Hop til indhold

Betale med Euro

Featured Replies

Skrevet

Kan se at flere og flere udenlandske piger gerne vil afregnes i Euro. Det er nemmere for de udenlandske piger at få Euro, det ved jeg godt.

Men har omregnet flere pigers priser til danske kroner. Det er ikke ret tit at omregningen er til min fordel. 

Hvis jeg skal betale i andet end danske kroner, for at gøre den pågældende piges liv lidt nemmere, forventer også noget retur. Ikke en højere pris end hvad jeg skal betale i danske kroner.

Eksempel :  1.300 kr. er prisen i danske kroner.  190 euro .   Jeg skal give 7.59 i min bank for Euro.   190 * 7.59 = 1.442 kr. 

Redigeret af TrollingJennifer1

Skrevet

Helt enig. Hvis man lægge et ekstra besvær ovenpå kunden, må man gøre det attraktivt. 

Men bortset fra det - er din bank ikke dyr? Jeg synes bare jeg kan hæve til tæt på den officielle kurs i automater, men jeg bor så også i det sydlige Jylland, hvis det gør en forskel.

Skrevet

Den danske national bank, modtager ikke danske kroner fra banker/og andre veksel selskaber fra udlandet  mere - så hvis pigerne tager dk kroner med hjem - er de værdiløse. 

Det er pga hvidvaske loven

oplevede desværre selv i 2023 flere steder i Europe de ikke ville veksle mine medbragte danske kr - så de røg med hjem - dog ingen problem med at købe euro fra kort

Skrevet
fræk6 skrev, for 13 minutter siden:

Den danske national bank, modtager ikke danske kroner fra banker/og andre veksel selskaber fra udlandet  mere - så hvis pigerne tager dk kroner med hjem - er de værdiløse. 

Det er pga hvidvaske loven

oplevede desværre selv i 2023 flere steder i Europe de ikke ville veksle mine medbragte danske kr - så de røg med hjem - dog ingen problem med at købe euro fra kort

Kender også et par der plejer at spille fandango 1 måned hvert år i Thiland. De måtte ringe hjem for, at låne penge, da deres Visa kort var løbet tør efter et par dage.

Skrevet
Elprebsi skrev, 1 time siden:

Helt enig. Hvis man lægge et ekstra besvær ovenpå kunden, må man gøre det attraktivt. 

Men bortset fra det - er din bank ikke dyr? Jeg synes bare jeg kan hæve til tæt på den officielle kurs i automater, men jeg bor så også i det sydlige Jylland, hvis det gør en forskel.

Kursen er ens over hele landet og i dag er den 7,46 kr. for 1 Euro

Skrevet

For mig er det en udfordring. Ja det er i dag nemt at hæve euro i kontantautomater og ja desværre flere og flere piger der ønsker euro. Problem for mig fordi jeg er ikke alene og der vil blive stillet spørgsmål til vores fælles økonomi hvis der tit og ofte hæves euro. Indtil videre går jeg uden om de piger der ønsker dette og desværre er det nogle gange super lækre pige(r) jeg må se bort fra. 
Så jeg er klart til kontanter.

Det er aldrig nedad kursen går når der omregnes til euro altid op 

Andre betalingsmetoder som revolut - MobilePay etc er også svært når man er i min situation - parallel liv med kone og GP men heldigvis tager herboende thaier stadig kontanter ;-)

//AL

Skrevet
  • Author
Pite skrev, for 41 minutter siden:

Kursen er ens over hele landet og i dag er den 7,46 kr. for 1 Euro

Du har helt ret.  Men det er en middel kurs.  Banker tager en højere kurs når de sælger til kunder og en lavere kurs når banker køber fra kunder.

Sådan er det med alle slags valuta. 

Skrevet
TrollingJennifer1 skrev, for 23 minutter siden:

Du har helt ret.  Men det er en middel kurs.  Banker tager en højere kurs når de sælger til kunder og en lavere kurs når banker køber fra kunder.

Sådan er det med alle slags valuta. 

Ja, det er rigtig smart - de tjener både penge når de køber - og når de sælger.

Hvis pigerne gerne vil have Euro, fremfor D.kr., burde de gøre det mere attraktivt ved at sænke, deres priser i Euro en lille smule i forhold til D.Kr. - og det kan de jo sådan set gøre uden at det koster dem noget, da de så slipper for senere at stå i banken og veksle om til en dårlig kurs + komme med en forklaring på hvor de har alle de D.kr. fra.

Skrevet

Sjovt det har jeg også tænkt på

Ingen tvivl om de helst vil have euro, men så længe kurses ikke er 7,5 får de danske kontanter her fra 

Skrevet
Pite skrev, for 7 timer siden:

Kender også et par der plejer at spille fandango 1 måned hvert år i Thiland. De måtte ringe hjem for, at låne penge, da deres Visa kort var løbet tør efter et par dage.

Haha - kender det alt for godt, jeg medbringer alt 3-4 forskellige kort, især hvis man er væk i mange uger - jeg holder mest af at være afsted i 4 eller 5 uger 

Skrevet
fræk6 skrev, for 11 timer siden:

Haha - kender det alt for godt, jeg medbringer alt 3-4 forskellige kort, især hvis man er væk i mange uger - jeg holder mest af at være afsted i 4 eller 5 uger 

Det hjælper jo ikke noget er der ingen penge på dem. Men jeg tror ikke du helt har fanget budskabet, de plejer at have rigtig mange danske sedler med, som de veksler under vejs.

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 21 timer siden:

Hvis pigerne gerne vil have Euro, fremfor D.kr., burde de gøre det mere attraktivt ved at sænke, deres priser i Euro en lille smule i forhold til D.Kr. - og det kan de jo sådan set gøre uden at det koster dem noget, da de så slipper for senere at stå i banken og veksle om til en dårlig kurs + komme med en forklaring på hvor de har alle de D.kr. fra.

Fuldstændig enig, og nogen af pigerne har også gjort netop det. Men de fleste har ikke, som @TrollingJennifer1 ganske rigtig fremhæver.

Amar Lover skrev, for 23 timer siden:

Problem for mig fordi jeg er ikke alene og der vil blive stillet spørgsmål til vores fælles økonomi hvis der tit og ofte hæves euro.

Den udfordring står du ikke alene med. Man kan tage sine danske kontanter med ned i Forex og veksle til EUR, men det er jo også lidt besværligt. Du skal nok vise ID, når du veksler, men til gengæld er der ikke nogen elektronisk vekseltransaktion, du skal tænke på at kunne forklare for hjemmefronten.

Skrevet

Mærkelig ny tendens at pigerne vil have betaling i Euro. Vi lever i DK og handler med DKK sådan er det!

Jeg gider sgu da ikke at have en masse bøvl med veksling til Euro hele tiden, hvad fanden er det for noget !

Skrevet
Muggi skrev, 1 time siden:

Mærkelig ny tendens at pigerne vil have betaling i Euro. Vi lever i DK og handler med DKK sådan er det!

Jeg gider sgu da ikke at have en masse bøvl med veksling til Euro hele tiden, hvad fanden er det for noget !

Hahahahaha. Det er en joke, ikke? For du har naturligvis opdaget at vi lever i det 21. århundrede, at det er stort set umuligt at veksle danske kroner uden for kongerigets grænser, at mange af glædespigerne ikke er danske, hvilket det hurtigt går hen og betyder at der skal afregnes i anden end dansk valuta, hvis der skal købes, ikke?? Det har du opdaget??

De der ikke er danske, kan du lige så godt vænne dig til, vil sandsynligvis slet ikke modtage DKK inden længe. Så det der: 

Muggi skrev, for 1 time siden:

Vi lever i DK og handler med DKK sådan er det!

kommer du sgu nok til at pakke sammen. For sådan er det nok ikke ret meget længere, hvad angår købesex.

Skrevet
Muggi skrev, for 1 time siden:

Jeg gider sgu da ikke at have en masse bøvl med veksling til Euro hele tiden,

Det behøver du heller ikke, i en stor del af hæveautomaterne rundt omkring kan du hæve Euro, ligeså nemt som du kan hæve DKK

Skrevet

Hvis man gider gå i div hæveautomater og forex osv for at hæve euro uden pigerne giver rabat for denne service så er man godt nok desperat

der findes piger som giver bedre pris i eu end i dk

Skrevet

Udover kursen er der gebyret for at hæve hvilket bliver omkring en halvtredser mere så det er sku lidt af en dyr fornøjelse medmindre der er et trick folk kender for at hæve euro uden det koster

Skrevet

Der kommer ikke et vekselgebyr hvis du selv laver arbejdet nemlig hæver i en pengeautomat. Og kursen er rimelig i forhold Nationalbankens middelkurs.

Baggrunden for at det er så svært at veksle danske kroner i udlandet er at de danske banker er mere nidkære i forhold til hvidvask og derfor kræver dokumentation fra de udenlandske banker fra hvem de har fået de danske kr. Det kan eller vil de ikke videregive, eller de gider ikke administrationen.

Og hvorfor tage store danske pengebeløb med på rejse, der er restriktioner på hvor store kontantbeløb der må indføres i mange lande herunder Thailand. Og det kunne jo være at eventueller røvere fandt ud af det.

Elementary my dear Watson. Der er i stor stil tale om sorte penge der har været holdt udenfor skattefars og hustruens røntgenøjne.

Og så er det jo klart at hvis det er sorte penge så kan de udenlandske banker jo ikke give ordentlige oplysninger til de danske banker, og de danske banker gør jo os alle en tjeneste ved at vogte over den slags.

Skrevet

Jeg har ikke noget mod at betale i Euro - hvis kursen er fair, og jeg får noget for mit besvær med at hæve valuta. For mig ligger en fair kurs på 8 kr. for en Euro når jeg sammenligner hendes priser i Euro med hendes priser i kroner.  Får jeg mindre end det, så får dullen kroner, eller også får jeg ikke dullen.

Skrevet
Jernsvinet skrev, den 30.10.2023 at 13:07:

Ja, det er rigtig smart - de tjener både penge når de køber - og når de sælger.

Der rammer du sømmet lige på hovedet - jeg tro mange gp de tænker ikke så smart, jeg havde selv den snak med en gp - hun forstod ikke meningen, hun blev ved med at sige hun ikke ville sælge sine ydelser billigere.

lidt som den, hvor 2 børn skal have 5 kroner i lomme penge hver - faderen har een femmer og en tier - han giver den ene en femmer, og den anden får tieren, ham der har fået tieren, giver faderen en femmer - så barnet der fik femmeren, bliver sur, fordi den anden har fået en tier 

Skrevet
Pite skrev, for 11 timer siden:

Det hjælper jo ikke noget er der ingen penge på dem. Men jeg tror ikke du helt har fanget budskabet, de plejer at have rigtig mange danske sedler med, som de veksler under vejs.

Jeg er ikke lige med på, hvad du mener jeg ikke har forstået 

uanset hvormange danske kr. jeg tager med til udlandet - kan jeg ikke veksle dem til euro - og det kan de barske gp heller ikke - de kan heller ikke gå end i banken med 20000kr i kontanter og veksle dem, de skal indsættes på en konto før den kan veksles til euro

Skrevet
Moden slikken M skrev, for 22 timer siden:

Der kommer ikke et vekselgebyr hvis du selv laver arbejdet nemlig hæver i en pengeautomat.

hvilken bank og kundepakke/tjeneste har du i banken?

har selv danske bank og det koster gebyr selv i pengeautomater medmindre man er tilmeldt et af deres abonnementspakker såsom "danske hverdag+". bankerne skal jo også tjene penge på trods af kæmpe millardoverskud :-?

image.png.23a826ed1f5c86f4a4644f210d903e88.png

den sidste kolonne er danske hverdag+ hvor der ikke er gebyr men der betaler man også for kundepakken.

Redigeret af denensomme

Skrevet

Som Churchill sagde,: Den eneste statistik du kan tro på er den du selv har manipuleret.

Her har du gengivet et udsnit af de gebyrer der er i Danske Bank ( udsnit = manipuleret ) :-)

Såfremt du har et realkreditlån af en relativ beskeden størrelse og en Nemkonto kommer du i den kundegruppe hvor Danske Hverdag + koster 9 kr pr. måned. Har du et lidt større realkredit lån er den pakke gratis. 

Og så er der en række andre fordele såsom Mastercard inkluderet i pakken og dit Dankort er samtidig et Visa kort.. Og så behøver du ikke at have kontanter med på rejsen bortset fra til småting. :-)

Jeg afslører ikke hvilken kundegruppe jeg tilhører :-)

Og ja jeg er enig i at bankerne skal tjene penge, det har jeg selv nydt godt af i mange år som ansat. :-)  Ellers havde jeg jo ikke råd til den dejlige hobby som GP besøg jo er.

Skrevet

Vil det så sige du har “manipuleret” dig frem til at det ikke koster noget at veksle?

dvs hvis udsagnet kun passer til dig selv og ikke kan udledes til andre, så giver det jo ikke mening at nævne det som et generelt udsagn da andre kan fristes til at tro de bare kan gå ned til nærmeste automat og hæve i euro uden det koster ekstra.

et bedre udsagn ville have været “det koster ikke mig noget at hæve” hvor andre nysgerrige så kan spørge ind til hvilke aftaler du har og i hvilken bank

Redigeret af denensomme

Skrevet
denensomme skrev, for 18 timer siden:

hvilken bank og kundepakke/tjeneste har du i banken?

har selv danske bank og det koster gebyr selv i pengeautomater medmindre man er tilmeldt et af deres abonnementspakker såsom "danske hverdag+". bankerne skal jo også tjene penge på trods af kæmpe millardoverskud :-?

image.png.23a826ed1f5c86f4a4644f210d903e88.png

den sidste kolonne er danske hverdag+ hvor der ikke er gebyr men der betaler man også for kundepakken.

Hvis de 35kr gør en forskel for dig har du ikke råd til sexkøb i forvejen. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.