Trol 69 Skrevet 1. Maj (edited) Hvorfor kommer udenlandske piger til Danmark for at arbejde med sex. Ja kik på tråde om Pattaya og Afrika, så har i svaret. De kan tjene 5-10 gange så meget i Danmark per kunde som de kan i deres hjemland og der er flere kunder eller færre konkurrenter. Jeg kender flere piger som er blevet rige i deres hjemland efter et ophold i Danmark, eller som er blevet gift med en dansk mand og har fået et efter eget udsagn meget bedre liv i Danmark. I mine øjne er det største problem dem der udnytter pigerne i processen. Ham der tager halvdelen af deres indkomst når de er i Danmark. Hende der tager 100.000 kr for et visum til Ungarn så de kan komme ind i eu. Ham der udlejer et faldefærdig hus til 500-1000 kr pr døgn. Ja og selvfølgeligt dem der tvinger eller lokker pigerne ud i prostitution. Min tanke er at købesex er kommet for at blive. Mange tusinde år som reference. Men kunne vi gøre det nemmere for de piger som ønsker at arbejde i det erhverv og sværere for dem som ønsker at udnytte dem? Ja det kan vi. Det kræver selvfølgelig nogle ændringer i lovgivningen. 1/ Visum til Danmark i feks. 3 mdr. Om året , til piger der ønsker at arbejde med sex i Danmark. 2/ ingen krav om skat af indtægter. 3/ Ingen straf for rufferi til udlejer af egnede lokaler, men straf for udlejning af rottehuller( det vil give konkurrence på markedet og mulighed for almindelig udlejning som BB og andre kortsigtede lejemål. Ja jeg ved godt at det politisk er svært at gøre et erhverv skattefri, men det er et meget lille område set i den store sammenhæng. Tv2 har lavet en fin dokumentarfilm, men de ser den ikke fra flere vinkler. Redigeret 1. Maj af Trol 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John41 934 Skrevet 1. Maj Delvis enig... Der har været SÅ mange tråde om dette emne.. Og vi som købere kan selv gøre en forskel! Ja, selvfølgelig kommer de her når de kan tjene 5-10 gange mere end i deres hjemland. Det er jo ikke anderledes end hvis du får tilbudt det samme job i en anden virksomhed, for 5 gange mere i løn. Desværre er der altid nogle onde typer der følger med, og som vil tjene på de piger.. Vi i EU og DK betaler jo den "normale" pris for en pige. Skal vi blive bedre til at takke nej, hvis vi ved/tror der er en bagmand bag, som udnytter de piger? JA, det skal vi! Og det er ikke raktevidenskab at finde ud af det. Vedr. dem der bliver kærester/gift med asiatiske piger, så ved vi jo godt hvilken typer de er, de er typiske....... Ja, det vil jeg ikke uddybe, men fra deres side er det jo ikke kærlighed, ihvertfal ikke 9 ud af 10 gange. Min pointe er at jeg tænker faktisk meget over bagmænd og de piger jeg besøger. Har tit fortrudt.. Føler jeg er blevet "bedre" til at sortere. Men hvem har egentlig gevinst af det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ensidstedans 28 Skrevet 1. Maj Ikke en skid, kort svar. Prostitution vil altid være der og heldigvis for os som forbrugere 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 1. Maj (edited) Desværre ser mange toneangivende politikere prostitution som et samfundsproblem, der skal afskaffes. Tror ikke en revidering af rufferiloven ligger lige for. Desværre. En revidering af rufferilovgivningen samt andre fornuftige tiltag vil for dem se ud som en blåstempling af branchen, og det vil de for alt i verden ikke være med til. Så politikernes stædighed og naivitet fastholder de prostituerede i en gråzone med skumle bagmænd og usle forhold. Redigeret 1. Maj af henlan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 1. Maj (edited) Trol skrev, for 1 time siden: 3/ Ingen straf for rufferi til udlejer af egnede lokaler, Her vil jeg give dig helt ret og synes at man skal starte med at afskaffe staffelovens § 233 Stk. 3. Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Det vil med et slag gøre det nemmere for de prostituerede at finde egnede, mere sikre, velholdte og rengjorte lokaler, så de vil være frigjorte fra div. bagmænd - og det vil samtidigt give et løft til hotelerhvervet, som har sværere ved - eller ingen interesse i at skjule indtægterne fra udlejning til prostitution - og der vil derfor komme flere penge i statskassen. Redigeret 1. Maj af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
godkendtsd 19 Skrevet 1. Maj Trol skrev, for 1 time siden: Hvorfor kommer udenlandske piger til Danmark for at arbejde med sex. Ja kik på tråde om Pattaya og Afrika, så har i svaret. De kan tjene 5-10 gange så meget i Danmark per kunde som de kan i deres hjemland og der er flere kunder eller færre konkurrenter. Jeg kender flere piger som er blevet rige i deres hjemland efter et ophold i Danmark, eller som er blevet gift med en dansk mand og har fået et efter eget udsagn meget bedre liv i Danmark. I mine øjne er det største problem dem der udnytter pigerne i processen. Ham der tager halvdelen af deres indkomst når de er i Danmark. Hende der tager 100.000 kr for et visum til Ungarn så de kan komme ind i eu. Ham der udlejer et faldefærdig hus til 500-1000 kr pr døgn. Ja og selvfølgeligt dem der tvinger eller lokker pigerne ud i prostitution. Min tanke er at købesex er kommet for at blive. Mange tusinde år som reference. Men kunne vi gøre det nemmere for de piger som ønsker at arbejde i det erhverv og sværere for dem som ønsker at udnytte dem? Ja det kan vi. Det kræver selvfølgelig nogle ændringer i lovgivningen. 1/ Visum til Danmark i feks. 3 mdr. Om året , til piger der ønsker at arbejde med sex i Danmark. 2/ ingen krav om skat af indtægter. 3/ Ingen straf for rufferi til udlejer af egnede lokaler, men straf for udlejning af rottehuller( det vil give konkurrence på markedet og mulighed for almindelig udlejning som BB og andre kortsigtede lejemål. Ja jeg ved godt at det politisk er svært at gøre et erhverv skattefri, men det er et meget lille område set i den store sammenhæng. Tv2 har lavet en fin dokumentarfilm, men de ser den ikke fra flere vinkler. ja lad vær og brug dem , det er da klart nok 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Stenbukken4700 411 Skrevet 1. Maj Denne side blev også nævnt i programet at kunder skriver om deres besøge på massagekliniker her ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 587 Skrevet 1. Maj Trol skrev, for 2 timer siden: De kan tjene 5-10 gange så meget i Danmark per kunde som de kan i deres hjemla Ahahahahaha, 50-100 gange, altså bagmænd, chauffører, tlfcentraler, udlejere, visa formidler, pasforfalsker i Spanien. Det er DEM, danske sexkunder betaker de 800,1000,1200,1500 for en time til uden at pigen aner en bjælde. Det er dem, sexkunder finansierer, så de kan få en lejlighed eller sommerhus, en fed bil, spare op til pension, årlige rejser.... Bagmænd vinder. Sexkunder vinder pånær alle de gange, han ikke fik gfe, nærvær, pillowtalk, kun 3 positioner, cum now baby, ingen indlevelse, ikke pigen på fotoet... Stedet: 6 Pigen: 4 Sexen: 1 1/2 Kommer jeg igen: næppe, så skal det blot være 15 mins lige på knald Jeg havde bestilt 1 time men var ude efter 3o min. Trol skrev, for 2 timer siden: Tv2 har lavet en fin dokumentarfilm, men de ser den ikke fra flere vinkler Det er ikke en film. Det er en dokuserie. Og de skal ikk3 vinkle menneskeudnyttelse med andre vinkler. Det kan et andet prod.selskab end Kompaniet gøre. Det er allerede gjort flere gange. Hvad kan sexkunder gøre? Blive voksne, ansvarlige mennesker og vælge alt ufrivlligt fra og frvillift til. Det er jo ikke svært. Mun hvis man ikke vil. Og er totalt ligeglad med andre menneskers liv og vil 'nuancere det'. Hvor mange thaier, afrikanere.og sydamerikanere tror du selv, der spankulerer rundt på andre kontinenter og helt af sig selv tænker...Danmark, knalde danskere, til 1500 for en time, ja da, det vil jeg da, så kan jeg komme væk fra fattigdom, jeg kontakter lige den der aupair lignende EF atudie organisation i Morgan, udfylder et skema og betaler de 500.dollars, gebyret koster, bevares, de skal da ha lidt for at hjælpe.med det praktiske.... Trol skrev, for 2 timer siden: / ingen krav om skat af indtægter. Trol skrev, for 2 timer siden: gøre et erhverv skattefri, men det er et meget lille område set i den store sammenhæng. Lille lille bitte ja. Er det noget du ved noget om og lille ift hvad, antal kunder, prostituerede, omsætning pr år, er der potentielt mere skat i ludere end smøger? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trol 69 Skrevet 1. Maj Tror generelt ikke at der bliver betalt særligt meget skat i branchen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trust-me 100 Skrevet 1. Maj Første del var slem men nu har jeg set del 2, og Pue ha jeg føler mig godt nok ikke ret godt tilpas længere, det er længe siden jeg sidst har besøgt nogen og især udlændinge, men jeg må sige at nu jeg er færdig i denne del at universet, min moral er ikke til det længere. tak 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 1. Maj henlan skrev, for 3 timer siden: Desværre ser mange toneangivende politikere prostitution som et samfundsproblem, der skal afskaffes. Tror ikke en revidering af rufferiloven ligger lige for. Desværre. En revidering af rufferilovgivningen samt andre fornuftige tiltag vil for dem se ud som en blåstempling af branchen, og det vil de for alt i verden ikke være med til. Så politikernes stædighed og naivitet fastholder de prostituerede i en gråzone med skumle bagmænd og usle forhold. Det er vistnok sandt. Men det forhindrer jo ikke os kunder fra at se længere end pikken når. Der er ingen som tvinger os at bruge kvinder som er fastholdt med skumle bagmænd og usle forhold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 2. Maj John41 skrev, for 9 timer siden: Vedr. dem der bliver kærester/gift med asiatiske piger, så ved vi jo godt hvilken typer de er, de er typiske....... Ja, det vil jeg ikke uddybe, men fra deres side er det jo ikke kærlighed, ihvertfal ikke 9 ud af 10 gange. Det er da noget af en påstand! Hvor mange ægteskaber er kærlighed i dk.? "9 ud af 10 gange" -det er heldigvis ikke rigtigt;-) Og "hvilken typer" er vi? -"typisk" -synes da du netop skulle uddybe det... Eller er det fordomme, uvidenhed og gætværk... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 2. Maj (edited) Trol skrev, for 11 timer siden: (…) De kan tjene 5-10 gange så meget i Danmark per kunde som de kan i deres hjemland og der er flere kunder eller færre konkurrenter. Jeg kender flere piger som er blevet rige i deres hjemland efter et ophold i Danmark, eller som er blevet gift med en dansk mand og har fået et efter eget udsagn meget bedre liv i Danmark. I mine øjne er det største problem dem der udnytter pigerne i processen. Ham der tager halvdelen af deres indkomst når de er i Danmark. Hende der tager 100.000 kr for et visum til Ungarn så de kan komme ind i eu. Ham der udlejer et faldefærdig hus til 500-1000 kr pr døgn. Ja og selvfølgeligt dem der tvinger eller lokker pigerne ud i prostitution. Min tanke er at købesex er kommet for at blive. Mange tusinde år som reference. (…) Godt med nogle flere tanker om emnet. Jeg tror, de fleste kan blive enige om, at problemet ligger i, at f.eks. nogle bagmænd kan tage en del af indtjeningen. Det er svært at sige hvad satserne er – 20/80, 50/50, 70/30. Nu er det dog forhåbentlig netop ikke alle udenlandske GP’er der har sådan nogle. Jeg tvivler dog på, at GP’er bliver decideret rige af at arbejde i Danmark. Jeg kunne forestille mig, at det var bedre at arbejde her end så mange andre steder men det er jo nok ikke samme indtjening som hvis man f.eks. var direktør et sted. Så er det måske også lidt sværere tider med f.eks. inflation nu. Jeg ved heller ikke, hvad et visum for en pige til f.eks. Rumænien, Polen eller Ungarn kunne koste – det er nok ikke den størrelsesorden på 100.000 kr. typisk, men det er jo frygteligt hvis nogen bruger den slags til at forgælde pigerne. Jeg ved heller ikke om købesex er kommet for at blive – holdningerne ændrer sig hver dag. Pludselig er der måske netop en kritisk kommentar fra TV2 og pludselig synes nogle politikere det måske skal være ulovligt. Jeg tror dog fortsat, at den bedste vej frem er at holde det lovligt så området ikke mørklægges og pigerne kan udsættes for f.eks. trusler og vold i det skjulte. Så jeg tænker også umiddelbart det forbliver lovligt her i Danmark. Trol skrev, for 11 timer siden: (…) Men kunne vi gøre det nemmere for de piger som ønsker at arbejde i det erhverv og sværere for dem som ønsker at udnytte dem? Ja det kan vi. Det kræver selvfølgelig nogle ændringer i lovgivningen. 1/ Visum til Danmark i feks. 3 mdr. Om året , til piger der ønsker at arbejde med sex i Danmark. 2/ ingen krav om skat af indtægter. 3/ Ingen straf for rufferi til udlejer af egnede lokaler, men straf for udlejning af rottehuller( det vil give konkurrence på markedet og mulighed for almindelig udlejning som BB og andre kortsigtede lejemål. Ja jeg ved godt at det politisk er svært at gøre et erhverv skattefri, men det er et meget lille område set i den store sammenhæng. (…) Jeg tror, at der er andre der har været inde på, at en fuld lovliggørelse ligesom i Tyskland eller Holland kunne være vejen frem. Det tror jeg måske ville være bedre end at gøre det decideret skattefrit. Her kan det at arbejde med GP nemlig så ligestilles med andre erhverv så de får samme rettigheder. Vi har meget stramme regler i Danmark for udlændinge udenfor EU – det er en større debat som jeg ikke tror vi kan tage her men det rammer selvfølgelig også nogle GP’er. Da jeg læste lovgivningen studsede jeg også. Der stod bl.a. at det var ulovligt at udleje et værelse i et hotel til formålet – det havde jeg godt nok aldrig hørt om før. Bare at det var ulovligt at være bagmand. Så jeg studser da også lidt der – hvordan skal pigerne til sidst kunne få nogen steder at bo? Det er måske også det @Jernsvinet er inde på. Jeg ved ikke om vejen i f.eks. Holland og Tyskland er vejen frem – men jeg har studset meget over hvordan det til sidst stort set kan blive muligt for en udenlandsk GP at arbejde, overholde alle reglerne og stadig tjene lidt? Trol skrev, for 9 timer siden: Tror generelt ikke at der bliver betalt særligt meget skat i branchen. Haha, formentlig ikke. Trust-me skrev, for 6 timer siden: Første del var slem men nu har jeg set del 2, og Pue ha jeg føler mig godt nok ikke ret godt tilpas længere, det er længe siden jeg sidst har besøgt nogen og især udlændinge, men jeg må sige at nu jeg er færdig i denne del at universet, min moral er ikke til det længere. tak Jeg tænker måske, at det er vigtigt at huske på, at der blandt udenlandske piger også er forskellige prislejer. Der er forhåbentlig også en stor del der gør det af lyst. Men det er da helt sikkert en fin ting hvis folk netop begynder at overveje, hvordan de kan være med til at undgå at støtte op om tvang, trusler og vold som nogle GP’er formentlig udsættes for i hverdagen? John41 skrev, for 10 timer siden: (…) Vedr. dem der bliver kærester/gift med asiatiske piger, så ved vi jo godt hvilken typer de er, de er typiske....... Ja, det vil jeg ikke uddybe, men fra deres side er det jo ikke kærlighed, ihvertfal ikke 9 ud af 10 gange. Min pointe er at jeg tænker faktisk meget over bagmænd og de piger jeg besøger. Har tit fortrudt.. Føler jeg er blevet "bedre" til at sortere. Men hvem har egentlig gevinst af det? Ja, det er vel med stor sandsynlighed sådan, at det i mange tilfælde med den slags ægteskaber måske også er af andre årsager end lige kærlighed at de bliver indgået. Jeg tør dog ikke sige det med at 9/10 er sådan og nogen er formentlig også af kærlighed. Nu ved jeg ikke hvor meget du tænker over bagmænd etc. Jeg er lidt i tvivl med hvad du mener med de piger du besøger. Men hvis du er blevet bedre til at sortere blandt de GP’er du besøger – kan det så ikke være en ret så god ting? Det virker da som om at mange lige nu er mere bevidste om den slags /TheLion Redigeret 2. Maj af TheLion 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Stenbukken4700 411 Skrevet 2. Maj Det er en verden som er svær at gemmeskue som kunde , men det har sat nogle tanker i gang om hvad piger og steder jeg fremover vil besøge ... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prøver-igen 251 Skrevet 2. Maj Det er ikke ret gennemtænkt: "ingen krav om skat af indtægter" Det vil da totalt skævvride miljøet og være diskriminerende over for danske prostituerede og andre der arbejder, eller får pension mv. Alle skal betale Skat af indtægter, uanset hvordan de er tjent. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trol 69 Skrevet 2. Maj (edited) Prøver-igen skrev, for 14 minutter siden: Det er ikke ret gennemtænkt: "ingen krav om skat af indtægter" Det vil da totalt skævvride miljøet og være diskriminerende over for danske prostituerede og andre der arbejder, eller får pension mv. Alle skal betale Skat af indtægter, uanset hvordan de er tjent. Hvor meget tror du at de østeuropæiske piger betaler i skat i Danmark? Mit gæt er nul kroner og jeg tror ikke de danske betaler skat af mere end nødvendigt, for at kunne betale regninger der jo ikke kan betales kontant. Hvis alle betaler 0 skat er det jo netop ikke skævvridning, men ligestilling. Redigeret 2. Maj af Trol Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prøver-igen 251 Skrevet 2. Maj Trol skrev, Lige nu: Hvor meget tror du at de østeuropæiske piger betaler i skat i Danmark? Mit gæt er nul kroner og jeg tror ikke de danske betaler skat af mere end nødvendigt, for at kunne betale regninger der jo ikke kan betales kontant. Det er da lige meget hvad de gør nu, men jeg henviser til dit forslag om skattefri indtægt, som et tilbud til hertil rejsende prostituerede. Det synes jeg er et totalt ugennemtænkt forslag. Hvorfor foreslår du det og hvad skal det fremme? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trol 69 Skrevet 2. Maj (edited) Prøver-igen skrev, for 8 minutter siden: Det er da lige meget hvad de gør nu, men jeg henviser til dit forslag om skattefri indtægt, som et tilbud til hertil rejsende prostituerede. Det synes jeg er et totalt ugennemtænkt forslag. Hvorfor foreslår du det og hvad skal det fremme? Grunden til at jeg foreslår det, er for at gøre det lettere for alle parter. De fleste betalinger foregår kontant i denne branche og det vil være et uoverskueligt og dyrt projekt at opkræve skat fra udenlandske piger, hvilket det jo er i forvejen. Så hvorfor ikke give dem alle skattefrihed, også de ca 100 danske piger som betaler deres skat, helt eller delvist. Det mener jeg vil fremme ligestillingen i markedet for danske og udenlandske piger. Redigeret 2. Maj af Trol Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trol 69 Skrevet 2. Maj En af grundene til at der er så få danske piger som arbejder fuld tid er jo at der skal betales skat. Så er det bedre bare at være sugar girl og få lidt sort ved siden af. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prøver-igen 251 Skrevet 2. Maj Trol skrev, for 2 timer siden: En af grundene til at der er så få danske piger som arbejder fuld tid er jo at der skal betales skat. Så er det bedre bare at være sugar girl og få lidt sort ved siden af. De piger der betaler Skat, sørger selv for indbetaling . Gør de ikke det, er det et skøn fra Skat. Kontant eller ej, så skal der beskattes. Skat er det der gør at vores samfund kører med div. gratis ting, behandling på sygehus fx. Jeg har været musiker, hvor der også nogle gange blev betalt kontant. Det havde jeg og bandet også pligt til at indberette. Hvis de prostituerede ønsker ordnede forhold, danske , eller udenlandske kvinder, så må man da følge de regler og love der er sat i vores samfund. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trol 69 Skrevet 2. Maj Jeg er da fuldstændig enig. Men hvis det kun er 10 procent der følger reglerne, så viser det jo lidt om hvor svært det er at kontrollere. Jeg foretrækker skattefrihed frem for en dyr ineffektiv administration der ikke kan betale sig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 2. Maj Bananas skrev, for 12 timer siden: Det er vistnok sandt. Men det forhindrer jo ikke os kunder fra at se længere end pikken når. Der er ingen som tvinger os at bruge kvinder som er fastholdt med skumle bagmænd og usle forhold. Sandt nok. Selv har jeg kun erfaringer med danske klinikker og danske kvinder. Da en taxachauffør, der kørte mig ned til Eventyrpigerne, tilbød at køre mig videre til hans bordel med latinske kvinder, sagde jeg nej tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KimLL 20 Skrevet 2. Maj (edited) Jeg har altid undret mig over, hvordan det kan være ulovligt at udleje lokaler til et lovligt erhverv. Udfaldet er blot det allerede eksisterende resultat, hvor kvinderne skal leje lokaler af kriminelle, og hvor lokalerne ofte er uhumske og priserne urimelige. Så loven som angiveligt skulle hjælpe, gør faktisk det stik modsatte. Redigeret 2. Maj af KimLL 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John41 934 Skrevet 2. Maj Møffe skrev, for 14 timer siden: Det er da noget af en påstand! Hvor mange ægteskaber er kærlighed i dk.? "9 ud af 10 gange" -det er heldigvis ikke rigtigt;-) Og "hvilken typer" er vi? -"typisk" -synes da du netop skulle uddybe det... Eller er det fordomme, uvidenhed og gætværk... Nej, ikke i DK generelt. Beklager hvis jeg har været uklar. Jeg taler kun om ægteskaber hvor der indgår en Thai kvinde. Dokumentaren "Fra thailand til Thy" beskriver det meget godt, hvilken type mænd der bliver gift med en Thai og om hvorfor. Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med de mænd der besøger en Thai massageklinik i DK. Efter jeg har læst dit medvirkende i det omtalte TV2 opslag, kan jeg godt forstå du ikke forstår mit oplæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 3. Maj John41 skrev, for 7 timer siden: Nej, ikke i DK generelt. Beklager hvis jeg har været uklar. Jeg taler kun om ægteskaber hvor der indgår en Thai kvinde. Dokumentaren "Fra thailand til Thy" beskriver det meget godt, hvilken type mænd der bliver gift med en Thai og om hvorfor. Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med de mænd der besøger en Thai massageklinik i DK. Efter jeg har læst dit medvirkende i det omtalte TV2 opslag, kan jeg godt forstå du ikke forstår mit oplæg. Det er jo din påstand, mener det er en gang vrøvl;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg