægt af kvinder ligesom der er i KBH, betyder det nok knap så meget. Men i Rumæniens Varde, hvor pigerne i forvejen ikke vil bo, må der være en katastrofal kønsfordeling Har du ikke hørt at der fødes flere piger end drenge i Rumænien ??? De rumæske piger er meget tro mod deres familie, og deres familie bånd er meget stærkere end os. Så de skal nok vende næsen hjem efter en årrække i udlandet og det er de færrest som gifter sig med andre end deres landsmænd... hvis de gør holder det ikke længe... jeg gætter på at familie- og kulturelle normerne er vidt forskellige... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 823 Skrevet 1. April, 2014 Rumænien er en "Special Case". Deres indbyggere er stukket af gennem flere generationer. Der er åbenbart lidt svært at definere, hvornår man egentlig er rumæner stadigvæk, når man har forladt moderlandet. Men det lader til at der er et sted mellem 4 og 12 millioner mennesker stammende fra Rumænien, som nu befinder sig rundt omkring i verden. Nogen ret voldsomme tal for et land med 20 millioner indbyggere (tilbage!). http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_diaspora Toplisten over destinationslande er (i tusinder): - Italien: 997 t - Spanien: 798 t - USA: 519 t - Tyskland: 205 t Der var endda en befolkningsgruppe inde i det centrale Rumænien som talte tysk som modersmål (transylvanske saksere: http://en.wikipedia.org/wiki/Transylvanian_Saxons). Størstedelen af dem stak dog af til Tyskland i 90'erne da de fik muligheden. Af en eller anden grund blev de betragtet som "Auslandsdeutsche" af Tyskland og havde ret til Tysk statsborgerskab. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 2. April, 2014 (edited) Jeg lægger mig op af Frejs indlæg..... At befolkningen råber RUN....Så chancen for at en stor del af pigerne bliver væk, er overhængende stor. Mange piger benævner også hjemlandet, som "problems" og pånær man har en masochistisk tankegang, er det jo ikke noget man søger imod. Tværtimod stikker mange af for at prøve lykken et nyt og bedre sted. @tiger ja 1 barns politikken giver store samfundsmæssige problemmer i Kina.... der har været snak om en del år, at dette kæmpe overudbud af mænd, kommer til at give store problemmer. Den rige og attraktive mand skal nok klare sig, men den menige mand og bunden kommer til at være lukket inde i hulen med store mængder porno. Ikke ligefrem et samfund i harmoni Et samfund fungerer bedst, når der er relativ lige fordeling af mænd og kvinder. I det gamle Rom, var der et kæmpe overudbud af kvinder. Dette skyldes de fattige mænd kunne melde sig frivilligt som Gladiator, hvis de af en eller anden mærkelig grund overlevede dette, fik de en stor pose penge (mener der var tale om en 2 årig kontrakt) Derudover var mange mænd i hæren og dermed væk, og en del af dem kom aldrig hjem R.I.P. Denne skæve fordeling gjorde det ikke var sjovt at være kvinde! For at have noget at forholde sig til, så kostede en glædespige på denne tid, det samme som et glas vin på en bar. Prøv du at gå ind på en Dansk klinik idag og smid en 50ér og sig "så vil jeg gerne have den helt store tur" Ahhh så meget mangel er der ikke på mænd idag Redigeret 2. April, 2014 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 2. April, 2014 Naturen skal nok opretholde balancen på sigt. Alle lande som er i krig eller har været i krig har et undertal af mænd (RIP). Rom/Italien har da ikke noget problem i dag på trods af historisk ubalance i M/K forholdet i romertiden... I de arabiske land må mænd have flere koner, så man må forvente et underbud af kvinder ??? det hører vi da ikke som et problem. Summa summarum over tid regulerer naturen M/K fordelingen, undtagen i Kina hvor de dræber pigebørn eller aborterer, fordi 1 barns politikken og kulturelle grunde gør at familierne foretrække drengebørn, hvilket er sygt men de er begyndt at acceptere at piger og drenge er ligeværdige... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg