Hop til indhold
TheLion

Det bliver (lidt) sværere at betale med kontanter i fremtiden

Recommended Posts

sanook skrev, den 22.12.2023 at 06:53:

hævede for 20.000 Dkk/ Euro i en af Nordeas automater.

Hvilket kort kan man hæve 20.000 på i en automat ?

Jeg kan højest hæve 2000 pr døgn i automat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, 1 time siden:

Hvilket kort kan man hæve 20.000 på i en automat ?

Jeg kan højest hæve 2000 pr døgn i automat.

Jeg gætter på at du har hævet i en weekend, hvor max loftet er lavt.

Men Men, fik en ny overraskelse et par dage efter, min Euro hævning, da jeg skulle hæve Dkk 5.000.- i automaten.

Den nægtede at udbetale. Troede at det var en fejl, eller måske pga. kortets magnetstribe. Men blev hurtigt klogere da jeg kontaktede banken.

De oplyste, at jeg i en måneds sammenlagte hævninger, ville overskride mit hæve max. Først 30 dage efter min sidste hævning, kan jeg derfor igen hæve kontanter. 

Jeg havde ingen ide om at jeg havde et månedligt hæve max. 

Køb på mit kort i butikker etc. (Visa/Dankort) intet problem. Her er det Dankort delen alene som tæller. 

Bankens kontakt person sagde lige ud, at årsagen til ovennævnte er, at bankerne vil have afskaffet kontanter. 

 

 

Redigeret af sanook

Del dette indlæg


Link til indlæg
sanook skrev, for 10 timer siden:

Ved mit sidste GP-besøg som kostede 800.- Dkk tilbød jeg den skønne 100 Euro (2x50) plus 100.- Dkk. Hun var lykkelig. ;)

Way to go! 

Lyder til at hun ikke var den eneste der var lykkelig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
sanook skrev, for 8 timer siden:

De oplyste, at jeg i en måneds sammenlagte hævninger, ville overskride mit hæve max. Først 30 dage efter min sidste hævning, kan jeg derfor igen hæve kontanter. 

Jeg har prøvet det samme, for mange år siden altså, da jeg havde hævet for meget i løbet af en længere rejse. Men jeg ringede jeg til banken som nulstillede min tæller, så jeg kunne hæve igen. 

Dengang fortalte de mig at det dels var en sikkerhed hvis kortet blev stjålet samt at den kreditaftale du har på kortet jo naturligvis har et eller andet maks. Tænker du kan aftale andre kredit beløb. Ellers må du have flere kort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sanook skrev, for 23 timer siden:

Ved mit sidste GP-besøg som kostede 800.- Dkk tilbød jeg den skønne 100 Euro (2x50) plus 100.- Dkk. Hun var lykkelig. ;)

Så har du jo også betalt ca. 850 kr. og hun har væsentligt nemmere ved at komme af med sine sorte penge. Så det er da en god forretning for hende, og en dårlig for dig. Skulle der have været lidt fornuft i det fra købers side, skulle der have været Euro-rabat, f.eks. 100 Euro i stedet for 800 kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
wag skrev, for 1 time siden:

Så har du jo også betalt ca. 850 kr. og hun har væsentligt nemmere ved at komme af med sine sorte penge. Så det er da en god forretning for hende, og en dårlig for dig. Skulle der have været lidt fornuft i det fra købers side, skulle der have været Euro-rabat, f.eks. 100 Euro i stedet for 800 kr.

Spiller ingen rolle. Meget mere værd at se hende glad. Hvem tror du der hurtigt, får ok på sin næste booking  hos den skønne ? :D

Redigeret af sanook
text

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, den 25.12.2023 at 00:21:

Hvilket kort kan man hæve 20.000 på i en automat ?

Jeg kan højest hæve 2000 pr døgn i automat.

I din netbank kan du selv indstille hvor meget , max 15000 pr dag  Danske Bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, den 25.12.2023 at 00:21:

Hvilket kort kan man hæve 20.000 på i en automat ?

Jeg kan højest hæve 2000 pr døgn i automat.

Ja 2000 hvis det er i en anden bank end den dit kort er fra

Del dette indlæg


Link til indlæg
sanook skrev, den 26.12.2023 at 00:54:

Spiller ingen rolle. Meget mere værd at se hende glad. Hvem tror du der hurtigt, får ok på sin næste booking  hos den skønne ? :D

Så kan du vel bare give hende 800 Euro - så bliver hun endnu gladere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...