Hop til indhold
Findus

Er det vores tur næste gang?

Recommended Posts

Så er det vist være vores tur næste gang....

 

Ja, men hvad skulle den så hedde?? De homoseksuelle har åbenbart fået patent på "regnbue", så hvad skal vores "ægte" seksuelle frisind så have? Gamle gris-pladsen?

 

I øvrigt så synes jeg at det er lidt mærkeligt at homoseksuelle skal have en plads... hvad så med de hetroseksuelle? ...eller biseksuelle? ....eller de aseksuelle?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, men hvad skulle den så hedde?? De homoseksuelle har åbenbart fået patent på "regnbue", så hvad skal vores "ægte" seksuelle frisind så have? Gamle gris-pladsen?

 

 

 

Tyskerne har jo fundet på at bruge ordet "Freier"

http://de.wikipedia.org/wiki/Freier_%28Prostitution%29

 

Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man skulle oversætte det så det bliver kort og ikke fuldkommen akavet.  En "Frisinder" lyder bare forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

I øvrigt så synes jeg at det er lidt mærkeligt at homoseksuelle skal have en plads... hvad så med de hetroseksuelle? ...eller biseksuelle? ....eller de aseksuelle?

 

Troede at de havde en hel park for sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tyskerne har jo fundet på at bruge ordet "Freier"

http://de.wikipedia.org/wiki/Freier_%28Prostitution%29

 

Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvordan man skulle oversætte det så det bliver kort og ikke fuldkommen akavet.  En "Frisinder" lyder bare forkert.

 

Jeg vælger at oversætte det til frier - altså en der er på udkig efter en brud - og så må det jo blive til Friernes Plads  :D

 

At det så på russisk slang er betegnelsen på en mand, der ikke har nogen forbindelse med den kriminelle verden, gør det jo ikke ringere  :wink:

Namensherkunft[Bearbeiten]

Die Bezeichnung des „Freiers“ stammt aus dem Althochdeutschen und freien wurde gleichbedeutend mit „heiraten“ genutzt. Der Ausdruck Auf Freiersfüßen war ein anerkennender Spruch für einen Mann, der sich auf Brautschau befand. Im russischen Slang bedeutet das Wort (фраер) allerdings einen Menschen, der kein Verhältnis zur krimininellen Welt hat, einen Nichtverbrecher.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

I øvrigt så synes jeg at det er lidt mærkeligt at homoseksuelle skal have en plads... hvad så med de hetroseksuelle? ...eller biseksuelle? ....eller de aseksuelle?

 

det synes jeg nu ikke... 

 

Det er en meget stor del af befolkningen der i gennem tiden har været forfulgt pga deres sexualitet og som har opnået ligestilling her i DK fordi de kæmpede for den...

 

 

pladsen repræsenterer ikke homosexuelle per se - den repræsenterer en kamp for ligestilling der er vundet... i hvert fald her i landet

 

og at vi hylder den kamp og viser hele verden at vi hylder retten til at være den man er - det synes jeg er et kanon signal at sende

 

ISÆR i disse 2 uger under vinterOL - Rusland... hvor herre bevares  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg glæder mig til engang, at høre hvad sejrpladsen for anerkendelse af prostitution som erhverv kommer til at hedde, når det forhåbentligt sker inden for et par årtier.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en meget stor del af befolkningen der i gennem tiden har været forfulgt pga deres sexualitet og som har opnået ligestilling her i DK fordi de kæmpede for den...

Enig.

 

pladsen repræsenterer ikke homosexuelle per se - den repræsenterer en kamp for ligestilling der er vundet... i hvert fald her i landet

Ikke enig.

I min optik, er "Regnbue" en direkte reference til homoseksuelle.

Og kampen for accepten af homoseksuelle og deres rettigheder er bestemt ikke vundet. Jeg kender faktisk en del bøsser, som ikke tør gå hånd i hånd eller kysse offentligt osv.

At kalde pladsen "Regnbuepladsen" er ikke en hyldelst, men derimod et statement, i kampen for accepten af homoseksuelles og deres rettigheder.

Navngivningen af offentlige pladser og veje, bør i mine øjne, være så upartisk som overhovedet muligt.

og at vi hylder den kamp og viser hele verden at vi hylder retten til at være den man er - det synes jeg er et kanon signal at sende

 

ISÆR i disse 2 uger under vinterOL - Rusland... hvor herre bevares  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

Enig i forhold til Rusland. På det punkt, at russerne jo komplet latterlige...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig føler jeg at de homoseksuelle har taget patent på regnbuen, eller de synlige farver.

Nu kan andre ikke bruge dette naturlige farvespil uden at blive associeret med homoseksuelle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Regnbue" burde repræsentere den brede palette af sextilbøjeligheder der findes incl. lysten til at købe og sælge sex. Altså at sex kan være meget mere end mand og kone sex. Desværre er det tolerancen vist ikke kommet så langt endnu...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...