Hop til indhold
Heliot

Her er min leveregel overfor fremmede - Hvad er din?

Recommended Posts

Det er et par måneder siden, jeg var her sidst. Men i går havde en elskelig person (jeg værdsætter og holder meget af) brug for min hjælp - derfor er jeg nu tilbage et stykke tid...

Jeg fik læst et part tråde, og skrev derefter en besked til et røvhul. Håber han læser og forstår budskabet.

Det fik mig til at tænke på min vigtigste leveregel. Den er enkel og handler om, hvordan jeg behandler andre, som er mig fremmed. Gælder også online "bekendtskaber".

"Opskriften" er blevet til efter et langt liv med mange erfaringer. Fordi der findes både gode og rare mennesker og små og store røvhuller.

(Hvordan behandler jeg fremmede):

• Vær venlig og ordentlig
  • Vær respektfuld (så længe det fortjenes)
  • Udtryk misbilligelse eller foragt (hvis det er nødvendigt)

Tak fordi du læste med.

Redigeret af Heliot
edit

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mine motto er “Vær dig selv, alle andre er optaget” 

og 

“Hvis folk har ondt i røven, glæder jeg mig bare over det ikke er min røv der gør ondt” :P

Gode huskeregler du har:wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis jeg skulle vælge tre leveregler overfor fremmede, må det være dem her:

- En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu

- Respekt er som et spejl. Det, du giver, får du tilbage

- Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mine leveregler:

Følg din mavefornemmelse uanset emne og situation

Do no harm, but take no bullshit 

Nej er en hel sætning

Del dette indlæg

Link til indlæg
SiaUngQ skrev, for 2 timer siden:

Mine motto er “Vær dig selv, alle andre er optaget” 

og 

“Hvis folk har ondt i røven, glæder jeg mig bare over det ikke er min røv der gør ondt” :P

Gode huskeregler du har:wub:

Desværre endnu et ungt barn, der er en curling unge - der ikke forstår medmenneskelighed - som lever i et univers, hvor centrum er omkring sig selv - desværre ser vi disse personer - få problemer med sig selv på et tidspunkt i livet - desværre er det så samfundets udgift - der skal prøve at rette op på vedkommende 

Del dette indlæg

Link til indlæg
fræk6 skrev, for 4 minutter siden:

Desværre endnu et ungt barn, der er en curling unge - der ikke forstår medmenneskelighed - som lever i et univers, hvor centrum er omkring sig selv - desværre ser vi disse personer - få problemer med sig selv på et tidspunkt i livet - desværre er det så samfundets udgift - der skal prøve at rette op på vedkommende 

Det var da et højest unødvendigt personangreb. Hvorfor dog?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 20 minutter siden:

Det var da et højest unødvendigt personangreb. Hvorfor dog?

Hej

bestemt ikke et angreb på pigen - de fleste indlæg - jeg har læste er mere i takt med-  behandel andre som du selv vil behandles - med en tone af medmenneskelig kærlighed 

så indlæget fra siaungQ`s   bidrag - at hun finder en glæde, i det ikke er hendes røv der klør - og at alle mennesker er optaget

jeg lever ikke i en verden hvor alle er optaget - men møder desværre  nogle, men det gør ikke jeg syntes mindre godt om dem - jeg tror dem der ikke bekymre sig om andres røve klør, er fordi deres egen klør, stadigvæk ønsker jeg ikke for dem - de har for korte arme for at klø sig selv i røven 

Redigeret af fræk6

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook

Jeg tror på karma, og fuldstændig ligeglad hvad andre folk laver. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@fræk6 Ikke desto mindre kalder du hende for

fræk6 skrev, for 28 minutter siden:

et ungt barn, der er en curling unge - der ikke forstår medmenneskelighed

Du har desuden misforstået @SiaUngQs sætning om at være sig selv. Nok også hendes anden sætning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 12 minutter siden:

@fræk6 Ikke desto mindre kalder du hende for

Du har desuden misforstået @SiaUngQs sætning om at være sig selv. Nok også hendes anden sætning.

Hvis man kun vil være sig selv - hvor kommer andre menuers så i betragtning

hvis man kun glæder sig over sin egen røv - hvordan kan man så bekymre sig om andre 

er det ikke Curling?? Ser vi ikke mange mennesker der har brug for hjælp et hav af unge kan ikke klare sin egen hverdag og sine udfordringer  - det har jeg så ingen kendskab til SiaungQ om - det er kun skrevet som mange med den holdning ender i - det har jeg ikke et ønske for nogle ej heller SiaungQ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
fræk6 skrev, for 18 minutter siden:

Det giver mening :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
fræk6 skrev, for 29 minutter siden:

hvis man kun glæder sig over sin egen røv - hvordan kan man så bekymre sig om andre 

er det ikke Curling?? Ser vi ikke mange mennesker der har brug for hjælp et hav af unge kan ikke klare sin egen hverdag og sine udfordringer  - det har jeg så ingen kendskab til SiaungQ om - det er kun skrevet som mange med den holdning ender i - det har jeg ikke et ønske for nogle ej heller SiaungQ

Vær dig selv - alle andre er optaget, er et ordsprog som betyder:                                       Du skal ikke bruge energi på at forsøge at være ligesom andre, men lære at værdsætte de værdier du selv kommer med og finde ro i at du er lige præcis som du skal være. Lad være med at sammenligne dig selv med instagram modeller, eller hende der overskuds moren der altid har kage med til forældremøder. 'Alle andre er optaget' betyder at alle mennesker har hver sin personlighed, opvækst og ressourcer og du kan og skal ikke forsøge at kopiere dem i et forsøg på at passe ind.

Selvfølgelig kan vi blive inspireret at andre mennesker og finde vores egen vej udi at kunne omsætte nogle af deres positive egenskaber til noget vi gerne selv vil praktisere i et godt eksempel.

'Hvis folk har ondt i røven, glæder jeg mig over at det ikke er min røv der klør' betyder:   Jeg vil ikke trækkes ned på et negativt niveau og tage andre menneskers misundelse eller bagtaleri til efterretning i forhold til hvordan jeg lever mit liv. Hvis du forsøger at leve dit liv efter hvad naboen, brugsuddeleren eller din fætter synes at du skal gøre, så får du jo ikke et liv der er dit eget. Derfor glæder hun sig over at det ikke er hendes røv der klør, altså at hun ikke selv har et behov for at pådutte andre mennesker sin mening om hvordan de har valgt at leve. 

Håber det hjalp lidt og måske du kunne prøve at være nysgerrig på hvorfor disse udsagn trigger noget i dig i forhold til curling børn.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Pianistinden skrev, for 30 minutter siden:

Vær dig selv - alle andre er optaget, er et ordsprog som betyder:                                       Du skal ikke bruge energi på at forsøge at være ligesom andre, men lære at værdsætte de værdier du selv kommer med og finde ro i at du er lige præcis som du skal være. Lad være med at sammenligne dig selv med instagram modeller, eller hende der overskuds moren der altid har kage med til forældremøder. 'Alle andre er optaget' betyder at alle mennesker har hver sin personlighed, opvækst og ressourcer og du kan og skal ikke forsøge at kopiere dem i et forsøg på at passe ind.

Det er også rigtigt. 
Men i denne verden er der også mange af os, som gerne ville/kunne “ være sig selv/dig selv - på både positiv og negativ måder. 
Min holdning og mening for ordet “ være dig selv” kan ikke kunne bruges på globalconnect - altså både på internet og ekstern.. 

Redigeret af Mook

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, Lige nu:

Det er også rigtigt. 
Men i denne verden er der også mange af os, som ville/kunne “ være sig selv/dig selv på både positiv og negativ måder. 
Min holdning og mening for me ordet “ være dig selv” kan ikke kunne bruges på globalconnect - altså både internet og ekstern.. 

Absolut, men jeg tænker her kun i de positive egenskaber vi forsøger at kopiere. Jeg håber ikke at der er nogen der prøver at tilegne sig negative eller ondskabsfulde egenskaber som de ser hos andre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Pianistinden skrev, for 1 minut siden:

Absolut, men jeg tænker her kun i de positive egenskaber vi forsøger at kopiere. Jeg håber ikke at der er nogen der prøver at tilegne sig negative eller ondskabsfulde egenskaber som de ser hos andre :)

Det håber jeg også ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
fræk6 skrev, for 2 timer siden:

Tror bare hun mener, at hun er ligeglad hvad andre tænker om hende. Det er vel en sund holdning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Spectrum skrev, for 1 minut siden:

Tror bare hun mener, at hun er ligeglad hvad andre tænker om hende. Det er vel en sund holdning. 

Det frygter jeg desværre også - lige den holdning syntes jeg er så fattig - at leve  omkring sig selv, hvor alt og andre ikke kommer i betragtning 

Del dette indlæg

Link til indlæg
fræk6 skrev, for 27 minutter siden:

Det frygter jeg desværre også - lige den holdning syntes jeg er så fattig - at leve  omkring sig selv, hvor alt og andre ikke kommer i betragtning 

Jeg tror du misforstår hende. Man skal vel ikke lave om på sig selv for at behage andre? Hun skriver ikke noget om at hun er ligeglad med andre mennesker.

Kender du ikke udtrykket ‘ondt i røven’? 

Redigeret af Spectrum

Del dette indlæg

Link til indlæg
fræk6 skrev, for 4 timer siden:

Det var dog umådeligt meget negativitet du kunne få ud af mit ellers positive indslag :huh:

Jeg kunne ikke skrive meningen bedre end @Pianistinden har gjort, så der vil jeg ikke sige så meget… 

men samfundet udgift? Hvilken udgift? Jeg har fundet mig et levevej, der gør mig glad og betaler mine regninger, så hvis du tror jeg er udgift for systemet - så tager du fejl. Jeg er kun en udgift for de mænd, der syntes jeg er dejlig og som vil tilbringe en tid med mig:P:wub: Og dem der ikke syntes jeg er dejlig - who cares… :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 3 timer siden:

Selvfølgelig kan vi blive inspireret at andre mennesker og finde vores egen vej udi at kunne omsætte nogle af deres positive egenskaber til noget vi gerne selv vil praktisere i et godt eksempel.

'Hvis folk har ondt i røven, glæder jeg mig over at det ikke er min røv der klør' betyder:   Jeg vil ikke trækkes ned på et negativt niveau og tage andre menneskers misundelse eller bagtaleri til efterretning i forhold til hvordan jeg lever mit liv. Hvis du forsøger at leve dit liv efter hvad naboen, brugsuddeleren eller din fætter synes at du skal gøre, så får du jo ikke et liv der er dit eget. Derfor glæder hun sig over at det ikke er hendes røv der klør, altså at hun ikke selv har et behov for at pådutte andre mennesker sin mening om hvordan de har valgt at leve. 

Håber det hjalp lidt og måske du kunne prøve at være nysgerrig på hvorfor disse udsagn trigger noget i dig i forhold til curling børn.. 

Ret skal også være ret 

Selvom jeg læser meget - skal det ikke være en undskyldning for at skrive, hvad jeg skrev - er teksten skrevet ud fra det ordsprog, du skriver - det vælger jeg at tro - så er fejlen og fortolkningen helt forkert fra min side - og det er en fejl - have det fremgået, det var et ordsprog - håber jeg at jeg havde fanget det, det gjorde jeg så desværre ikke denne gang.

tak for dit indslag, der har gjort mig Meget klogere 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SiaUngQ skrev, for 18 minutter siden:

Det var dog umådeligt meget negativitet du kunne få ud af mit ellers positive indslag :huh:

Jeg kunne ikke skrive meningen bedre end @Pianistinden har gjort, så der vil jeg ikke sige så meget… 

men samfundet udgift? Hvilken udgift? Jeg har fundet mig et levevej, der gør mig glad og betaler mine regninger, så hvis du tror jeg er udgift for systemet - så tager du fejl. Jeg er kun en udgift for de mænd, der syntes jeg er dejlig og som vil tilbringe en tid med mig:P:wub: Og dem der ikke syntes jeg er dejlig - who cares… :rolleyes:

Jeg vælger at skrive det her 

jeg havde åbenbart totalt misforstået dit indslag 

jeg kendte ikke dette ordsprog - og tolkede helt forkert på det.

og det med din røv - og andres - ved jeg ikke rigtig med endnu, men når det første du skriver, er af god mening, så vælger jeg at tror du også mener  det sidste i en god mening.

Sorry og god weekend - håber jeg har rettet lidt op på min fejlfortolkning af dit indslag 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du virker til at have nogle gode værdier, og det minder reelt set meget om mig selv. Jeg er opvokset med tre leveregler; 

1. Disciplin over motivation.

2. Græsset er grønnere, hvor du vander det. 

3. Behandle andre mennesker, som du selv vil behandles. 

Redigeret af udinaturen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 7 timer siden:

Jeg tror på karma, og fuldstændig ligeglad hvad andre folk laver. 

Samme her - har efterhånden set, at hvis ikke man opfører sig ordenligt her i livet - så kommer karma som en hammer .... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...