Hop til indhold

Deling af uannoncerede priser?

Featured Replies

Skrevet
Slowman skrev, for 6 timer siden:

Det du skriver synes jeg så er et fint eksempel på manglende respekt for en person man laver en forretning med.

Jeg har handlet og formidlet mange handler hvor køber og sælge aftaler at pris mv forbliver en privat sag. Det sker ofte med kunst, samleobjekter, men også med en del andre varer og serviceydelser.

Det er fuldkomment det samme som med en fysioterapeut e.l. Det er ikke handel mellem forretningsforbindelser.

Offentliggør roligt priserne da det hjælper potentielle kunder med at beslutte om det er besøg værd!

Skrevet
Benarbejde skrev, for 9 minutter siden:

Det er fuldkomment det samme som med en fysioterapeut e.l. Det er ikke handel mellem forretningsforbindelser.

Offentliggør roligt priserne da det hjælper potentielle kunder med at beslutte om det er besøg værd!

Det kan sagtens være en fysioterapeut, en personlig træner, en der hjælper med hundetræning og det er en forretning, når der betales for ydelsen - og det er ganske almindeligt at man aftaler at prisen kan være en privat sag.
Og det kan skyldes differentierede priser, særlige rabatter, skatteunddragelse og at det simpelthen ikke kommer andre ved hvad jeg tager for enetimer i hundetræning. Det er bare at respektere hinanden og hinandens ønsker. Jeg beder ofre nogen jeg giver enetimer i hundetræning om at holde prisen for sig selv. En gjorde det ikke og ham hjælper jeg ikke mere. 

Jeg kan se mange grunde til at nogen GP’ere ikke ønsker Deres priser oplyst på et offentligt forum.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 9 minutter siden:

Det kan sagtens være en fysioterapeut, en personlig træner, en der hjælper med hundetræning og det er en forretning, når der betales for ydelsen - og det er ganske almindeligt at man aftaler at prisen kan være en privat sag.
Og det kan skyldes differentierede priser, særlige rabatter, skatteunddragelse og at det simpelthen ikke kommer andre ved hvad jeg tager for enetimer i hundetræning. Det er bare at respektere hinanden og hinandens ønsker. Jeg beder ofre nogen jeg giver enetimer i hundetræning om at holde prisen for sig selv. En gjorde det ikke og ham hjælper jeg ikke mere. 

Jeg kan se mange grunde til at nogen GP’ere ikke ønsker Deres priser oplyst på et offentligt forum.

Så er det bare at respektere mine ønsker om at jeg gerne offentliggør det jeg giver for en ydelse.

Hold nu op. Det er en standard ydelse af en eller anden slags, der annonceres offentligt og  hvor vedkommende ikke oplyser pris. Det er noget der aftales mellem to fremmede som ikke har mere med hinanden at gøre.

Jeg opfordrer alle til at offentliggøre deres priser og alle kunder til at offentliggøre det de har givet.

Dine argumenter giver jeg ikke meget for - og det behøver jeg heller ikke.

Redigeret af Benarbejde

Skrevet
Benarbejde skrev, for 9 minutter siden:

Så er det bare at respektere mine ønsker om at jeg gerne offentliggør det jeg giver for en ydelse.

Hold nu op. Det er en standard ydelse af en eller anden slags, der annonceres offentligt og  hvor vedkommende ikke oplyser pris. Det er noget der aftales mellem to fremmede som ikke har mere med hinanden at gøre.

Jeg opfordrer alle til at offentliggøre deres priser og alle kunder til at offentliggøre det de har givet.

Dine argumenter giver jeg ikke meget for - og det behøver jeg heller ikke.

Så er vi jo hel enige om at vi ikke giver meget for hinandens argumenter. Dejligt at være enige. Og godt at vi ikke behøver gøre forretninger med hinanden også.

Skrevet
Slowman skrev, for 7 minutter siden:

Så er vi jo hel enige om at vi ikke giver meget for hinandens argumenter. Dejligt at være enige. Og godt at vi ikke behøver gøre forretninger med hinanden også.

Jeg er ikke enig med dig, så din konklusion er forkert!

Skrevet
Benarbejde skrev, for 8 minutter siden:

Jeg er ikke enig med dig, så din konklusion er forkert!

Fint så er vi enige om at vi er uenige

Skrevet
Slowman skrev, for 9 minutter siden:

Fint så er vi enige om at vi er uenige

Vrøvl. Det er noget du kan konkludere for dig selv. Hold mig ud af den ligning. Tak

Skrevet
Benarbejde skrev, for 4 minutter siden:

Vrøvl. Det er noget du kan konkludere for dig selv. Hold mig ud af den ligning. Tak

Der kan jeg jo ikke når du nu blander dig i debatten. Så er du en del af den ligning. Og lige som du mener du har ret til at nævne priser, bestemmer jeg vist selv, hven jeg har med i mine “ligninger”.

men af hensyn til moderators nerver slutter jeg her

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 8 timer siden:

Det du skriver synes jeg så er et fint eksempel på manglende respekt for en person man laver en forretning med. 

Jeg har handlet og formidlet mange handler hvor køber og sælge aftaler at pris mv forbliver en privat sag. Det sker ofte med kunst, samleobjekter, men også med en del andre varer og serviceydelser. 

Kan man man ikke lide det er det naturligvis helt ok, men så synes jeg bare man skal handle et andet sted. 

Det er altså noget ævl!
Det er da på ingen måder respektløst. 
Så hvis du handler med en forretning og denne forretning skriver at de ikke ønsker at du anmelder dem på eks. Trustpilot, så, af respekt, afholder du dig fra det….? Og så er det da fuldstændig ligegyldigt om det har været en god eller dårlig oplevelse…. 
Det kan da aldrig være op til forretningen om den ønsker anmeldelser eller! Det er da op til de besøgende…. Til hver en tid!

Skrevet
Crabman skrev, for 19 timer siden:

Personligt fortrækker jeg da også at prisen står der, men så hårdt er det vel heller ikke at skrive en enkelt besked og spørger om prisen? :lol: Man binder sig jo ikke ligefrem til en aftale fordi man spørger?

Hårdt? Næææhhh, synes bare det er naturligt at der oplyses både hvad der tilbydes og hvad det koster…. 
Er det en dealbreaker? Nej, men jeg går da efter dem hvor det er tydeligt hvad man får/køber….

Skrevet
Kubrick skrev, for 5 minutter siden:

Hårdt? Næææhhh, synes bare det er naturligt at der oplyses både hvad der tilbydes og hvad det koster…. 
Er det en dealbreaker? Nej, men jeg går da efter dem hvor det er tydeligt hvad man får/køber….

Jeg læste det bare som om du udelukker dem der ikke skriver deres priser. Men fair nok hvis det ikke er tilfældet.;) Tydeligt eller ej, så synes jeg nu altid man ender ud med at skulle bekræfte de enkelte ydelser pigen tilbyder. Der er da også mange som har alt stående, også viser det sig at de ikke tilbyder det alligevel, grundet det ikke er dem selv som har lavet annoncen, eller glemt at rette den til.

Skrevet
Crabman skrev, Lige nu:

Jeg læste det bare som om du udelukker dem der ikke skriver deres priser. Men fair nok hvis det ikke er tilfældet.;) Tydeligt eller ej, så synes jeg nu altid man ender ud med at skulle bekræfte de enkelte ydelser pigen tilbyder. Der er da også mange som har alt stående, også viser det sig at de ikke tilbyder det alligevel, grundet det ikke er dem selv som har lavet annoncen, eller glemt at rette den til.

Enig…. Og det er lige så træls….

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.