Hop til indhold
Guest Frøken_Kinky

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Recommended Posts

Guest Star Man

Jeg elsker Elton Johns originalversion, men denne live version af Metallica er nu også ganske imponerende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, den 29.1.2025 at 19:06:

Jojo men den bedste musik der findes kommer trods alt fra 1970'erne IMHO.

Jaa - jooo ... jeg er lidt forbeholden.
Ja, der var mange rigtig gode kunstnere i slut-tresserne og i halvfjerdserne - det var en kultureksplosion med helt nyt land at udforske ... 
Men der var også en enorm snobberi omkring hvad der var rigtig musik og hvad der ikke var ...
Jeg har aldrig rigtig været til Blues-Rock og HardRock, og de genrer kvalte mere eller mindre alt andet i en periode ...
Mange af de 'glemte' tråde blev samlet op i halvfemserne, hvor man eksperimenterede på livet løs ... ambitionerne var ikke så store som omkring '70, så der var meget mere fri leg og meget mindre selvhøjtidelig ... 
Divine Comedy er et godt eksempel - jeg tænker tit på dem som 90'ernes Kinks - noget så ærke-britiske ... men også en god del Art-Rock med klassisk inspiration ... 
Her er nok een af de mærkeligste titler på et pop-hit nogensinde - men skønt nummer ..

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 17 timer siden:

Ja, der var mange rigtig gode kunstnere i slut-tresserne og i halvfjerdserne - det var en kultureksplosion med helt nyt land at udforske ... 
Men der var også en enorm snobberi omkring hvad der var rigtig musik og hvad der ikke var ...
Jeg har aldrig rigtig været til Blues-Rock og HardRock, og de genrer kvalte mere eller mindre alt andet i en periode ...

Helt enig - der blev eksperimenteret meget i de år. Men hvad så med den bløde mellemvare? 

The Hollies var et af de ledende bands inden for britisk poprock i slut 60’erne og start 70’erne. 

De er en af de få britiske grupper der startede i begyndelsen af 1960'erne, der lige som Rolling Stones aldrig er gået i opløsning og fortsætter med at indspille og optræde. 

De havde nogle kæmpestore hits med bla. "He Ain't Heavy, He's My Brother" (1969) og "The Air That I Breathe" (1974).

Et af de mere rockede numre er den her.

The Hollies - Long Cool Woman In A Black Dress (1972):

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dette her nummer bliver jeg bare aldrig nogen sinde træt af , Klassiker der er alligevel er ikke mindre end 20 år gammelt og stadig et vanvittigt fedt nummer ...
Så ser i en Håndværker sidde i sin Bil og Skråle med til denne , Så bare hils på ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Naboen skrev, for 1 time siden:

Så ser i en Håndværker sidde i sin Bil og Skråle med til denne , Så bare hils på ;)

Hvis i ser en ID3. med en der sidder og headbanger i bilen - så er det mig der skråler med på den her :lol:

Joan Jett & the Blackhearts - I Love Rock 'N Roll (1976):

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 2 timer siden:

Hvis i ser en ID3. med en der sidder og headbanger i bilen

Jeg hører også musik i bilen, mest for at optimere tiden så jeg kan lære sprog. Hvis jeg ser en ID3 kan det være jeg stopper, ruller vinduet ned, og råber: Den gule hest sagde tak for mad på spansk.

Her er en anden ældre sang fra et forsvundet årti, før Krim blev annekteret. Det er ærgerligt Rihanna holdt op med at lave musik i en meget ung alder, blev hun bare for rig? Love in a hopeless place må være Vanløse eller Ballerup?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 4 timer siden:

Hvis i ser en ID3. med en der sidder og headbanger i bilen - så er det mig der skråler med på den her :lol:

Hvis I ser mig sidde og headbange bag rattet i hen hvilkensomhelst kørende bil, så er der et alvorligt problem ... 
For jeg har ikke kørekort, og har aldrig haft det ...

@Needy
Det var sqda pudsigt ... der kom du mig i forkøbet ... :D
Jeg havde præcist tænkt mig at lægge "Long Cool Woman" på ... 
Fordi Hollies netop var eet af de få bands der krydsede ganske uimponeret rundt mellem genrer - også de blødere - og eksperimenterede på livet løs i de år ...
Og jeg synes det er flot at et britisk pop-band kan lave et nummer der (for mig) ligger så tæt op ad Creedence / John Fogerthy som tilfældet er med "Long Cool Woman" ,,, og slippe godt fra det ...
De gentog det et års tid senere med "The Day That Curly Billy Shot Down Crazy Sam McGee" .. det var lige før "The Air that I Breathe"
Det er nu et helt fjerde og noget senere nummer med Hollies jeg 'lægger på' ... 
Et trist og dystert nummer, der maner til eftertanke ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, den 6.2.2025 at 20:01:

Hvis jeg ser en ID3 kan det være jeg stopper, ruller vinduet ned, og råber: Den gule hest sagde tak for mad på spansk.

Hvis  du gør det så ruller jeg vinduet ned og råber: A caballo regalado no se le mira el diente! :lol:

Bagefter skruer jeg helt op for den her.

Bryan Adams - Roll With The Punches (2017):

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Cruise'" må da lige være et nummer for jer, der drøner rundt med albuen ud ad vinduet og leger drengerøve ... :D:P

Faktisk et rigtig godt nummer, hvis man ellers kan abstrahere fra det store amerikanske flag der er bagtæppe meget af vejen ...

Og tak til @Needy for video'en med Bryan Adams ... 
Hans 'Summer of '69' er een af mine All Time Favourites ... men så fik han et basher-hit, og så blev han lidt en go' del for klistret efter min smag ... 
Med 'Roll Wth The Punches' er han lidt tilbage i go' gammel stil ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi skal ca. 50 år tilbage i tiden... :)

Al Green | Take Me To The River

Del dette indlæg

Link til indlæg
Heliot skrev, for 12 timer siden:

Vi skal ca. 50 år tilbage i tiden... :)

Der er altså noget med Old Soul - det kan altså noget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 11 timer siden:

Smuk sang @Mook. Dem kendte jeg ikke - tak for det <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Needy skrev, for 51 minutter siden:

Smuk sang @Mook. Dem kendte jeg ikke - tak for det <3

Selv tak <3 den er med playliste “love songs”

Og det var det moment, hvad jeg følte 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vender lige tilbage til det med at eksperimentere ...
Her er et ret løjerligt nummer med et all-girl band, der er helt sin egen, umulige at placere genremæssigt - lidt lissom Grandaddy, faktisk ... 
"2-4-6-8" er eet af de numre der har det med at bide sig fast i hjernen - ren vrøvletekst og møjirriterende ... :lol:

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

En smuk fortolkning - talentet er indiskutabelt!

latinas4ever skrev, for 17 timer siden:

men hun mener det 100%!

Rolig nu - det sagde hun også til mig :lol::P

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 17 timer siden:

"2-4-6-8" er eet af de numre der har det med at bide sig fast i hjernen - ren vrøvletekst og møjirriterende ... :lol:

@sneræven for h...... du gør det hver gang! :lol:

Der er ikke langt til "Hubba hubba zoot zoot" og Da-Da-Da :rolleyes: Men det gør vi ikke!! :huh:

Det er lidt .... Ironic :D

Alanis Morissette - Ironic (1996):

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 4 timer siden:

Rolig nu - det sagde hun også til mig :lol::P

Så hun gav også dig en guffer? YT’er gør da også alt for algoritmen. Skal vi ikke snart høre det der sut sut du bliver ved med at skrive om?

En dans for Oshun. En vestafrikansk frugtbarhedsgudinde der tilbedes på Cuba. Kan ikke genkende sproget, kan være det er yoruba.

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 21 timer siden:

Skal vi ikke snart høre det der sut sut du bliver ved med at skrive om?

Ååh neej!! Okay - men du kommer til have den kørende i hjernebarken den næste uges tid - den er røvirriterende! :rolleyes:

Så du skal ikke komme bagefter og sige at du ikke var advaret!  :huh:

Anyways - gruppen hedder "Caramba", så holder vi jo også lidt liv i det spanskinspirerede tema :P

Caramba - Hubba Hubba Zoot Zoot (1981):

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Needy

Hér vil jeg altså overrule dig ... :D:D:P
Jeg fandt for nogle dage siden en anden video over dét nummer - og den synes jeg altså ikke jeg vil snyde jer for ... 
Osse fordi den passer så udmærket til vores .. nåja, målgruppe ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@sneræven for helvede!!! :lol::lol::lol:

sneræven skrev, for 5 minutter siden:

Osse fordi den passer så udmærket til vores .. nåja, målgruppe ... 

Aaaarh .... tal for dig selv :huh:

Men ja den var et kæmpehit på diskotekerne da jeg var ung - den er så irriterende at man stadig kan huske den så mange år efter :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...