Hop til indhold
44Knudsen

Vende om i døren

Recommended Posts

Hejsa

Når man har lavet en aftale med en glædespige, og man står i døren på adressen og møder en kvinde, der ikke lever op til forventninger, eller billederne i annoncen. Er der generelt forstået fra kvindens side, når man siger "nej tak" vender om og går?.

Jeg har ikke selv gjort det, men har et par gange overvejet det, men alligevel gennemført aftalen.

Venlig hilsen

Den nysgerrige 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det ikke er pigen på billedet, eller "formen" (hun er blevet meget ældre og større end på billedere) så går jeg igen ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er det samme som hvis de har tilbud på Appelsiner i Lidl

og i annoncen er der billeder af rigtig flotte appelsiner

hvis du så kommer ned i butikken og de kun har rådne appelsiner på hylden

så behøver du ikke at købe dem

så må gerne gå over i Netto og købe dine appelsiner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

...ja, selvfølgelig går man igen hvis forventningen ikke bliver opfyldt.

Redigeret af fedthår

Del dette indlæg

Link til indlæg

@44Knudsen jeg har selv været i samme situation som dig, desværre gennemførte jeg og det fortryder jeg den dag i dag.

Dårlig ånde, sved lugt selvom vi var i bad sammen, tisselagen under det rigtige lagen så det knirkede hver gang én af os bevægede sig.

Jeg forstår ikke at jeg overhovedet kunne, men tager det som lærdom, og 7-9-14 er det ikke sket for mig siden.

Men jeg kan sagtens relatere til dit dilemma.

Del dette indlæg

Link til indlæg

er flere gange vendt om i døren når hverken billeder eller krops data overhovedet ikke passer sammen med det som der var i annoncen, det må være en af måderne på at komme fake oplysninger til livs på, men er det nok desværre ikke :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har vendt rundt i døren flere gange. 

1) Hun er slet ikke den, udgiver sig for. Der går jeg bare igen og siger ellers tak. 

2) Hun virker “off” ved den indledende kontakt. Hun virker fjern, og ser ikke en i øjnene. Hun taler ikke til en… Jeg går.

3) Lugt, dårlig ånde, stedet er beskidt eller ulækkert. Bare gå. 

4) Manglende kemi fra start af trods overfor stående punkter er som de skal være. Kemi er bare alt afgørende.

… Jeg har mine faste, som jeg besøger. Det hele spiller bare fra start af. Jeg besøger selvfølgelig også nye, men, min indre checkboks er bare igangsat ved det første besøg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

44Knudsen skrev, for 6 timer siden:

Er der generelt forstået fra kvindens side, når man siger "nej tak" vender om og går?.

Jeg gjorde det forleden, vendte om. Eller rettere høfligt sagde at jeg ville bakke ud af aftalen.

Jeg mødtes med en dansk pige i et privat hjem. Jeg var egentlig gået imod et af mine principper (som jeg så ikke er helt stålfast omkring:rolleyes:) om ikke at besøge nogen, jeg ikke har set ansigtet på. Men nogen gange må man jo tage en chance :ph34r:.

Jeg blev lukket ind ad døren, vi hilste, jeg tog skoene af og vi udvekslede et par almindeligheder om vejret og lejligheden. ...men hun var ikke helt som jeg havde håbet/forestillet mig og der lugtede meget af røg i lejligheden. Jeg kunne mærke at det ikke var mig det her, så jeg sagde: "Jeg tror jeg vil bakke ud igen..." Hun spurgte hvorfor og jeg fik sagt noget i retning af at det ikke lige var som jeg havde troet. Hun sagde så at hun godt havde mærke det, med det samme jeg kom ind.

Så der var vist umiddelbart ingen "bad feelings" Jeg sagde i hvert fald pænt farvel og gik igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Detektiven skrev, for 1 time siden:

Jeg gjorde det forleden, vendte om. Eller rettere høfligt sagde at jeg ville bakke ud af aftalen.

Jeg mødtes med en dansk pige i et privat hjem. Jeg var egentlig gået imod et af mine principper (som jeg så ikke er helt stålfast omkring:rolleyes:) om ikke at besøge nogen, jeg ikke har set ansigtet på. Men nogen gange må man jo tage en chance :ph34r:.

Jeg blev lukket ind ad døren, vi hilste, jeg tog skoene af og vi udvekslede et par almindeligheder om vejret og lejligheden. ...men hun var ikke helt som jeg havde håbet/forestillet mig og der lugtede meget af røg i lejligheden. Jeg kunne mærke at det ikke var mig det her, så jeg sagde: "Jeg tror jeg vil bakke ud igen..." Hun spurgte hvorfor og jeg fik sagt noget i retning af at det ikke lige var som jeg havde troet. Hun sagde så at hun godt havde mærke det, med det samme jeg kom ind.

Så der var vist umiddelbart ingen "bad feelings" Jeg sagde i hvert fald pænt farvel og gik igen.

I den slags tilfælde vil jeg mene at kompensation er på sin plads. Du har jo reserveret tiden. Det bør koste noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke sket for mig, men ja selfølgelig har man ret til det og det gavner ikke nogen at man gennemfører aftalen. Man kan sagtens sige nej tak på en respektfuld måde. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter mit første uheldige møde med en GP er jeg begyndt at researche annoncerne mere før jeg tager kontakt. 
I mit tilfælde ringede jeg til hende da jeg havde parkeret, fordi jeg fik en underlig besked fra hende og ville lige høre, hvad det gik ud på, og kom til at snakke med et menneske der ikke lød helt appelsinfri. 
jeg sage pænt farvel, og kørte hjem igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slowman skrev, for 12 timer siden:

I den slags tilfælde vil jeg mene at kompensation er på sin plads. Du har jo reserveret tiden. Det bør koste noget.

Her er jeg egentlig ikke enig. Du reservere en tid, uanset hvad. Hvis du går ind i en butik, skal du heller ikke betale for at se på varen, uanset om du har reserveret tid eller ej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nora Sommer

Som glædespige må jeg bare sige at jeg ville respektere 100% at få et nej tak selvom min kunde er mødt op og det måske er “nemmest” bare at gennemføre. 
Begge parter har altid ret til at sige nej, og så hellere indenfor de første 2 minutter end at man skal kæmpe sig igennem et høfligheds skuespil fordi kemien er off. man kan ikke være for alle :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nora Sommer skrev, for 19 timer siden:

Som glædespige må jeg bare sige at jeg ville respektere 100% at få et nej tak selvom min kunde er mødt op og det måske er “nemmest” bare at gennemføre. 
Begge parter har altid ret til at sige nej, og så hellere indenfor de første 2 minutter end at man skal kæmpe sig igennem et høfligheds skuespil fordi kemien er off. man kan ikke være for alle :) 

100% enig - og pigen har selvfølgelig den samme ret til at sige nej tak. Det er vel gensidig respekt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slowman skrev, den 15.5.2025 at 23:02:

Hvis tiden er reserveret på baggrund af falske oplysninger, vil du så stadig kompensere selvom du har reserveret tid.

Du har jo også selv brugt tid og transport, bare for at opleve at det var 'falsk markedsføring'.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KapowSti skrev, den 19.5.2025 at 07:55:

Hvis tiden er reserveret på baggrund af falske oplysninger, vil du så stadig kompensere selvom du har reserveret tid.

Du har jo også selv brugt tid og transport, bare for at opleve at det var 'falsk markedsføring'.

Nej, hvis billeder eller beskrivelse af service, pigens alder, størrelse ikke passer, mener jeg ikke man skal kompencere. 

Men eller. Hvis man bare ikke har lyst, når man ser pigen, får kolde føder, dårlig mave eller bare fortryder mener jeg man siger nejtak og lægge fx 1/3 af det aftalte beløb, som kompensation.

Det er simpelthen rigtig dårlig stil ikke at overholde aftaler, springe fra dem eller ændre i sidste øjeblik.

På samme måde er det dårlig stil, når GP’er har falske billeder og forkerte beskrivelser af sig selv. Om man er lækker og sexet er jo subjektiv, men hvis man skriver man er 35 år, 168 cm høj og vejer 55 kg og så realiteten er at man er 45 år 162 cm høj og vejer 70 kg, er virkelig ikke ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...