Hamderher 5 Skrevet 3. Januar Hvad ville I gøre efter sådan en besked her? Skal siges der ikke har været aftalt noget, da “pigen” ikke svarede tilbage 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1093 Skrevet 3. Januar Glem dem - bloker deres nr - lad være at reagere - videre..... 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 654 Skrevet 3. Januar Det er forsøg på afpresning. En (misligholdt)aftale om købesex kan selvfølgelig ikke sendes til inkasso eller lignende. Jeg ville enten slette beskeden og blokere nummeret eller anmelde det til politiet. Det sidstnævnte ville nok være det mest optimale. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
krigeren 3 Skrevet 3. Januar Det plejer at være et godt tegn på svindel, hvis man skal reagere NU!!! Det er ofte set for at få folk til at gå i panik og presse dem til at betale. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 3. Januar (edited) Det er præcis samme tekst som tidligere har floreret. Brug ikke din egen mobilnummer eller noget der kan tjekkes på fx mobilpay eller nettet. Tag det helt roligt, der sker intet mere og mød endelig ikke op, med mindre du vil møde ham, hvilket jeg naturligvis af juridiske grunde hverken forslår eller hentyder til. Han har været i gang flere år, sikker på han røg ind i spjældet. Det er en useriøs trussel. Han ringede mig op for nogle år siden og jeg nåede ikke at tage den. Fik en sms der ligner din. Jeg skrev at han bare skulle komme og jeg ville finde ham. Han ringede retur og spillede smart, jeg råbte væsentlig højere end ham og allerede i telefonen trak han sig. Sådan som jeg husker blev han anholdt i Gørlev ved Roskilde. Jeg er fremragende til finde sådan en idiot som han. Du er nemlig ikke hans eneste ofre og at sprede aktiviteten for langt fra hjemstavn er ikke hans kompetence. Beløbet er nøje udvalgt til at være under politiet bagatelgrænse. Trussel er tom, han er tøsedreng. Tager han fat i din kone, arbejde eller andet - så hyr advokat og tag han for bagvaskelse, tvivler på han kan betale sagsomkostninger og tårt til dig, som i øvrigt er skattefri. Bagvaskelse giver en fin erstatning efter de seneste domme. Redigeret 3. Januar af TheLegend Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 3. Januar ErnstOle skrev, for 43 minutter siden: Jeg ville enten slette beskeden og blokere nummeret Det bedste er altid at beholde beviserne - og lad ham endelig sende flere - så politiet har mere at gå med 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John41 974 Skrevet 3. Januar Er trampertøsen i gave humør? Pris: 6500 kr. men længere nede står der at du kan få prisnedsættelse Helt sikkert et scam, og adressen er til Comwell i horsens. Bloker nummeret og ignorer den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 3. Januar Jernsvinet skrev, for 5 timer siden: Det bedste er altid at beholde beviserne - og lad ham endelig sende flere - så politiet har at gå med Politiet gør intet. Scam som jeg redegjorde. Jeg kan tage dialogen med ham på dine vegne, for kun 3tkr. Enig i du skal gemme enten som billeder eller sms i arkiv, så ser hustruen den ikke. Billeder kan du låse, hvis screenshot. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 654 Skrevet 3. Januar TheLegend skrev, for 37 minutter siden: Politiet gør intet. Er du sikker? https://politiken.dk/danmark/art10210087/Afpresning-af-sexkunder-udløser-fire-års-fængsel-og-udvisning 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 3. Januar Det var grove tilfælde, 6.500 er ikke groft og der er ikke dødstrusler andet end en bestemt henstilling til at udbedre et forhold. Så ja, er sikker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 654 Skrevet 4. Januar TheLegend skrev, for 14 timer siden: Det var grove tilfælde, 6.500 er ikke groft og der er ikke dødstrusler andet end en bestemt henstilling til at udbedre et forhold. Så ja, er sikker Den dømte mand fra Rumænien krævede også 3000kr af sine ofre. Du er selvfølgelig ikke sikker og udtaler dig om noget, du åbenlyst ikke ved noget om. Hvis Politiet får en anmeldelse om afpresning, hvor de har beviser som ovenstående beskeder, så vil de selvfølgelig undersøge og efterforske om der er mere i det. Måske er gerningspersonerne i forvejen i søgelyset. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 4. Januar (edited) Forskellen er ikke beløbet, begge er under deres grænser. Forskellen var at han truede dem på livet ved brug af en rocker bande. Det gør ovenstående SMSer ikke direkte. Mens rumæneren var meget klart i kvalificeret vold og dødstrusler. Sæt dig ind i tingene! Redigeret 4. Januar af TheLegend Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hamderher 5 Skrevet 4. Januar Har ikke hørt mere fra “ham” så tænker ikke der sker mere 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 654 Skrevet 4. Januar TheLegend skrev, 1 time siden: Forskellen er ikke beløbet, begge er under deres grænser. Forskellen var at han truede dem på livet ved brug af en rocker bande. Det gør ovenstående SMSer ikke direkte. Mens rumæneren var meget klart i kvalificeret vold og dødstrusler. Sæt dig ind i tingene! Nu ved du jo, at straffeloven bl.a. skelner mellem afpresning og afpresning af særlig grov beskaffenhed, hvor den dømte rumæner blev dømt for det sidste. Bagatelgrænsen er noget du har opfundet. For når du siger, at et beløb på 6500kr er under bagatelgrænsen, så betyder det jo, at hvis en person afpresser 100 personer for 6500kr, så bliver han ikke sigtet/dømt, fordi det er under bagateægrænsen. Sæt dig nu bare lidt ind i tingene i stedet for at udstille dig selv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 4. Januar (edited) Lille ven, jeg har jo netop prøvet at anmelde. Hvis du ville ulejlige dig med at læse, så har jeg netop anmeldt den samme mand, eller i hvert fald en tilsvarende med samme tekst for flere år siden. Der oplevede jeg og fik jeg oplyst, at min anmeldelse ikke indeholdte trusler. Fordi hans tekst var som den var og at beløbet var under bagatelgrænsen. Din arrogance viser jo at du er strisser. Har vanskelig ved at forstå trepartsforholdet, magtparometer og din rolle i samfundet. Jeg synes mine pointer er ganske fine og relevante, samt udviser den aktuelle forhold der sker når man anmelder, ikke at man ikke skal anmelde, men at anmelderne ikke behandles som de burde ud fra et retsprincip. Ressource styring kalder de det. Jeg tænker vi holder os til emnet som ovenstående også indeholder en fin uddybning af, mens din er lettere irrelevant. Redigeret 4. Januar af TheLegend Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 1017 Skrevet 5. Januar TheLegend skrev, for 11 timer siden: Lille ven, jeg har jo netop prøvet at anmelde. Hvis du ville ulejlige dig med at læse, så har jeg netop anmeldt den samme mand, eller i hvert fald en tilsvarende med samme tekst for flere år siden. Der oplevede jeg og fik jeg oplyst, at min anmeldelse ikke indeholdte trusler. Fordi hans tekst var som den var og at beløbet var under bagatelgrænsen. Din arrogance viser jo at du er strisser. Har vanskelig ved at forstå trepartsforholdet, magtparometer og din rolle i samfundet. Jeg synes mine pointer er ganske fine og relevante, samt udviser den aktuelle forhold der sker når man anmelder, ikke at man ikke skal anmelde, men at anmelderne ikke behandles som de burde ud fra et retsprincip. Ressource styring kalder de det. Jeg tænker vi holder os til emnet som ovenstående også indeholder en fin uddybning af, mens din er lettere irrelevant. Når man tyer til "Lille ven", så har man allerede tabt argumentet. Simpelthen fjollet debat niveau. Hvis du ikke var så frembrusende i din måde at skrive på, så tror jeg du ville blive taget mere seriøst. Synes nu @ErnstOle kommer med flere gode pointer. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1680 Skrevet 5. Januar Som flere har skrevet, så skal du ignorere det og blokere dem. Og for fremtiden skal du bruge et mobilnummer der ikke er knyttet til dit navn, og det er uanset om GPerne kræver at dit nr netop skal kunne slåes op på nettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg