Hop til indhold

Hvorfor må man ikke være mørk?

Featured Replies

Skrevet
Jonze skrev, den 7.11.2023 at 00:45:

Jeg giver bare manden et løsningsorienteret forslag

Nej!

Det gør du bestemt ikke, du prøver at gøre dig morsom på TS´s bekostning!-_-

Skrevet
Gløden skrev, 1 time siden:

Nej!

Det gør du bestemt ikke, du prøver at gøre dig morsom på TS´s bekostning!-_-

Det har du fuldstændigt misforstået, og jeg kan tænke mit om et hoved, der kan tænke det. Problemet er jo primært med en bestemt trosretning, som ikke spiser flæskesvær. Men jeg kan tage det, der er højt til loftet hos undertegnede :lol:

Redigeret af Jonze

• 10 months later...
Skrevet
Sortarbejde79 skrev, den 6.11.2023 at 07:05:

Hej alle. 
jeg er helt ny i gaden her. Jeg læser flere steder i gp’ annonce at de ikke tager mørke mænd. Det forstår jeg ikke helt. Hvad er forskellen på mørke mænd og hvide mænd, ja udover hudfarven? 
Personligt er jeg mørk/brun men har helt mit liv minus de første 3 mdr af mit liv (i dag 43 år)været “hvid” af sind og mad (karbonader, flæskesteg og medlem af den folkekirken) Kan man synes den sætning, modtager ikke mørke mænd er en smule racistisk, set med mine briller? Jeg er til hverdag en meget velset mand som flertallet gerne vil omgåes. 
Er der nogle, især gerne GP’er der vil byde ind med et bud her, ja og gerne vil se mørk nordjyde? 

Interessant indlæg som jeg faldt over selvom det nu er lidt ældre et af slagsen.

Nogle GP’er tager netop ikke imod f.eks. folk af anden etnisk herkomst eller sorte fyre.

Det, der typisk har været forklaringen, er noget i retning af, at der har været flere dårlige oplevelser for GP’er med denne type klienter.

Det er vel lidt det samme som, at nogle GP’er også har aldersbegrænsninger på, at man skal være over 25 eller 30 år og også set nogle gange men mere sjældent under 60 år.

Er det okay at gøre sådan? – det er et godt spørgsmål.

Man kan jo sige det sådan, at ikke alle mennesker af alle etnisk herkomst vil opføre sig på samme måde, selvom der f.eks. ganske rigtigt med personer fra nogle områder er tegn på mere kriminalitet i statistikkerne fra f.eks. Danmarks Statistik. Måske er det lidt det samme problem her, at der rent faktisk er flere klienter af bestemte etniciteter eller fra bestemte områder der giver udfordringer hos GP’er. Men igen vil et forbud mod alle fra de grupper jo så ramme alle. Det er lidt ligesom, at ikke alle unge fyre er sindssyge jomfruer, der ikke aner, hvordan man håndterer en pige og som går bersærk eller alle ældre mænd er ulækre og ser for gamle ud til at have sex med.

Men altså…

Lige præcis det med at afvise folk på grund af deres etnicitet kan måske teknisk set godt være ulovligt – jeg tror bare der har været rigtig mange udfordringer der. Jeg tror desværre ikke typisk, at der bliver gjort forskel, om du har befundet dig stort set hele dit liv i landet eller måske kun en 6-8 år et andet sted. Eller måske bare 6 måneder.

ErnstOle skrev, den 6.11.2023 at 08:13:

Der er tale om saglig forskelsbehandling. Hvad den konkrete årsag for den enkelte pige for ikke modtage mørke mænd osv., er svær at svare på. Mit indtryk er, at størstedelen fravælger visse grupper af mænd pga., tidligere negative erfaringer med disse grupper. Det kan også være, at pigen bare ikke tænder på mørke mænd, hvilket selvfølgelig er helt legitimt, da pigen selv må bestemme hvem hun vil have samleje med. Jeg tænder personligt ikke på afrikanske piger og undgår dem af flere årsager, hvilket jeg ikke anser som racisme.

Men som nævnt af andre, så kan du jo skrive en sober besked eller ringe til pigen og forklare din situation, så har du måske en rimelig chance.

Jeg tror sådan set ikke, at en forskelsbehandling kan være saglig – det ligger vel i ordet forskelsbehandling at det ikke er i orden, om det er lovligt ved jeg netop ikke?

Men når det er sagt, så er det du mener måske, at der netop nok desværre har været flere udfordringer med folk med nogle bestemte etniciteter. Her kan man i hvert fald sige, at det er noget en del piger har fortalt om og statistikker fra f.eks. Danmarks Statistik viser netop f.eks. at folk fra specifikke områder begår mere kriminalitet. Det er for øvrigt ikke sagt for at lægge op til en politisk debat ellers men skal her anskues som at lægge op til en debat vedrørende f.eks. salg af sex, indvandrere, alder og mulig diskrimination. Altså lægges der udelukkende op til en evt. politisk debat om køb og salg af sex hvor andre statistikker på områder derfor bliver inddraget.

Jeg ville da selv finde det virkelig forkert, hvis jeg skulle betale den samme pris som en anden og f.eks. ikke fik den samme service, fordi nogen f.eks. ikke kunne lide min frisure eller jeg fik at vide at så kunne jeg bare gå? Med forskelsbehandling kan reglerne for øvrigt også være forskellige afhængigt af hvor det sker – men i orden er det jo nok sjældent :)

/ArcticWolf

Redigeret af ArcticWolf

Skrevet
Sortarbejde79 skrev, den 6.11.2023 at 07:05:

Der kan man bare se. Jeg har faktisk troet, at når der stod " Scandinavian" , ell Danske at det drejede sig om dem alle nævner man vil undgå.

Men når der står "black" troede jeg sq simpelt det var folk der er sorte i hud pga deres størrelse.

Skrevet
Pianistinden skrev, den 6.11.2023 at 08:23:

Jeg skriver skandinaviske mænd i min annonce, da jeg ikke ønsker at møde en mand som er opdraget i en helt anden kultur end vores. Om du så er rød, gul eller grøn er underordnet :D.

Jeg oplever ikke mig selv som racist, men jeg har mangeårig arbejdserfaring med mænd med anden etnisk oprindelse end dansk og derfor fravælger jeg at indgå i en intim sfære med en sådan.

Man skal ikke skære alle over én kam, det er jeg stor fan af men i mit tilfælde er de negative erfaringer så dominerende at jeg vælger en hel gruppe fra.

Der findes vel også omvendt racist ?? var i djurs sommer en sankt aften for år tilbage trænke det bliver godt med masse af plads til de div ting 

men det blive den værste opleverelse ingen kø kultur ingen hensynestagning til små eller ældre mennsker kunne se på dem der arbejde der det var dårlig dag de skulle altid være to til stede

OG RACISTMEN KAN MAN GODT LIGGE VÆK 

Man skal opfører sig ordenligt når er i offentlig rum

Skrevet
superslikker skrev, for 1 time siden:

Der findes vel også omvendt racist ?? var i djurs sommer en sankt aften for år tilbage trænke det bliver godt med masse af plads til de div ting 

men det blive den værste opleverelse ingen kø kultur ingen hensynestagning til små eller ældre mennsker kunne se på dem der arbejde der det var dårlig dag de skulle altid være to til stede

OG RACISTMEN KAN MAN GODT LIGGE VÆK 

Man skal opfører sig ordenligt når er i offentlig rum

Forstår ikke sammenhængen mellem omvendt racisme og Djurs Sommerland??

Men ja omvendt racisme findes.

Et eksempel: En person med anden etnisk oprindelse end dansk, bliver anholdt for butikstyveri og i arresten bliver han bedt om at tage skoene af og fjerne bæltet fra sine bukser. Han nægter og giver sig til at råbe af betjenten:"Hvad fanden sker der for dig mand, hvorfor er du efter mig, er det fordi jeg er mørk!!!!?". Betjenten svarer roligt:"Det er procedure for alle, hvorfor vil du ikke høre efter hvad jeg siger, er det fordi jeg er hvid?"

Skrevet
Jonze skrev, den 8.11.2023 at 09:51:

Det har du fuldstændigt misforstået, og jeg kan tænke mit om et hoved, der kan tænke det. Problemet er jo primært med en bestemt trosretning, som ikke spiser flæskesvær. Men jeg kan tage det, der er højt til loftet hos undertegnede :lol:

Jøder? 

Skrevet

Ja, den rammer faktisk altid hårdt, selvom det ikke burde.

Jeg må indrømme og sige jeg ikke forstår hvad pigerne tænker på når de henviser til kultur osv. 

Som sexkøber er mig fokus på at købe en bestemt ydelse af en pige, og så er der en aftale om hvad der skal ske.

Når jeg læser noget om værdier er jeg lidt uforstående, hvilke værdier begynder folk der dyrker sex at snakke om? Eller hvordan opfører de sig? Men igen, det er måske bare mig, der går ind til en pige og siger til hende "jeg kan lide at du styrer slagets gang", det er måske der at jeg går galt i byen, for i mit hoved er der ikke noget der inviterer til hverken en værdikamp eller værdidiskussion. Det virker som en masse stråmænd, altså...

Der er så andre aspekter, nemlig at man ikke er tiltrukket af brune mennesker, det er helt fint, det er også meget sjældent at jeg finder blondiner eller hvide mennesker generelt tiltrækkende, medmindre der er et bestemt setup og så er det fantasien der afgør. Jeg tiltrækkes af piger syd og øst for Middelhavet. Og det omvendte kan jo også lade sig gøre, og så er ingen af parterne fortjent med dårlige oplevelser.

Den sidste gruppe, ønsker så ikke at blive genkendt, igen det er forståeligt, minoriteter kender hinanden, hvis ikke direkte så kender man altid en der kender en. 

Jeg har så den tilgang, at møder jeg en arabisk, tyrkisk, somalisk, pakistansk pige jeg kender eller hun genkender mig, så er det vores lille hemmelighed. 

Skrevet
Arabersgr skrev, for 25 minutter siden:

Jeg må indrømme og sige jeg ikke forstår hvad pigerne tænker på når de henviser til kultur osv. 

Som sexkøber er mig fokus på at købe en bestemt ydelse af en pige, og så er der en aftale om hvad der skal ske.

Når jeg læser noget om værdier er jeg lidt uforstående, hvilke værdier begynder folk der dyrker sex at snakke om? Eller hvordan opfører de sig? Men igen, det er måske bare mig, der går ind til en pige og siger til hende "jeg kan lide at du styrer slagets gang", det er måske der at jeg går galt i byen, for i mit hoved er der ikke noget der inviterer til hverken en værdikamp eller værdidiskussion. Det virker som en masse stråmænd, altså...

Mænd fra Mellemøsten og særligt de Islam-troende, har en kulturel og religiøs bagage, der er udpræget patriarkalsk..

Det mærkes i måden de taler på, deres holdninger og deres opførsel. Hvis et ældre familiemedlem er tilstede, så skal de nok både neje og skrabe for dig, men de er two-faced så det batter! :wacko: Det er skræmmende og gør folk utrygge!

Konkret, når det handler om købesex, så er de fleste pigers erfaring, at de er manipulerende, grænseoverskridende, dominerende, tenderende til aggressive og truende og ikke har respekt for kvinden de køber ydelsen af..

Hvem gider sådan nogle arbejdsforhold?

Det er ikke mere end et par måneder siden, at 2 unge arabere fra Brabrand, brugte en hvid stråmand til at skaffe sig adgang til piger i Aarhus, som normalt aldrig ville tilbyde service til dem.. Dem bankede, voldtog og berøvede de så.. Fuldstændig sindsyg opførelse..! Og når det så har den konsekvens, at ingen gider at have noget med dem at gøre, så er man selvfølgelig "racist"... :roll:

Det er faktisk til grin.. og jeg ville ALDRIG røre sådan en mand med en ildtang. Hverken privat eller arbejdsmæssigt... Det har jeg ingen dårlig samvittighed over. 

Til de få "ordentlige" mennesker der dog trods alt eksisterer med anden etnisk baggrund end Dansk, kan jeg kun sige: Få ryddet op i egne rækker, inden i trækker offerkortet! Tag ansvar! For jeres kultur og jeres eftermæle. Det er KUN jer, der bestemmer om den dårlige udvikling fortsætter.

Redigeret af Frøken_Kinky

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 2 minutter siden:

Mænd fra Mellemøsten og særligt de Islam-troende, har en kulturel og religiøs bagage, der er udpræget patriarkalsk..

Det mærkes i måden de taler på, deres holdninger og deres opførsel. Hvis et ældre familiemedlem er tilstede, så skal de nok både neje og skrabe for dig, men de er two-faced så det batter! :wacko: Det er skræmmende og gør folk utrygge.

Konkret, når det handler om købesex, så er de fleste pigers erfaring, at de er manipulerende, grænseoverskridende, dominerende, tenderende til aggressive og truende og ikke har respekt for kvinden de køber ydelsen af..

Hvem gider sådan nogle arbejdsforhold?

Det er ikke mere end et par måneder siden, at 2 unge arabere fra Brabrand brugte en hvid stråmand til at skaffe sig adgang til piger i Aarhus, som normalt aldrig ville tilbyde service til dem.. Dem bankede, voldtog pg berøvede de så.. Fuldstændig sindsyg opførelse..! Og når det så har den konsekvens, at ingen gider at have noget med dem at gøre, så er man selvfølgelig "racist"... :roll:

Det er til grin.. og jeg ville ALDRIG røre sådan en mand med en ildtang. Hverken privat eller arbejdsmæssigt... Og det har jeg ingen dårlig samvittighed over. 

Til de få "ordentlige" mennesker der dog trods alt eksisterer, med anden etnisk baggrund end dansk, kan jeg kun sige: Få ryddet op i egne rækker, inden i trækker offerkortet. Tag ansvar. For jeres kultur og jeres eftermæle. Det er KUN jer, der bestemmer om den dårlige udvikling fortsætter :)

Nu synes jeg du er lige lovligt hård.

Hvad har deres holdninger ude i den virkelige verden med købesex at gøre? Det svarer til at en købepige ikke vil have noget at gøre med en DF'er fordi vedkommende er racist, lad os kalde en spade for en spade her, men det betyder jo ikke at DF'eren vil behandle pigen nedladende fordi hun tilfældigvis ikek er etnisk dansk? Det er mærkeligt noget at gøre.

I dit andet eksempel med Brabrand, der negligere du den hvide mands medvirken til kriminalitet, for at fremme din sag, her drejer det sig om lige netop kriminelle typer, der var ude efter det mest ækle et menneske kan gøre nemlig, voldtægt røveri osv. Det kan du ikke være bekendt at trække ned over alle andre, og dit sidste kald til de mænd der ikek gør den slags, det må der være et fint ord for. Victim blaming er nok ikke det rette ord, men noget derude af ala ," guilty by et eller andet". 

Men who cares, hav en god nat...

Skrevet
Arabersgr skrev, for 14 minutter siden:

Nu synes jeg du er lige lovligt hård.

Hvad har deres holdninger ude i den virkelige verden med købesex at gøre? Det svarer til at en købepige ikke vil have noget at gøre med en DF'er fordi vedkommende er racist, lad os kalde en spade for en spade her, men det betyder jo ikke at DF'eren vil behandle pigen nedladende fordi hun tilfældigvis ikek er etnisk dansk? Det er mærkeligt noget at gøre.

I dit andet eksempel med Brabrand, der negligere du den hvide mands medvirken til kriminalitet, for at fremme din sag, her drejer det sig om lige netop kriminelle typer, der var ude efter det mest ækle et menneske kan gøre nemlig, voldtægt røveri osv. Det kan du ikke være bekendt at trække ned over alle andre, og dit sidste kald til de mænd der ikek gør den slags, det må der være et fint ord for. Victim blaming er nok ikke det rette ord, men noget derude af ala ," guilty by et eller andet". 

Din måde at rationalisere, banalisere og negligere væsentlige faktorer og "skyldsspørgsmål" når det kommer til dit eget folk, er simpelthen det største bevis på, at jeg har ret i alt det jeg siger :rolleyes:

I kan ikke tåle at blive kritiseret eller få modspil, uden at blive fornærmere, gå i forsvar og forlade debatten.

Den dag jeg hører en Arabisk mand blive harm over en voldtægt eller en anden grov forbrydelse en af hans egne har begået- den dag jeg SER ham blive så retfærdig harm som han burde blive over det, og sige "Det er 100% forkert! Og havde jeg set det ske, havde jeg stoppet det"... - Den dag vil jeg klappe i mine små fede hænder af glæde.. Men det gør i ikke.. og jeg tvivler på at det nogensinde vil ske.. Desværre.

Folks holdninger ude i verden, den måde man er vokset op på, og "indoktrineret" på, har alt at gøre med hvordan man behandler andre mennesker på. Det gælder for alle mennesker.

Det er det, der får dig til at tænke "sharmuta", spytte på jorden og mærke hadet i dit bryst, når du bliver konfronteret og presset fx..

Også god aften til dig ^_^

PS. Du er velkommen til at finde et nyligt eksempel på, hvor "hvide mænd" har gjort det de gjorde.

ogeg kan af

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, Lige nu:

Din måde at rationalisere, banalisere og negligere væsentlige faktorer og "skyldsspørgsmål" når det kommer til dit eget folk, er simpelthen det største bevis på, at jeg har ret i alt det jeg siger :rolleyes:

I kan ikke tåle at blive kritiseret eller få modspil, uden at blive fornærmere, gå i forsvar og forlade debatten.

Den dag jeg hører en Arabisk mand blive harm over en voldtægt eller en anden grov forbrydelse en af hans egne har begået- den dag jeg SER ham blive så retfærdig harm som han burde blive over det, og sige "Det er 100% forkert! Og havde jeg set det ske, havde jeg stoppet det"... - Den dag vil jeg klappe i mine små fede hænder af glæde.. Men det gør i ikke.. og jeg tvivler på at det nogensinde vil ske.. Desværre.

Deres holdninger ude I verden, den måde man er vokset op på og "indoktrineret" på, har alt at gøre med hvordan man behandler andre mennesker.

Det er det, der får dig til at tænke "sharmuta", spytte på jorden og mærke hadet i dit bryst, når du bliver konfronteret og presset fx..

Også god aften til dig ^_^

ogeg kan af

Det er godt nok nogle vilde anklager du kommer med.

-rationaliserer skyldsspørgsmålet (hvor har jeg gjort det?)

- tager ikke afstand fra voldtægt (det har jeg ellers skrevet ovenover er det mest ækle man kan gøre?)

-spytter på jorden og kalder kvinder for sharmuta (luder), (er det en ting?) 

Og andet...intet af det passer, og står for din egen regning. 

Skrevet
Arabersgr skrev, for 11 minutter siden:

-rationaliserer skyldsspørgsmålet (hvor har jeg gjort det?)

- tager ikke afstand fra voldtægt (det har jeg ellers skrevet ovenover er det mest ækle man kan gøre?)

-spytter på jorden og kalder kvinder for sharmuta (luder), (er det en ting?) 

Og andet...intet af det passer, og står for din egen regning. 

Det gjorde du her:

Arabersgr skrev, for 30 minutter siden:

I dit andet eksempel med Brabrand, der negligere du den hvide mands medvirken til kriminalitet, for at fremme din sag, her drejer det sig om lige netop kriminelle typer, der var ude efter det mest ækle et menneske kan gøre nemlig, voldtægt røveri osv.

Det kan du ikke være bekendt at trække ned over alle andre, og dit sidste kald til de mænd der ikek gør den slags, det må der være et fint ord for. Victim blaming er nok ikke det rette ord, men noget derude af ala ," guilty by et eller andet". 

Det kan jeg godt, jo. I er simpelthen så overrepræsenteret i statestikkerne om voldtægt og kriminalitet generelt, at det ingen mening giver ikke at gøre det længere. Desværre!

https://kvinfo.dk/2019/01/14/voldtaegt-og-etnicitet/?lang=en

Det narrativ du forsøger at portrætterer, har simpelthen ikke hold i virkeligheden..

Jeg debaterer ikke det her med dig "for at få ret".. Men fordi det er virkeligheden, derude I det Danske land. Mit meget naive håb er, at flere af jer en dag vil "vågne op" og erkende hvor galt det faktisk står til - og gøre noget ved det! For jeg synes det er forfærdeligt! Det gør mig vred, at det forholder sig sådan!

Og jeg kan love dig for, at hvis det var min søn eller bror eller "fætter" der gjorde den slags ting, så var jeg den første til at "straffe" ham!.. 

Hvorfor i ikke har samme "æresbegreber" går ud over min fatteevne.. :(

Skrevet

Har du brugt tid på at læse tre linier længere nede...altså, hvad skrev jeg om voldtægtsforbrydere? Eller ved det du ikke hvad at tage afstand betyder? 

Men ved du hvad...

Du har dine holdninger og forestillinger om hvad mine holdninger og forestillinger er.

Du får ret, du har helt ret. Jeg tager fejl. Beklager. 

Knus 

Arabersgr.

Skrevet

Ingen generaliseringer om bestemte folkeslag, racer eller kulturer, tak!

Skrevet
ArcticWolf skrev, den 10.9.2024 at 04:21:

Jeg tror sådan set ikke, at en forskelsbehandling kan være saglig – det ligger vel i ordet forskelsbehandling at det ikke er i orden, om det er lovligt ved jeg netop ikke?

Men når det er sagt, så er det du mener måske, at der netop nok desværre har været flere udfordringer med folk med nogle bestemte etniciteter. Her kan man i hvert fald sige, at det er noget en del piger har fortalt om og statistikker fra f.eks. Danmarks Statistik viser netop f.eks. at folk fra specifikke områder begår mere kriminalitet. Det er for øvrigt ikke sagt for at lægge op til en politisk debat ellers men skal her anskues som at lægge op til en debat vedrørende f.eks. salg af sex, indvandrere, alder og mulig diskrimination. Altså lægges der udelukkende op til en evt. politisk debat om køb og salg af sex hvor andre statistikker på områder derfor bliver inddraget.

Jeg ville da selv finde det virkelig forkert, hvis jeg skulle betale den samme pris som en anden og f.eks. ikke fik den samme service, fordi nogen f.eks. ikke kunne lide min frisure eller jeg fik at vide at så kunne jeg bare gå? Med forskelsbehandling kan reglerne for øvrigt også være forskellige afhængigt af hvor det sker – men i orden er det jo nok sjældent :)

/ArcticWolf

Jo, forskelsbehandling kan sagtens være saglig og legitim. Et eksempel er, at kvinders fysiske adgangskrav til at søge optagelse hos Politiet, er mere lempelige end mænds (= forskelsbehandling). Dette er begrundet ud fra saglige kritierier, nemlig at mænd generelt har bedre fysiske forudsætninger for at være stærkere og hurtigere osv., end kvinder.

Det jeg mente var formentligt, at sexsælgere absolut selv må bestemme hvem de vil have sex med, uden at de behøver at begrunde eller iaggtage reglerne om forskelsbehandling. Så med andre ord, så må sexarbejderne forskelsbehandle lige så tosset de vil, da de aldrig vil kunne påtvinges at skulle have sex med personer mod deres vilje.

Skrevet

Det er desværre de få der ødelægger det for de mange.

Vi ser det også i swinger miljøet, hvor der kommer en hel del mænd af arabisk herkomst, som opfører sig aldeles respektfuldt og forstår spillereglerne, men af og til kommer der mænd med arabisk herkomst, som opfører sig SÅ grimt, berettiget, hidsigt og respektløst at det skaber dybe spor af mistillid.

Vi oplever også danske mænd der ikke kan opføre sig ordentligt, men det er langt sjældnere og langt mindre dramatisk når det sker.

Skrevet

Har været på tur evert hvor det faktisk er gået rigtigt godt plads til alle og tiden går så er det fordommerne bliver til virkelighed en masser sig frem og næsten skubber andre væk

svært se på pigen om hun nyder det eller det er for meget da man ik kender hende godt nok og det viser sig at der var noget han ikke helt havde forstået 

hvad er det de ik forstår det er jo ik en dukke og vi andre er kommet for opleverelsen og de dumme kommentarer

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.