Hop til indhold
Lauersen

Antastet på åben gade i det københavnske natteliv

Recommended Posts

Jeg var til en helt fantastisk fredagsbar hos Eva i går, og selvom der blev budt på lækre tapas var jeg sulten efter en omgang natmad da jeg gik hjem. Burger King på Vesterbrogade klemt inde imellem de populæreste gå-i-byen steder var den valget faldt på da alt andet virkede lukket, og stedet emmede da også af nostalgi fra de mange gange jeg har spist der siden 80erne.

På vej mod Hovedbanegården gik jeg slalom imellem festglade mennesker på forskelligt niveau i deres brandert, og pludseligt ud af det blå gik en lille dame imod mig og gav mig en krammer. Ok med mig med krammere fra tilfældige, men hun begyndte på hvad der måtte være de få engelske brokker hun kunne præstere, "You like", "Is verry good", og hendes veninde kom over og stemte i. Da jeg forsøgte at gå væk fra hende tog hun resolut fat i skridtet på mig og forsøgte at fastholde mig samtidig med mere kælen snak. Jeg var super opmærksom på om hendes hænder skulle finde min pung eller telefon i mine lommer, og det lykkedes til sidst at få vristet mig fri, hvorefter hun sikkert fandt sig et nyt offer.

Det efterlod mig med en følelse af "overhovedet ikke ok", men alligevel på et niveau hvor jeg ikke har tænkt mig at kontakte politiet. Har heller ikke en særligt god beskrivelse af pigerne udover at de var omkring 1.55, østeuropæiske eller roma, og gik med huer og varme jakker. Jeg ved ikke om det er et kendt fænomen i København hvis man som mand går alene rundt, og kan bedst forestille mig at det er en form for "rulleforretning" hvor en bagmand holder styr på dem og de skal lokke naive mænd hen et sted hvor de bliver udplyndret.

Jeg er af den måske ikke særligt ligestillings-agtige holdning at det her ville være langt værre hvis jeg var kvinde og en mand havde opført sig sådan overfor mig, men ved ikke hvordan andre ville have følt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 7 minutter siden:

Jeg er af den måske ikke særligt ligestillings-agtige holdning at det her ville være langt værre hvis jeg var kvinde og en mand havde opført sig sådan overfor mig, men ved ikke hvordan andre ville have følt.

Helt enig, og det er langt farligere for kvinder hvis det udvikler sig end for en mand.

Medmindre det er den forkerte kvinde det går ud over, som kan nogle tricks til den slags situationer.

Var du synligt påvirket?

Tænker at det ikke går ud over nogle som er åbenlyst ædru.

Et godt råd!

Benyt et pengebælte med en inderlomme der vender mod maven, og læg alle værdier i den lomme.

Lyn jakken og dæk pengebæltet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 10 minutter siden:

Jeg var til en helt fantastisk fredagsbar hos Eva i går, og selvom der blev budt på lækre tapas var jeg sulten efter en omgang natmad da jeg gik hjem. Burger King på Vesterbrogade klemt inde imellem de populæreste gå-i-byen steder var den valget faldt på da alt andet virkede lukket, og stedet emmede da også af nostalgi fra de mange gange jeg har spist der siden 80erne.

På vej mod Hovedbanegården gik jeg slalom imellem festglade mennesker på forskelligt niveau i deres brandert, og pludseligt ud af det blå gik en lille dame imod mig og gav mig en krammer. Ok med mig med krammere fra tilfældige, men hun begyndte på hvad der måtte være de få engelske brokker hun kunne præstere, "You like", "Is verry good", og hendes veninde kom over og stemte i. Da jeg forsøgte at gå væk fra hende tog hun resolut fat i skridtet på mig og forsøgte at fastholde mig samtidig med mere kælen snak. Jeg var super opmærksom på om hendes hænder skulle finde min pung eller telefon i mine lommer, og det lykkedes til sidst at få vristet mig fri, hvorefter hun sikkert fandt sig et nyt offer.

Det efterlod mig med en følelse af "overhovedet ikke ok", men alligevel på et niveau hvor jeg ikke har tænkt mig at kontakte politiet. Har heller ikke en særligt god beskrivelse af pigerne udover at de var omkring 1.55, østeuropæiske eller roma, og gik med huer og varme jakker. Jeg ved ikke om det er et kendt fænomen i København hvis man som mand går alene rundt, og kan bedst forestille mig at det er en form for "rulleforretning" hvor en bagmand holder styr på dem og de skal lokke naive mænd hen et sted hvor de bliver udplyndret.

Jeg er af den måske ikke særligt ligestillings-agtige holdning at det her ville være langt værre hvis jeg var kvinde og en mand havde opført sig sådan overfor mig, men ved ikke hvordan andre ville have følt.

Hvad hvis nu det havde været 2 Danske lyshåret piger, der havde prøvet at "antaste" dig?:D

Hvad der nok, er mange mænds drøm...

Men ellers lyder det du var ude for som en begyndende "rulleforretning":angry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Rejsenetværk skrev, for 15 minutter siden:

Helt enig, og det er langt farligere for kvinder hvis det udvikler sig end for en mand.

Medmindre det er den forkerte kvinde det går ud over, som kan nogle tricks til den slags situationer.

Var du synligt påvirket?

Tænker at det ikke går ud over nogle som er åbenlyst ædru.

Et godt råd!

Benyt et pengebælte med en inderlomme der vender mod maven, og læg alle værdier i den lomme.

Lyn jakken og dæk pengebæltet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg var nok lige som alle andre (måske pånær dørmænd) på Rådhusplads delen af Vesterbrogade noget overrislet efter hygge med drinks i godt selskab (og havde egentlig også været "overrislet" på en rigtig god måde tidligere på aftenen). Jeg har pung og telefon liggende i dybe forlommer med en lang jakke udover, og tænker at de ville have haft nemmere ved at få et pengebælte fra mig.

sweetstone skrev, for 3 minutter siden:

Er det ikke et kendt problem, når man tænker område,tidspunkt,enlig mand.

 

Jeg har ikke hørt om det før. Kun at det er et langt større issue for piger/kvinder i forhold til krænkende adfærd i nattelivet.

Dickmand skrev, for 14 minutter siden:

Hvad hvis nu det havde været 2 Danske lyshåret piger, der havde prøvet at "antaste" dig?:D

Hvad der nok, er mange mænds drøm...

Men ellers lyder det du var ude for som en begyndende "rulleforretning":angry:

Det ville stadig have været uønsket seksuel opmærksomhed.

Redigeret af Lauersen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

Det er et gammelt og velkendt trick for lommetyveri, der oftes begås af roma-kvinder. De går typisk efter den enlige og påvirkede mand på gaden, hvor der er mange mennesker samlet.

En nyere version er de såkaldte "dansetyve".

Redigeret af ErnstOle

Del dette indlæg


Link til indlæg
ErnstOle skrev, for 5 minutter siden:

Det er et gammelt og velkendt trick for lommetyveri, der oftes begås af roma-kvinder. De går typisk efter den enlige og påvirkede mand på gaden, hvor der er mange mennesker samlet.

En nyere version er de såkaldte "dansetyve".

Fik lige selv læst op om dansetyve/krammetyve (kendte ikke til det tidligere). Hende her tog den dog et skridt videre så om sige. De går vist mest efter dyre ure, så jeg må da virkelig have været en nitte da jeg slet ikke går med ur.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kan man dog spørge som lovens laange ville spurgt en kvinde:

- Var du ikke liiidt inviterende..?

- Lidt lidderlig..?

- Lidt modtagelig for er bekendtskab...?

- Du havde været på fredagsbar..? Du var måske fortsat lidt ludderlig..?

Når jeg spotter nogle løse fugler på gaden, eller i sidesynet ser en komme mot mig, da gør jeg meg extra uinteressant ved at se en anden vej. Der bliver nok ikke nogen mulighed for kvinden at gribe mig hverken i skridt eller nogle andre steder..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 2 timer siden:

Jeg var til en helt fantastisk fredagsbar hos Eva i går, og selvom der blev budt på lækre tapas var jeg sulten efter en omgang natmad da jeg gik hjem. Burger King på Vesterbrogade klemt inde imellem de populæreste gå-i-byen steder var den valget faldt på da alt andet virkede lukket, og stedet emmede da også af nostalgi fra de mange gange jeg har spist der siden 80erne.

På vej mod Hovedbanegården gik jeg slalom imellem festglade mennesker på forskelligt niveau i deres brandert, og pludseligt ud af det blå gik en lille dame imod mig og gav mig en krammer. Ok med mig med krammere fra tilfældige, men hun begyndte på hvad der måtte være de få engelske brokker hun kunne præstere, "You like", "Is verry good", og hendes veninde kom over og stemte i. Da jeg forsøgte at gå væk fra hende tog hun resolut fat i skridtet på mig og forsøgte at fastholde mig samtidig med mere kælen snak. Jeg var super opmærksom på om hendes hænder skulle finde min pung eller telefon i mine lommer, og det lykkedes til sidst at få vristet mig fri, hvorefter hun sikkert fandt sig et nyt offer.

Det efterlod mig med en følelse af "overhovedet ikke ok", men alligevel på et niveau hvor jeg ikke har tænkt mig at kontakte politiet. Har heller ikke en særligt god beskrivelse af pigerne udover at de var omkring 1.55, østeuropæiske eller roma, og gik med huer og varme jakker. Jeg ved ikke om det er et kendt fænomen i København hvis man som mand går alene rundt, og kan bedst forestille mig at det er en form for "rulleforretning" hvor en bagmand holder styr på dem og de skal lokke naive mænd hen et sted hvor de bliver udplyndret.

Jeg er af den måske ikke særligt ligestillings-agtige holdning at det her ville være langt værre hvis jeg var kvinde og en mand havde opført sig sådan overfor mig, men ved ikke hvordan andre ville have følt.

Har prøvet det nogle gange når jeg har været omkring banegården sent om aftenen , men det har nu mest været neger ludere der gerne ville tjene nogle hurtige penge :ph34r:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder lidt som min sidste tur i Pattaya soi 6 

Der siger mange piger hej til fyrene ved at trykke dem i skridtet og siger ohh very big. I want.

Jeg tog hende med hjem og kneppede hende hele natten.

Gangen før havde tøsen sgu en stang mellem benene. Hun fik samme tur.

Havde det været mig ved hovedbanegården havde jeg taget hende med hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 4 timer siden:

På vej mod Hovedbanegården gik jeg slalom imellem festglade mennesker på forskelligt niveau i deres brandert, og pludseligt ud af det blå gik en lille dame imod mig og gav mig en krammer. Ok med mig med krammere fra tilfældige, men hun begyndte på hvad der måtte være de få engelske brokker hun kunne præstere, "You like", "Is verry good", og hendes veninde kom over og stemte i.

Det lyder da som en klassisk rulle-en-fuld, sent om aftenen, særligt når der var to sammen. Jeg har dog aldrig selv været ude for det, heldigvis.

Men hyggeligt var det hos Eva og nej, du virkede kun glad og bestemt ikke fuld da du tog af sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøvede det for mange år siden i Rimini -det var sigøjnere -halv store børn 8-10stykker -der klappe med hænderne overalt på en -tiggeragtigt -jeg sagde altid "jeg har ikke noget til jer" men de var nogen gange svære at slippe af med... Det var meget tydeligt var de ville opnå!

Da jeg boede i Nuuk -var det flere gange en pige der ventede på mig, udenfor Sana, når jeg fik fri fra aftenvagt -og fulgte efter mig og en kollega -da vi gik ind for, at få en øl på "mutten" -hun holde lidt afstand -men det var tydligt at hun observerede os/mig. En dag jeg havde fået fri -og gik alene hjem -tog hun mod til sig -og spurgte om hun måtte gå med mig... -det kunne hun jo godt et stykke (havde 2,5km. hjem) men hun fulgte med hele vejen -og nååhja hun kom også med ind til en øl derhjemme -hvilket hun var utrolig taknemlig for -hun fortalte mig -at hun ingen steder havde at være om natten -nåmen så blev hun hos mig om natten. Efterfølgende fik jeg en forklaring om, at jeg var ny i byen -og hun ville gerne være den første der prøvede mig... Det forstod jeg ikke noget af dengang... (men det var vist meget normalt, når det var nyt -skulle man lige prøve et tur) Jeg så hende ikke igen.

Har også prøvet det i Pattaya -de skal lige mærke "klokkeværket" når man går forbi -har flere gange lynhurtigt fanget deres hånd/håndled og givet dem et smæk over fingerene og sagt "mås man ikke"(ca.) -somregel bliver de meget overrasket -og først når jeg smiler/griner til dem -griner de også... -og flere husker mig for det flere dage efter, når vi ses igen tilfældigt...  Jeg synes da det er grænseoverskridende, men når man tænker på hvor det er -er det jo så utrolige mange ting der er grænseoverskridende i Pattaya. Og jeg kan godt acceptere det -selv om jeg "siger fra" på min måde... Jeg er altid opmærksom på min pung/mobil -og har den kun med -såfremt det er nødvendigt... Er sikke på hvis der kom nogen på samme måde som du har oplevede i dk. -ville jeg reagere mere afvisende -måske endda skubbet vedkommende væk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Lauersen skrev, for 19 timer siden:

(…)

 

På vej mod Hovedbanegården gik jeg slalom imellem festglade mennesker på forskelligt niveau i deres brandert, og pludseligt ud af det blå gik en lille dame imod mig og gav mig en krammer. Ok med mig med krammere fra tilfældige, men hun begyndte på hvad der måtte være de få engelske brokker hun kunne præstere, "You like", "Is verry good", og hendes veninde kom over og stemte i. Da jeg forsøgte at gå væk fra hende tog hun resolut fat i skridtet på mig og forsøgte at fastholde mig samtidig med mere kælen snak. Jeg var super opmærksom på om hendes hænder skulle finde min pung eller telefon i mine lommer, og det lykkedes til sidst at få vristet mig fri, hvorefter hun sikkert fandt sig et nyt offer.

Det efterlod mig med en følelse af "overhovedet ikke ok", men alligevel på et niveau hvor jeg ikke har tænkt mig at kontakte politiet. Har heller ikke en særligt god beskrivelse af pigerne udover at de var omkring 1.55, østeuropæiske eller roma, og gik med huer og varme jakker. Jeg ved ikke om det er et kendt fænomen i København hvis man som mand går alene rundt, og kan bedst forestille mig at det er en form for "rulleforretning" hvor en bagmand holder styr på dem og de skal lokke naive mænd hen et sted hvor de bliver udplyndret.

 

(…)

Tak for dit indlæg. Arh ja, der er mange steder, man kan fange lidt fast food i byen. McDonald’s, Burger King og kebab.

 

Jeg troede egentlig først med overskriften, at du var blevet passet op af nogle mænd eller lignende.

 

At gå f.eks. på Istedgade i delen mod Hovedbanegården om natten især på en weekend er jo nok et sted hvor en del kan komme og tilbyde en lidt forskelligt.

 

Jeg ved ikke lige, hvor politi og ligestilling skulle komme ind i det?

 

Karsteng skrev, for 17 timer siden:

Så kan man dog spørge som lovens laange ville spurgt en kvinde:

- Var du ikke liiidt inviterende..?

- Lidt lidderlig..?

- Lidt modtagelig for er bekendtskab...?

- Du havde været på fredagsbar..? Du var måske fortsat lidt ludderlig..?

Når jeg spotter nogle løse fugler på gaden, eller i sidesynet ser en komme mot mig, da gør jeg meg extra uinteressant ved at se en anden vej. Der bliver nok ikke nogen mulighed for kvinden at gribe mig hverken i skridt eller nogle andre steder..


Det håber jeg da godt nok ikke de ville, hvis en pige/kvinde er blevet antastet. Men nu lyder det her måske mere som et forsøg på at sælge et eller andet. Som sagt har mange været der i området ved Istedgade formentlig. Uanset hvad må politiet ikke sige den slags du skriver der som udgangspunkt, hvis en pige eller kvinde er blevet antastet. Så det håber jeg da godt nok ikke de ville sige.
 

Nu ved jeg netop heller ikke, hvorfor der lige skulle komme politi og ligestilling ind i historien? :)

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
[email protected] skrev, for 16 timer siden:

Har prøvet det nogle gange når jeg har været omkring banegården sent om aftenen , men det har nu mest været neger ludere der gerne ville tjene nogle hurtige penge :ph34r:

 

Skriver det gerne igen:

Vær opmærksom på, at en hel del af de afrikanske gadepiger har "udvidet deres forretningsområde" ved at trække og tigge ude foran beværtningerne overfor Tivolis hovedindgang både tors-, fre- og lørdag efter mørkets frembrud. Meget kan man sige og skrive om dem, men de har en vis sans for, hvor det er bedst at drive deres "business"!  :ph34r:

Hvor godt folk er og kommer ...tiltrækker desværre også ludere og lommetyve + andre tricktyve af suspekt karakter!

Tak til @Lauersen m. fl. for at rette fokus herpå ved at advare om, hvad man skal være opmærksom på at undgå og desværre kan risikere at komme ud for i byen på de kanter!  :???:

 

Watch out! Its a jungle out there - also in Copenhagen :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)

* Foregik fredagsbaren forresten ikke på Frederiksberg? :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 52 minutter siden:

* Foregik fredagsbaren forresten ikke på Frederiksberg? :)

Det betyder ikke noget. Den er jo overstået.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Papirtricket & Dansetyven er velkendte i KBH. Kender 3 tøser der har fået frarøvet henholdsvis mobil og dankort på denne måde.. 

En anden veninde fik engang en flaske i hovedet, ude foran det gamle Rosie McGees's, idet hun skubbede en fyr væk der tog hende på babserne - passede ham såååå ikke liiii.. Så ja, man er vel lidt udsat såvel Mand som Kvinde.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

My own experience about istedgade on weekends is to avoid the african girls there....    I have met up with nice girls there, but also there is really bad one´s there, you can´t know if they are good or bad, so better is to avoid them all! If you go out for drinking, avoid them all, that is my best advice to you!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...