Hop til indhold

Kan man være helt anonym på annoncen.?

Featured Replies

Skrevet

Hvordan kan man lave en annonce, feks på annoncelight, og være helt anonym, - er mail en mulighed, eller skal man ud og købe en telefon med taletidskort???

Skrevet
Milner skrev, for 18 minutter siden:

Hvordan kan man lave en annonce, feks på annoncelight, og være helt anonym, - er mail en mulighed, eller skal man ud og købe en telefon med taletidskort???

https://annoncelight.dk/register finder du svaret.

Du skal bruge email.

Skrevet
  • Author
Den Anonyme skrev, for 6 minutter siden:

https://annoncelight.dk/register finder du svaret.

Du skal bruge email.

Ja, men kan enhver så finde mig via mailadressen ??

Skrevet
Milner skrev, for 27 minutter siden:

Ja, men kan enhver så finde mig via mailadressen ??

Privatpersoner burde ikke kunne finde dig via en mail. 
Har selv ret godt styr på computer og en eks der ved endnu mere. Og for år tilbage prøvede jeg at spore IP (ikke for at finde navne, men for at undgår udeblivere kunne lave my mail og prøve igen) nå men konklusionen blev den ip der kan findes er den mailudbyderen har. Altså f.eks mange fra Gmail har samme, Yahoo og etc. I dem jeg nåede at tjekke inden jeg fandt mønsteret, var der 2-3 ip til f.eks Gmail. Men nok fordi de har flere servere. Så din private ip, navn etc kan ikke findes via en e-mail. 

Redigeret af SweettieDK

Skrevet

Det afhænger hvem du vil beskytte dig for. Almindelige mennesker kan ikke finde dig på mail eller IP. Har de en højtstående ven i telebranchen, så kan du ikke gemme dig på alm mails med ip og metadata. Det kræver naturligvis at du sender den en mail, og det behøver du ikke ved oprettelse. 

Almindelig mails indeholder data som ligger bagved som IT kyndig kan finde ret meget i. Din mail er hammerende usikker når de sendes fordi de indeholder meget data som ikke er din tekst i mailen.  Det er ligesom billeder du uploader kan også identificeres, og visse geolokaliseres. 

Hvis du vil være sikker i Dansk og Amerikansk regi, så skal du bruge Proton mail. Det er krypteret, deler ikke oplysninger med politi i andre lande end schweiz (antager jeg, ved udlandske politi blev afvist) og har ikke krav om oplysning hvem du er. Har du en vpn på den anden side og hvis du virkelig vil dække dig ind en visuel server. Så bliver du ikke mere sikker som privat person. 

Vælg ikke en VPN der sælger i USA, der udlevere de krypteringsnøglen til efterretningstjenesten - efter sigende et krav. Vælg VPN udbydere der sletter eller ikke gemmer log og som ikke er i usa. Der er masser af dem. 

I relation til telefon, skal du aldrig bruge din personlige. Taletidskort er godt, abonnement nr 2 med skjul nummer er fint. Politiet kan finde dig på begge uden problemer. Men folk med skumle tanker får svært ved det. 

Redigeret af TheLegend

Skrevet
  • Author
TheLegend skrev, for 2 minutter siden:

Almindelige mennesker kan ikke finde dig på mail eller IP. 

Jeg vil bare være lige så anonym som Gp'erne, når jeg vil lave en annonce på annoncelight.

Skrevet
Milner skrev, for 2 minutter siden:

Jeg vil bare være lige så anonym som Gp'erne, når jeg vil lave en annonce på annoncelight.

Brug proton.me det er gratis og kan ikke spores retur til dig, for alm dødelige mennesker.

AI har overtaget verden og der kan du ikke gemme dig :-)

Skrevet
Milner skrev, for 16 timer siden:

Du kan oprette en ny mail du ikke bruger til andet, fx en yahoo mail. Bemærk dog, at nogle piger gerne vil tale i tlf. inden et møde. Der er en del useriøse mænd, der kun benytter mails. For mit vedkommende mødes jeg ikke med mænd, hvis navn, adresse og telefonnummer ikke hænger sammen, medmindre det er en jeg kender fra “gamle dage”. Har du brug for hjælp til at oprette mail eller annonce siger du bare til, så kommer jeg susende…

Skrevet
  • Author

Har forsøgt med yahoo, det kan jeg ikke "i øjeblikket" ???

Bruger jo i forvejen Gmail, men kontoen er jo flettet ind i alt muligt andet, facebook og lign.

Vil da rigtig gerne tale i telefon, når hun har overbevist mig om hvem hun er :P

Redigeret af Milner

Skrevet
Milner skrev, for 13 minutter siden:

Har forsøgt med yahoo, det kan jeg ikke "i øjeblikket" ???

Bruger jo i forvejen Gmail, men kontoen er jo flettet ind i alt muligt andet, facebook og lign.

Man kan godt ha mere end en googlekonto, men det kræver man holder tungen lige i munden. Jeg ville tage en yahoomail. Hvorfor kan du ikke det i øjeblikket?

Skrevet

Billeder tager du bare en kopi af billedet, Windows og Mac har std værktøjer til at tage en “kopi” af billedet, gem den som jpg, png eller hvad der nu kan bruges, der er der ingen geotags i 

Redigeret af Ventil

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.