Hop til indhold

Jeg har en ven i thailand, hvis datter gerne vil til danmark og arbejde

Featured Replies

Skrevet

Problemet er ikke at få penge til rejsen herop eller at få et visa, det kan hun vist få uden de store dikkedarer.

Problemet er nærmere et sted at udføre det populære erhverv, jeg er ikke (og vil ikke være) nogen form for mellemmand/bordelfatter, eller hvad man nu kalder det, det er udelukkende et spørgsmål om at finde et sted hun kan give massage i Danmark. Til hverdag er det en mulighed at hun kan opholde/sove hos mig (jeg opholder mig på vestfyn), eftersom jeg er venner med hendes mor.

Pigen har tidligere arbejdet i andre lande, bl.a Kina og Japan og det er vist nok planlagt at hun snart skal til Utkanisthan men det er mor ikke så glad for så hun prøver at finde et sted i Danmark og det er så her jeg kommer ind, jeg vil hjælpe hende med at formidle kontakten den her første gang.

Er der en der kender et sted/en person hun kan arbejde hos.

Skrevet

Jeg vil anbefale, at din veninde(moren) tager kontakt til de steder, der kunne være relevante, og forhøre sig om hendes datters muligheder for ansættelse. 

Skrevet
lbr skrev, for 47 minutter siden:

Problemet er ikke at få penge til rejsen herop eller at få et visa, det kan hun vist få uden de store dikkedarer.

Er det et 3 måneders turist visum??

I så fald er det "Ikke bare sådan lige" at få indrejse tilladelse i DK hvis man er Thai. (Læs; temmelig oplysningskrævende)

Man må heller ikke arbejde i DK med et sådan visum, som i SLET IKKE!

En Thai der ejer en klinik i DK, vil blive retsforfulgt samt få en stor bøde (ml 10.000 og 20.000 kr), endvidere vil person der arbejder ulovligt, blive udvist af DK, med indrejse forbud i op til 5 år.

Til og starte med så skal hun inviteres herop af en som hun har en relation til, og med mindre at DU kender datteren rigtigt godt og indgående så kunne det jo være dig, endvidere så skal den der inviterer datteren herop, kunne stille garanti for at han/hun kan forsørge datteren i hele den periode hun er i DK, beløbet ligger mellem 4-500 kr......pr.dag, desuden skal datteren have en konto i Thailand med et, for mange thailændere, ikke ubetydeligt beløb, stående på kontoen, og de skal vist ha stået på den konto i flere måneder.

Der er vist også en aldersgrænse på datteren der skal være opfyldt, mener det er først i 20´erne

Det ovenstående har jeg fra en herboende thai kvinde.

Prøv at søge lidt her på EG, der findes en del tråde om emnet

Redigeret af Gløden

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, for 40 minutter siden:

Jeg vil anbefale, at din veninde(moren) tager kontakt til de steder, der kunne være relevante, og forhøre sig om hendes datters muligheder for ansættelse. 

det er jo lige nøjagtigt det jeg prøver på her

Skrevet
lbr skrev, for 5 minutter siden:

det er jo lige nøjagtigt det jeg prøver på her

Tror han mener at moren eller allerhelst datteren skal kontakte stederne.. Ikke dig.. Det er bare at tage telefonen og ringe til de første 10 thaisteder og spørge om de mangler en ung pige.. De skal nok huske at trykke +45 før nummeret hvis det ikke står der.. Så kan de også snakke på thailandsk sammen hvilket helt sikkert er nemmere end at du skal være tolk.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden:

Tror han mener at moren eller allerhelst datteren skal kontakte stederne.. Ikke dig.. Det er bare at tage telefonen og ringe til de første 10 thaisteder og spørge om de mangler en ung pige.. De skal nok huske at trykke +45 før nummeret hvis det ikke står der.. Så kan de også snakke på thailandsk sammen hvilket helt sikkert er nemmere end at du skal være tolk.. 

jo den er jeg med på, tanken her var at det er fuc.... dyrt at ringe til danmark fra thailand... så ved at prøve at finde en eller flere steder der var interreseret i at modtage en pige, kunne det gøre nemmere, billigere, hurtigere... hun kender ingen i danmark, udover mig og at ringe til alle thaisteder i danmark fra toppen, er jo en uoverskuelig opgave

Skrevet
  • Author
Gløden skrev, for 27 minutter siden:

Er det et 3 måneders turist visum??

I så fald er det "Ikke bare sådan lige" at få indrejse tilladelse i DK hvis man er Thai. (Læs; temmelig oplysningskrævende)

Man må heller ikke arbejde i DK med et sådan visum, som i SLET IKKE!

En Thai der ejer en klinik i DK, vil blive retsforfulgt samt få en stor bøde (ml 10.000 og 20.000 kr), endvidere vil person der arbejder ulovligt, blive udvist af DK, med indrejse forbud i op til 5 år.

Til og starte med så skal hun inviteres herop af en som hun har en relation til, og med mindre at DU kender datteren rigtigt godt og indgående så kunne det jo være dig, endvidere så skal den der inviterer datteren herop, kunne stille garanti for at han/hun kan forsørge datteren i hele den periode hun er i DK, beløbet ligger mellem 4-500 kr......pr.dag, desuden skal datteren have en konto i Thailand med et, for mange thailændere, ikke ubetydeligt beløb, stående på kontoen, og de skal vist ha stået på den konto i flere måneder.

Der er vist også en aldersgrænse på datteren der skal være opfyldt, mener det er først i 20´erne

Det ovenstående har jeg fra en herboende thai kvinde.

Prøv at søge lidt her på EG, der findes en del tråde om emnet

som sagt det med visum, alder og så videre er ikke et problem, det er kun stedet der skal arbejdes der er spørgsmålet

Skrevet
lbr skrev, for 14 minutter siden:

jo den er jeg med på, tanken her var at det er fuc.... dyrt at ringe til danmark fra thailand... så ved at prøve at finde en eller flere steder der var interreseret i at modtage en pige, kunne det gøre nemmere, billigere, hurtigere... hun kender ingen i danmark, udover mig og at ringe til alle thaisteder i danmark fra toppen, er jo en uoverskuelig opgave

Hun har højst sandsynlig en WhatsApp og ellers så opretter hun bare sådan en ganske gratis.. Der er flere af thaistederne der kan kontaktes via WhatsApp så ringer hun helt gratis til de forskellige steder.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
lbr skrev, for 53 minutter siden:

Alle thaier har LINE eller noget tilsvarende, så de kan ringe gratis.

jeg ved godt hvad der sker i thai miljøet, men det er ulovligt, hvis hun bliver taget, giver det en stor bøde til “arbejdsgiveren”, samt udvisning med efterfølgende indrejseforbud i schengen, hvilket kan have betydning for hende i 3-5 år, efterfølgende.

Du siger hele tiden at du ikke vil blandes ind i det, men det er du allerede. 
Beløbet hun skal have stående på en konto (i hendes navn) svare til 350kr pr dag hun ønsker visum, og ja det er et 3mdr visum, men man kan godt søge det for korter tid, så beløbet ikke skal være så stort, men indrejse og udrejse på flybilletten skal svare til visum ansøgningen. Et visum til 2/4 uger er også nemmer at få igennem, da det virker mere sandsynligt som en ferie periode, det er ikke ret mange mennesker som kan få 3mdr ferie fra arbejde, og hvis hun ikke har arbejde, så har hun allerede et problem med at få visum, da det er indikation på at hun ikke har noget at vende tilbage til, og derfor muligvis vil blive i DK, hvilket er grundlag nok til at afvise visum Det bliver kontrolleret mange gange også af flyselskabet ved rejsens begyndelse, de de, ved snyd og efterfølgende afvisning på indrejse, skal betale for hjemtransporten, plus en bøde til dem, så de er meget emsige med at overholde reglerne. 
Hvis jeg var dig vil jeg løbe skrigende væk, og sige at det må hun selv finde ud af, da du ikke vil have noget med det at gøre, da det er snyd og bedrag der skal laves, og du er klar over det fra starten af, så du er ikke i “god tro”. 

Skrevet
Lovingthai skrev, for 2 timer siden:

Alle thaier har LINE eller noget tilsvarende, så de kan ringe gratis.

Ja, appen LINE er ekstremt stort i Thailand, så det billigste er at kontakte dem gennem den app.

Skrevet

Håber også du fortæller din veninde og hendes datter for hvad konsekvensen for at blive taget er.

Skrevet
  • Author
frisk fyr skrev, for 30 minutter siden:

Håber også du fortæller din veninde og hendes datter for hvad konsekvensen for at blive taget er.

det der de vist ikke i tvivl om

Skrevet
lbr skrev, for 18 timer siden:

som sagt det med visum, alder og så videre er ikke et problem

Det lyder da rigtigt godt. Jeg håber at du lige giver lidt  "heads up" herinde, så andre kan lære lidt af dine erfaringer. Én ting er hvad en thai i DK ved og tror om det at få en Thai ind i DK, en anden ting er jo hvad der rent faktisk er praksis på området lige pt.

Skrevet
Lovingthai skrev, for 21 timer siden:

Hvis jeg var dig vil jeg løbe skrigende væk, og sige at det må hun selv finde ud

100 % enig.

Skrevet
lbr skrev, den 13.9.2024 at 20:16:

det der de vist ikke i tvivl om

Også at komme til at skylde penge til ejeren. 
det er ikke unormalt at ejeren vil tage måske 10-20000 for at hun kan arbejde, og så er resten af pengene hendes, hvis der så er razzia så er pengene tabte

Skrevet

Uha, der er mange lamper som lyser her, @lbr. Du vil hjælpe pigen til landet, give hende husly og formidle kontakt til et passende sted for hende. Umiddelbart nobelt, men er der den mindste økonomiske tak for hjælpen fra pigen til dig, så minder det godt nok meget om noget, som kan give store problemer for dig i forhold til gældende lovgivning.

Du skriver, at pigen gerne vil yde massage. Hvad med ekstraydelser? Det ville jo være skidt for alle parter, hvis pigen tror, at hun kun skal massere, og så virkeligheden er en helt anden. Er du i tvivl om, hvad jeg mener, så lyt til podcasten om det brændte bordel på DR.

Jeg melder mig i koret om, at det bør du slet ikke gå ind i.

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, for 15 timer siden:

Uha, der er mange lamper som lyser her, @lbr. Du vil hjælpe pigen til landet, give hende husly og formidle kontakt til et passende sted for hende. Umiddelbart nobelt, men er der den mindste økonomiske tak for hjælpen fra pigen til dig, så minder det godt nok meget om noget, som kan give store problemer for dig i forhold til gældende lovgivning.

Du skriver, at pigen gerne vil yde massage. Hvad med ekstraydelser? Det ville jo være skidt for alle parter, hvis pigen tror, at hun kun skal massere, og så virkeligheden er en helt anden. Er du i tvivl om, hvad jeg mener, så lyt til podcasten om det brændte bordel på DR.

Jeg melder mig i koret om, at det bør du slet ikke gå ind i.

nej, jeg ville bare finde en hun kunne skrive sammen med så hun kunne komme igang, resten måtte de så selv klare. lige nøjagti hvad hun vil lave ved jeg ikke, jeg ved kun hun er uddannet proffesionel massør.

At pigen kunne være ved mig var kun en evt. mulighed fordi jeg kender pigens mor og ment som blot et sted hun kunne sove eller søge tilflugt i tilfælde af problemer

Skrevet
lbr skrev, for 48 minutter siden:

lige nøjagti hvad hun vil lave ved jeg ikke, jeg ved kun hun er uddannet proffesionel massør.

Her taber jeg lige alt for dig og dine “gode” intentioner.  Hvis hun skal betale for udgifter til at komme til DK, pas, visum, bankgaranti, sundhedsforsikring plus et “gebyr” til hendes hjælper, samt løbende leveomkostninger under opholdet, så ved både du og jeg godt hvad hun skal lave ( vi må bare håbe at hun også ved det ), ellers bliver det aldrig en god forretning, for hende, for en del andre ja, men ikke hende, ja som jeg tidliger har sagt, så tvivler jeg også på at det ender med at blive en god forretning for hende.

og som både jeg og andre har nævnt, så er det ikke bare sådan lige at få et visum til DK, det er faktisk skide svært og bekostligt.

jeg er ked af at sige det, men alle dine “gode”  hensigter falder til jorden, og igen kan jeg kun sige “løb væk”, men du er nok for meget involveret allerede.

En sidste ting, som også bliver nævnt af @Gløden , vil du ikke godt fortælles os andre om hvordan i får visum, sådan bare lige uden problemer.

Redigeret af Lovingthai

Skrevet
lbr skrev, 1 time siden:

jeg ville bare finde en hun kunne skrive sammen med så hun kunne komme igang, resten måtte de så selv klare.

Lad os prøve at tænke et teoretisk eksempel igennem. Det lykkes dig at finde en thaiklinik, hvor mamasan umiddelbart virker fornuftig og lover, at hun nok skal hjælpe pigen godt igang. Det samme siger mamasan overfor pigen, og pigen kommer glad til Danmark i den tro, at hun kun skal yder massage, for det er det, som mamasan har stillet hende i udsigt.

Efter pigen er ankommet, viser det sig, at mamasan tager en større del af kagen, end pigen havde regnet med. Pigen indser derfor, at skal hun have nogen som helst chance for at holde skindet på næsen økonomisk, så skal hun sælge seksuelle ydelser. Måske er hun ok med det, måske kommer det som et sjok for hende. I det mere grelle tilfælde er det mamasan, som dikterer, at det er sådan, klaveret spiller, uanset hvad pigen synes. Pigen kender ingen andre i branchen her i Danmark og har derfor meget svært ved at sige fra. Også selvom hun har dig som støtte, for hvad skal hun så ellers lave i Danmark?

Selvom de nærmere aftaler i ovenstående eksempel indgås mellem pigen og mamasan, kan du så sige dig fri for at have et medansvar for, at pigen ender i sexbranchen, hvis det er dig, som formidler den første kontakt?

Og hvad med forholdet mellem dig og pigens mor? Kan det holde til, at du har været medvirkende til, at hendes datter nu sælger sex i Danmark, måske endda med en betydelig gæld, der skal afvikles?

Hvad hvis pigen undervejs bukker under og ikke kan klare det mere. Hvordan kan du så støtte hende, udover med husly? I det tilfælde vil udgifterne for hende måske fortsætte, men hun har så ingen indtægt. Er det så bare hendes problem, eller er du eller hendes mor en økonomisk bagstopper?

Du virker som en fornuftig person, @lbr. Har du tænkt situationer som eksemplet ovenfor igennem?  Og ja, jeg er med på, at der også kan være mange andre måder, som det hele kan udspille sig på. Nogle af dem måske endda også positive, hvilket nok har fyldt mest for dig her i starten. Men tænk dig godt om.

Skrevet

Jeg ville helt ærligt lade være med at blande mig på nogen måde, for hvis dit navn bliver nævnt, er der ikke langt til at finde frem til denne tråd, hvor du overvejer at hjælpe dem med at bryde loven.
Don't do it.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.