Hop til indhold
PoulAfDK

Årsopgørelsen - hvad med jer?

Recommended Posts

Der ryger penge ind på kontoen senest 14. april 2024.

- Jeg er nogenlunde klar på, hvad de skal bruges på :)

Hvordan så det ud hos jer og hvad skal I investere i?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er  både  lønmodtager  og  selvstændig, så  har  et  regnskab  som  skal  indberettes,  førend  jeg  kan  se  resultatet. Plejer  dog at  gå  nogenlunde  op. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har ikke forsøgt at komme igennem... men mon ikke jeg skal betale. 
Hvis jeg virkelig har taget meget fejl og skal have penge retur, så er jeg meget sikker på hvad de skal bruges på ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
PoulAfDK skrev, for 11 minutter siden:

Der ryger penge ind på kontoen senest 14. april 2024.

- Jeg er nogenlunde klar på, hvad de skal bruges på :)

Hvordan så det ud hos jer og hvad skal I investere i?

Jeg skal helt sikkert investere i Tesla aktien - den er langt nede i kurs lige nu.

Jeg ser det  som en langsigtet investering, så frem for lige nu at kunne aflægge 3-5 glædespiger et besøg, forventer jeg om 2 år at kunne gå tidlig på pension og hver måned glæde pigerne med talrige besøg. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
YNWA skrev, for 3 minutter siden:

Ligegyldig tråd, men det er nok bare mig

Tråden ligger i "Hyggesnak", hvor jeg forestiller mig du ville synes at 3/4 af alle tråde var ligegyldige - giver du også din mening til kende i disse? Du skal nok betale tilbage :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er spændt på hvor meget jeg skal betale cash i lagerskat af kursgevinsten  på min investering i C25 indekset?

Det var virkelig en øjenåbne for at du skal have likvider til den skat på en fiktiv gevinst så længe du ikke realiserer den.

I 22 fik jeg et kæmpe fradrag i rede penge i min skat fordi jeg fik en stor kursgevinst i 21, men samtidig et stor kursfald i 22.

Nu stiger indekset både i 23 og i 24, så det er bare at betale den skat i rede penge, uden et fradrag i 24.

Men det er jo dybest set kun godt.

Nu er det ikke sådan at jeg pludselig er kommet til penge, men jeg optog et 60 % F5 friværdi lån i 20, 30 års afdragsfrihed med variabel rente.
Da renten var i minus.

Jeg investerede broderparten og har frie midler, både til at betale lagerskat og til at jeg kan sælge mine aktier og indfri lånet.
Hvis renten stikker af når lånet får ny rente om ca 1,5 år.

Men håbet er jeg kan beholde det lån i 10 år og score 7 % forrentning i snit om året.

Får se om det holder, men friværdien i en gældfri 2 v ejerlejlighed skulle udnyttes til både at arbejde og at forsøde livet lidt ekstra.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker at investerer i en ny vaskemaskine. 
men er lidt i tvivl hvilken mærke det skal være 

hælder mest til en Miele. 
men er i den grad i syv sind. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvor lang tid har i spildt i køen ?

Jeg kan godt vente til der er 0 i kø, midt om natten når jeg alligevel ikke kan sove om 4 5 dage .:P

Og hvor lang tid har i spildt i køen ?

Jeg kan godt vente til der er 0 i kø, midt om natten når jeg alligevel ikke kan sove om 4 5 dage .:P

Lige nu var der 435.055 i køen og mere end 1 times ventetid. Min tid er for kostbar til at sidde i den kø, når jeg næsten ikke kan gøre fra eller til på beløbet. Checke de har det hele med og indberette gartnerens regninger. :lol:

Redigeret af Moden slikken M

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pussy Lover skrev, for 5 timer siden:

Jeg skal helt sikkert investere i Tesla aktien - den er langt nede i kurs lige nu.

Jeg ser det  som en langsigtet investering, så frem for lige nu at kunne aflægge 3-5 glædespiger et besøg, forventer jeg om 2 år at kunne gå tidlig på pension og hver måned glæde pigerne med talrige besøg. 

 

 

 

Med den rate Musk siger/gør noget dumt så hans aktie crasher, så siger jeg held og lykke :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 37 minutter siden:

Jeg tænker at investerer i en ny vaskemaskine. 
men er lidt i tvivl hvilken mærke det skal være 

hælder mest til en Miele. 
men er i den grad i syv sind. 

Man går aldrig galt i byen med Miele hvidevarer. Køb aldrig amerikanske varer, de er noget ragelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 17 timer siden:

Og hvor lang tid har i spildt i køen ?

Jeg kan godt vente til der er 0 i kø, midt om natten når jeg alligevel ikke kan sove om 4 5 dage .:P

Og hvor lang tid har i spildt i køen ?

Jeg kan godt vente til der er 0 i kø, midt om natten når jeg alligevel ikke kan sove om 4 5 dage .:P

Lige nu var der 435.055 i køen og mere end 1 times ventetid. Min tid er for kostbar til at sidde i den kø, når jeg næsten ikke kan gøre fra eller til på beløbet. Checke de har det hele med og indberette gartnerens regninger. :lol:

Jeg venter også til når køen er væk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pussy Lover skrev, for 22 timer siden:

Jeg skal helt sikkert investere i Tesla aktien - den er langt nede i kurs lige nu.

Jeg ser det  som en langsigtet investering, så frem for lige nu at kunne aflægge 3-5 glædespiger et besøg, forventer jeg om 2 år at kunne gå tidlig på pension og hver måned glæde pigerne med talrige besøg. 

Hvis der så er noget der hedder Tesla til den tid, eller fallitboet er overtaget af et japansk bilmærke for en slik :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 18 timer siden:

Jeg tænker at investerer i en ny vaskemaskine. 
men er lidt i tvivl hvilken mærke det skal være 

hælder mest til en Miele. 
men er i den grad i syv sind. 

Miele er et godt fabrikat.

I 20 år havde jeg en af mærket : Piamatic       -       aldrig nogen problemer - stabil 24/7 

Undskyld piger:wub: - - ved godt jeg er flabet - kunne bare ikke lade være.

Mange hilsner

Nye tider

- Sandheden er bare en anden, da jeg var en 18 -19 år sagde min mor stop for hendes service : nu lærer jeg dig at sortere dit tøj - det med det hvide og kulørt så vasker du selv fremover, og det har jeg gjort de sidste 50 år også i mit 20 årige ægteskab. Hurtigt lærte jeg : alt tøj kulørt og alle strømper sorte ?!?! - der sker ikke så meget ved at miste en

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Arne Jensen skrev, 1 time siden:

Hvis der så er noget der hedder Tesla til den tid, eller fallitboet er overtaget af et japansk bilmærke for en slik :D

Nope - dette kommer ikke til at ske...

Jeg ville derimod være mere tilbageholdende med at investere i de såkaldte " gamle" bilkoncerner.

Volkswagen har en gæld på intet mindre end 192 mia. dollars - hvilket svarer til statsgælden i lande som Sydafrika og Ungarn, mens Daimler, Toyota, Ford, Gm, Stellantis og BMW ligeledes har opbygget bjerge af gæld.

Fælles for disse selskaber er, at de over de seneste år har mistet store markedsandele og formodentlig inden for det næste årti kun vil fremstå som en skygge af sig selv, som vi kender dem i dag.

Mellem os to kan jeg endvidere afsløre der forlyder rygter om at Janis Joplins berømte klassiker  - " Ohh lord by me a - Mercedes Benz ... "  nu skal genindspilles  - men blot hvor ordet Tesla indgår ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja her til morgen kl ca 5 ventede jeg mindre end 1 minut, og fik opdateret mit 'servicefradrag' 6.600 kr.. Det var havemanden der har lavet en del for mig så det dækker langtfra udgiften til ham men det var det værd.

Skal så lige finde ud af om jeg har tjent på aktierne. Det er så næste skridt, Saxobank laver kun indberetning af tjente renter og af Aktiespare kontoen.

Så gang i regne arket.

Redigeret af Moden slikken M

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pussy Lover skrev, for 3 timer siden:

Nope - dette kommer ikke til at ske...

Jeg ville derimod være mere tilbageholdende med at investere i de såkaldte " gamle" bilkoncerner.

Well, jeg er ikke helt sikker på det ikke kommer til at ske. Afhængig af tidshorisonten, kan meget ske. Brintbiler er nok ikke en konkurrent lige nu, men det kan jo ikke udelukkes hvis vi udvider horisonten til 10 år. 

Så jeg ville i det hele taget holde mig fra biler. Og alt andet jeg ikke forstår indgående. Over tid, er min erfaring at fast ejendom altid gør det bedre end det jeg ikke selv er direkte involveret i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, den 10.3.2024 at 17:34:

Jeg tænker at investerer i en ny vaskemaskine. 
men er lidt i tvivl hvilken mærke det skal være 

hælder mest til en Miele. 
men er i den grad i syv sind. 

Du går aldrig galt med en miéle alt andet er skrot samlignet, hvis du ikke vil købe miéle så køb Bosch aeg, baukneckt, men ALDRIG blomberg og zanussi. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

Well, jeg er ikke helt sikker på det ikke kommer til at ske. Afhængig af tidshorisonten, kan meget ske. Brintbiler er nok ikke en konkurrent lige nu, men det kan jo ikke udelukkes hvis vi udvider horisonten til 10 år. 

Så jeg ville i det hele taget holde mig fra biler. Og alt andet jeg ikke forstår indgående. Over tid, er min erfaring at fast ejendom altid gør det bedre end det jeg ikke selv er direkte involveret i. 

Fast ejendom over en tyve årsperiode er guld.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tråden tog en uventet, men muligvis ganske økonomisk fordelagtig, drejning - Just as expected, muhahaha - men hvad mener @YNWA mon om dette scenarie.

Cheer up buddy.

Redigeret af PoulAfDK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...