Hop til indhold
Klunkebob

hjælp mig hurtigt!!!

Recommended Posts

hej jeg havde i går en dårligt oplevelse med en pige som snød mig og ikke til at møde op på en kro men ikke selv mødte op.

nu truer de mig over sms om at melde mig til inkasso hvis jeg ikke betaler 5450kr.? kan de bare gøre det? jeg har til kl 20 til at kontakte dem.. 

de har mit navn og tidligere bopæl??

nogen som ved havd jeg skal gøre? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dette er kopieret fra nettet og ved ikke om det er relevant. Men ja som de andre siger! KONTAKT POLITIET.

Misbrug af inkassosystemet: Hvis de truer dig uretmæssigt, fx hvis de ikke har sendt dig de nødvendige varsler, eller hvis kravet er ubegrundet, kan det være en overtrædelse af inkassoloven. Ifølge Inkassolovens § 10 må en inkassator eller kreditor ikke benytte metoder, der er egnet til at krænke din fred eller volde dig unødige gener.

Dokumentér kommunikationen: Gem alle beskeder, e-mails, og andre former for kommunikation, hvor truslerne fremgår. Dette kan bruges som bevis, hvis du vælger at gå videre med sagen.Kontakt kreditor eller

inkassofirmaet skriftligt: Skriv til dem og påpeg, at du mener, de har overtrådt Inkassoloven. Bed dem om at stoppe deres truende adfærd, og anmod om en skriftlig forklaring på, hvorfor de mener, du skylder penge, hvis kravet er ubegrundet.Klag til

Forbrugerombudsmanden: Hvis kreditor eller inkassofirmaet ikke reagerer tilfredsstillende, kan du indgive en klage til Forbrugerombudsmanden. De har til opgave at overvåge, at inkassovirksomheder og kreditorer overholder loven. Du kan klage til Forbrugerombudsmanden via deres hjemmeside, hvor du skal beskrive sagen og vedlægge den dokumentation, du har samlet. Klag til Datatilsynet (hvis relevant): Hvis der er tale om misbrug af dine persondata i processen, kan du også indgive en klage til Datatilsynet.

Søg juridisk hjælp: Hvis sagen er alvorlig, eller hvis du føler dig usikker på, hvordan du skal håndtere situationen, kan det være en god idé at søge hjælp hos en advokat, der har erfaring med inkassosager. Du kan også kontakte en retshjælpsorganisation, som kan give dig gratis eller billig juridisk rådgivning.

Politi: I tilfælde af grove trusler eller chikane kan det være nødvendigt at kontakte politiet.

Redigeret af Crabman

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er tomme trusler. De har dine oplysninger fra mobilepay eller offentlig registre. 

Inkasso kan de jo ikke sende dig til, der er jo intet aftalegrundlag. 

Ignore dem og meld dem til politiet. Politiet afviser fordi du ikke har fået egentlig trussel. 

Blev udsat for det samme for ca et år siden. Gutten boede lidt uden for Roskilde og endte i fængsel, ikke pga mig, men de øvrige som så gav ind til det. 

Redigeret af TheLegend

Del dette indlæg

Link til indlæg

De kan ikke gøre en skid, det er bare tomme trusler og de håber på du bliver bange, som du nu er blevet også håber de så på at du betaler dem de penge, men du SKAL ikke betale penge til dem, og hvad skulle de sende dig til en inkasso for ??  

Det er bare tabere bag en skærm så giv dem fingeren og skriv de nu er meldt til politiet, så hører du ikke mere fra dem..

Del dette indlæg

Link til indlæg
h3h3h3h3 skrev, den 3.9.2024 at 18:36:

Bloker dem. Ignorer dem. Send aldrig penge og stop med at svare. Så stopper de...

Han skal netop ikke blokerer dem, men blot lade dem blive ved med at sende truende beskeder etc. = Mere bevismateriale til Politiet.

@Klunkebob Jeg vil anbefale dig at anskaffe dig et taletidskort, så du ikke ender i sådan en situation igen. Det kan købes i nærmest alle kiosker.

Vil anbefale Lebara, men tror os Lyca Mobile er okay. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...