Hop til indhold

Hvordan finder gp'er lejligheder? Love rufferi m.m.

Featured Replies

Skrevet

Jeg talte for nyligt med en gp der netop er kommet til byen og opholder sig på hoteller. Vi talte om hvordan kvinder finder ophold til deres "virksomheder". Hun nævnte at der bl.a. var dem som lejede Airbnb lejligheder, hvor jeg nævnte at det nok var en dårlig idé overfor udlejer og naboer, når der pludselig kommer mere trafik. Mange nok vil stille sig på bagbenene over, især hvis der befinder sig flere kvinder. Men jeg har på fornemmelsen at det er sådan det nok foregår i byen. Havde jeg selv et diskret privat hus eller lejlighed udlejede jeg gerne til en kvinde, hvis hun ellers er sød og fornuftig.

Hun mente også at kommer man til et sted hvor der befinder sig mange kvinder, bør man give politiet en underretning da i hendes erfaring er kvinder der bliver handlet af skruppelløse bagmænd. Ved ikke hvor udbredt det er, og om hun har ret.

Nogle erfaringer og viden, databaser eller tråde hvor dette bliver drøftet?

Skrevet
easykid123 skrev, for 58 minutter siden:

Jeg talte for nyligt med en gp der netop er kommet til byen og opholder sig på hoteller. Vi talte om hvordan kvinder finder ophold til deres "virksomheder". Hun nævnte at der bl.a. var dem som lejede Airbnb lejligheder, hvor jeg nævnte at det nok var en dårlig idé overfor udlejer og naboer, når der pludselig kommer mere trafik. Mange nok vil stille sig på bagbenene over, især hvis der befinder sig flere kvinder. Men jeg har på fornemmelsen at det er sådan det nok foregår i byen. Havde jeg selv et diskret privat hus eller lejlighed udlejede jeg gerne til en kvinde, hvis hun ellers er sød og fornuftig.

Hun mente også at kommer man til et sted hvor der befinder sig mange kvinder, bør man give politiet en underretning da i hendes erfaring er kvinder der bliver handlet af skruppelløse bagmænd. Ved ikke hvor udbredt det er, og om hun har ret.

Nogle erfaringer og viden, databaser eller tråde hvor dette bliver drøftet?

Virkelig dårlig ide at rekomendere AirBnB, fordi hvis udlejeren ikke kender formålet (og det gører han/hun nok ikke) og når naboen opdager meget trafik og formålet og ringer lejlighedens ejer og klager, så bliver GP smidt ud. I yderste konsekvens bliver GP smidt ud af politiet på vejne af ejeren som meldet det til politiet. Det kan give en del problemer for GP. Det er sket før. Så det er ikke en god ide med AirBnB. Alt for stor risiko afhængig af naboer.

Derimod er der flere hoteller, og flere lejlighedshoteller i København, hvor en diskret GP kan lave foretning uden problemer. Lidt dyrere men uden risiko.

Skrevet

Tror der er flere måder at søge lejligheder på, så svaret er nok ikke helt enkelt.

I de situationer, hvor pigerne har bagmænd, vil bagmændende stå for lejemålet. Det kan eksempelvis være ved, at de selv eller en stråmand lejer et lejemål. Det kan også ske ved, at de "låner" lejligheden af en person, som er ude at rejse eller inde at afsone en fængselsstraf.

Airbnb er som nævnt også en oplagt mulighed. Men dette er selvfølgelig i strid med aftalen og som udgbgspunkt også i strid med husordener, lejeloven, vedtægter m.v.

Nogle piger anvender også hoteller, men der er der en betydelig risiko for at blive smidt ud fra, hvis forretningen opdages. For det første vil det kunne skade hotellets omdømme, og for det andet, kan hotellet ifalde strafansvar, hvis ledelsen/de ansatte er bekendt med det uden at reagere. 

Skrevet
ErnstOle skrev, for 3 timer siden:

Tror der er flere måder at søge lejligheder på, så svaret er nok ikke helt enkelt.

I de situationer, hvor pigerne har bagmænd, vil bagmændende stå for lejemålet. Det kan eksempelvis være ved, at de selv eller en stråmand lejer et lejemål. Det kan også ske ved, at de "låner" lejligheden af en person, som er ude at rejse eller inde at afsone en fængselsstraf.

Airbnb er som nævnt også en oplagt mulighed. Men dette er selvfølgelig i strid med aftalen og som udgbgspunkt også i strid med husordener, lejeloven, vedtægter m.v.

Nogle piger anvender også hoteller, men der er der en betydelig risiko for at blive smidt ud fra, hvis forretningen opdages. For det første vil det kunne skade hotellets omdømme, og for det andet, kan hotellet ifalde strafansvar, hvis ledelsen/de ansatte er bekendt med det uden at reagere. 

Du har ret at bagmænd har sat et system i gang der minimerer deres omostninger til leje, og maksimerer deres indtjening med flere GP'er samme sted, osv. Men hvis du er en selvstænding GP med lidt hjerne og selvstyring så er der bedre alternativer.

For eksempel, i København findes der flere lejlighedeshoteller, både med og uden reception. De lejer på daglig basis og for længere perioder. De bedste lejlighedshoteller er helt uden reception og lejer typisk fra nogen uge op til flere uger eller måneder. De er ofte self-service, har ingen reception, restaurant eller daglig rengøring. De har både køkken og vaskemaskine i hver lejlighed. Der laves hovedrengøring efter hver "lang" lejeperiode. Det er som at leje en lejlighed på kort basis, bare lidt pænere og selvfølgelig en del dyrere på månedsbasis end en normal lejlighed. De kloge GP'er har fundet ud af det, de får en meget pæn lejlighed, kan give en god "uper-class" service uden forstyrrende synspunkter fra naboer eller hotelpersonale. Fordi der ikke findes nogen personale på daglig basis som følger med i hvad der sker. Ejendom/hotel-ejeren står heller ikke inde for hvad folk bruger sine lejligheder til. Du kan arbejde, holde ferie, eller underholde kunder i din lejede lejlighed. Alt er pænt og isoleret fra hinanden, og der kan ikke drages ansvar på tværs af kasserne. Hvis du holder rave-party så er det nok nogen der vil klage. :D 

Lejlighedshoteller er et kendt modernt koncept der findes i København og andre store byer i og udenfor DK. Selvfølgelig flere og bedre muligheder ju større by det er. Du må selv google og sortere mellem forskellige alternativer.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 10 timer siden:

Præcis, men man kan fx. søge på Annoncelight. Der er ofte noget til leje, på dagsbasis eller langtidsleje. 
Og man kan tage vagter på de etablerede bordeller.

Redigeret af Liv
Tilføjelse

Skrevet
Rushton skrev, for 16 timer siden:

Ejendom/hotel-ejeren står heller ikke inde for hvad folk bruger sine lejligheder til. Du kan arbejde, holde ferie, eller underholde kunder i din lejede lejlighed. Alt er pænt og isoleret fra hinanden, og der kan ikke drages ansvar på tværs af kasserne. Hvis du holder rave-party så er det nok nogen der vil klage. :D 

Dette her passer ikke helt.

Hvis udlejer/hotellet burde vide, at der bliver drevet bordelvirksomhed i deres lokaler, så kan de selvfølgelig ifalde strafansvar. Dette kunne være tilfældet, hvis udlejer bliver orienteret om, at der drives bordelvirksomhed i deres lokaler og de så ikke reagere.

Hvis en sexarbejder udøver bordelvirksomhed i et lokale, hvor der ikke må drives erhverv, kan han/hun i værste fald og selvfølgelig efter omstændighederne gøres erstatningsansvarlig over for udlejer.

Jeg er med på, at chancen for at blive opdaget sikkert er lille, men det er lige en tand for rosenrødt at skrive, at nogle ikke kan gøres ansvarlige i de nævnte situationer.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.