Hop til indhold

Hvad gør GPer med danske kroner ?

Featured Replies

Skrevet

Jeg udskriver ikke kvitteringer. Kan man ikke acceptere dét, må man besøge en anden. 
En kunde har krav på en kvittering. I mit tilfælde betyder det ganske enkelt at så kan man ikke købe noget. 
Jeg ønsker hverken at opgive mit CVR nummer, mit navn eller min adresse af formodentlig indlysende årsager. 
Dette er en af årsagerne til at det er så pivhamrende besværligt at være sexarbejder uden at bryde een eller anden lov. 
Jeg kan heller ikke registrere mig i den branchekode jeg hører til som sexarbejder. For så kan alt andet jeg laver og alle dem jeg samarbejder med se at jeg også er sexarbejder. 
Og nej... man kan ikke slette sine spor historisk set når man har et CVR nummer... Alle og enhver kan finde alle oplysninger om alt man nogensinde har været ejer eller medejer af fra man blev født. Også selvom man skifter navn og adresse. 
Det er for min del et hensyn man er nødt til at tage højde for, hvis man ønsker en mulig fuld legalisering af sexarbejdere. 

Så deeeet.... :rolleyes:

Kærligst, Eva <3

Hvad skal en kvittering indeholde?
Modsat en faktura har en kvittering ikke nær så mange krav til indholdet, og for mange er en kvittering blot en forenklet faktura.
En kvittering skal indeholde:

• Overskrift (Kvittering eller bon)

• Navn, adresse og CVR-nummer på sælger

• Købsdato

• Beskrivelse af varen/varene der sælges

• Total beløb

Fra "sumup" (der findes sikkert bedre og mere "rigtige" kilder - then Google it ;) )
 https://www.sumup.com/da-dk/fakturaer/grundlaeggende-om-fakturering/hvornaar-kan-man-noejes-med-at-give-en-kvittering-frem-for-en-faktura/

Skrevet

@Eva Nadine Jeg gyser sgu lidt ved tanken om at i render rundt med så mange kontanter på jer - det må da være lidt utrygt!

But who am i to know :rolleyes:

Der er også det der revolut, har jeg set - men det er jo et udenlandsk foretagende, hvad er fordelene og ulemperne ved det?

Skrevet
Needy skrev, for 18 minutter siden:

Der er også det der revolut, har jeg set - men det er jo et udenlandsk foretagende, hvad er fordelene og ulemperne ved det?

Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg bruger Stripe når det er strengt nødvendigt enten fordi det er større summer fra samme person eller fordi det er nødvendigt med depositum og/eller forudbetaling før vi mødes.
Ellers bruger jeg privat mobilepay, og "sælger noget fra Den Blå Avis" som jeg så senere selv skal angive om det er skattepligtigt eller ej. Det er det, medmindre det er indbo man har haft stående. Så jeg "sælger ting og sager" som privatperson. Det er den eneste måde det fungerer bare nogenlunde og som resulterer i at det regnskabsmæssigt er det samme. 
Jeg har skiftet efternavn på et tidspunkt for mange år siden, så jeg nu hedder noget der er så anonymt at man ikke kan slå det op uden at få knap 500 andre forslag end lige mig :D 
Firmamæssigt er det tilsvarende svært. Der er for mange der hedder "Eva Nielsen" for nu at bruge et falsk eksempel ;) 

Jeg har nok lidt en dårlig association til bare navnet "Revolut" efter at have set så mange anmeldelser hvor der står "snydt" eller "scam" og "Revolut" allerede i overskriften sommetider. 
Det er bestemt muligt at det har ændret sig og er det samme som når jeg bruger Stripe. 
Det ved andre bedre end jeg :) 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 50 minutter siden:

Jeg kan heller ikke registrere mig i den branchekode jeg hører til som sexarbejder. For så kan alt andet jeg laver og alle dem jeg samarbejder med se at jeg også er sexarbejder. 

Så skal de da til at gætte, vores branchekode dækker flere faggrupper. Du må gerne “ha flere fag”, men skal benytte den branchegruppe du har mest aktivitet i.

Skrevet
Liv skrev, for 1 time siden:

du har mest aktivitet i.

Øh - Skorstensfejer eller Skindskrubber? :lol::ph34r:

Skrevet

Ja jow…. Hvis pigen gerne vil have Euro og hun sætter kursen til fordel for sig selv, så kan man jo også bare være sød og betale med Euro. Herregud, om man giver 1400 eller 1500 kr for 45 minutter af en dejlig piges tid/services og hun så bliver glad for valutaen, er det da bare dejligt. Det søde smil og den gode stemning er da nemt det værd. Og hvis hun tænker - han kan ikke regne, er det vel også ok. 

Sætter hun prisen til kundens fordel, kan man jo score lidt billige point ved at runde op. Det er kun penge:D

Og det er ikke fordi jeg har for mange penge, bare fordi der er steder hvor det bare er rarest at være bare lidt generøs. Jeg tænker lidt good will er dejligt.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Jeg har selv tidligere spekuleret over, hvordan mon alle de kontanter kommer videre til deres hjemlande, fordi jeg er så nysgerrig :D

Western Union o.lign. er selvfølgelig en mulighed, men så havner pengene jo på en konto...

Det kan også være, at penge bliver udført i kontanter, ikke af pigen eller bagmændene selv, men forestiller mig de benytter sig af kurerer, som bringer pengene hjem til deres eget land.

Men jeg har også tænkt på, om nogen måske benytter sig af Hawala...?

Alle ovenstående muligheder benyttes sikkert i flæng, da alle GPer/ netværk vel gør noget forskelligt? ^_^

Skrevet

Jeg sætter dem ind på min erhvervs konto da jeg betaler både moms og skat 

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 12 timer siden:

Western Union o.lign. er selvfølgelig en mulighed, men så havner pengene jo på en konto...

Du kan da indstille den til kontant afhentning i modtagerlandet.

Skrevet

Jeg har brugt Western Union og Money Gram. Kioskerne tager kontanter. Det kan afhentes kontant straks efter modtageren har koden.

Jeg ved ikke om det findes i Danmark men nogen steder er det vist muligt at indsætte kontanter på et Revolut kort.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 28.9.2024 at 16:16:

Ja det gør man^_^..

Jeg blev personligt noget overrasket første gang en ung mand gik ud fra man kunne betale med kort eller lignende.. Sådan lidt “hvad fulan få dig til at gå ud fra det”agtigt:P:ph34r:.. 

Hvad gør du i sådan en situation? Hvis manden ærligt og redeligt troede det og ikke havde nogen kontanter med

Skrevet
Skilgannon skrev, 1 time siden:

Hvad gør du i sådan en situation? Hvis manden ærligt og redeligt troede det og ikke havde nogen kontanter med

Nu har jeg opgraderet og tager også imod Mobilepay.. Men den gang måtte han jo køre ud og hæve penge:P.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 7 timer siden:

Men den gang måtte han jo køre ud og hæve penge:P..

Du er sgu også en hård nitte :lol:

Du KUNNE jo have sat ham til at vaske håndklæder, rede seng og feje gulvet eller noget :huh:

Skrevet
Needy skrev, for 1 time siden:

Du er sgu også en hård nitte :lol:

Du KUNNE jo have sat ham til at vaske håndklæder, rede seng og feje gulvet eller noget :huh:

Uha det gode gamle at få det på klods :lol: 

• 4 weeks later...
Skrevet
torbenb skrev, den 27.9.2024 at 14:34:

Hvad gør en udenlandsk GP med deres tjente penge når de skal rejse måske efter nogle uger ?

Altså dem der ikke afleverer dem hos alfonsen ?

Mange gps rejser ikke ud efter uger men rundt. Mange gps er rullet ind i bagmænd, der bare kører ud af landet. Mange bagmænd bor eller har leje/ejermål i landet. Mange bagmænd betaler under bordet andre også hos udlejere og vekselkontorer for at se gennem fingrene med det. Mange bagmænd har ugentligt ture ud af Danmark via bil (på danske og tyske plader fx) og fly. Mange piger har en 'mand/kæreste' med sig og de rejser tit mens pigen bliver og arbejder (løbende udførsel og veksling). Mange bagmænd køber ting kontant fra små ting (tlf, tv) til store ting som bil og lejlighed. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 28.9.2024 at 16:16:

Ja det gør man^_^..

Jeg blev personligt noget overrasket første gang en ung mand gik ud fra man kunne betale med kort eller lignende.. Sådan lidt “hvad fulan få dig til at gå ud fra det”agtigt:P:ph34r:.. 

Jeg kan da godt forstå ham - hvis man læser med her, alle danske gp skriver de betaler skat af det de tjener, så hvorfor skulle det så ikke være muligt, at betale med kort, der er intet at skjule, og gp. Skal heller ikke betale gebyr for at indsætte kontanter på kontoen 

Skrevet
fræk6 skrev, Lige nu:

Jeg kan da godt forstå ham - hvis man læser med her, alle danske gp skriver de betaler skat af det de tjener, så hvorfor skulle det så ikke være muligt, at betale med kort, der er intet at skjule, og gp. Skal heller ikke betale gebyr for at indsætte kontanter på kontoen 

Så du tror bare alle banker jubler når en glædespige åbner en erhvervskonto.? Så kan jeg fortælle dig at det gør de på INGEN måder.. Faktisk vil de ikke have dig som kunde hvis de ved at det er salg af sex der sender penge på kontoen.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 16 timer siden:

Så du tror bare alle banker jubler når en glædespige åbner en erhvervskonto.? Så kan jeg fortælle dig at det gør de på INGEN måder.. Faktisk vil de ikke have dig som kunde hvis de ved at det er salg af sex der sender penge på kontoen.. 

Nu har jeg selv flere erhvervskontoer - og benytter mig af flere banker - ingen af mine banker ved hvad jeg laver - og da jeg oprettede min erhvervs mobilpay, var det heller ikke noget problem, der er rigelige felter der kan dække dit erhverv 

dog forstår jeg godt hvis en glædespige gerne vil være anonym - men en ung gut der aldrig har haft en sparegris til at putte småmønter i, og i dag får de unge heller ikke gaver i kontanter - de får gavepenge på mobilpay - så han er lidt undskyldt, jeg frygter selv det pengeløse samfund 

Redigeret af fræk6

• 2 weeks later...
Skrevet
fræk6 skrev, den 28.10.2024 at 06:55:

Det er svært at opretholde anonymiteten for pigen med kortbetaling, og siden marts 2024 også med mobilepay, derfor….
Man betaler ikke gebyr for at sætte kontanter ind.

Skrevet

Udenlandske piger kan ikke få dansk bank konto. Ingen vil have dem. 
så hvor tror i selv de penge havner. 
der er ingen udenlandske de betaler skat. 
måske 1 %

de bliver vasket hvide gennem veksel til euro og sendt ud af landet. 
da danske kroner er ubrugelige og ikke til at veksle i udlandet. 
i den proces tager bagmændene sig også rigtig godt betalt for denne ydelse.  

Skrevet
fræk6 skrev, den 28.10.2024 at 06:55:

der er intet at skjule

Navn, adresse og CVR-nummer på sælger

Det er værd at skjule i en verden hvor en del af køberne riiiiigtigt gerne vil vide hvor vi bor, hvem vi bor sammen med, hvad vi hedder i virkeligheden og i det hele taget har lidt svært ved - i få men farlige tilfælde - at forstå at det IKKE er i orden at de ved hvem vi er og vi IKKE er interesserede i på nogen måde at de kan få adgang til os som privatpersoner uanset hvor tydeligt det er for de fleste at det IKKE er anderledes end frisøren, tandlægen eller mekanikeren. 
Så, det er ikke det samme som når man sætter hylder op for folk i sin fritid, lufter hunde, passer børn eller sælger dyre brugte designer tasker på dba.dk eller lign. 
Klientellet er et andet. Kundegruppen er en anden. Eller rettere; det menneske vi møder er en mere personlig, sårbar og "dyrisk version" af sig selv når vi møder dem. Det ændrer på ret meget. Den intimitetsgrænse som i næsten alle andre brancher og køber/sælger relationer ikke er i spil eller til fortolkning gør at det er anderledes i virkelighedens verden selvom det ser ens ud "på papiret". 
Det er ikke en teknisk detalje. De krumspring og tilpasninger vi er nødsaget til at tage i praksis for at kunne beskytte vores private identiteter, vores familie, partnere og arbejdsliv udenfor denne branche, er ikke småting. 
Så jo - vi har ting at skjule. For mit vedkommende ikke antallet af skattekroner som du og ret mange andre ofte mere eller mindre antyder eller anfægter. 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 7 timer siden:

Navn, adresse og CVR-nummer på sælger

Det er værd at skjule i en verden hvor en del af køberne riiiiigtigt gerne vil vide hvor vi bor, hvem vi bor sammen med, hvad vi hedder i virkeligheden og i det hele taget har lidt svært ved - i få men farlige tilfælde - at forstå at det IKKE er i orden at de ved hvem vi er og vi IKKE er interesserede i på nogen måde at de kan få adgang til os som privatpersoner uanset hvor tydeligt det er for de fleste at det IKKE er anderledes end frisøren, tandlægen eller mekanikeren. 
Så, det er ikke det samme som når man sætter hylder op for folk i sin fritid, lufter hunde, passer børn eller sælger dyre brugte designer tasker på dba.dk eller lign. 
Klientellet er et andet. Kundegruppen er en anden. Eller rettere; det menneske vi møder er en mere personlig, sårbar og "dyrisk version" af sig selv når vi møder dem. Det ændrer på ret meget. Den intimitetsgrænse som i næsten alle andre brancher og køber/sælger relationer ikke er i spil eller til fortolkning gør at det er anderledes i virkelighedens verden selvom det ser ens ud "på papiret". 
Det er ikke en teknisk detalje. De krumspring og tilpasninger vi er nødsaget til at tage i praksis for at kunne beskytte vores private identiteter, vores familie, partnere og arbejdsliv udenfor denne branche, er ikke småting. 
Så jo - vi har ting at skjule. For mit vedkommende ikke antallet af skattekroner som du og ret mange andre ofte mere eller mindre antyder eller anfægter. 

Hmm du tager 5 ord ud af en hel tekst - og forfatter videre på de 5 ord - jeg er helt enig i at i skal have jeres privat liv, og at ingen der besøger jer, bør kunne gå fra jer og regne med mere, selv fatter jeg ikke de mænd, der gider snuse jer op, eller dem der tror noget der aldrig har været tilstede.

jeg læser ofte anmeldelser fra mænd her, der helt sikkert ligger mere i det, når de har mødt en glædespige hvor der har været god kemi - eller en mand har besøgt den samme gp flere gange- jeg opfatter hans forelskelse over for jer - ofte forstår jeg dem ikke.

jeg besøger  en gp hver uge - og har fantastiske oplevelser, bliver aldrig forelsket, eller helt betaget, over en super oplevelse - for mig er sex og kærlighed ikke det samme, og overhovedet ikke når der er penge mellem os - dog har jeg den Aller største respekt for jer, jeres grænser privatliv og jer som kvinder osv…. jeg besøger altid en gp. Og prøver at give hende en god oplevelse - hvilket er sket et utal af gange.

jeg kan jo ikke vurderer, hvor mange idioter i møder, måske ville det være en fordel for jer kun at modtage den samme mand 1 eller 2 gange - så bliver der nok ikke så mange misforståelser.

jeg havde et forhold til en gp på et tidspunkt, hun ville ikke se den samme kunde mere end 2 gange for at undgå problemer. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.