Hop til indhold

Opholdstilladelse

Featured Replies

Skrevet

Eller mangel på samme, skulle det måske hedde..

Long story short, vil jeg forsøge..

Jeg har for noget tid siden indledt noget med en pige. Jeg finder ud af, at arbejdsvisa er udløbet,  for over et år siden! Hendes forklaring er, at hun skulle betale et svimlende beløb, for ar få det fornyet og opgav dette. I stedet ville hun blot arbejde og affinde sig med, at hun ikke ville kunne rejse ind i Danmark igen, når hun engang skulle hjem. Vi møder hinanden og hun er ikke længere afklaret med, at skulle evt udvises. 

For mig at se, er det her noget rigtigt rod og nærmest umuligt at søge nyt Visa nu, da det gamle er udløbet. 

Jeg har lidt lyst til at vejlede hende, til at angive sig selv og krydse fingre for, at hun højest får indrejseforbud i to år.

Vi vil gerne være sammen og hun ønsker at få et normalt arbejde, her i Danmark.

Jeg har svært ved at se en oplagt løsning, men vil gerne gøre noget, da det andet efterhånden giver dårlige nerver.

Jeg tvivler på ingen måde hendes oprigtighed, overfor min person og det jeg mærker der er mellem os, så jeg vil selvfølgelig afsøge alle muligheder.

Jeg forventer ikke nogen har den forkromede løsning, men en smule hjælp og et skub i den rigtige retning, vil vi være taknemmelige for.

Skrevet

I skal have fat i en advokat med speciale i spørgsmål om opholdstilladelse. Jeg har selv bistået en familie i en sag, der kan minde om jeres, men dog uden at opholdstilladelsen var udløbet, den pågældende var her på turistvisum. Da det endelige afslag på familiesammenføring kom, flyttede de ca. 6 måneder til Sverige, nu er det faldet på plads med langvarig opholdstilladelse. 

Skrevet

Hvis hun stille og rolig forlader Danmark. Fx via et andet europæisk land, udskifter passet og søger igen fra hjemlandet, så er der ingen som opdager det (sandsynligvis). Man kan ikke søge om opholdstilladelse hvis man ikke er i Dk lovligt. Det er umuligt. Mht Sverige så kan du flytter derover og få hende familiesammenført efter EU-modellen. De evt ægteskab uden grænser hjemmesiden.

Skrevet
bighead skrev, for 32 minutter siden:

Hvis hun stille og rolig forlader Danmark. Fx via et andet europæisk land, udskifter passet og søger igen fra hjemlandet, så er der ingen som opdager det (sandsynligvis).

Hvorfor udskifte passet? Der er ingen oplysning om, at det skulle være udløbet.

Skrevet
Julius skrev, for 3 timer siden:

Hvorfor udskifte passet? Der er ingen oplysning om, at det skulle være udløbet.

Pasnummeret er registreret i Danmark at det har fået et visa en gang. Ses ved et rutinetjek. Navnet er ikke lige entydigt, da der kan være flere individer med samme navn, lige som vi i Danmark kan have flere der heder Søren Jensen. Nyt pas, ny person. (Det er derfor de nyere EU-pas vi har indholder et fingeraftryk i koden. Så kan individen spores over flere pas i udlandet der ikke forstår vores CPR numre.)

Dog er herr jhar narret med "...det jeg mærker der er mellem os..." lige som mange andre er blevet narret før ham, og mange nye bliver efter ham. Ikke den første og ikke den sidste. Dog kan håb om kærlighed ikke styres med logik, så jeg vil alligevle sige: Held og lykke og håber det ender godt. 

Skrevet
Rushton skrev, for 7 timer siden:

Pasnummeret er registreret i Danmark at det har fået et visa en gang.

Du har sikkert ret, men er det da umuligt at få udstedt arbejdsvisum mere end en gang? Forudsat man ikke tages i ikke at have overholdt det første gang, selvfølgelig.

Skrevet
Rushton skrev, for 7 timer siden:

Pasnummeret er registreret i Danmark at det har fået et visa en gang.

OK, tak. Jeg rejser ikke så meget, og har aldrig haft brug for visa, så jeg er ikke inde i de regler - og smutveje ;)

Skrevet
bighead skrev, for 12 timer siden:

Hvis hun stille og rolig forlader Danmark. Fx via et andet europæisk land

Ja, rejs ud via f.eks Tyskland. 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Du har sikkert ret, men er det da umuligt at få udstedt arbejdsvisum mere end en gang? Forudsat man ikke tages i ikke at have overholdt det første gang, selvfølgelig.

Er nok ok så længe de ikke opdager at man blev for længe sidst. De stiller nok et par ekstra spørgsål til en genganger. 

Skrevet
  • Author

Tak for flere gode svar. 

Er det muligt at skifte pas, uden at blive knaldet?

Hvordan foregår det, når man er udlænding i DK?

Hvor sikkert er det, at slippe ud af EU, uden at blive opdaget? Jeg troede det var et fælles Schengen register, så man uden undtagelse, blev fanget, så snart man stemplede ind i lufthavnen. 

Skrevet

Hun rejser hjem. Og så skifter hun pas derhjemme. Ikke i DK.

Skrevet
  • Author
Rushton skrev, for 15 timer siden:

Hun rejser hjem. Og så skifter hun pas derhjemme. Ikke i DK.

Tak. : )

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.