Hop til indhold

Dødstrussel modtaget

Featured Replies

Skrevet

Hej med jer

jeg har lige modtaget en meget meget ubehagelig trussel på Whatsapp fra et udenlandsk nummer. 
Indholdet handler om, at jeg skulle have skrevet til nogle piger uden at have besøgt dem. Eller det var i hvert fald min forståelse.

Beskeden truer mig med at involvere min familie, samt at dræbe mig og familien. Og der sendes desuden billeder af afhuggede hoveder. Desuden noget med referencen til en eller anden mafia der hed noget med NDR…. 
Samme nummer har desuden forsøgt at ringe mig flere gange.

beskeden spørger også til, om jeg vil løse det på en god eller dårlig måde.

har nogen prøvet noget lignende?

Skrevet

Jeg er blevet truet før, men ikke på den måde. Jeg ignorerede det bare. 

Hvis du er nervøs, så tag kontakt til politiet.

Skrevet

Har heldigvis ikke prøvet noget lignende, men der er talrige tråde her på siden om trusler og dummebøder forsøgt opkrævet via udenlandske numre. 

Anbefalingen må være at politianmelde og blokere nummeret. 

Referencer til 'Ndranghetaen eller andre organisationer er formentlig bare for at skræmme dig uden hold i virkeligheden. Har aldrig hørt om at den calabresiske mafia skulle være nået op på vores breddegrader, men jeg er heller ikke velbevandret i de kredse. 

Skrevet

Nej, aldrig været ude for. Jeg ville kontakte politiet omgående, da truslerne lyder meget alvorlige.

Skrevet
  • Author

Tak for nogle hurtige svar!

Påskønnet da de har gjort mig noget nervøs. Også ved at ringe to gange, samt ved at sende billeder af flere lig og afhuggede hoveder.

Nu har jeg blokeret nummeret til at begynde med. Og håber at jeg ikke hører yderligere.

Skrevet
Josh2000 skrev, for 25 minutter siden:

Hej med jer

jeg har lige modtaget en meget meget ubehagelig trussel på Whatsapp fra et udenlandsk nummer. 
Indholdet handler om, at jeg skulle have skrevet til nogle piger uden at have besøgt dem. Eller det var i hvert fald min forståelse.

Beskeden truer mig med at involvere min familie, samt at dræbe mig og familien. Og der sendes desuden billeder af afhuggede hoveder. Desuden noget med referencen til en eller anden mafia der hed noget med NDR…. 
Samme nummer har desuden forsøgt at ringe mig flere gange.

beskeden spørger også til, om jeg vil løse det på en god eller dårlig måde.

har nogen prøvet noget lignende?

Må jeg ikke få nr de skriver fra ? jeg vil godt ha lige sjov med dem :lol:

Skrevet
  • Author
bonum in lectulo skrev, for 3 minutter siden:

Må jeg ikke få nr de skriver fra ? jeg vil godt ha lige sjov med dem :lol:

Jeg har ikke nerverne til at ligge i krig med dem desværre. Selv hvis det viser sig at være rent skriveri.

Desuden virker de ikke særligt humoristisk anlagt.

Skrevet
Josh2000 skrev, for 51 minutter siden:

beskeden spørger også til, om jeg vil løse det på en god eller dårlig måde

bloker det og anmeld det hos wa

pudsigt at ndr fortæller om ndr netop disse dage (en punciuta?) - L´ndr er vist eneste mafia på "alle" 5 kontinenter

men hvis du intet har gjort (kontaktet piger) har du intet at bekymre dig om: blot bloker det og kommer der nye opkald/beskeder fra nyt/nye numre, så gå til politiet

How to block and report contacts | Hjælp til WhatsApp

Mafia-Mörder auf Sylt festgenommen | NDR.de - Nachrichten - Schleswig-Holstein

tænker det blot er en ny metode fra svindlere, der bombarderer titusindevis af numre ala lotteri, computerhjælp, covid-besøg metoderne osv osv osv: enten er det gulerod (belønning) eller stok (trusler skabende frygt og angst)

Redigeret af Martijes

Skrevet
  • Author
Martijes skrev, for 1 minut siden:

bloker det og anmeld det hos wa

Præcist hvad jeg har gjort!

og krydser fingrene for, at der ikke sker yderligere.

tak!

Skrevet

Jeg får diverse scamforsøg og trudsler tilsendt relativt ofte. Nogen af dem er bare beskeder hvor der bliver skudt med spredehagl, og andre er det fordi de har dit nummer et sted fra. Du kan ikke gøre så meget andet end at blokere og anmelde nummeret til whatsapp. Sørg også for at dit nummer ikke står offentligt tilgængeligt på din facebook profil (eller andre profiler der kan afsløre dig med navn og billede) hvis det er en åben profil. Så kan du ikke gøre mere. Det er ikke usansynligt at dit nr er "solgt videre" til kollegaer der prøver at scamme og afpresser folk. Noget kunne tyde på det eftersom de omtaler prostituerede specifikt. Der er et dybt had til såkaldte "timewasters" i det erhverv.

Lad være med at bruge mere energi på den sag.

Redigeret af Cowboytoasten

Skrevet

Jeg bliver meget tit udsat for dødstrusler, dog ikke pga. denne hobby, og der er aldrig sket noget. Hvis du har det bedre med det, kan du anmelde det til politiet (selvom de dropper sagen inden de overhovedet er kommet i gang), og dernæst blokere nummeret og lægge det bag dig.

Skrevet
Josh2000 skrev, for 2 timer siden:

Hej med jer

Ignorer, ignorer ignorer.....

Skrevet

De vil simpelt hen slå dig ihjel???  Hold da op en gang amatører. Der er jo intet der er så dårligt for deres forretning som døde kunder og politi der leder efter dem for at spærre dem inde..... Så dét kan du roligt ignorere. Det er selvfølgelig ikke en "rigtig" mafia der er efter dig. Hvorfor skulle de dog være det? En gang ynkelige wannabes der lige prøver lykken. De rigtige af slagsen, sender jo hverken trusler eller den slags billeder til almindelige mennesker. Det er - igen - dårligt for forretningen. Med mindre forretningen specifikt er afpresning af almindelige mennesker, som andre end netop ynkelige wannabes ikke gør det i, hvis det kan ødelægge de rigtige forretninger..... Så meld til politiet og ignorer. 

Skrevet
Bigstok skrev, for 2 timer siden:

Referencer til 'Ndranghetaen eller andre organisationer er formentlig bare for at skræmme dig uden hold i virkeligheden. Har aldrig hørt om at den calabresiske mafia skulle være nået op på vores breddegrader, men jeg er heller ikke velbevandret i de kredse. 

De har været her for en del år siden, og fandt hurtigt ud af, at det var spild af deres tid. De havde besvær med at tjene penge på grund af danskernes holdning til 'utugt' :P

Skrevet

Mere og mere scams og svindel med trusler som flere og flere er online og bruger online medier, spil, betaling mm.

Man skal blot "vænne sig til at tænke lidt som de kriminelle" og forstå, at numre både kan findes tit eller sælges som i gamle dage med lister til telefonsælgere i Danmark.

Det er jo verdens nemmeste metode at "tjene penge" på og reelt risikofrit, da ingen politi har ressourcer til at efterforske det eller mulighed pga anonymitet fra fx wa, snap osv (selv om de jo kan kræve IP kontrol)

Som små piger/drenge/bander, der kræver forudbetaling på sølle 200,- kroner (gang det med 5 eller 10 pr uge eller måned), så er denne metode med at tæppebombe titusindevis af numre jo også en ret god forretning, hvis blot een % af 18500 mennesker betaler 1000 euro. 

Bloker alt straks. Sørg for at skifte passwords jævnligt (aldrig åbenlyst nemme). Gør alt privat. Opfør dig med fornuft og gør præcis som du vil gøre fysisk med hus/bil, når du rejser/forlader/tager på ferie. Dvs luk døre, sæt alarm til, lad være at fortælle/vise hele verden, at du er på ferie osv. Med andre ord: brug FORNUFT i alt og med alt (også ift "Gp-annoncer"). 

Whatsapp threat or serious deal? Should I be worried? : whatsapp (reddit.com)

/r/Scams (reddit.com)

Skrevet

Har du lyst til at give et hint om hvilket piger man især ikke skal fucke med? 
Du må jo ha spildt deres tid i sådan en grad at deres pimps har set sig sure på dig.

Skrevet
McLovin skrev, for 11 minutter siden:

Har du lyst til at give et hint om hvilket piger man især ikke skal fucke med? 
Du må jo ha spildt deres tid i sådan en grad at deres pimps har set sig sure på dig.

Jeg kan jo ikke svare for ham, men da jeg har haft en lignende oplevelse kan jeg da fortælle min historie.

Jeg blev truet efter at have kontaktet 5 piger i Århus. Jeg fik afvide at alle fra Århus var en del af samme agentur og jeg ikke skulle kontakte nogen derfra igen. Jeg havde efterspurgt en service som de ikke nævnte og da jeg fik et nej svarede jeg pænt at det var okay og jeg undskyldte for at have spildt deres tid - altså 2 beskeder i alt, til hver af de 5, så jeg mener jo ikke jeg har spildt særlig meget af nogens tid. Ikke desto mindre var det altså nok til at jeg blev ringet op af en gebrokken engelsktalende mand der truede mig med at komme på min adresse, som de havde fundet via krak. Jeg er dog flyttet flere gange siden den adresse man kan finde  på krak, så jeg var ikke så nervøs - jeg har også besøgt piger i Århus efter truslen uden problemer.

Skrevet
  • Author

Hej allesammen

mange tak for jeres (beroligende) inputs!

Jeg er  ikke nervøs for den fysiske trussel rigtigt, selvom det var ubehageligt at få HELT eksplicitte billeder af afhuggede hovedet. Men mere omkring hvor langt et forsøg på afpresning vil/kan gå. Det kunne være en træls sag at blive tvunget til at diskutere med familie og kollegaer osv.

igen, tak for alle jeres svar og for at tage jer tiden til at skrive!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.