sneræven 2226 Skrevet 9. September, 2024 (edited) @latinas4ever "Umqombothi" er et godt reggae-nummer .. kendte det ikke, så tak for det ... Her er et reggaenummer fra omkring 1970 da dén genre også var i vælten ... (Videoen er dog nok af nyere dato ... ) Redigeret 9. September, 2024 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 10. September, 2024 Den her kan jeg bare ikke stå stille til. ALT rykker i mig hver gang jeg hører den Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 11. September, 2024 sneræven skrev, den 9.9.2024 at 23:25: @latinas4ever "Umqombothi" er et godt reggae-nummer .. kendte det ikke, så tak for det ... Her er et reggaenummer fra omkring 1970 da dén genre også var i vælten ... (Videoen er dog nok af nyere dato ... ) Det er ærgerligt at rocken døde. Det kunne være fedt hvis Oasis gør det igen. Tak for tippet med The Pioneers. Det er før min tid men synes det er et tykt beat. Meget afslappende at lytte til, kan godt holde til at høre det mere. Reggae døde aldrig, det udviklede sig. Reggaeton er bl.a. baseret på reggae, men mere danseagtigt, og det er kæmpe stort. Her en alternativ udgave af Donna, løst fortolket af Natti. Nok lavet lidt i spøg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 12. September, 2024 Lidt flere af mine favoritter: Van Morrison: Days Like This Eurythmics: Sisters Are Doin’ It For Themselves – Ft. Aretha Franklin: Miriam Makeba: Pata Pata (Den dansede vi til, da jeg var ung ) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nice and easy Skrevet 12. September, 2024 Klaver rock fra gamle dage Nobuyuki Tsujii plays Beethoven’s Piano Sonata No.21 in C major, Op.53 “Waldstein” I. Allegro con brio. Mvh. Nice and easy. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 14. September, 2024 Tak @Heliot. Pata pata er også før min tid men fed sang. Her en cover version af en original sang fra krigen. Teksten betyder noget i retning af: Kys mig som hvis det var den sidste nat (for i morgen kommer Franco). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5293 Skrevet 14. September, 2024 (edited) https://music.youtube.com/watch?v=ONj9cvHCado&si=J8pryAMCV-cfNUde Rammstein er en af verdens største succes og giver en koncert hvor andre ikke når dem til sokkeholderne. Jeg kan så informere at jeg ikke sætter min playliste på når jeg jobber Redigeret 14. September, 2024 af Frodige Ida 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 18. September, 2024 Mandag aften så jeg en dejlig italiensk film på DR2 "Le otto montagne" (De 8 bjerge) og blev betaget af både filmen og filmmusikken. Musikken var af en svensk musiker, som var helt ukendt for mig. Så i går fik jeg lyttet til en hel del af hans dejlige musik. Her et par numre af Daniel Norgren: Everything You Know Melts Away Like Snow: Your Love: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 18. September, 2024 Jeg er desværre ikke så lyrisk som Easy så i må nøjes med en gammel Brenda Fassie sang. Hun var anti apartheid sanger (ulovligt), biseksuel (også ulovligt) og bedst kendt for sangen Vulindlela. Her min favorit, Nomakanjani (jeg forlader dig aldrig). 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 21. September, 2024 En af de gode gamle fra 1990: C. V. Jørgensen: "Pligterne kalder": 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 27. September, 2024 En af klassikerne fra 1992, fedt nummer! Kan især godt lide det korte mundharmonika stykke ca. 3/4 inde i sangen. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 28. September, 2024 (edited) Heliot skrev, den 12.9.2024 at 11:27: Miriam Makeba: Pata Pata (Den dansede vi til, da jeg var ung ) Det er sjovt som omkvædet minder om Sexcikane med Shubiadua Den dansede vi til da JEG var ung Pata Pata er et rigtigt dejligt nummer! Edit: Fandt så lige ud at Sexchikane faktisk ER et spin-off af Pata Pata. @Heliot Du er sgu da udspekuleret! Redigeret 28. September, 2024 af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 28. September, 2024 (edited) Kom til at tænke på det her nummer med Public Service Broadcasting forleden ... Jerg sejlede over Østersøen med færge, og snakkede med een af mine medrejsende der lige skulle op og tjekke redningsbådene før han gik til buffeten ... Forståeligt nok .. Han havde sejlet med Estonia en måned før den sank ... Nummeret spiller også på mere end en snert af klassisk elegance ... á propos Nice and Easys indlæg ovenfor ... Alle bandets numre er i øvrigt bygget op over samme skabelon ... De fandt ud af at de ikke er særlig gode til at synge eller lave tekster, så de lader nyhedsklip om store verdensbegivenheder gøre dén del af arbejdet ... Jojo, der eksperimenteres stadigvæk med rock ... Redigeret 28. September, 2024 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 28. September, 2024 (edited) sneræven skrev, for 29 minutter siden: Jojo, der eksperimenteres stadigvæk med rock ... Årh det er et fedt nummer!! Og så med en af mine yndlingscitater af Emerson! Happiness is the keyword of travel And its sweetest expression is a smile Jaaarmen what not to like Redigeret 28. September, 2024 af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 29. September, 2024 Mig og en GP sang med på den her i går. Altså bagefter. Nu er den også ret nem at synge med på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 29. September, 2024 Needy skrev, for 19 timer siden: Fandt så lige ud at Sexchikane faktisk ER et spin-off af Pata Pata. @Heliot Du er sgu da udspekuleret! @Needy: Afsløret! Jeg spiller ofte Shu-bi-dua... det er aldrig kedeligt ”Manden På Bænken”: https://www.youtube.com/watch?v=dePec1GUVg0 ”Små Duppeditter”: https://www.youtube.com/watch?v=TZCT0gbN9bk ”Stjernefart”: https://www.youtube.com/watch?v=NejvoFQ9DNw 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 30. September, 2024 Når nu vi er ved de gamle klassikere er der her lidt strengeleg. 'Mandolin Wind' er fra det legendariske album 'Every Picture Tells A Story' fra 1971. Det er en af den slags irriterende ørehængere man ikke kan få ud af hovedet Og så har jeg bare en svaghed for mandoliner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cowgirl.90 439 Skrevet 30. September, 2024 Jeg elsker den her rigtig meget Og den her 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 30. September, 2024 Fede rytmer! Det bliver man sgu glad i låget af Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 2. Oktober, 2024 En fantastisk kunstner - et helt fantastisk nummer ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 3. Oktober, 2024 (edited) sneræven skrev, for 19 timer siden: En fantastisk kunstner - et helt fantastisk nummer ... Det er en klassiker - og en af de bedste! Sgu trist at han gik bort - havde håbet på lidt mere fra hans hånd. Mon ikke der vil komme lidt op af skuffen, når hans renomme skal malkes. Fremragende singer songwriter. Den her er min absolutte favorit! KK RIP! Redigeret 3. Oktober, 2024 af Needy Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 3. Oktober, 2024 (edited) Her er en af de sange jeg holder allermest af og et fuldstændigt undervurderet nummer - Sea of Joy Bandet Blind Faith, som bestod af Steve Winwood, Ginger Baker, Ric Grech og en meget ung Eric Clapton, lavede kun det ene album - Blind Faith. Læg mærke til den vidunderlige violin solo ca. halvvejs inde i sangen! DET er klasse! Redigeret 3. Oktober, 2024 af Needy 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg