Hop til indhold
bambam

Forudbetalte kreditkort?

Recommended Posts

Hej,

Er der nogen herinde, der bruger/har erfaringer med prepaid creditcards? De er bl.a. praktiske, når der skal betales hotel og lign. med kreditkort og du ikke ønsker at banken og konen, skal studse over poster i dit kontoudtog!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var mere en udbyder, som jeg var interesseret i at finde. Ved at det fungerer i ret stor stil i udlandet, man kan ikke finde nogen danske banker/kreditinstitutioner, der udbyder det?

 

Modellen er ganske simpel og svarer til de gamle telekort - du køber eksempelvis et kort med 3.000, du så kan bruge til betalinger, uden at efterlade elektroniske spor til din egen bankkonti...

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er såvidt jeg ved ingen danske udbydere (endnu) - men et par litauiske banker tilbyder det (mod en kommision på ca 5-6% alt efter beløb B) ) - i praksis skal du overføre pengene til dem fra din egen bank (blandt andet under hensyntagen til EU's hvidvaskningsdirektiv)

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare betale med kontanter?

 

Det er også det, jeg gør, men problemstillingen er også relevant i forbindelse med betaling på de ubemandede - og dermed diskrete - hoteller som bbhotels.dk, zleephotels.com. Personligt kan jeg holde den del skjult fra hende derhjemme ved at bruge mit firmakort - eget firma - men det er jo langt fra alle, der har den mulighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at få banken til at overføre er ikke noget problem - synes i øvrigt også at de er en ganske god løsning, når man går i byen, tager på ferie etc., så er der jo ligesom et max på, hvor meget man kan tabe.

 

@ jernsvinet: Bruger også mest kontanter, men det er netop til hotellerne, hvor kun kan betales med kreditkort, som Stoevlemanden også nævner. Desuden er jeg lidt paranoid af natur, så "arbejder" altid i et andet navn, når jeg er i "felten"....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du søger på google efter det så finder du et link til nets.

Det er stort set det samme som et gavekort du får i matas hvor der står penge på. Så jeg tror du skal lede efter et sted du kan købe et gavekort der giver adgang til de hoteller du vil besøge.

Ellers gror jeg ikke at du har mulighed for at finde det her i landet.

 

Men hvorfor ikke bare åbne en konto i en anden bank end den du normal bruger? Det er da nemmere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har fundet nets-linkene, men de fører jo desværre ikke til noget konkret.

Mht. en anden bankkonto, så er den jo hængt op på CPR-nummer og adresse. Det er lige det, jeg gerne vil undgå ved et prepaid kreditcard.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om det findes her ved jeg ikke, ved flere lejligheder har jeg fået Visagavekort med 500 kr i Norge. Hvad beløbgrænsen er ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ jernsvinet: Bruger også mest kontanter, men det er netop til hotellerne, hvor kun kan betales med kreditkort, som Stoevlemanden også nævner. Desuden er jeg lidt paranoid af natur, så "arbejder" altid i et andet navn, når jeg er i "felten"....

 

Jeg tvivler på, hotellerne vil godtage et prepaid kort. Det er jo netop som garanti og nogle steder også et lovkrav (visse starter i USA).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det var mere en udbyder, som jeg var interesseret i at finde. Ved at det fungerer i ret stor stil i udlandet, man kan ikke finde nogen danske banker/kreditinstitutioner, der udbyder det?

 

Modellen er ganske simpel og svarer til de gamle telekort - du køber eksempelvis et kort med 3.000, du så kan bruge til betalinger, uden at efterlade elektroniske spor til din egen bankkonti...

 

Hvorfor ikke bare oprette et kort i en anden bank. I dag sender stort set ingen banker kontoudtog m.v. pr. gammeldaws mail. Så det burde vel ikke være så svært at skjule en konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare oprette et kort i en anden bank. I dag sender stort set ingen banker kontoudtog m.v. pr. gammeldaws mail. Så det burde vel ikke være så svært at skjule en konto.

 

Korrekt, og så KUN overføre det beløb der skal bruges til den pgl. transaktion, så kan de ikke hæve selv som på en alm konto.

Venligst - landsbytossen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke bare oprette et kort i en anden bank. I dag sender stort set ingen banker kontoudtog m.v. pr. gammeldaws mail. Så det burde vel ikke være så svært at skjule en konto.

Ja og nej.

Det er korrekt, at banker i dag kun udsender kontoudtog pr. post, hvis man beder om det.

Men lige det at oprette en konto / et kort i en anden bank, er ikke så let som det lyder til. Og billigt hellere. Min husstand har i efteråret skiftet bank, og det var ikke sådan lige til. Det var sådan set 'kun' fordi husstanden ville skifte fra et andet pengeinstitut, at vi ikke skulle betale gebyr for det nye konto. Og der skulle fremlægges dokumentation for det ene og det andet. Bl.a. skulle jeg fremlægge årsregnskab, da jeg er momsregistreret. Og ellers skulle der pr. konto betales hvad man kunne få en god hyrdetime for, hvis ikke man blev hvervet fra en anden bank.

Så hvis man tror, at man bare kan gå ind i et pengeinstitut (det er jo i sig selv svært med de åbningstider, der har) og sige "Dav, jeg hedder Poul Børge og vil gerne have en konto hos her" er ikke så let som lyder til.

Dilberts link til syv-elleve-gavekort er derimod godt. Tak for det!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja og nej.

Det er korrekt, at banker i dag kun udsender kontoudtog pr. post, hvis man beder om det.

Men lige det at oprette en konto / et kort i en anden bank, er ikke så let som det lyder til. Og billigt hellere. Min husstand har i efteråret skiftet bank, og det var ikke sådan lige til. Det var sådan set 'kun' fordi husstanden ville skifte fra et andet pengeinstitut, at vi ikke skulle betale gebyr for det nye konto. Og der skulle fremlægges dokumentation for det ene og det andet. Bl.a. skulle jeg fremlægge årsregnskab, da jeg er momsregistreret. Og ellers skulle der pr. konto betales hvad man kunne få en god hyrdetime for, hvis ikke man blev hvervet fra en anden bank.

Så hvis man tror, at man bare kan gå ind i et pengeinstitut (det er jo i sig selv svært med de åbningstider, der har) og sige "Dav, jeg hedder Poul Børge og vil gerne have en konto hos her" er ikke så let som lyder til.

Dilberts link til syv-elleve-gavekort er derimod godt. Tak for det!

 

Der er nok bare forskel på folk - Det er såmænd ikke så længe siden at jeg oprettede en konto i en anden bank. Og ja, det er da korrekt at det koster penge at have en konto, og så må man jo gøre op med sig selv, om det måske alligevel er lettere at betale kontant eller om man synes at fordelene ved et kort er gebyret værd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg tvivler på, hotellerne vil godtage et prepaid kort. Det er jo netop som garanti og nogle steder også et lovkrav (visse starter i USA).

​Prepaid kredit cards bruges i stor stil i USA. Bl.a. til udbetaling af overskydende skat i steddet for at sende en check. De er oprettet som alm. kreditkort, og ingen som modtager f.eks. et visa kort kan afvise et prepaid visa kort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej,

Er der nogen herinde, der bruger/har erfaringer med prepaid creditcards? De er bl.a. praktiske, når der skal betales hotel og lign. med kreditkort og du ikke ønsker at banken og konen, skal studse over poster i dit kontoudtog!

​Jeg er ikke sikker på at den danske kredit kort lovgivning gør det muligt at have danske prepaid credit cards. I hvertfald ikke hvis det er rejsekortets jurister som skal tolke reglerne. :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...