Bundstokken 2138 Skrevet 13. Marts, 2014 Det ser ud som om århundreders kvindeundertrykkelse nu skal hævnes, denne rapport kan godt ses som et led i en løbende kampagne for at få manden ned med nakken :http://www.folkets.dk/node/178 Venligst Spunsen/Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 13. Marts, 2014 jeg er ikke totalt uenig med den leder - men jeg mener at han går til forsvar for mændene på baggrund af kultur men han gør det kun halvt fordi han er alt for ensidig!! Hvorfor har kvinderne ikke samme syn på tingene i Bulgarien som i skandinavien... kontra - hvordan er kønsrollefordelingen i de 2 lande rent kulturelt??? Bulgarien når ikke skandinavien til sokkeholderne fsva ligestilling for kvinderne.... i Bulgarien er det stadig primært patriakalsk forfordeling og det betyder at kvinderne er opdraget til at acceptere meget mere end danske kvinder er... dvs - det har intet at gøre med om det er mere eller mindre positivt... det er bare sådan det er jeg fristes til at drage parallellen til aylabøgerne... Jordens Børn serien... da Ayla skal redegøre overfor Jondalar i Hestenes Dal hvorfor det ikke er forfærdeligt at Broud har kneppet hende/voldtaget hende siden hun var 9 år gammel.... i Klanen er kvinderne underlagt manden og derfor betragtes det naturligt at manden gør som han nu vil... - ligesom i Bulgarien Hvor Jondalars folk har ligeværdig respekt for begge køn og derfor tager man aldrig en kvinde mod hendes vilje... endsige bare prøver.... lige som i skandinavien i skandinavien har vi "ligestilling" (hader det ord) og altså bør der være respekt for begges grænser... bulgarien har end ikke noget der ligner - så kvinderne har slet slet ikke de samme grænser for hvad der er ok.... for deres grænser er defineret af mændene... indtil kvinderne lærer noget andet (at tænke selv) jeg er derfor absolut ikke enig i den konklusion den leder lægger for dagen... for han har naturligvis ret i at det er kulturelt betinget hvorfor rapporten er blevet som den er - men at han slet ikke kigger på hvordan de kulturelle fortolkninger er opstået - det gør hans egne konklusioner halvfærdige og i min optik til noget kludder Mændene er ikke værre eller bedre nogen af stederne... kvinder i skandinavien har blot lært at sige fra fordi vi ikke behøver at finde os i noget og 100% kan klare os selv... sådan har kvinder fra Bulgarien det ikke de næste mange årtier.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 13. Marts, 2014 (edited) Og nå en kvinde bruger tid foran spejlet på at gøre sig lækker og atraktiv og seværdig inden hun går i byen, så er manden sexistisk og et klamt svin hvis han vender sig efter hende på gaden og han burde have knust løgene mellem to mursten. Jeg har altid hold meget af at kigge på naturens dejlige skabninger, også kvinder, jeg har nydt at se en kvinde har gjort noget ud af sig selv, hendes selvsikkerhed, vitaliteten, udstrålingen, jeg drejer hovedet efter en dejlig kvinde, bare for at indprente mig hende - men efter min bedste mening er det altså ikke ensbetydende med at jeg tænker sexistisk eller har tanker om at komme i trusserne på hende eller hvordan hun er i sengen - fuldstændig som når jeg nyder synet af et smukt dyr eller en smuk fugl er det da ikke ensbetydende med at jeg ønsker det hjem i kødgryden. På vores lokale frokostrestaurant hænger dette foto : https://www.google.dk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=1IPac-BkvTlSrM&tbnid=tO0EB21TWJmEIM:&ved=0CAYQjRw&url=http%3A%2F%2Fblog.easytobook.com%2Ftips%2Ftraveling-solo-to-paris-a-life-goal-you-should-have%2F&ei=ipIhU9LWMIHAtQaK_YFw&bvm=bv.62922401,d.Yms&psig=AFQjCNFUBwIUIC5d3_Jv2u2LVpsgWmSOpA&ust=1394794558316075 jeg har altid set det som den amerikanske kvinde nød de beundrende mænds opmærksomhed - dog synes jeg de to unge på scooteren virker lidt for intimiderende i deres atitude. - I dag burde de mænd på billedet gildes hvis det stod til tidens feminister. Efterhånden tør man sgu ikke engang kigge beundrende og forventningsfuldt på den sexarbejder man lige har aftalt en times sex med - for slet ikke at tale om at give hende en indledende massage og kærtegn af frygt for at kunne beskyldes for overtræde den gældende politiske korrekthed. Venligst Spunsen/Bundstokken Redigeret 13. Marts, 2014 af Bundstokken 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 13. Marts, 2014 Og nå en kvinde bruger tid foran spejlet på at gøre sig lækker og atraktiv og seværdig inden hun går i byen, så er manden sexistisk og et klamt svin hvis han vender sig efter hende på gaden og han burde have knust løgene mellem to mursten. Jeg har altid hold meget af at kigge på naturens dejlige skabninger, også kvinder, jeg har nydt at se en kvinde har gjort noget ud af sig selv, hendes selvsikkerhed, vitaliteten, udstrålingen, jeg drejer hovedet efter en dejlig kvinde, bare for at indprente mig hende - men efter min bedste mening er det altså ikke ensbetydende med at jeg tænker sexistisk eller har tanker om at komme i trusserne på hende eller hvordan hun er i sengen - fuldstændig som når jeg nyder synet af et smukt dyr eller en smuk fugl er det da ikke ensbetydende med at jeg ønsker det hjem i kødgryden. jeg tror også forskellen på den måde du kigger på... er at du kigger med anderkendelsens blik... det ELSKER jeg også... når en fyr kigger anderkendende efter mig på gaden eller på restauranten ect... det er fedt.. Men der er så uendelig stor forskel på det anderkendende blik og så det primitivt liderlige... førstnævnte er sexet og indbydende for pigen.. det andet er ækelt og frastødende Jeg tror ikke ret mange kvinder har noget imod det anderkendende... for det er diskret, det er belevent og det er udtryk for værdsættelse... det kan alle kvinder lide Desværre er det et fåtal af mænd der formår at kigge sådan på kvinden... og så forvandler det sig til den klamme skurvogns-glosuppe som er så uendelig frastødende... og det er en skam hvis det ikke er hensigten desværre tror jeg ikke rapporten har skelnet mellem disse 2 typer af blikke... og så giver det hurtigt en skævvridning.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 13. Marts, 2014 (edited) Ak ja, de blikke, de blikke... Prøv lige at se her: http://tvtid-old.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-50431877:natholdet-sass-larsen-kigger-p%C3%A5-damer-i-folketinget.html Husk på, at både herre og damer giver hinanden blikke (herrene er bare ikke så gode til at opdage at damerne kigger). <sarkasme on> I øvrigt er jeg fuldt ud enig i EU-rapportens konklusioner. Danske mænd er absolut de mest "kvindehadende" i hele Europa. Vi glor jo konstant på pigerne, pifter og råber dumheder efter dem, tager dem på bagdelene og brysterne, kysser dem overalt osv. osv. Alle danske mænd er MEGET MEGET værre end alle andre mænd i hele verden... <sarkasme off> Redigeret 13. Marts, 2014 af Filosoffen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1246 Skrevet 13. Marts, 2014 Det er ikke overraskende, at lande som Danmark og Sverige ligger øverst på listen, for her er kulturen blevet sådan, at interesse fra mandens side ofte ses i et negativt lys. Mandens seksualitet og begær er simpelthen blevet dæmoniseret. Hvor man i Danmark oftere vil være tilbøjelig til at se kurtiserende adfærd som krænkende for kvinder, vil man måske i Bulgarien acceptere mandlige tilnærmelser som en fast bestanddel af spillet mellem kønnene. Det er ret skarpt skrevet, og det er jo også årsagen til at visse grupperinger agiterer for at købesex forbud. Den uofficielle årsag forståes. Jeg kan dog også mistænke, at der er en bølge af neo-puritanisme, som tager fart i Europa, og har fået bedst hold i Skandinavien først. Jeg forguder kvinder. De er en inspiration og en motivator for mig. Jeg vil blive ved med at sende dem blikke, anerkendende såvel som liderlige, give dem opmærksomhed og lade dem sole sig i min interesse. Det ville ærge mig meget hvis tiden udslettede den gammeldags gentleman og insisterede på at gøre ham kønsløs. Jeg mindes hvad en hviderussisk veninde som bor i Skandinavien sagde til mig: "Jeg er holdt op med at gå med makeup. Altså jeg havde det på, men de skandinaviske mænd... de ser det slet ikke. Det er som om de ikke sætter pris på det". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17532 Skrevet 13. Marts, 2014 Først læser man at de skandinaviske mænd stirrer alt for liderligt på kvinder, og siden får vi af Gentleman vide at de ikke en gang har evnen at se en kvinde der prøver at gøre sig smuk??? Men gå nu lidt forsigtigt frem, mine herrer. Vi kan jo ikke den ene dag gøre narr af en politiker for at han ikke vil anerkende en undersøgelse der bygger sine resultater på hvad kvinder personligt synes om sin situation (prostituerede) for at den anden dag gøre narr af en undersøgelse der bygger sine resultater på hvordan kvinder personligt synes om en vis typ af opmærksomhed....vel??? Jeg er nok meget enig med Jasmin her, skandinaviske kvinder er kommet dithen at de mener de kan kræve en vis standard vedrørende opmærksomhed fra mænd, og vi mænd er nok stadig lidt fast i gamle reaktionsmønster og rutiner. Fremfor alt er kvinderne kommet dithen at pladsen og tiden for opmærksomheden kan være meget afgørende for hvordan det opfattes. Hvorfor ikke bare vende på det hele og prøve at være lidt stolte af vores kvinder der faktiskt i alt højere grad kan sige fra. Vi får vel prøve at moderere måden vi giver dem opmærksomhed på. Siden er det jo et andet ting at der ikke altid findes nogen logik i hvordan man opfatter den slags opmærksomhed. Hvis man gør sig lidt sexed for aftenens tur på byen, så er det jo helst ret slags mand der skal stå for opmærksomheden. Alle andre er bare slemme. B 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Marts, 2014 Det klinger lidt hult i mine øre, at konkludere som man gør for et land der ligger i top omkring kønnedes ligeværd. Man kunne jo også lave en undersøgelse hvor man spurte mænd om de synes kvinder generelt er fedtede og rimelig vanskelige hvad angår sex, tja....... så ville de danske mænd fremstå som nogle små undertrykte hundehvalpe og kvinderne som nogle stærke magt mennesker. Statistik er en taknemlig størrelse. Faktum er at vi lever i et land hvor begge køn reelt har samme muligheder, og ja danskerne er måske lidt sexforskrækkede i den forstand, at alt hvad den kan voldtolkes som sexchikane o.lign kan blive det, alt afhængig af modtagelsen. Men i bund og grund kan begge køn vist godt tillade sig at smile af undersøgelsen, og blot være stolte af vores kultur, ligeværd og vores generelle lykkefølelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg