Rejsenetværk 9605 Skrevet 4. September, 2023 Det er ikke den 1 april! Jeg har ikke drukket af natpotten, og jeg er pinlig ædru! Men jo mere jeg læser om Novo Nordisk, som var det ikke for den danske fondslovgivning. Og hvis ikke det var den patriotiske virksomhed som Novo er! Eksempelvis under Covid 19 pandemien, dens gigantiske investeringer i Danmark og skattebetalinger til det danske samfund. Så ville vi næppe i dag have denne for vort lands velstand, så afgørende virksomhed hjemmehørende i Danmark. Novo brager mod toppen med selskabets nye vidunderprodukt: »Det kan blive det mest sælgende i historien« Novo Nordisk står med et produkt, som kan løse en af verdens største udfordringer, og som kan blive det måske mest sælgende medicinalprodukt i historien. Fredag blev virksomheden fra Bagsværd det mest værdifulde selskab i Europa efter en utrolig udvikling, hvor den særlige danske fondskonstruktion og vores uddannelsessystem bør takkes, lyder det fra forfatteren bag en stor bog om Novo Nordisk. https://www.berlingske.dk/virksomheder/novo-brager-mod-toppen-med-selskabets-nye-vidunderprodukt-det-kan Efter min mening burde fortjentsfulde virksomheder, og ikke kun personer kunne modtage landets fornemste ordner! Novo Nordisk burde som virksomhed være en oplagt kandidat til at modtage Elefantordenen! Venlig hilsen Rejsenetværk 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 4. September, 2023 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Novo Nordisk burde som virksomhed være en oplagt kandidat til at modtage Elefantordenen! Novo Nordisk burde modtage ordenen "det er en ommer". Jeg kan ikke få min medicin mod diabetes II fordi der er flere penge i at producere produktet med samme aktive stof til overvægtige så de kan tabe sig. Men tjene penge, det kan de. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 4. September, 2023 AB455 skrev, for 5 minutter siden: Novo Nordisk burde modtage ordenen "det er en ommer". Jeg kan ikke få min medicin mod diabetes II fordi der er flere penge i at producere produktet med samme aktive stof til overvægtige så de kan tabe sig. Men tjene penge, det kan de. Ja og sådan her investerer de, skaber arbejdspladser og genererer skatter til Danmark! I et sådant omfang at uden Novo ville væksten i den danske økonomi ikke være i + "Siden årtusindskiftet og frem til i dag har Novo Nordisk investeret mere end 18 milliarder kroner i produktionsfaciliteterne i Kalundborg. Den investering på yderligere 17 milliarder kroner, der blev annonceret i december 2021, næsten fordobler 20 års investeringer og tilføjer 400 nye arbejdspladser" Ny milliard-investering fra Novo Nordisk Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. September, 2023 Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden: Ja og...? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Funktionæren Skrevet 5. September, 2023 Det er er sygt selskab Vi er vel på kanten af politik, så skriver ikke mere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 5. September, 2023 (edited) fejl Redigeret 5. September, 2023 af tvr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 5. September, 2023 Suk Man kan med rette mene at jeg burde have set den komme, men det gjorde jeg så ikke da jeg oprettede tråden i øjebliks begejstring. Jeg har intet ønske om at se denne tråd opretholdt, og for min skyld må den gerne simpelthen slettes. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. September, 2023 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Man kan med rette mene at jeg burde have set den komme, men det gjorde jeg så ikke da jeg oprettede tråden i øjebliks begejstring. Det synes jeg ikke du burde have forudset. Du har jo ret i det der begejstrede dig. Jeg reagerede blot med "den anden side af mønten" og hvordan deres succes (og prioritering på profitmaksimering) rammer mig personligt. Nogle vinder og andre taber. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 5. September, 2023 AB455 skrev, for 11 timer siden: Novo Nordisk burde modtage ordenen "det er en ommer". Jeg kan ikke få min medicin mod diabetes II fordi der er flere penge i at producere produktet med samme aktive stof til overvægtige så de kan tabe sig. Men tjene penge, det kan de. Har du overvejet om det at de sælger produktet til overvægtige kan forhindre en masse nye diabetes 2 patienter i fremtiden, og at det derfor giver glimrende samfundsmæssig mening (ud over at det private medicinal firma selvfølgelig er forpligtet til at sikre deres ejere maximal indtægt på deres investering)? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. September, 2023 Bear skrev, for 2 minutter siden: Har du overvejet om det at de sælger produktet til overvægtige kan forhindre en masse nye diabetes 2 patienter i fremtiden, og at det derfor giver glimrende samfundsmæssig mening (ud over at det private medicinal firma selvfølgelig er forpligtet til at sikre deres ejere maximal indtægt på deres investering)? Naturligvis er det ikke skidt at de hjælper overvægtige. Jeg anfægter heller ikke deres ret til at tjene penge, hvilket jo også kommer samfundet tilgode. Mit indlæg skal blot forstås som en nuancering af debatten i forhold til det oplæg ts lagde for dagen, altså ubetinget succes og uddeling af medaljer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 5. September, 2023 AB455 skrev, for 3 timer siden: Naturligvis er det ikke skidt at de hjælper overvægtige. Jeg anfægter heller ikke deres ret til at tjene penge, hvilket jo også kommer samfundet tilgode. Mit indlæg skal blot forstås som en nuancering af debatten i forhold til det oplæg ts lagde for dagen, altså ubetinget succes og uddeling af medaljer Det eneste jeg egentlig synes at man bebrejde Novo er at de har undervurderet hvor stor en succes deres nye product ville blive, og at de derfor ikke har sikret sig at der var tilstrækkelig produktions kapacitet til at imødekomme efterspørgelsen. Men det er en vanskelig øvelse, ikke mindst fordi at de har svært ved at finde nok medarbejdere der har de nødvendige kompetencer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. September, 2023 (edited) Bear skrev, for 1 time siden: Det eneste jeg egentlig synes at man bebrejde Novo er at de har undervurderet hvor stor en succes deres nye product ville blive Jeg tror ikke deres produktionskapacitet er stor nok. Altså at deres eksisterende fabrikker ikke kan følge med, medarbejdere eller ej. At de så vælger at pumpe ekstra meget Wegovy ud for at opdyrke det nye marked for vægttab på bekostning af det eksisterende marked med Ozempic der gives til diabetes patienter, synes jeg er en ret kynisk kalkule. Diabetes patienterne forsvinder ikke, så de skal nok komme tilbage når der igen er varer på hylderne. De med ønske om medicinsk støtte til vægttab kunne jo blive tabt til konkurrenter, hvis ikke de opdyrker markedet nu. Økonomisk klog beslutning, men også kynisk. Redigeret 5. September, 2023 af AB455 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 5. September, 2023 Som jeg har forstået, så er der et tilgængeligt og brugbart alternativ til patienter med Diabes 2? Tusindvis af patienter på populær Novo-medicin risikerer at miste offentligt tilskud Medicintilskudsnævnet anbefaler at fjerne det offentlige tilskud til Ozempic. https://www.dr.dk/nyheder/indland/tusindvis-af-patienter-paa-populaer-novo-medicin-risikerer-miste-offentligt-tilskud Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. September, 2023 Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden: Som jeg har forstået, så er der et tilgængeligt og brugbart alternativ til patienter med Diabes 2? Det er himmelvendte øjne jeg møder hos lægen. Jeg har naturligvis været igennem de billigere løsninger inden Ozempic, netop fordi de er billigere. En ordentlig læge følger naturligvis Lægemiddelstyrelsens anbefaling og bruger denne procedure inden man kommer på det dyre Ozempic præparat... fordi de skal (allerede idag) af hensyn til prisen. Men lægen ved godt at Ozempic er det der virker bedst og at det er der vi lander, når de billigere løsninger er testet igen, igen på hver eneste patient. Men du har da ret i at det også er en del læger der 1) går direkte til Ozempic og endnu værre 2) udskriver Ozempic til patienter skjult som diabetes behandling, men reelt som fedme behandling. De suger så offentlig støtte der hvor der ingen offentlig støtte er. Læs: De har uberettiget fingrene langt nede i vores alle sammens fælleskasse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 6. September, 2023 Det her er også stort En park opkaldt efter Ole Kirk Kristiansen, grundlægger af LEGO Koncernen https://www.comune.roma.it/web/it/notizia.page?contentId=NWS1085644 Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg