Hop til indhold

Hvor sikker skal man være før man erklærer/vurderer en pige for handlet

Featured Replies

Skrevet

Vi ser af og til brugere herinde der siger at denne eller disse piger ligner “handlede piger” og det er jo i min optik en ret betydelig ting at sige, så hvor sikker skal man være? Er der nok at annoncen ligner noget masseproduceret af en bagmand? Det kunne måske lige så godt være en alfons. Eller skal man, som minimum, have besøgt pigen? Jeg har besøgt piger, som nogen indikerer er handlede, uden at jeg ved besøget, har kunne vurdere om de er handlede eller bare har en alfons.

Hvis man er meget sikker, bør man så ikke anmelde det til politiet, så det kan blive afklaret? Jeg skulle være nærmest 100% + for at lave en anmeldelse til politiet og pigen skulle nærmest se mishandlet ud eller selv bede om det.

Her er en “ny” (formentlig en gammel bruger i nyt tøj) bruger, der lige peger på 4 piger, som ligner handlede piger. Er det ok og hvis de er hvorfor så ikke anmelde?

Billedet er fra en efterlysningstråd under fyn, hvis nogen ønsker at se hele tråden.

Lad mig lige sige at jeg bestemt ikke har nogen færdig mening selv. Jeg er i tvivl, men jeg synes det er ret voldsomt at udpege “handlede piger” blot udfra en annonce. Hvad er det der her skiller en handlet pige fra en der har en alfons. Hvordan ser man forskel? Måske skulle man blot sige “udnyttede piger”, for det kan man jo nok være mere sikker på er rigtigt.

IMG_2589.png

• Svar 68
  • Visninger 4.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg citerer mig selv i portionsstørrelser... fordi på et tidspunkt har man skrevet de samme ting i så mange tråde og sammenhænge at man bliver lidt træt af at skrive næsten det samme hvert halve år el

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

For mig at se så synes jeg ikke en pige under styring af en alfons heller er noget man bør støtte som sexkøber.. Der sidder en mand og tager op til halvdelen af pigens indtægt.. Hvordan kan det være n

• @JenniferRomantica jeg tænker det må være en meget vanskelig debat at deltage i  for dig fordi du jo har visse forretningsmæssige interesser. Jeg er dog overbevist om at de ikke styrer dine holdninger

Postede billeder

Skrevet

For mig at se så synes jeg ikke en pige under styring af en alfons heller er noget man bør støtte som sexkøber.. Der sidder en mand og tager op til halvdelen af pigens indtægt.. Hvordan kan det være noget man vil støtte.? Pga hans grådighed skal pigen tage dobbelt så mange gæster for at have en nogenlunde indtægt.. Så kan det godt være man ikke kalder det tvang men jeg kalder det nødvendighedstvang.. 

Sådan nogle tilfælde synes jeg også man bør melde.. Det jo nok bare i henhold til rufferilovgivningen og ikke menneskehandel.. 

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 15 minutter siden:

For mig at se så synes jeg ikke en pige under styring af en alfons heller er noget man bør støtte som sexkøber.. Der sidder en mand og tager op til halvdelen af pigens indtægt.. Hvordan kan det være noget man vil støtte.? Pga hans grådighed skal pigen tage dobbelt så mange gæster for at have en nogenlunde indtægt.. Så kan det godt være man ikke kalder det tvang men jeg kalder det nødvendighedstvang.. 

Sådan nogle tilfælde synes jeg også man bør melde.. Det jo nok bare i henhold til rufferilovgivningen og ikke menneskehandel.. 

I min optik kan der være endda stor forskel på om en pige selv vælger at have en alfons, der sørget for en masse praktiske ting i et land hvor man ikke selv kan begå sig og man kan stoppe, når man vil eller om man er handlet og ikke bestemmer noget som helst selv.

Ikke at jeg er så blåøjet at jeg tror alle piger der har en alfons, selv bestemmer alt. Nu er der jo sikker også meget stor forskel på gode og dårlige alfonser.

Men det er lidt en afledning.

Hvordan kender man en handlet kvinde fra en der “bare har en alfons” og hvornår er det ok at sige “hun ligner en handlet kvinde” og ikke bare en der har en alfons og som udnyttes mere eller mindre frivilligt. Man kan jo godt have en alfons frivilligt selvom det ikke er lovligt.

Redigeret af Slowman

Skrevet

hvad er det for et svar du gerne vil have? -Og det svar du får, hvad kan du bruge det til? Er det garanti du søger? -den finder du ikke herinde/eller i den branche -"sorry 2 say" Andres svar -er et svar ud fra en vurdering -deres måske andres, og hvem er de der svare dig? Hvis du ikke er "Blåøjet" som du skriver -kender du allerede svaret. Det er din beslutning alene, hvad du gør, og med hvem... Hvem siger de piger du besøger ikke allerede er anmeldt? Det er ikke alt der kan bevises... -derfor kan det godt være sandt;-)

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 3 minutter siden:

hvad er det for et svar du gerne vil have? -Og det svar du får, hvad kan du bruge det til? Er det garanti du søger? -den finder du ikke herinde/eller i den branche -"sorry 2 say" Andres svar -er et svar ud fra en vurdering -deres måske andres, og hvem er de der svare dig? Hvis du ikke er "Blåøjet" som du skriver -kender du allerede svaret. Det er din beslutning alene, hvad du gør, og med hvem... Hvem siger de piger du besøger ikke allerede er anmeldt? Det er ikke alt der kan bevises... -derfor kan det godt være sandt;-)

Der er nogen der virker så sikre på at de kan gennemskue det hele. Har været med meget længe og ved alt hvad der er værd at vide.

Det har jeg ikke, men det er nok især dem jeg spørger hvordan man kender forskel på en handlet kvinde - udfra annoncen og en der blot har en alfons eller mutter eller hvad det nu kaldes. 

Begge dele er jo ulovligt i Danmark, men det er ret tydeligt at myndighederne især går efter de der ikke blot har en alfons, men er “vurderet handlede” og udfra mit personlige perspektiv er der også en stor forskel.

Jeg vil gerne frekventere en polsk pige der har valgt st tage kontakt til en velrenommeret alfons i Danmark og indgået en aftale med ham om at han sørger for det praktiske og hun deler sin indkomst med ham. Det er måske lige så indbringende som at være GP I Polen på linje med som de danske piger arbejder i Danmark. Måske endda mere indbringene og man risikerer ikke at møde sine kunder hjemme i Polen, hvor man bor. 

men igen. Jeg spørger bare. Hvorfor har du så ondt i røven af det @Møffe. Jeg skal jo ikke sone dine synder eller hvad?

Skrevet
Slowman skrev, for 2 minutter siden:

men igen. Jeg spørger bare. Hvorfor har du så ondt i røven af det @Møffe. Jeg skal jo ikke sone dine synder eller hvad?

Nej det skal du da ikke kære Slowman@ det klare jeg da helt fint selv. Prøver bare at åbne dine/andres øjne for det selvbedrag -jeg selv har gjordt i årevis... Men det er nok ligesom med børn -de skal gøre deres egne erfaringer -og så kan man som forældre håbe på det sker nogenlunde smertefrit... 

Om du aftaler med en alfons eller en mutter eller pigen selv -kommer ud på et -du kan ikke regne med en skid. De er kun ude efter det du har i lommen, og at dine lommer bliver tømt -så hurtig som muligt. Kom nu ud af den "romatiserende osteklokke" Branchen er hård og brutal -og du har kun dig selv, at stole på;-) 

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 27 minutter siden:

Nej det skal du da ikke kære Slowman@ det klare jeg da helt fint selv. Prøver bare at åbne dine/andres øjne for det selvbedrag -jeg selv har gjordt i årevis... Men det er nok ligesom med børn -de skal gøre deres egne erfaringer -og så kan man som forældre håbe på det sker nogenlunde smertefrit... 

Om du aftaler med en alfons eller en mutter eller pigen selv -kommer ud på et -du kan ikke regne med en skid. De er kun ude efter det du har i lommen, og at dine lommer bliver tømt -så hurtig som muligt. Kom nu ud af den "romatiserende osteklokke" Branchen er hård og brutal -og du har kun dig selv, at stole på;-) 

Det har du jo lov at mene, men jeg mener så noget andet og jeg tænker at du skulle overveje at gå hele vejen og melde dig ind imen eller anden sekt, for det virker jo nærmest religiøst og som om du mener du er kaldet til at prædike og omvende alle syndere. 

Men du kunne jo også vælge bare at ignorere mine tråde, som du alligevel kun mener handler om selvretfærdighed og ikke om at forstå mere af hvad der foregår.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 13 minutter siden:

Det har du jo lov at mene, men jeg mener så noget andet og jeg tænker at du skulle overveje at gå hele vejen og melde dig ind imen eller anden sekt, for det virker jo nærmest religiøst og som om du mener du er kaldet til at prædike og omvende alle syndere. 

Men du kunne jo også vælge bare at ignorere mine tråde, som du alligevel kun mener handler om selvretfærdighed og ikke om at forstå mere af hvad der foregår.

Du efterlyser "svar" -det er ikke altid, man kan bestemme det folk så svare... Kan jo ikke "ignorere" når du/man skriver på den godtroende naive måde... Som om Hele Verden er god, hvis man bare lige undgår diverse "bagmænd" som er nogle slemme slemme drenge -mens alfonser, mutter og andet godtfolk er nogen man kan regne med/lave aftaler med... -også er alting godt. Jeg har selv været naiv og godtroende -overfor hvad folk skriver herinde, og i branchen alt for lang tid -indtil jeg bare ikke kunne længere. Når folk herinde skriver noget om "danskerne" som er "spot on" -så føler man sig foraget, og man mener ikke det kan være rigtigt -og det er for dårligt osv.

Jeg er nok forsat naiv, og vil helst tro på det gode i alle mennesker -ligesom mange andre gør. Men når det viser sig -det kan man ikke -så føler man sig forrået mm. det er en svær en at sluge... Jeg vil ønske folk en dag vågnede op -og ser sandheden i øjnene -"hvad er det de har gang i"  Jeg ser ikke mig selv bedre end dig eller andre -mener vi er lidt "i samme båd" ikke "konebåd" -men kundebåden med millionerne...  

Man skal ikke glemme, når de laver endnu en dokumentar er det underholdning og for at få seer... Men det er også grænser for, hvad man skal lade sig underholde med eller hva?

Skrevet
Møffe skrev, for 18 minutter siden:

Man skal ikke glemme, når de laver endnu en dokumentar er det underholdning og for at få seer... Men det er også grænser for, hvad man skal lade sig underholde med eller hva?

... og måske det også er hensigten, at det skal resultere i mange gode debatter... som f.eks. her?

På den måde kan det måske i sidste ende medvirke til forandringer?

Skrevet
Heliot skrev, for 3 minutter siden:

... og måske det også er hensigten, at det skal resultere i mange gode debatter... som f.eks. her?

På den måde kan det måske i sidste ende medvirke til forandringer?

-Endnu en undercover journalist...ggg Men du har jo ret;-) tit tror jeg bare ikke folk tør sige deres mening -for det har jeg da må sande -når man "bringer sin røv i klaphøjde" er der smæk for skillingen;-) 

Skrevet
  • Author

Jeg tænker vi er her for at debattere på en respektfuld måde og ikke for at tillægge hinanden motiver af den ene eller anden art, hvilket jeg desværre også selv bliver revet med på.

Jeg kan sagtens undlade at lave anmeldelser, fortælle om oplevelser, hvis jeg har besøgt piger hvor der kan være tvivl om hvor udnyttet pigen er. Så slipper vi da for den slags unyttige debatter.

Så vil jeg nøjes med at læse andres anmeldelser, men nu var der så en kloge Åge der havde lagt advarsler ind i en tråd/anmeldelse/efterlysning, som jeg syntes kunne give en god debat. Det KUNNE DEN SÅ IKKE.

Man kan konkludere at på et forum om købesex, kan man ikke have en sober debat om hvorvidt der er forskel på handlede kvinder og kvinder der har en alfons og hvordan man kender forskel. Det er da lidt ærgerligt, synes jeg.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Jeg tror nogle i tråden har fået det forkert ben ind i århundredet eller sådan noget:P.. Dem bør du ikke tage dig af..

Jeg håber ikke det er noget jeg har skrevet du føler var et angreb:ph34r:.. 

Jeg synes bestemt debatten er gyldig.. Jeg er bare ikke enig i at der er den store forskel.. Man slipper ikke uden om at nogle piger er i branchen af økonomisk nødvendighed og når man så tager halvdelen af deres penge så tvinger man dem - indirekte - til at være intim med flere mænd end nødvendigt.. Den type piger der gør det af økonomisk nødvendighed - selvom de ikke kan lide det - de begår egentlig et overgreb på sig selv og ergo ipso facto er en alfons meddelagtig i overgrebene.. Men Jov selvfølgelig er de piger der bliver truet og banket og deslige i en dårligere situation jeg vil bestemt ikke minimerer deres trængsler.. 

Men uanset hvad er det også ulovligt i Danmark.. Tænker du ville melde det hvis du så et indbrud lige så vel som du ville hvis du så et røveri selvom der er forskel på de menneskelige ofres oplevelse.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=025d7817-038f-4eda-b178-cb27d8b655dc 

https://politi.dk/seksualforbrydelser/tip-politiet-om-rufferi-og-menneskehandel 

https://www.state.gov/identify-and-assist-a-trafficking-victim/

Jo flere "tips" om samme steder og samme folk, jo mere data har dem der sidder hvor der kan trykkes på de få knapper der er i systemet. 
Klikker og "tipper" mange om de samme ting, og der dannes et mønster er der mulighed for at det bliver prioriteret. 
Så er du i tvivl, så skriv i dit tip at du er i tvivl. 
Hvis der kommer 108 "tips" hvor 108 er "25% sikker men stadig i tvivl" skal der nok være nogen der er kvikke nok til at regne ud at 108x25% er en stærk indikation af at der er noget der skal undersøges. 

Der er stor forskel på at give et anonymt tip og man er usikker og på at hænge folk ud offentligt baseret på en antagelse. 
At "erklære" en pige for handlet er ikke opgaven man har hvis man mistænker eller fornemmer at der er tale om en handlet Kvinde. 
At vurdere baseret på et kvalificeret gæt og skrive en "bekymringsskrivelse" er hvad man kan gøre. Der er stor forskel. 
Når det ikke hænges offentligt ud men er et anonymt tip er der ingen "erklæring" forbundet med det. 
De informationer man som køber har er vigtige for dem der evt. skal vælge hvor de ganske få ressourcer der er sat af til det skal bruges. Derfor er det en god idé (synes jeg) at dele dem med folk der kan gå videre med det. Også selvom det desværre er forbavsende lidt der kommer ud af det. 
Er der nok data at gå videre med kan der skabes debat generelt. Det vil stadig ikke være baseret på køberes "erklæringer" men på køberes oplevelser. 
Gør ingen noget har ingen overblik over omfanget. 
Gør mange lidt er der større chance for succes når der skal deles politisk vilje og kroner ud til indsatser. 

Stikker-mentalitets-flosklerne gælder ikke her er min fulde overbevisning. Der skal "stikkes" og der skal "tippes" af dem der møder mennesket. 
Det er min uforbeholdne holdning.

Det er "køberne" der kan forandre noget. 
Eksempel:
Holdt alle i Danmark op med at købe æg fra burhøns i løbet af et kvartal, var der nok ikke mange burhøns tilbage i landet efter et kalenderårs tid. 

Hellere een gang for meget end een gang for lidt. 
Rufferi-lovgivningen kan fungere selvom trafficking er sværere at bevise og er så nyt at ingen helt er eksperter i det her til lands.
Uanset om det ender med at nogen bliver "fanget" eller nogen bliver "reddet" så vil det blive mindre attraktivt at være på markedet hvis der bliver for meget bøvl for bagmænd, og især hvis de samme folk "i kulissen" har andre kriminelle aktiviteter at skjule som det er lidt nemmere at sigte dem for og hvor bevisbyrden er lige til hørebenet og måske noget andet eller lidt af hvert ender med et anklageskrift som sidenhen kan ende med at der er "et eller andet" bagmændene bliver straffet for. 
Lidt som Al Capone der røg ind for skattesvig. 

Så - man skal ikke være ret meget sikker - synes jeg. 

En "bekymringsskrivelse" kunne man have valgt at kalde det i stedet for "et tip til politiet"... men der er nok ikke ret mange med markedsføringserfaringer der har været inde over dén formulering, forestiller jeg mig fordomsfuldt ;) 

Kærligst, Eva <3

PS: Det er og bliver også min opfattelse at der kommer flere og flere ikke-frivillige sexarbejdere til. Markedet er under en rivende udvikling i en retning der koster en masse mennesker en masse livsglæde. Det er virkelig en stormflod lige for tiden, er mit indtryk "fra kulissen". Jeg gør hvad jeg evner fra min mikroskopiske plads og funktion ifm. dette. Som købere har I mere magt end I tror - som flok. Os der sælger sex i en eller anden variant, vil altid blive mødt med mistro i forhold til vores bevæggrunde og sandsynligvis vurderet som "misundelige konkurrenter". Så vi kan ikke gøre en skid i praksis. Eller i hvert fald kun slå nogle små lydløse prutter ingen tager alvorligt. 
Så GØR det og skriv at du ikke er sikker. Vær ærlig og detaljeret uden at det bliver "Kære Dagbog"-agtigt. Det er mit bedste bud på et svar :mellow:

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Slowman skrev, for 8 timer siden:

Jeg tænker vi er her for at debattere på en respektfuld måde og ikke for at tillægge hinanden motiver af den ene eller anden art, hvilket jeg desværre også selv bliver revet med på.

Jeg kan sagtens undlade at lave anmeldelser, fortælle om oplevelser, hvis jeg har besøgt piger hvor der kan være tvivl om hvor udnyttet pigen er. Så slipper vi da for den slags unyttige debatter.

Så vil jeg nøjes med at læse andres anmeldelser, men nu var der så en kloge Åge der havde lagt advarsler ind i en tråd/anmeldelse/efterlysning, som jeg syntes kunne give en god debat. Det KUNNE DEN SÅ IKKE.

Man kan konkludere at på et forum om købesex, kan man ikke have en sober debat om hvorvidt der er forskel på handlede kvinder og kvinder der har en alfons og hvordan man kender forskel. Det er da lidt ærgerligt, synes jeg.

Slowman@ Du bød alle op til dans -den kunne du så ikke lide, og så konkludere du "at det ikke er en sober debat" "og at det er unyttige debatter" 

Du startede den selv på et emne som er umuligt, at svar på -ikke fordi det ikke kan debateres, men fordi det er så mange ubekendte -som vi kunder umuligt kender til (måske i nogle ganske få tilfælde, ved en kunde lidt mere end andre kunder om en gp) det kan kun komme en hel masse "synsninger" eller man "tror" nok. 

Det er helt sikkert bagmænd/alfonser/gp der også er herinde og følger debatterne -og bruger det til nye strategier/planer. det er så organiseret som kun de færreste drømmer om. "Big Buisness" de er seriøse forretningsfolk...

Men det er da godt du har lidt selverkendelse trods alt;-)  

Skrevet
Gerzelle999 skrev, for 10 timer siden:

Vil ikke give dig et "like"  pga. grovheden i det du skriver... men du har sgu en point;-)

Skrevet

https://www.lovejustice.ngo/blog/how-do-i-know-if-im-being-trafficked?utm_term=&utm_campaign=DSA&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=4382957001&hsa_cam=19118277076&hsa_grp=147091502394&hsa_ad=638897315966&hsa_src=g&hsa_tgt=dsa-19959388920&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpP63BhDYARIsAOQkATZHzinyknQBqwDwr2KU1wR0QjsppysTDUzzYzyk4HQqN4EwUVmm6P0aAudKEALw_wcB

Voldsomt langt link. Men værd at læse. Det er tænkt til sexarbejdere og andre "trafficking-ofre" og ikke til os på Eroguide som flest. 
Det er dog værd at læse hvis man ønsker en smule indblik i hvad det er dem der forsøger at gøre noget arbejder ud fra. 

https://www.lovejustice.ngo/
Der er desværre ingen dansk eller skandinavisk underafdeling. 
Det er desværre også - på ærkeamerikansk vis - en religiøs organisation som desværre også blander Jesus ind i det hele... hvilket måske forklarer den manglende Skandinaviske tilslutning. I hvert fald er det en hæmsko for mig at man skal proppe Jesus ned i halsen på folk nærmest allerede fra step 1. 
Men... de GØR noget. Også selvom de blander Gud ind i det, hvilket jeg har det svært med, og derfor ikke støtter så meget som jeg egentlig gerne ville. 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Gerzelle999 skrev, for 13 timer siden:

Du er simpelt hen det dummeste af det dummeste. 

Du kender reglerne, @Gerzelle999. Du har ovenikøbet fået ferie før. Nu får du en til.

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 6 timer siden:

Slowman@ Du bød alle op til dans -den kunne du så ikke lide, og så konkludere du "at det ikke er en sober debat" "og at det er unyttige debatter"

visse indlæg taler for sig selv og er ikke sobre. Her blev skribent så sendt på ferie.

i dit tilfælde er det “ikke sobre” lidt gemt under et behov for at skyde mig i skoene at motivet for at rejse debatten er at retfærdiggøre mig og ikke for at få en god og ordentlig debat om et meget vigtigt emne. Og det er det jeg mener. Ingen gider jo blive ved med at sætte debatter igang, hvis man mistænkeliggøres  eller direkte beskyldes for at have underliggende “ikke så pæne” motiver.  Og når jeg jeg siger at jeg selv ryger med på den vogn er det når jeg tænker og fortæller dig at det nok mere er din egen brøde og dine egne synder der titter frem. Tyv tror hver mand stjæler.

Det er altså ikke den måde vi får en åben og god debat på. @JenniferRomantica svarede lidt samme retning som du, men uden at “gå efter manden”, så det kan man godt. Men du går efter manden i denne debat og også i tidligere debatter. Det er dårlig stil og del ødelægger de ellers relevante debatter.

Du må gerne mene debatten er unyttig, men jeg tænker at noget tyder på at den ikke er og du kan jo holde dig ude, hvis ikke du mener du kan gøre den lidt mere nyttig ved at forklare gråzonerne fra den meget grove menneskehandel i østeuropa, sydamerikanske lande og især Thailand, som du vist kender mest til, til mindre grove udnyttelser som jeg tænker også finder sted. Bla. Ifbm de Thai piger du vist selv stadig frekventerer. Deres forretning understøtter du jo også selvom du siger du ikke køber sex mere der, kun i Thailand.

Der er stadig mange gråzoner fra den groveste menneskehandel til piger der frivilligt lader sig udnytte af alfonser og selv får en del af indtjeningen og til piger der kører egen forretning, hvor kun “smarte udlejere” tjener tykt på dem - og så er der vel også i Danmark danske piger der “støtter” disse udlejere og mon ikke der også fra tid til anden betales beskyttelsespenge.

Detaljer, nuancering, fakta er simpelthen en mangelvare. Det jo let at sige at det hele er lige forfærdeligt og tage afstand, men vi taler om noget som nok aldrig går over af sig selv. Det handler mere om at skabe mere tålelige forhold for prostitution, ikke at afskaffe det.

Skrevet
  • Author

Super fint indlæg og gode link @Eva Nadine, tak for det.

i Danmark har vi jo “Reden” i de største byer og herunder Odense, som jeg støtter, men jeg er ikke sikker på hvor lidt eller hvor meget der går til forebyggelse. 

Jeg har før sagt at politi og myndigheder kan gøre langt mere. CMM gør noget men det er mit indtryk at den politimæssige efterforskning, som jo gerne skulle føre til at den groveste del af prostitution - der hvor det handler om menneskehandel vanskeliggøres - gøres urentabel, ved konstant overvågning, razzia, kontrolbesøg, opfordringer til “anonym anmeldelse” (whistleblower ordning) osv. 

Jeg tænker ikke vi kan afskaffe prostitution. Ej heller rufferi, men vi kan godt gøre noget ved den groveste udnyttelse, som menneskehandel hører til.

som sexkøber kan man flytte sine køb fra disse handlede piger til andre grupper, men det kræver jo at man kan identificere dem. Jeg er med på at man også kan begrænse sine indkøb til danske piger, hvor man er stort set sikker på ikke at støtte menneskehandel, men er der ikke en gruppe udenlandske piger der arbejder frivilligt med hjælp fra bagmænd/kvinder som tager sig betalt, men også leverer tryghed, transport, lejligheder og til en vis grad ordnede forhold. Jeg mener at have mødt flere af den type piger, men selvfølgelig kan jeg være for blåøjet og dum. Og selvfølgelig er mine kritterier for hvornår det er acceptabelt ikke gældende for alle. 

Redigeret af Slowman

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 10 timer siden:

Jeg tror nogle i tråden har fået det forkert ben ind i århundredet eller sådan noget:P.. Dem bør du ikke tage dig af..

Jeg håber ikke det er noget jeg har skrevet du føler var et angreb:ph34r:.. 

Jeg synes bestemt debatten er gyldig.. Jeg er bare ikke enig i at der er den store forskel.. Man slipper ikke uden om at nogle piger er i branchen af økonomisk nødvendighed og når man så tager halvdelen af deres penge så tvinger man dem - indirekte - til at være intim med flere mænd end nødvendigt.. Den type piger der gør det af økonomisk nødvendighed - selvom de ikke kan lide det - de begår egentlig et overgreb på sig selv og ergo ipso facto er en alfons meddelagtig i overgrebene.. Men Jov selvfølgelig er de piger der bliver truet og banket og deslige i en dårligere situation jeg vil bestemt ikke minimerer deres trængsler.. 

Men uanset hvad er det også ulovligt i Danmark.. Tænker du ville melde det hvis du så et indbrud lige så vel som du ville hvis du så et røveri selvom der er forskel på de menneskelige ofres oplevelse.. 

Nej jeg følte dit indlæg som et angreb, bare som er indlæg i debatten.

Mht hvor jeg synes det er acceptabelt at lægge penge for sex, er der lidt mere kompliceret. Fra det helt frivillige, hvor kun skatteunddragelse, støtte og  til griske udlejere, kan være til “moralsk debat” over piger der nærmest er SB og tænker det er ok at tage lidt (eller mange) penge for sex og selskab til de mange østeuropæiske piger der såvidt jeg kan se på ret velorganiseret vis arbejder i forskellige lande på forskellige tidspunkter og via et netværk/bagmænd tilbyder købesex. Det er klart at her er omkostningerne større end når en dansk studine eller enlig mor vælger at sælge  sex til danske mænd og derfor vil den Polske pige ikke selv få så stor andel af det kunden betaler til sig selv. 

Men jeg har ikke større betænkelighed ved at frekventere en polsk pige, der har besluttet sig for at arbejde på den måde i et land, hvor de kan tjene mere end de kunne hjemme og i hvert fald i de første år benytter sig af det netværk/bagmænd der findes og som de selv vælger at samarbejde med eller for. Det er kriminelt, men det er det langt de fleste danske piger laver nok også, hvis vi medtager skatteunddragelse og støtte til husudlejere osv med.  Jeg er noget i tvivl om hvorvidt også danske piger betaler beskyttelsespenge, chauffører, husudlejere, teler og for andre services. Men det er nok hvad en jurist vil kalde ulovlig forretning for den absolut største dels vedkommende. Det kan min moral godt holde til, når loven er som den er. Jeg mener jo det burde lovliggøres at drive bordel.

Men får vi udryddet eller begrænset menneskehandel ved at frasortere alle udenlandske piger, når vi køber sex? Er det mulig og realistisk? Jeg tror det ikke, men vi kan måske identificere de værste og undgå dem.
Personligt synes jeg Thai verdenen er den vanskeligste at gennemskue. På overfladen kan det jo ligne søde piger, mødre, yngre og ældre, der via en mutter i Danmark tjener mange penge som sendes hjem til børn og familie, som også besøges med mellemrum. Pigerne er dygtige, venlige og meget søde og respektfulde overfor mig - det er mit indtryk at de faktisk synes at halvgamle, velsoignerede, pæne og venlige mænd er rigtig gode kunder. men hvad er der under overfladen? Unge piger der nares op til os under falske forudsætninger om godt arbejde med massage (ikke sex) og tvinges til at levere sex for at kunne afdrage på gæld og sende penge hjem. Hvad er mest almindeligt og hvad er alternativet? Det er jo muligt at have en helt legitim massageklinik incl sexuelle ydelser, når det blot ikke er rufferi eller der er skatteundragelse. Er kvinden selvstændig og kører selv forretningen eller er der hård kontrol af ubehagelige bagmænd lige bagved. Igen beskyttelsespenge, vanvittige huslejer og konfiskering af 50% af betalingen? 

Skrevet
Slowman skrev, for 2 timer siden:

visse indlæg taler for sig selv og er ikke sobre. Her blev skribent så sendt på ferie.

i dit tilfælde er det “ikke sobre” lidt gemt under et behov for at skyde mig i skoene at motivet for at rejse debatten er at retfærdiggøre mig og ikke for at få en god og ordentlig debat om et meget vigtigt emne. Og det er det jeg mener. Ingen gider jo blive ved med at sætte debatter igang, hvis man mistænkeliggøres  eller direkte beskyldes for at have underliggende “ikke så pæne” motiver.  Og når jeg jeg siger at jeg selv ryger med på den vogn er det når jeg tænker og fortæller dig at det nok mere er din egen brøde og dine egne synder der titter frem. Tyv tror hver mand stjæler.

Det er altså ikke den måde vi får en åben og god debat på. @JenniferRomantica svarede lidt samme retning som du, men uden at “gå efter manden”, så det kan man godt. Men du går efter manden i denne debat og også i tidligere debatter. Det er dårlig stil og del ødelægger de ellers relevante debatter.

Du må gerne mene debatten er unyttig, men jeg tænker at noget tyder på at den ikke er og du kan jo holde dig ude, hvis ikke du mener du kan gøre den lidt mere nyttig ved at forklare gråzonerne fra den meget grove menneskehandel i østeuropa, sydamerikanske lande og især Thailand, som du vist kender mest til, til mindre grove udnyttelser som jeg tænker også finder sted. Bla. Ifbm de Thai piger du vist selv stadig frekventerer. Deres forretning understøtter du jo også selvom du siger du ikke køber sex mere der, kun i Thailand.

Der er stadig mange gråzoner fra den groveste menneskehandel til piger der frivilligt lader sig udnytte af alfonser og selv får en del af indtjeningen og til piger der kører egen forretning, hvor kun “smarte udlejere” tjener tykt på dem - og så er der vel også i Danmark danske piger der “støtter” disse udlejere og mon ikke der også fra tid til anden betales beskyttelsespenge.

Detaljer, nuancering, fakta er simpelthen en mangelvare. Det jo let at sige at det hele er lige forfærdeligt og tage afstand, men vi taler om noget som nok aldrig går over af sig selv. Det handler mere om at skabe mere tålelige forhold for prostitution, ikke at afskaffe det.

Jeg skriver som jeg skriver fordi det er min: mening/holdning/erfaring og jeg deltager ikke i debaten fordi du er trådstarter, eller jeg har nogen mening om dig. Men du kan ikke styrre debatten som du lyster, og efter dit hoved -som det lyder til du har behov for. Og det virker også til du føler jeg angriber dig personligt -siden du føler du skal forsvare dig, så voldsomt ved at angribe tilbage. Jeg har ikke mere at tilføje -da min mor har sagt "hvis du ikke har noget pænt, at sige så flet næbet" Men ligesom du selv tidliger har indrømmet "havde du nok ikke læst det, jeg skriver" For det er jo tydeligt udfra det du svare...

Skrevet

Hjernen er en listig djævel; hvis man gerne vil noget så finder hjernen på "saglige" argumenter. Selvfølgelig skal man ikke købe sex af nogen som har det superdårligt, men hun som bare har det semi-dårligt er vel ok? Semi-dårligt er jo bedre end superdårligt vel? Og den numsen der gør det jo ikke værre. Måske har hun ikke det semi-dårligt en gang, måske har hun en superdejlig fyr som alfons, det er jo fuldt muligt... jeg kan jo ikke vide alt vel men at jeg vil knalde sådan en  numse det ved jeg. Hvis den bare ikke er handlet, og det er jeg næsten sikker på den ikke er...

Hvor går grænsen, er spørgsmålet. Hvor sikker skal man være?  Jeg synes egentlig det er meget simpelt: Dødsikker er svaret.

Hold det du gerne vil væk fra din interne debat, og gå efter det du ved. Ved du ikke så find ud af det, eller gå et andet sted. Har du mistanker om at en kvinde har brug for hjælp, så hjælp hende - anmeld hellere en gang for meget.

Som sexkøber kan man ikke sige at man ikke vidste - det duer altså ikke. Lad ikke din listige hjerne føre dig bag lyset ind i gråzonediskussioner. Derfra kommer man aldrig ud.

Skrevet
  • Author
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Hjernen er en listig djævel; hvis man gerne vil noget så finder hjernen på "saglige" argumenter. Selvfølgelig skal man ikke købe sex af nogen som har det superdårligt, men hun som bare har det semi-dårligt er vel ok? Semi-dårligt er jo bedre end superdårligt vel? Og den numsen der gør det jo ikke værre. Måske har hun ikke det semi-dårligt en gang, måske har hun en superdejlig fyr som alfons, det er jo fuldt muligt... jeg kan jo ikke vide alt vel men at jeg vil knalde sådan en  numse det ved jeg. Hvis den bare ikke er handlet, og det er jeg næsten sikker på den ikke er...

Hvor går grænsen, er spørgsmålet. Hvor sikker skal man være?  Jeg synes egentlig det er meget simpelt: Dødsikker er svaret.

Hold det du gerne vil væk fra din interne debat, og gå efter det du ved. Ved du ikke så find ud af det, eller gå et andet sted. Har du mistanker om at en kvinde har brug for hjælp, så hjælp hende - anmeld hellere en gang for meget.

Som sexkøber kan man ikke sige at man ikke vidste - det duer altså ikke. Lad ikke din listige hjerne føre dig bag lyset ind i gråzonediskussioner. Derfra kommer man aldrig ud.

Der er nok en del der vil sige at så skal man slet ikke købe sex. Som i overhovedet ikke. Alle os der gør det bilder os ind at den lykkelige luder findes, men der er indbildning, selvforsvar og fornægtelse. 

Fakta er nok at vi har hver vores moralske kompas og at det er let at sky den last man ikke har. Det er nok ret menneskeligt.

Jeg ser, som sagt, ikke den store forskel på en polsk pige der har valgt faget og Danmark og en dansk pige der har valgt det samme. Men jeg medgiver at man skal gøre sit bedste og nok også bedre end jeg har gjort indtil nu. Det kræver lidt erfaring at finde rundt. Også finde rundt til vis anmeldelser/advarsler osv er retvisende.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 11 minutter siden:

Det kræver lidt erfaring at finde rundt. Også finde rundt til vis anmeldelser/advarsler osv er retvisende.

Du finder ikke en skid i anmeldelser. 
kender mange piger med godt ry og service der er fanget i prostitution på både 5-10 år med kæmpe gæld til bagmænd og i hjemlandet. 
som bliver ved at betale til bagmænd og ikke end skid har tilbage for deres slid andet end håndøre. 

Vågn da op mand Jesus 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.