Hop til indhold
Signor Cuoco

- Gammelt æsel...

Recommended Posts

Forleden i Italien kom jeg gående hånd i hånd med en ung lokal GP, som jeg har kendt og knaldet i nogle år.

Selvfølgelig mødte vi en af mine venner på gaden. Han blinkede, da vi passerede hinanden og sagde med et slet skjult grin:

- Complimenti. Asino vecchio, erba fresca!

Oversat til dansk:

- Kompliment. Gammelt æsel, frisk græs!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak gode brødre for responsen på min lille historie fra livet i Italien. Blot til ekstra info. Ham vennen var alligevel mere end nysgerrig, så han ringede mig op dagen efter og spurgte:

- Nå, hvordan gik det?

- Hvad mener du, svarede jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 15 minutter siden:

Tak gode brødre for responsen på min lille historie fra livet i Italien. Blot til ekstra info. Ham vennen var alligevel mere end nysgerrig, så han ringede mig op dagen efter og spurgte:

- Nå, hvordan gik det?

- Hvad mener du, svarede jeg.

Hvad mente han så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Julius skrev, for 9 minutter siden:

Hvad mente han så?

Han ville selvfølgelig vide, hvordan jeg havde klaret/ordnet sådan en ung sild - i betragtning af en aldersforskel på næsten 40 år. Han havde ingen tillid til mine præstationer. Jeg tilskrev det kammeratlig jalousi. Man kan jo ikke gøre for, at man har charme......og en konvolut med 150 Euro i....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, Lige nu:

Han ville selvfølgelig vide, hvordan jeg havde klaret/ordnet sådan en ung sild - i betragtning af en aldersforskel på næsten 40 år. Han havde ingen tillid til mine præstationer. Jeg tilskrev det kammeratlig jalousi. Man kan jo ikke gøre for, at man har charme......og en konvolut med 150 Euro i....:)

Og så glemte jeg lige, at jeg gav middagen på den gode restaurant! Og at vi har kendt hinanden i en del år, så der er udviklet lidt følelser også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Signor Cuoco skrev, den 2.10.2023 at 22:27:

Man kan jo ikke gøre for, at man har charme......og en konvolut med 150 Euro

Er du sikker på der skal et "og" med???  Konvolutten er sikkert en del af charmen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 4 timer siden:

Er du sikker på der skal et "og" med???  Konvolutten er sikkert en del af charmen ;)

Det har du jo nok ret i........godt set.....jeg elsker også at lege med ordene.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...