Hop til indhold

Besynderlige prisstrukturer, men hvorfor?

Featured Replies

Skrevet

Man ser af og til besynderlige prisstrukturer som her:

▪️ My prices are :
15 min is 500 kr
30 min is 800 kr
45 min is 1000 kr
1 hour is 1500 kr
▪️Extra services 
Payment with cash Euros or Dkk

altså ok prisstart = 500 kr. Så stiger det med 300 for de næste 15 minutter og med 200 for de næste til 45 minutter……

men så stiger den med 500 kr for de næste 15 minutter. 
Er der en eller anden grund til det, som jeg bare ikke forstår?

Redigeret af Slowman

Skrevet

Jeg fatter det heller ikke - der er en del annoncer med den slags pris struktur og jeg tænker mit hver gang jeg ser det….

men sådan er der så meget - jeg har også oplevet folk på marked som sælger 2 stk for en femmer, men ikke går med til 3 stk for en tier…. 

Skulle nogen dog have en forklaring hører jeg den gerne 

Skrevet

Nu kan thai erne godt være lidt udfordret mht simpelt regning 

den ældre generation har nok ikke 10 års skolegang ;)

Skrevet
Slowman skrev, for 40 minutter siden:

Det kunne måske være fordi, at pigen oplever at mændene har nemmere ved at nå 2 runder sex og udløsning på 60 minutter fremfor 45 minutter.

Skrevet
Slowman skrev, for 41 minutter siden:

▪️ My prices are :
15 min is 500 kr
30 min is 800 kr
45 min is 1000 kr
1 hour is 1500 kr
▪️Extra services 

altså ok prisstart = 500 kr. Så stiger det med 300 for de næste 15 minutter og med 200 for de næste til 45 minutter……

Tænk på hvornår i bliver smidt ud

15 min: ude efter 15 min = 500

30 min: uden efter 22 min = 800

45 min: ude Efrer 30 min= 1000 kr 

1 t : ude efter 45 min = 1500

det hele passer stort set 

thaierne er ikke dumme på bussines 

Skrevet
  • Author

Nu er der faktisk ikke i Thai annoncer jeg ser den prisstruktur.

og jeg oplever heller ikke at blive smidt ud før tiden er gået med mindre jeg selv vil.

Skrevet
Slowman skrev, for 29 minutter siden:

Nu er der faktisk ikke i Thai annoncer jeg ser den prisstruktur.

og jeg oplever heller ikke at blive smidt ud før tiden er gået med mindre jeg selv vil.

Det gør andre 

Skrevet
Bosen skrev, for 1 time siden:

thaierne er ikke dumme på bussines 

Virkelig ?? 
Har ikke mødt en som ejer eller ved hvordan man bruger en kalender :D

Skrevet
Slowman skrev, for 2 timer siden:

synes selv prisstrukturen giver rigtig god mening

tror pigerne starter med at prissætte én time og 1500 kroner er meget typisk prisniveau . 

hvis prisen skal være liniær så så den sådan ud :

15 min 375 kroner

30 min : 750 kroner

45 min : 1125 kroner

60 min : 1500 kroner

så hellere runde op / ned end at begynde at tage i mod 50 krone sedler eller mønter som mange sikkert ender med at bringe

pigerne kan typisk ikke lide 15 minutter , så de sætter barrieren / prisen højt . det er fint som fyld i løbet af dagen , men ikke holdbart hvis alle kunderne vælger 15 min . så hellere sætte prisen " højt " på 500 kroner for 15 min

Skrevet

Det ser ud som om. pigerne synes, 45 min. er ideelt. I hvert fald er det det bedste tilbud.

Vi kan jo spørge dem hvorfor.

Skrevet
  • Author
oros skrev, for 3 timer siden:

Det ser ud som om. pigerne synes, 45 min. er ideelt. I hvert fald er det det bedste tilbud.

Vi kan jo spørge dem hvorfor.

Ja præcis. Jeg undrer mig lidt over hvorfor. 

Skrevet
Slowman skrev, for 1 time siden:

Ja præcis. Jeg undrer mig lidt over hvorfor. 

Det er ikke mærkeligt. En pristabel - de søjleting du ser alle steder er organiseret på følgende måde. Der er normalt 3 muligheder

1. Billig men dækker ikke behovet

2. Rimelig billig og dækker næsten alle behov. Det DE VIL sælge

3. Luksus udgave dækker alle behov men meget dyr

Så de vil sælge #2 fordi det er den der giver mest profit. Passer meget fint med eksemplerne givet. Det drejer sig om profitmaksimering! Business as usual

Skrevet
  • Author
Benarbejde skrev, for 43 minutter siden:

Det er ikke mærkeligt. En pristabel - de søjleting du ser alle steder er organiseret på følgende måde. Der er normalt 3 muligheder

Så de vil sælge #2 fordi det er den der giver mest profit. Passer meget fint med eksemplerne givet. Det drejer sig om profitmaksimering! Business as usual

Ja, det passer i i de tilfælde hvor de forskellige priser inkluderer forskellige ydelser, men her er tale om samme ydelser og man betaler i alle tilfælde for samme ekstraydelser. Kun tiden varierer. Det er jo ikke sådan at bj uden, kys osv er inkluderet i den dyrere “tid”.

så jeg synes ikke rigtig din beskrivelse passer, men gjorde den det ville det give mening.

Redigeret af Slowman

Skrevet
  • Author
Benarbejde skrev, for 51 minutter siden:

Som i denne anonce, det giver mening

https://annoncelight.dk/showad/407344

• 3 weeks later...
Skrevet
Slowman skrev, den 27.7.2024 at 22:27:

ville være logisk.

Det er en begrænset logik.

For logikken taler, at der er basale transaktionsomkostninger ved at tage en kunde ind:

1. Selve aftalen koster tid at indgå - der skal forhandles om tidspunkt, forklares adresse, måske snakkes om ydelser/pris.
  2. Der skal forberedes besøg, gp'en skal (i princippet)  selv være soigneret og ved incall skal arbejdsværelset være klargjort, ved outcall skal transporten klares.

Det koster altså tid og arbejde, som har samme omfang uanset om kunden køber kort eller lang tid, og derfor er det til sælgers fordel at give kunden mængderabat i håb om at han lægger en større samlet sum til at dække transaktionsomkostningerne ved et salg.

Men der er også andre logikker, fx at det kan være anstrengende at arbejde uden pause fra kunden/forskellige kunder. Især kunder på potensmedicin (eller unge potente kunder), der knepper hurtigt videre efter en udløsning, men kan kneppe anstrengende længe i anden runde. Det er simpelt hen hårdt for kroppen for gp'en, og det kan betyde, at hun samlet set kan klare at modtage færre kunder, hvis en enkelt kunde knepper for meget igennem.

Eller den enkelte gp kan have præferencer for eller imod pillow talk og akavet samvær, når kunden vil slappe af mellem runder osv. osv.

Der kan altså være meget andet, der spiller ind på "logikken" bag en prisstruktur. Men selvfølgelig kan det også dreje sig om dårlig økonomisk forståelse hos sælger.

Nu du også citerer "ekstra": Jeg har selv mindst én gang oplevet, at jeg købte en time med cim. Efter vellykket udnyttelse af den aftale i første runde fik jeg at vide, at det ikke dækkede anden runde. Det var sådan set logisk nok, men surt for mig. Andre gange har jeg ikke oplevet den begrænsning, men er det egentlig ikke lige så ulogisk, hvis jeg allerede har købt minutterne til en  billigere basispris?

Skrevet
Slowman skrev, den 27.7.2024 at 19:33:

▪️ My prices are :
15 min is 500 kr
30 min is 800 kr
45 min is 1000 kr
1 hour is 1500 kr
▪️Extra services 

Ja det ser ud til, at der er lagt op til at man vælger 45 min. Så er pigen klar til den næste kunde efter 60 min. Kr 2000,- på to timer er bedre end 1500,- og de når ikke mere end en alligevel, når tiden går ud over en time. Det er bare en teori.

Skrevet

Mine bedste gæt:

• Hun kan give lidt rabat på en hel time uden at miste sin minut takst for at få gæsten til at føle sig særligt udvalgt? 
  • Hun kan ikke holde "pokerfjæset" i mere end 30-45 minutter hvis hans jokes faktisk ikke ER sjove eller han faktisk ikke HAR så stor en pik han bliver ved med at fiske efter at man stønner ham ind i øret imens man bliver bidt hårdt i brystvorten og egentlig syntes det var sjovt nok det første kvarters tid men nu bliver det snart autopilot, og han har egentlig fortjent (og betalt for) en bedre forestilling.
  • Hun gider helst ikke flere udløsninger fra samme gæst fordi den første alligevel er den bedste. Også for hende.
    (Personlig erfarings-note hertil: Udløsning nr. 2 kan være relativt udmattende for den aktive og servicerende part.  En mand der allerede har fået een for kort tid siden, er væsentlig mere passiv i 2. runde - ergo... det sidste kvarter er en væsentlig større indsats hvis man egentlig også selv gerne vil efter-nusse end man vil jagte den her 2. udløsning der måske ikke melder sig særligt frivilligt hvis manden har rundet et kvart århundrede... i cirka-tal) 
  • Hun har en del faste gæster der plejer at booke kl. hel (når den store viser står på 12) og hvis hun rykker dem til kvart over, minder det disse faste gæster om at der er folk både før og efter dem, og så brister illusionen lidt hvis han skal flyttes på ... og hun vil så gerne nå at tisse imellem gæsterne og måske også spise noget der skal lunes først. Og lige sende en sms til sine nærmeste. Altså dem hun måske arbejder for at kunne give en bedre tilværelse økonomisk, og som hun savner lidt for meget hvis hun ikke lige kan skrive til dem eller kigge på billeder eller noget en gang i timen.
  • Hun har gået i skole i mange år og er blevet vant til ca. 45 minutters "attention span" før frikvarters-hjernen tager over og hun alligevel bare er der halvt.

Der er vanvittigt mange muligheder ;) 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.