Cruise 1075 Skrevet 16. Oktober, 2023 Lægger disse 2 oplysende artikler ud som info, men debatter gerne, dem der lyster: https://nyheder.tv2.dk/business/2023-09-29-nu-kommer-mobilepays-nye-gebyrer-saadan-vil-virksomheder-undgaa-at-det-rammer-kunderne https://nyheder.tv2.dk/business/2023-10-13-betalingskortet-har-skubbet-kontanterne-ud-af-pungen-men-der-er-en-skjult-pris-ved-at-bruge-det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8082 Skrevet 16. Oktober, 2023 Løsningen er at bruge dankortet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bjørn 142 Skrevet 16. Oktober, 2023 Bear skrev, for 33 minutter siden: Løsningen er at bruge dankortet Det er så åbenbart ikke alle der kan få sådan et. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 16. Oktober, 2023 (edited) Bear skrev, for 45 minutter siden: Løsningen er at bruge dankortet Hvis man gerne vil støtte en amerikansk kapitalfonds monopollignende placering på det danske marked for betaling af regninger, så skal man nemlig bare støtte dankortet lige så meget man kan. Og hvis man tror det bliver gratis, er man naiv. Ellers kan Mastercard, Visacard, ApplePay, GooglePay og MobilePay anbefales. Jo flere udbydere jo mere konkurrence. De forretninger der ikke vil acceptere andet end dankort, handler jeg ikke i. Redigeret 16. Oktober, 2023 af tvr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 16. Oktober, 2023 Det er en uskik at skulle have procenter af omsætningen. De har ingen risiko på pengene. De har omkostninger pr transaktion (og faste omkostninger) Skjold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8082 Skrevet 16. Oktober, 2023 tvr skrev, for 2 timer siden: Hvis man gerne vil støtte en amerikansk kapitalfonds monopollignende placering på det danske marked for betaling af regninger, så skal man nemlig bare støtte dankortet lige så meget man kan. Og hvis man tror det bliver gratis, er man naiv. Ellers kan Mastercard, Visacard, ApplePay, GooglePay og MobilePay anbefales. Jo flere udbydere jo mere konkurrence. De forretninger der ikke vil acceptere andet end dankort, handler jeg ikke i. Hvordan kan det være smartere at betale op til over 2% af transaktionen i gebyr, istedet for 0,2%? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 16. Oktober, 2023 Bear skrev, for 3 timer siden: Løsningen er at bruge dankortet SparNords kunder har ikke længere mulighed for Dankort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 16. Oktober, 2023 Bear skrev, for 2 timer siden: Hvordan kan det være smartere at betale op til over 2% af transaktionen i gebyr, istedet for 0,2%? Det er det jo heller ikke umiddelbart for den enkelte. Men så længe Nets sidder på det, holder de andre væk, alene pga den unfair konkurrence der er opstået. Og der vil jeg hellere støtte Mastercard eller Visa. Personligt, har jeg lidt et horn i siden på dankortet under alle omstædigheder. Jeg kom til Danmark som voksen, og kunne IKKE få et dankort, da bankerne jo intet havde på mig. Det er så blevet til at efter de tilbyder det, vil jeg fandme ikke have det. Dankortet er kun et OK kort, i kombination med andre, Visa for eksempel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 16. Oktober, 2023 Liv skrev, 1 time siden: SparNords kunder har ikke længere mulighed for Dankort. Hatten af for SparNord Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 16. Oktober, 2023 med den glubene appetit mobil pay udviser, kunne det være at kontanter vandt frem igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Valbyguy 102 Skrevet 17. Oktober, 2023 Jeg kan ikke huske det sidste gang jeg havde kontant (DKK) i lommen … måske 3 eller 4?år siden Jeg bestiller tider med dem som modtager kort eller MobilePay … Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg