Hop til indhold
Slowman

Giver det glæde og mening at medbringe små “værtindegaver”?

Recommended Posts

Det er jo almindeligt at medbringe en værtindegave når man besøger nogen - især når man forventer at få godt at spise

Men giver det glæde og mening at have en lille ting - blomst, chokolade eller andet med når man besøger GP’er?
 

Jeg tænker det virker lidt for meget…. Og hvad skal de gøre af blomster…. Eller chokolade. I hvert fald hvis det er første gang og man jo faktisk ikke kender hinanden bare lidt. Jeg tænker det giver lidt mere mening hvis man kommer igen…. Og igen…. Og igen.
 

Jeg havde tænkt at give lidt “drikkepenge” idag, hvis det var rigtig godt. Det var det faktisk, men jeg havde bestilt og betalt for en time og selvom vi havde fin tid og behagelig stemning, god massage og skøn hj/bj som dejlig “afslutning”, var jeg ude efter 45 minutter og det var ikke mig der sagde jeg var færdig og ville gå, så jeg strøg drikkepengene.

Hvad er god stil?
 

Og mange tak til den søde JenniferRomantica for de pæne ord. Det vil vi så prøve at leve op til

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel som på hoteller. Smid en skilling hvis du har fået god rengøring, men lad være med at vente til sidste dag. Det jo en opmuntring om at blive ved i den gode stil, og vil man selv have glæde af det skal det være når man har flere dage tilbage, eller i dette tilfælde flere besøg foran sig. 

Jeg giver hvis jeg har været der før og forventer at komme igen. Er der skod service giver jeg ingenting og stopper most likely med at komme igen. 

Tænker ikke at det er så svært.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Det giver ALTID mening at glæde andre:wub:.. Og vi bliver altså glade for selv den mindste anerkendelse eller påskønnelse<3.. 

Det samtidig en super god måde at bryde isen på - synes jeg - hvis man som gæst selv er lidt nervøs.. Når jeg få en gave/blomst eller lignende så giver det en god åbning til at starte lidt flirt op osv.. Det giver en naturlig følelse af et stævnemøde.. Det gælder dog mest ved førstegangsbesøg da nervøsiteten gerne skal være formindsket når man kender hinanden jo:P.. 

Jeg har en gæst der sådan ved højtider giver mig udskårne figurer han selv laver og det er - for mig - simpelthen sådan en fin gave som jeg kan kigge på når jeg engang sidder på plejehjemmet og som nok kan vække nogle grin når jeg skal berette om mit skøre liv til alle de unge sosu folk:lol:.. Ihh hvor jeg glæder mig faktisk:wub:.. Til den tid har jeg forhåbentlig en hel samling af træfigurer der kan gøre Emil til skamme:P:lol:.. 

 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har et par gange talte en lille buket roser med når jeg var besøg anden gang, hvilket altid er blevet taget godt i mod.

dog aldrig ved første gangs besøg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, hvis du selv kommer i god stemning ved at give en lille gave eller noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ForVirring skrev, 1 time siden:

Det er vel som på hoteller. Smid en skilling hvis du har fået god rengøring, men lad være med at vente til sidste dag. Det jo en opmuntring om at blive ved i den gode stil, og vil man selv have glæde af det skal det være når man har flere dage tilbage, eller i dette tilfælde flere besøg foran sig. 

Jeg giver hvis jeg har været der før og forventer at komme igen. Er der skod service giver jeg ingenting og stopper most likely med at komme igen. 

Tænker ikke at det er så svært.

Sjovt med drikkepenge. De gives til en taxachauffør, men ikke buschaufføren. Tjeneren får dem, men ikke kokken. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Jeg oplever ofte at mine gæster har en lille ting med og jeg bliver rigtig glad og rørt over det :)

Nogen spørger endda om de skal tage bobler med og i så fald, hvilken type jeg foretrækker, én havde en parfume med (som jeg er helt vild med og bruger næsten dagligt :wub:), en anden har givet mig et sæt undertøj, en tredje har sendt mig sjove og betænksomme gaver som referere til noget vi har talt om, et par stykker har luret min søde tand og @Lauersen havde mine ynglingsvingummier med i gave da jeg mødte ham første gang og så var det endda ikke engang en fræk aftale vi havde :D.

Er du i tvivl omkring pigens præferencer så spørg inden aftalen om det vil være ok at medbringe blomster, chokolade, jeg er ret sikker på at hun vil blive glad for tanken.

 

Redigeret af Pianistinden
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft blomster med, en lille dåse hjemmelavet pebernødder, en lille flaske parfume, chokolade, og det bedste var da jeg havde sushi med, som vi aftalte at spise bagefter, nøgne :wub:, det kan godt anbefales.

hvis jeg ikke kendte pige, overhovedet, så ville jeg ikke tage noget med første gang. “Drikkepenge” er ikke lige mig, det er lidt for upersonlig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må virkelig være dårligt opdraget... :rolleyes:
Har aldrig gaver med til værten til et arrangement - jeg får heller aldrig gaver hvis jeg arrangerer. Så det går jo nok lige op.

'Drikkepenge' giver for mig ikke mening i denne branche. Pigerne sætter selv deres priser og det er den aftalte pris der betales. Det er for mig de penge der skal være imellem os.
1. gangs besøg bringer jeg heller ikke noget som gave. Jeg kan spørge om jeg skal tage noget med, men det har jeg ikke pt været ude for at blive bedt om.
Er det et genbesøg og jeg har luret noget i vores snak sidst, som jeg ved hun kunne blive glad for, så kan jeg sagtens have det med i gave. Har fx luret en jeg besøgte, at hun var glad for en specifik parfume, som hun ikke nænnede at købe til sig selv, men før havde fået i gave af noget familie. Så den købte jeg med til hende. Den blev hun naturligvis glad for :wub:
Jeg har også haft en flaske vin og en special øl med som gave, som jeg havde luret at de kunne lide. Jeg spørg som regel ikke direkte, for jeg kan godt lide at tage pigerne 'med bukserne nede' :oops: Det kan også 'bare' være en æske chokolade, hvis jeg ikke har fanget noget i tidligere møder.
Jeg er personligt en pleaser og elsker at give en gave - også gerne 'bare fordi'. Men ikke til førstegangs møder.

Uden gaver, får du mindst lige så meget igen ved at overholde de opsatte aftaler og have en naturlig respekt for pigen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig giver det mere mening og give mere en aftalt, så er det jo op til pigen om det skal være lidt ekstra lækkert 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er som Vimmel lidt en pleaser type så jeg gør det ikke altid men kan godt lide at have noget med der viser at jeg påskønner den oplevelse vi skal have sammen. 

Det føles altid rart at mærke glæden og påskønnelsen ved noget man gør for andre. 

Jeg har ikke en egentlig fast procedure eller tradition for hvornår jeg giver noget og hvornår jeg ikke gør ( Feks. kun til førstegangs besøg, eller kun til dem jeg er fast hos).

Det er en ting jeg beslutter op til en aftale / besøg fra gang til gang, det samme gælder hvilken gestus / gave eller ej.

Jeg føler at en æske chokolader oftest tages godt imod og kan være både luksus og i den billigere ende men stadig glæde. Jeg har også i nogen tilfælde bare skrevet nogen søde ord og rosende komplimenter til GPen enten som det eneste eller sammen med en gave. 

Jeg kan godt lide at vise dem jeg besøger oftere (fast), at jeg er opmærksom på deres fødselsdag feks. 

Med nogen ved jeg nu deres præferencer i både yndlingsslik og godter, parfumer og andet og det er jo rart at vide eller hvad de er til hvis man byder på middag. 

 

Drikkepenge har jeg så vidt jeg husker kun gjort tre gange og de to af gangene var bare mig der ikke havde lige penge og ikke gad at besvære os med byttepenge cirkus. Og kun en gang har jeg givet bevidst drikkepenge og det var i en trekant hvor jeg på trods af GPernes egne fastsatte priser ikke gad forskelsbehandle dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, 1 time siden:

én havde en parfume med (som jeg er helt vild med og bruger næsten dagligt :wub:)

Det har jeg også modtaget og jeg er blevet helt vild med duften:wub:.. Havde nok aldrig selv brugt pengene på en dyr duft så det giver mig mulighed for den smule luksus med god samvittighed:P.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 1 time siden:

om, et par stykker har luret min søde tand og @Lauersen havde mine ynglingsvingummier med i gave da jeg mødte ham første gang

Jeg har også her og der luret lidt smagspræferencer blandt andet fra enkeltbemærkninger herinde på forum i diverse tråde og kan godt lide det signal at jeg er opmærksom på deres yndlings ting som kommer frem i tilfældige tråde og opslag og så får de det efterfølgende jeg synes det sender et signal om at man gerne vil glæde dem og være opmærksomme i møderne på deres behov også. 

 

Jeg har også noteret mig enkelte faste GPers særlige kinks, eller holdninger til alt fra sexlegetøj til ting der tænder og ikke tænder dem, og prøver at huske den slags fordi jeg gerne vil respektere deres behov og forskelligheder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vel ikke noget galt i at have noget med til kvinden. Jeg har så overvejet at have noget andet med end vin, chokolade og blomster - nemlig sexlegetøj og frækt undertøj. Noget der passer til hendes ydelser og mine lyster :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kom lige i tanke om at jeg engang på OF donerede pengene til et bestemt frækt kostume GPen ønskede at købe ;) 

 

Hun havde fire kostumer hun overvejede at anskaffe oppe til en afstemning på OF og et af dem jeg ikke havde stemt på havde flere stemmer så for sjov donerede jeg indkøbsprisen  til det kostume jeg havde stemt på selv til hende med en besked om at jeg synes hun ville se fantastisk ud i det kostume. 

 

Så blev afstemningen highjacket :P :lol: og hun købte det kostume og jeg nød det selv til vores aftale hvor hun havde det på for mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har senest også haft gave med til nogle gæstevisit gp'er på lysthuse. Men hverken gave eller præstation på lagnet har åbenbart imponeret pigerne, da de sjældent er på lysthuses vagtplan efterfølgende.

Men det er også tanken der tæller.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Slowman skrev, for 4 timer siden:

Hvad er god stil?

At  du  har  noget  med,  såfremt  du  har  lyst  eller  giver  lidt  ekstra  drikkepenge  såfremt du  har lyst til det. 

Jeg  har  selv  fået  drikkepenge,  duft, lækker  kvalitets chokolade,  trusser, hotel ophold og  noget til mine  fritidsinteresser. 

Jeg  vil  helst  undvære  en  æske  dårlig chokolade  ( spiser  den  ikke  og  vil  heller  ikke  give  den  videre) eller en  upersonlig  gave,  så  vil  jeg  hellere  have  25 kr  ekstra som  den  chokolade  har  kostet. 

Jeg  har  også  haft  gaver  med  til  få  mænd,  det  har  været  noget  som  har  haft  deres  interesse  eller  noget  som jeg  vidste  de  var  særlig  glade  for. 

Redigeret af lejogbrug
.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også selv givet gaver skal det lige siges:P.. Blandt andet et flettet julehjerte og en gang noget pude og nogle duftlys tror jeg sådan til hjemlig hygge så han kunne tænke på mig når han tændte lyset.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det korte svar er JA. Det giver mening og glæde. Jeg har givet gaver, når jeg ved at det er et sted eller en pige, som jeg kommer til at besøge flere gange fremover. For mig handler det om at sige tak for god service. Og når jeg gør det, er det til piger, som giver noget af sig selv. Når oplevelsen har GFE karakter. Gaven kan være en lille julegave, medbragt morgenmad, en æske chokolade, en buket blomster, en læbestift, etc. - det styrker altid relationen og kommer kun positivt tilbage. Det er i den grad tanken der tæller. Som andre skriver kan en pose vingummi være verdens bedste gave. For mig er det vigtigste at sende signalet: jeg har glædet mig til at se dig. Jeg har tænkt på dig og købt en lille ting. Det kan kun give et bedre møde. Nu og fremover. PS - synes en lille gave er langt bedre end ekstra penge 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lidt mere personlig gave giver gerne god mening, men det kræver jo at man kender hinanden lidt i forvejen. Jeg er biavler, og har flere gange haft honning med til en pige, som jeg har besøgt jævnligt, jeg ved hun sætter pris på det. Det er jo ikke en gave jeg ville tage med til pige jeg ikke havde mødt før. Først og fremmest fordi jeg ikke ved om hun kan lide det, også fordi der på glasset jo står avlet i egen bigård efterfulgt af navn og adresse, som jeg ikke ønsker frem alle steder. 
BR

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig giver det ikke så megen mening, synes nok det er at blande tingene sammen. 
Det er ikke noget jeg tænker over så det er aldrig sket, der skulle nok nogle særlige omstændigheder til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blomster med? 

Har du osse blomster med til din frisør, - eller tandlæge? 

Hvordan vil et lille hotel værelse se ud efter et par uger hvis 10 - 15 gæster kommer med blomster hver dag?? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milner skrev, 1 time siden:

Hvordan vil et lille hotel værelse se ud efter et par uger hvis 10 - 15 gæster kommer med blomster hver dag?? 

Det kan hotellerne sagtens håndtere så intet problem der. Det behøver du ikke bekymre dig om. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tilbyder altid ekstra sex til hende jeg besøger i stedet for drikkepenge smågaver osv. det tages der aldrig i mod :( Well spøg  til side, det sker efter et par besøg at jeg lægger en hund eller to enkelte gange har jeg haft blomster med. Især de Afrikanske piger på Hvidovrevej blev glade for blomster,  Thaipigerne er meget glade for penge i stedet for presenter. 

Redigeret af Bødlen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo

Som i alle mulige andre sammenhænge, så synes jeg da bare du skal være dit autentiske jeg ... :wub:og hvis det betyder at du har lyst til at give en lille "hilsen" når du har besøgt en pige, så gør det endelig :)

Da jeg på et tidspunkt helt privat hyggede mig lidt med en pige, havde jeg altid en lille buket røde roser med når vi sås... Det kunne hun godt lide :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...