Hop til indhold
Montezi

En ny stemme i debatten om prostitution

Recommended Posts

MissMaise deltog i radio programmet "Nattevagten" på Radio 24/ i fredags nat - og gav hendes syn på branchen og i særdeleshed på forholdet mellem glædespiger og kunder, set fra hendes synspunkt.

 

Det er absolut et lyt værd efter min mening, men det varer ialt lidt over 1 time.

 

 

Maise er med fra 43:30 i dette link: http://arkiv.radio24syv.dk/video/9229700/nattevagten-25-01-2014-2

 

og hele dette link: http://arkiv.radio24syv.dk/video/9229851/nattevagten-25-01-2014-3

 

Håber at nogle af Jer finder det interessant.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, jeg synes nu, at hun væver meget frem og tilbage.

Jeg er så godt klar over, at det i en direkte udsendelse kan være svært at være struktureret og tale sig direkte hen imod et mål.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det jo ikke alle der er hurtige til at få sine holdninger formuleret med ord.

Hun klarer det godt, og fremstår som en pige der har der godt med hvad hun laver.

Meget sympatisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk, jeg synes nu, at hun væver meget frem og tilbage.

Jeg er så godt klar over, at det i en direkte udsendelse kan være svært at være struktureret og tale sig direkte hen imod et mål.

Husk konteksten. Det er klokken 2-3 om natten.

 

Og udsendelsen (Nattevagten) er ikke tilrettelagt på forhånd, andet end at dagens emne er valgt. Dvs. værten har ingen forberedelse overhovedet, og kan derfor ikke "styre" det som et reelt interview, og det bliver derfor mere som en hyggesnak. Trine har formentligt heller ikke forberedt sig.

 

Jeg synes at Trine gør det ganske fint.

 

Hvordan vil du f.eks. reagerer på et spørgsmål som "Hvordan har mænds seksualitet det i dagens Danmark?" :grin:

 

Dagens emne var iøvrige "At hjælpe andre i en seksuel kontekst"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk konteksten. Det er klokken 2-3 om natten.

 

Og udsendelsen (Nattevagten) er ikke tilrettelagt på forhånd, andet end at dagens emne er valgt. Dvs. værten har ingen forberedelse overhovedet, og kan derfor ikke "styre" det som et reelt interview, og det bliver derfor mere som en hyggesnak. Trine har formentligt heller ikke forberedt sig.

 

Jeg synes at Trine gør det ganske fint.

 

Hvordan vil du f.eks. reagerer på et spørgsmål som "Hvordan har mænds seksualitet det i dagens Danmark?" :grin:

 

Dagens emne var iøvrige "At hjælpe andre i en seksuel kontekst"

 

Jamen, hvorfor tager du sådan på vej? Jeg skriver jo netop, at det er svært at blive sluppet løs i en direkte udsendelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, hvorfor tager du sådan på vej? Jeg skriver jo netop, at det er svært at blive sluppet løs i en direkte udsendelse.

 

Jeg tager såment ikke din udmelding så tungt. (ved godt hvad du mener ;-) )

 

Ville bare pointerer konteksten - at det var midt om natten, og selve præmisserne for tilrettelæggelsen af radioudsendelsen.

 

PS. Undskyld at jeg skrev "Trine" i mit indlæg, jeg mente selvfølgelig den dejlige Majse!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Og hvad nu hvis det er dem [Modstanderne] som har ret?? Vi er alle nogle klamme stoddere som fortjener psykolog hjælp i stil med ludomani. Selv dem som tror de er bedre end alle os andre[visse her på EG!] bliver indlemmet i flokken. At gå til luder er en skamplet og tegn på dårlig moral. Ingen har vel lyst til at se sine døtre i dette erhverv vel ?? Man må indrømme, at de [modstanderne] har gode kort/argumenter på hånden. Sølibatet og askesen venter og måske er det sundt nok! Måske var vi en hel del som måske havde godt af måske at prøve at finde andre måder at blive stimuleret på end at udnytte kvinder i prostitution. Og dette misbrug starter ikke kun ved superfransk versus sikker sex med kondom. Det starter ved penetration med eller uden er ud fra den betragtning irrelevant! Ingen kan vaske sine hænder - offentlig stigmatisering, afsløringer og offentlige ydmygelser venter down the road my friends!!

 

Forbudet kommer believe me! *SS* Hvem stiller sig i øvrigt op og argumenterer imod et forbud, når konen eller søsteren/familien/datteren omtaler kunderne som perverterede eller sølle mænd. Der kommer et forbud det er kun et spm om tid. Kvinderne ønsker det generelt - de er da ikke interesseret i at deres mænd på nogle måder knalder udenom. Slaget er tabt det er kun et spm om tid. Skal man grine eller græde? Bered jer på svenske tilstande! Det bliver i det mindste godt for økonomien hos os kunder. Det bliver også mere spændende da alt overgår til private arrangementer. Bordellet som mellemmand forsvinder osv.

 

Bagsiden af medaljen bliver pimping, vanskeligere at føre tilsyn/kontrol og under cover aktiviteter med kedelige eller morsomme hændelser omkring kunder som er blevet taget med bukserne nede! Alt afhængigt af hvordan ens syn er på det hele!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes også at værten klarer det rigtigt godt. Hun er tydelig nysgerrig, og fordomsfri om emnet. Sjovt ar hører hendes kommentarer mens Majse er væk i et øjeblik, omkring det at kysse en fremmed mand.

Rart at høre et program der ikke bare går ud på for/imod debatten.

Men stor ros skal Majse have.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvad nu hvis det er dem [Modstanderne] som har ret?? Vi er alle nogle klamme stoddere som fortjener psykolog hjælp i stil med ludomani. Selv dem som tror de er bedre end alle os andre[visse her på EG!] bliver indlemmet i flokken. At gå til luder er en skamplet og tegn på dårlig moral. Ingen har vel lyst til at se sine døtre i dette erhverv vel ?? Man må indrømme, at de [modstanderne] har gode kort/argumenter på hånden. Sølibatet og askesen venter og måske er det sundt nok! Måske var vi en hel del som måske havde godt af måske at prøve at finde andre måder at blive stimuleret på end at udnytte kvinder i prostitution. Og dette misbrug starter ikke kun ved superfransk versus sikker sex med kondom. Det starter ved penetration med eller uden er ud fra den betragtning irrelevant! Ingen kan vaske sine hænder - offentlig stigmatisering, afsløringer og offentlige ydmygelser venter down the road my friends!!

Forbudet kommer believe me! *SS* Hvem stiller sig i øvrigt op og argumenterer imod et forbud, når konen eller søsteren/familien/datteren omtaler kunderne som perverterede eller sølle mænd. Der kommer et forbud det er kun et spm om tid. Kvinderne ønsker det generelt - de er da ikke interesseret i at deres mænd på nogle måder knalder udenom. Slaget er tabt det er kun et spm om tid. Skal man grine eller græde? Bered jer på svenske tilstande! Det bliver i det mindste godt for økonomien hos os kunder. Det bliver også mere spændende da alt overgår til private arrangementer. Bordellet som mellemmand forsvinder osv.

Bagsiden af medaljen bliver pimping, vanskeligere at føre tilsyn/kontrol og under cover aktiviteter med kedelige eller morsomme hændelser omkring kunder som er blevet taget med bukserne nede! Alt afhængigt af hvordan ens syn er på det hele!

Der er jo ikke meget omkring forbud i programmet. Heldigvis bruger værten tiden på andre spørgsmål.

Hun er tydelig fascineret af hvad der foregår på lagnerne, og grundene til at vi som gæster kommer der.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvad nu hvis det er dem [Modstanderne] som har ret?? Vi er alle nogle klamme stoddere som fortjener psykolog hjælp i stil med ludomani. Selv dem som tror de er bedre end alle os andre[visse her på EG!] bliver indlemmet i flokken. At gå til luder er en skamplet og tegn på dårlig moral. Ingen har vel lyst til at se sine døtre i dette erhverv vel ?? Man må indrømme, at de [modstanderne] har gode kort/argumenter på hånden. Sølibatet og askesen venter og måske er det sundt nok! Måske var vi en hel del som måske havde godt af måske at prøve at finde andre måder at blive stimuleret på end at udnytte kvinder i prostitution. Og dette misbrug starter ikke kun ved superfransk versus sikker sex med kondom. Det starter ved penetration med eller uden er ud fra den betragtning irrelevant! Ingen kan vaske sine hænder - offentlig stigmatisering, afsløringer og offentlige ydmygelser venter down the road my friends!!

 

Forbudet kommer believe me! *SS* Hvem stiller sig i øvrigt op og argumenterer imod et forbud, når konen eller søsteren/familien/datteren omtaler kunderne som perverterede eller sølle mænd. Der kommer et forbud det er kun et spm om tid. Kvinderne ønsker det generelt - de er da ikke interesseret i at deres mænd på nogle måder knalder udenom. Slaget er tabt det er kun et spm om tid. Skal man grine eller græde? Bered jer på svenske tilstande! Det bliver i det mindste godt for økonomien hos os kunder. Det bliver også mere spændende da alt overgår til private arrangementer. Bordellet som mellemmand forsvinder osv.

 

Bagsiden af medaljen bliver pimping, vanskeligere at føre tilsyn/kontrol og under cover aktiviteter med kedelige eller morsomme hændelser omkring kunder som er blevet taget med bukserne nede! Alt afhængigt af hvordan ens syn er på det hele!

Gameguy - jeg synes ikke dit indlæg passer ind her, det handler jo ikke om hvorvidt købesex er amoralsk eller ej. Jeg mener den debat hører til andetsteds. Men om hvordan jeg har det med at sælge sex og hvordan jeg opfatter mine kunder/gæster og deres bevæggrunde for netop at købe sex....

 

Borende X - det var spontant at jeg ringende ind, jeg havde ikke hørt programmet fra start, men blev indigneret over at en masse kvinder åbenbart syntes at det er skammeligt at en ældre mand har en stærk sexdrift. Det måtte jeg kommentere på. Jeg var ikke forberedt på de spørgsmål der måtte komme, men mit ønske var at få fortalt hvordan jeg oplever at sælge sex og hvordan jeg generelt oplever mine gæster. Og det synes jeg selv fremstår tydeligt. Havde det været et interview jeg kunne have forberedt mig på, havde jeg nok været lidt klarere i mælet og knapt så "vævende." Omvendt håber jeg at udsendelsen tegner et billede af hvad prostituerede er; nemlig helt almindelige kvinder/mennesker som alle andre. Trods et arbejde som de fleste fordømmer....

 

Bedste hilsener

Maise

 

Mvh

Maise

Redigeret af MissMaise

Del dette indlæg


Link til indlæg

Maise jeg synes du gjorde det fremragende på baggrund af setup´et.

 

Jeg blev inspireret af spørgsmålet om du modtag handikappede, til at opfordre dels jeg piger der gør det, men i særdeleshed de personer der ledsager de handikappede, om at blande sig i debatten.

 

Disse ledsagere har nok en lidt anden indstilling til spørgsmålet. Dels ser de tingene tæt på, dels er de selv i intime (ikke seksuelt intime) situationer med de handikappede, og dermed meget tæt på disse mennesker. Den synsvinkel kunne være interessandt at få med.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gameguy - jeg synes ikke dit indlæg passer ind her, det handler jo ikke om hvorvidt købesex er amoralsk eller ej. Jeg mener den debat hører til andetsteds. Men om hvordan jeg har det med at sælge sex og hvordan jeg opfatter mine kunder/gæster og deres bevæggrunde for netop at købe sex....

Borende X - det var spontant at jeg ringende ind, jeg havde ikke hørt programmet fra start, men blev indigneret over at en masse kvinder åbenbart syntes at det er skammeligt at en ældre mand har en stærk sexdrift. Det måtte jeg kommentere på. Jeg var ikke forberedt på de spørgsmål der måtte komme, men mit ønske var at få fortalt hvordan jeg oplever at sælge sex og hvordan jeg generelt oplever mine gæster. Og det synes jeg selv fremstår tydeligt. Havde det været et interview jeg kunne have forberedt mig på, havde jeg nok været lidt klarere i mælet og knapt så "vævende." Omvendt håber jeg at udsendelsen tegner et billede af hvad prostituerede er; nemlig helt almindelige kvinder/mennesker som alle andre. Trods et arbejde som de fleste fordømmer....

Bedste hilsener

Maise

Mvh

Maise

Du gjorde det rigtig godt. Du fremstår rigtig sympatisk og empatisk.

En gevinst for branchen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En sexy stemme i natten :D...

Jeg synes Maise, du har hjertet på det rigtige sted og er nede på jorden.

Det skinner igennem at du har et helt normalt liv ved siden af jobbet... forhåbentlig en øjenåbner for folk med stærke fordomme, selv om det var sent nat på radioen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg hæfter mig ved, at der tilsyneladende er kommet lidt skred i tingene. Jeg har dyb respekt for de kvinder, med ben i næsen, der på det seneste har valgt at fortælle omverdenen hvad køb og salg af sex er for en størrelse. Jeg har ligeledes bemærket, at nogle at disse kvinder rent faktisk er forholdsvis nye i branchen. Det kommer faktisk lidt som en overraskelse. Jeg havde egentligt forestillet mig, at lysten til at stå frem, typisk først ville komme efter en årrække.

 

Med hensyn til interviewet, synes det foregik i en dejlig afslappet tone, uden nogen fordomme - Lidt ligesom når to sidder og sludre om den enes job, og den anden stiller nysgerrige spørgsmål.

 

Jeg kunne faktisk godt lide, at værten på programmel resonerede, at det faktisk også kræver lidt mod og afklaret hed, eftersom det foregår i ædru tilstand, modsat de underlige julelege folk foretager ude i byen i en 120 HK´s brandert, og hvor det som oftest egentligt ikke er særligt afklarede omkring deres julelege.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Gameguy - jeg synes ikke dit indlæg passer ind her, det handler jo ikke om hvorvidt købesex er amoralsk eller ej. Jeg mener den debat hører til andetsteds. Men om hvordan jeg har det med at sælge sex og hvordan jeg opfatter mine kunder/gæster og deres bevæggrunde for netop at købe sex....

 

Borende X - det var spontant at jeg ringende ind, jeg havde ikke hørt programmet fra start, men blev indigneret over at en masse kvinder åbenbart syntes at det er skammeligt at en ældre mand har en stærk sexdrift. Det måtte jeg kommentere på. Jeg var ikke forberedt på de spørgsmål der måtte komme, men mit ønske var at få fortalt hvordan jeg oplever at sælge sex og hvordan jeg generelt oplever mine gæster. Og det synes jeg selv fremstår tydeligt. Havde det været et interview jeg kunne have forberedt mig på, havde jeg nok været lidt klarere i mælet og knapt så "vævende." Omvendt håber jeg at udsendelsen tegner et billede af hvad prostituerede er; nemlig helt almindelige kvinder/mennesker som alle andre. Trods et arbejde som de fleste fordømmer....

 

Bedste hilsener

Maise

 

Mvh

Maise

 

Hej Majse. Du skal ikke læse mit indlæg så direkte, men snarere læse mellem linjerne. Jeg synes det er kanon, at du kæmper for din sag. Jeg siger bare det er op ad bakke. Forbered dig på nye tider er jeg bange for. Ciao

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest pil

Ifølge svensk tekst tv så anbefaler amnesty international at sexydelser ikke skal kriminaliseres.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ifølge svensk tekst tv så anbefaler amnesty international at sexydelser ikke skal kriminaliseres.

Det er korrekt, at de har offentliggjort et dokument, som anbefaler, at salg/køb af sex ikke bør kriminaliseres.

De har dog trukket dokumentet tilbage... læs her: http://www.amnesty.org/en/library/asset/POL39/001/2014/en/4d5d187b-e4f2-40b0-bfdb-398ff124901f/pol390012014en.html.

Men det originale dokument kan fortsat læses her: http://www.scribd.com/doc/202126121/Amnesty-Prostitution-Policy-document

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...