Francois 1276 Skrevet 29. September, 2023 (edited) FeetMann skrev, for 10 minutter siden: Nu stopper du ! Hun får førtidspension for kronisk rygskade, tror du så hun indberetter regninger på job hvor man ikke kan bruge sin ryg og tror du seriøst af folk på sugerdaters betaler skat, du er fuldstændig væk og påståelig . Læs nu opslag, inden du fyrer dine kommentar sted . Igen, du TROR ikke hun betaler skat, men du ved det ikke. Som Førtidspensionist må hun faktisk tjene op til 84200 kr om året før det har indflydelse på hendes pension. Og igen, du har ingen konkret viden om hun betaler skat eller ej, du har kun en formodning om at hun ikke gør. Hvor høj indkomst må jeg have som enlig, før min førtidspension bliver sat ned? (borger.dk) /Francois Redigeret 29. September, 2023 af Francois 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 29. September, 2023 BrandmandSam skrev, for 7 minutter siden: Jeg tror på frihed til at gøre hvad der gør dig lykkelig og føle du lever, kun begrænset af at gøre skade på andre eller begrænse deres lykke. Hvis hun er glad, så skal hun bare leve sit liv som hun øsnker. Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden: Trådstarter adresserer ikke noget om skat, men om at arbejde som GP sideløbende med at modtage førtidspension. Dejligt med en åben og Imødekommende attitude. Det skal nok lokke flere ind i debatten. Man må godt bruge hovedet inden man svare og tænke selv . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 846 Skrevet 29. September, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden: Trådstarter adresserer ikke noget om skat, men om at arbejde som GP sideløbende med at modtage førtidspension. Men tror budskabet giver sig selv. for selvfølgelig må hun da selv bestemme om hun vil være GP. Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden: Dejligt med en åben og Imødekommende attitude. Det skal nok lokke flere ind i debatten. Ja præcis hvis du var i tvivl om budskabet så start da med at spørge ind i stedet for at spille kloge Åge på andres bekostninger. så kunne være du havde fået en uddybning så tvivl om budskabet blev forståeligt for dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 29. September, 2023 Francois skrev, for 1 minut siden: Igen, du TROR ikke hun betaler skat, men du ved det ikke. Som Førtidspensionist må hun faktisk tjene op til 84200 kr om året før det har indflydelse på hendes pension. Og igen, du har ingen konkret viden om hun betaler skat eller ej, du har en formodning. Hvor høj indkomst må jeg have som enlig, før min førtidspension bliver sat ned? (borger.dk) /Francois Gå ind og se vild med dans, orker dig ikke ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 29. September, 2023 Larschristian skrev, for 1 minut siden: Men tror budskabet giver sig selv. for selvfølgelig må hun da selv bestemme om hun vil være GP. Ja præcis hvis du var i tvivl om budskabet så start da med at spørge ind i stedet for at spille kloge Åge på andres bekostninger. så kunne være du havde fået en uddybning så tvivl om budskabet blev forståeligt for dig. Tak, er du ikke sød at forklare det til FRANSOIS, jeg kan ikke trænge ind til ham Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 29. September, 2023 Og så kan de ikke forstå man drikker..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kad 355 Skrevet 29. September, 2023 Tror denne tråd er ved at køre lidt af sporet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17751 Skrevet 29. September, 2023 kad skrev, for 48 minutter siden: Tror denne tråd er ved at køre lidt af sporet Og det gør den helt ret i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lejogbrug 643 Skrevet 29. September, 2023 FeetMann skrev, for 4 timer siden: Jeg har en god bekendt som præsenterede mig for en af hendes veninder til fødselsdag i week-enden, hun fortalte af veninden var på førtidspension grundet kroniske smerter ryggen efter en ulykke, men samtidig tjente en del ved siden af som GP, både på AL og surgadaters. mig genere det ikke det store, selvom det moralsk forkert i nogens øjne, men hvad er jeres holdning til det ? Sikke en god veninde, din gode bekendte er. At fortælle at hun modtager førtidspension og grunden til dette, og dermed også fortælle at hun arbejder som gp. Håber virkelig at det er opdigtet historie. Ellers er din bekendte virkelig en røv 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2735 Skrevet 29. September, 2023 (edited) Det er faktisk tilladt at arbejde på en førtidspension, du må tjene op til 80.000 om året før der trækkes i pensionen så vidt jeg lige husker. Førtidspension er ikke ensbetydende med du intet kan overhovet. Forstår ikke helt det moralske? Hvorfor er det mere eller mindre moralsk at arbejde som GP på førtidspension? Redigeret 29. September, 2023 af pacer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DetStærkeKøn Skrevet 29. September, 2023 Ro, ro ro på.. Da unødvendigt sån at angribe "manden" på hans spørgsmål.. HYSteriske Mandfolk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Stapler 2594 Skrevet 30. September, 2023 (edited) FeetMann skrev, for 9 timer siden: Gå ind og se vild med dans, orker dig ikke ! det kræver en vist åbenhed, at have tråde og debattere i Generel debat - og selvom om trådstarter gav udtryk for hans opfattelse af moral og fik retur på det i stedet for hans spørgsmål om hvad andres moral er, så behøver man ikke at grave i den samme afsporing og udfritte ham om hans egen moral, når han spørger om andres holdning. Hold den gode tone og fokus inden i kører for meget af sporet. Det gælder både trådstarter og dem der svarer. Redigeret 30. September, 2023 af Stapler 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 695 Skrevet 30. September, 2023 En af flere betingelser for at få tilkendt førtidspension er, at nedsættelsen af arbejdsevnen er af et sådant omfang, at vedkommende ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde. Som nævnt af andre, kan førtidspensionister tjene op til 84.200 kr (2023-niveau), og hvis førtidspensionisten - uanset erhverv - indbetter indtjeningen til rette myndighed, er det jo lovmæssigt, og dermed er der vel ikke noget moralsk forkert i dette. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 30. September, 2023 ErnstOle skrev, for 4 timer siden: Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde. Der er mennesker, der ikke kan varetage et 37-timers job på en arbejdsplads, med de krav og det ansvar det kræver, men som godt kan have et mindre belastende job, hvor de selv bestemmer omfang og tempo. Og måske endda i højere grad efter de har fået tilkendt pension, fordi deres arbejde ikke længere dræner dem fuldstændigt for energi, eller ikke længere belaster deres krop. Jeg kender kvinder der efter arbejde ikke har energi / kapacitet til andet end sofaen pga sygdom på den ene eller anden måde. Hvis de ikke havde det arbejde, var der nok overskud til andre ting…. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 30. September, 2023 ErnstOle skrev, for 4 timer siden: En af flere betingelser for at få tilkendt førtidspension er, at nedsættelsen af arbejdsevnen er af et sådant omfang, at vedkommende ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde. Som nævnt af andre, kan førtidspensionister tjene op til 84.200 kr (2023-niveau), og hvis førtidspensionisten - uanset erhverv - indbetter indtjeningen til rette myndighed, er det jo lovmæssigt, og dermed er der vel ikke noget moralsk forkert i dette. Når man har mister sin arbejdsevne pga kroniske smerter i ryggen ( læs nu opslag ! ) hvordan hænger det så sammen med at man kan have en side beskæftigelse, hvor man tilfredsstiller kunder og belaster sin ryg ydeligere, det var grunden til mit opslag, SELVOM jeg IKKE er MORALSK ramt af dette, men blot ville høre folks generelle holdning af ren og skræ nysgerrighed ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 30. September, 2023 Stapler skrev, for 6 timer siden: det kræver en vist åbenhed, at have tråde og debattere i Generel debat - og selvom om trådstarter gav udtryk for hans opfattelse af moral og fik retur på det i stedet for hans spørgsmål om hvad andres moral er, så behøver man ikke at grave i den samme afsporing og udfritte ham om hans egen moral, når han spørger om andres holdning. Hold den gode tone og fokus inden i kører for meget af sporet. Det gælder både trådstarter og dem der svarer. Tak ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 695 Skrevet 30. September, 2023 FeetMann skrev, for 1 minut siden: Når man har mister sin arbejdsevne pga kroniske smerter i ryggen ( læs nu opslag ! ) hvordan hænger det så sammen med at man kan have en side beskæftigelse, hvor man tilfredsstiller kunder og belaster sin ryg ydeligere, det var grunden til mit opslag, SELVOM jeg IKKE er MORALSK ramt af dette, men blot ville høre folks generelle holdning af ren og skræ nysgerrighed ! Fordi der øjensynligt må være en smule arbejdsevne tilbage. Om vedkommende har udøvet svig til at få tilkendt førtidspension, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 695 Skrevet 30. September, 2023 Liv skrev, for 8 minutter siden: Der er mennesker, der ikke kan varetage et 37-timers job på en arbejdsplads, med de krav og det ansvar det kræver, men som godt kan have et mindre belastende job, hvor de selv bestemmer omfang og tempo. Og måske endda i højere grad efter de har fået tilkendt pension, fordi deres arbejde ikke længere dræner dem fuldstændigt for energi, eller ikke længere belaster deres krop. Jeg kender kvinder der efter arbejde ikke har energi / kapacitet til andet end sofaen pga sygdom på den ene eller anden måde. Hvis de ikke havde det arbejde, var der nok overskud til andre ting…. Det er ikke god debatstil at pille en enkelt sætning ud af det hele og dermed ud af kontekst, og så "hænge den ud". Jeg svarer jo i samme omgang(den del du ikke har citeret) at der jo af gode grunde ikke er noget moralsk forkert i det, når man lige få alle mellemregningerne med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FeetMann Skrevet 30. September, 2023 ErnstOle skrev, for 6 minutter siden: Fordi der øjensynligt må være en smule arbejdsevne tilbage. Om vedkommende har udøvet svig til at få tilkendt førtidspension, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om. Personen har været udsat for en ulykke som har kostet hende hendes arbejdesevne pga kroniske smerter i ryg . Havde jeg kroniske rygsmerter, ville jeg nok vælge en anden side indtægt, en at ligge på ryggen som GP. I må have en god debat, jeg er ude Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 695 Skrevet 30. September, 2023 FeetMann skrev, for 2 minutter siden: Personen har været udsat for en ulykke som har kostet hende hendes arbejdesevne pga kroniske smerter i ryg . Havde jeg kroniske rygsmerter, ville jeg nok vælge en anden side indtægt, en at ligge på ryggen som GP. I må have en god debat, jeg er ude Arbejdsevne? Så hun ville f.eks ikke kunne udøve telefonsex? Arbejdsevnen er nok ikke så absolut som du vil gøre den til. Mange professionelle fodboldspillere, som er erklæret fodboldinvalide vil ofte godt kunne spille fodbold på serie-niveau eller ligende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 30. September, 2023 ErnstOle skrev, for 17 minutter siden: Det er ikke god debatstil at pille en enkelt sætning ud af det hele og dermed ud af kontekst, og så "hænge den ud". Jeg svarer jo i samme omgang(den del du ikke har citeret) at der jo af gode grunde ikke er noget moralsk forkert i det, når man lige få alle mellemregningerne med. Jeg kunne såmænd også ha citeret hele dit indlæg, for at komme med mit bud på, hvorfor en kvinde der er på førtidspension alligevel kan arbejde som glædespige… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 30. September, 2023 FeetMann skrev, for 17 minutter siden: Havde jeg kroniske rygsmerter, ville jeg nok vælge en anden side indtægt, en at ligge på ryggen som GP. Det er muligt at være GP uden at ligge på ryggen… Kroniske rygsmerter behøver heller ikke at betyde, at man hele tiden har ondt i ryggen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ridolfo 246 Skrevet 30. September, 2023 Man bliver endnu en gang overraske over hvor egoistiske, afstumpet og udpræget mangel på empati visse brugere udviser på EG. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2895 Skrevet 30. September, 2023 Mon ikke meget bunder i misundelse, hun kan tjene penge på sex, jeg skal betale for sex. Men det jo langt fra alle, der kan sælge sex for penge, uden det skader dem fremover. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Allan37 460 Skrevet 30. September, 2023 FeetMann skrev, for 19 timer siden: Gå ind og se vild med dans, orker dig ikke ! Hvem blev stemt ud?. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg